Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 18 sep 2018, 10:31

Ja Hongarije, echt het lichtende voorbeeld hoe het moet. Of Polen. Fantastiche landen waar alle inwoners zo gelukkig zijn dat ze absoluut niet ergens anders gaan kijken want beter dan daar wordt het niet! Jammer dat Duitsland een beetje afgedwaald is van de leer. Dat deden ze 50 jaar geleden beter daar.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 18 sep 2018, 10:54

De Gutmensch Tom komt vervolgens met een reactie, bedankt Tom ik kan weer opnieuw ontbijten. Mocht het verhaal van Wouter kloppen over die Afghaan dan gaat het in Nederland helemaal de verkeerde kant op, geeft een vrijbrief voor alle verwarde mannen in dit land. En inderdaad wat eerder gezegd, steden in het Oostblok zijn tegenwoordig gezelliger om te bezoeken dan die in Frankrijk.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 18 sep 2018, 11:00

Gutmensch? Heb ik iets over die afghaan gezegd? Te gek voor woorden en mag van mij meteen land uit. Maar mag ik geen menig hebben over Hongarije? Als jij mij guttmensch mag noemen, mag ik jou dan eng rechts mannetje noemen? Of zal ik dat niet doen en kan jij ook normaal doen?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31208
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 18 sep 2018, 11:00

tomgtr schreef: 18 sep 2018, 10:31 Ja Hongarije, echt het lichtende voorbeeld hoe het moet. Of Polen. Fantastiche landen waar alle inwoners zo gelukkig zijn dat ze absoluut niet ergens anders gaan kijken want beter dan daar wordt het niet! (...)
Wat doen die hier dan ? Werk aldaar is schaars, het loon ook.

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Alfata » 18 sep 2018, 11:00

tomgtr schreef: 18 sep 2018, 10:31 Ja Hongarije, echt het lichtende voorbeeld hoe het moet. Of Polen. Fantastiche landen waar alle inwoners zo gelukkig zijn dat ze absoluut niet ergens anders gaan kijken want beter dan daar wordt het niet! Jammer dat Duitsland een beetje afgedwaald is van de leer. Dat deden ze 50 jaar geleden beter daar.
Je vergelijkt een Polen en Hongarije nu met nazi-Duitsland? Mijn complimenten! Na zoveel domheid zijn we direct uitgepraat. Bezoek het land eens zou ik je zeggen en laat je verrassen door heersende normen & waarden.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31208
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 18 sep 2018, 11:02

Arthur schreef: 18 sep 2018, 10:23
JP schreef: 18 sep 2018, 10:22 Dus bij een normale straf was ie zijn vbv kwijt. Zetten we autochtonen ook maar uit als ze vergelijkbaars uithalen..?
Waar naar toe dan, JP? Friesland?
;)
Straffen moeten wel reeel blijven, ik dacht meer aan een bootreis naar Groenland, halverwege trekken we de stop eruit.

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Alfata » 18 sep 2018, 11:05

JP schreef: 18 sep 2018, 11:02
Arthur schreef: 18 sep 2018, 10:23
JP schreef: 18 sep 2018, 10:22 Dus bij een normale straf was ie zijn vbv kwijt. Zetten we autochtonen ook maar uit als ze vergelijkbaars uithalen..?
Waar naar toe dan, JP? Friesland?
;)
Straffen moeten wel reeel blijven, ik dacht meer aan een bootreis naar Groenland, halverwege trekken we de stop eruit.
Doe de advocaat er dan gelijk bij. Tenenkrommend betoog:
Het betreft hier geen verkrachting. Verdachte werd ‘warm’ van wat aangeefster met hem deed en toen deed zich deze kans voor. Verdachte kan een moreel verwijt gemaakt worden, maar geen strafrechtelijk verwijt. De seks was van beide kanten op vrijwillige basis. Hij is een jongen die ineens een gelegenheid zag om een slippertje te maken. Mogelijk waren er communicatieproblemen, maar tegengas heeft zij niet gegeven. Na afloop geeft verdachte aangeefster een tas cadeau en lijkt alles in orde. Het onder 1 ten laste gelegde scenario is derhalve niet waarschijnlijk.
Waarschijnlijker is dat [aangeefster] naderhand van zichzelf is geschrokken, zij boos en ongerust is geworden en dat WhatsApp-bericht naar haar vriend heeft gestuurd. Dat het van haar kant vrijwillig was, maar zij achteraf spijt kreeg. Op het moment dat zij dan vervolgens haar verhaal doet bij de politie, zit zij in één klap in een heel ander traject: het is dan ineens een strafbaar feit en wordt daarmee een onomkeerbaar traject. Aangeefster kon niet meer terug uit dat verhaal.
Uit de ter terechtzitting afgelegde slachtofferverklaring blijkt dat zij heel goed uit haar woorden kan komen. Daarbij is verdachte niet iemand die zijn zin doordrukt. Dat maakt het handelen tussen beiden een groot ‘misbegrijpen’.
Het is niet zo gek dat verdachte in is gegaan op de avances die zij maakte. Wat er is gebeurd past ook wel in de losse sfeer van de [straatnaam] . Zo had verdachte’s collega al meerdere keren iets met een toerist uit de winkel gedaan.
Verdachte schaamt zich achteraf voor wat er is gebeurd, maar verkrachting is het niet.
en:
Het pleidooi van de raadsman is gericht op vrijspraak. In het geval de rechtbank tot een veroordeling komt, dan heeft hij verzocht rekening te houden met de persoonlijke omstandigheden van verdachte. Verdachte is erin geslaagd zijn vrouw vanuit [geboorteland] naar Nederland te laten komen, zij zijn gelukkig samen en in verwachting van hun eerste kind.
Verdachte, die als vluchteling een verblijfsvergunning heeft gekregen, loopt het gevaar deze vergunning te verliezen indien hij een flinke gevangenisstraf van ten minste 24 maanden opgelegd krijgt. Er is verdachte dan ook alles aan gelegen om zijn verblijfsvergunning te behouden. De raadsman heeft de rechtbank dringend verzocht met deze omstandigheid rekening te houden bij het bepalen van de strafmaat.
Ik snap zijn rol, maar: *Rob Geus stemmetje opzetten doet* man man man man.....
Laatst gewijzigd door Alfata op 18 sep 2018, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 18 sep 2018, 11:07

Wat een bullshit!!!.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 18 sep 2018, 11:10

Alfata schreef: 18 sep 2018, 11:00
tomgtr schreef: 18 sep 2018, 10:31 Ja Hongarije, echt het lichtende voorbeeld hoe het moet. Of Polen. Fantastiche landen waar alle inwoners zo gelukkig zijn dat ze absoluut niet ergens anders gaan kijken want beter dan daar wordt het niet! Jammer dat Duitsland een beetje afgedwaald is van de leer. Dat deden ze 50 jaar geleden beter daar.
Je vergelijkt een Polen en Hongarije nu met nazi-Duitsland? Mijn complimenten! Na zoveel domheid zijn we direct uitgepraat. Bezoek het land eens zou ik je zeggen en laat je verrassen door heersende normen & waarden.
:popcorn:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 18 sep 2018, 11:21

Alfata schreef: 18 sep 2018, 11:00
tomgtr schreef: 18 sep 2018, 10:31 Ja Hongarije, echt het lichtende voorbeeld hoe het moet. Of Polen. Fantastiche landen waar alle inwoners zo gelukkig zijn dat ze absoluut niet ergens anders gaan kijken want beter dan daar wordt het niet! Jammer dat Duitsland een beetje afgedwaald is van de leer. Dat deden ze 50 jaar geleden beter daar.
Je vergelijkt een Polen en Hongarije nu met nazi-Duitsland? Mijn complimenten! Na zoveel domheid zijn we direct uitgepraat. Bezoek het land eens zou ik je zeggen en laat je verrassen door heersende normen & waarden.

Op het moment dat jij een land die vrijheid van meningsuiting / persvrijheid aan banden legt en de rechterlijke macht zijn onafhankelijkheid ontneemt als voorbeeld stelt na een geslaagd tripje als vakantieganger waren we al redelijk uitgepraat denk ik.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 18 sep 2018, 11:32

tomgtr schreef: 18 sep 2018, 11:00 Gutmensch? Heb ik iets over die afghaan gezegd? Te gek voor woorden en mag van mij meteen land uit. Maar mag ik geen menig hebben over Hongarije? Als jij mij guttmensch mag noemen, mag ik jou dan eng rechts mannetje noemen? Of zal ik dat niet doen en kan jij ook normaal doen?
De discussie begint bij de post van Wouter. Daar geef je geen mening over. Vervolgens verdedig je het Nederlandse asielbeleid en kom je met een Nazi vergelijk voor landen die er anders in staan. Even een reminder waar deze discussie mee begon.
Wouter81 schreef: 18 sep 2018, 09:33 “De rechtbank in Amsterdam heeft een 38-jarige Afghaanse asielzoeker die in 2016 een licht verstandelijk beperkt meisje van 18 verkrachtte, veroordeeld tot een mildere straf om te voorkomen dat hij zijn verblijfsvergunning kwijtraakt.”

...

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 18 sep 2018, 11:36

alLE vluctelinge het LanT uit! $%T@E%#

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Alfata » 18 sep 2018, 11:36

tomgtr schreef: 18 sep 2018, 11:21
Alfata schreef: 18 sep 2018, 11:00
tomgtr schreef: 18 sep 2018, 10:31 Ja Hongarije, echt het lichtende voorbeeld hoe het moet. Of Polen. Fantastiche landen waar alle inwoners zo gelukkig zijn dat ze absoluut niet ergens anders gaan kijken want beter dan daar wordt het niet! Jammer dat Duitsland een beetje afgedwaald is van de leer. Dat deden ze 50 jaar geleden beter daar.
Je vergelijkt een Polen en Hongarije nu met nazi-Duitsland? Mijn complimenten! Na zoveel domheid zijn we direct uitgepraat. Bezoek het land eens zou ik je zeggen en laat je verrassen door heersende normen & waarden.

Op het moment dat jij een land die vrijheid van meningsuiting / persvrijheid aan banden legt en de rechterlijke macht zijn onafhankelijkheid ontneemt als voorbeeld stelt na een geslaagd tripje als vakantieganger waren we al redelijk uitgepraat denk ik.
Nogmaals, jij noemt het huidige Polen en Hongarije in 1 adem met nazi-Duitsland. Dan ben je toch direct af? Daarbij betrek jij ook nog eens Polen, waar ik geen woord over in de mond heb genomen, zeker gezien omdat Polen in een volledig andere casuïstiek is gewikkeld dan Hongarije. Jij trekt een parallel waar die er niet is. Niet tussen Hongarije en Polen en zeker niet tussen Hongarije en nazi-Duitsland.

Ik denk dat Hongarije er goed aan doet om haar normen, waarden en daarmee haar cultuur & omgangsnormen te beschermen tegen overvloedige buitenlandse invloeden. Dat merk je wanneer je je in dit land bevindt.
Wat Nederland kan leren (en jij aan jouw post over deze Afghaan ook zo te zien) is om te zorgen dat je aan de voorkant anticipeert in plaats van hard roepen wanneer het fout gaat.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 18 sep 2018, 11:43

Mike R32 schreef: 18 sep 2018, 11:32
tomgtr schreef: 18 sep 2018, 11:00 Gutmensch? Heb ik iets over die afghaan gezegd? Te gek voor woorden en mag van mij meteen land uit. Maar mag ik geen menig hebben over Hongarije? Als jij mij guttmensch mag noemen, mag ik jou dan eng rechts mannetje noemen? Of zal ik dat niet doen en kan jij ook normaal doen?
De discussie begint bij de post van Wouter. Daar geef je geen mening over. Vervolgens verdedig je het Nederlandse asielbeleid en kom je met een Nazi vergelijk voor landen die er anders in staan. Even een reminder waar deze discussie mee begon.
Wouter81 schreef: 18 sep 2018, 09:33 “De rechtbank in Amsterdam heeft een 38-jarige Afghaanse asielzoeker die in 2016 een licht verstandelijk beperkt meisje van 18 verkrachtte, veroordeeld tot een mildere straf om te voorkomen dat hij zijn verblijfsvergunning kwijtraakt.”

...

Wacht even, dat iemand die iemand verkracht heeft een kortere straf opgelegd krijgt om zijn veblijfstatus te behouden verdient geen discussie. Ik ga ervanuit dat iedereen het er wel zo'n beetje mee eens is dat dat volstrekt doorgeslagen linkse knuffelmentaliteit is. Daar mag van mij zelfs de kreet guttmensch gebruikt worden prima.

Maar mag ik niet reageren op iemand die 1 van engste landen van Europa als voornbeeld stelt? Dan ben ik een guttmensch? Serieus?

Ik ben intens rechts, maar ook intens relativerend. Als jij iemand die relativeert en het op bepaalde punten niet met je eens is meteen mag schofferen mag ik dat ook?

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Alfata » 18 sep 2018, 11:46

tomgtr schreef: 18 sep 2018, 11:43
Mike R32 schreef: 18 sep 2018, 11:32
tomgtr schreef: 18 sep 2018, 11:00 Gutmensch? Heb ik iets over die afghaan gezegd? Te gek voor woorden en mag van mij meteen land uit. Maar mag ik geen menig hebben over Hongarije? Als jij mij guttmensch mag noemen, mag ik jou dan eng rechts mannetje noemen? Of zal ik dat niet doen en kan jij ook normaal doen?
De discussie begint bij de post van Wouter. Daar geef je geen mening over. Vervolgens verdedig je het Nederlandse asielbeleid en kom je met een Nazi vergelijk voor landen die er anders in staan. Even een reminder waar deze discussie mee begon.
Wouter81 schreef: 18 sep 2018, 09:33 “De rechtbank in Amsterdam heeft een 38-jarige Afghaanse asielzoeker die in 2016 een licht verstandelijk beperkt meisje van 18 verkrachtte, veroordeeld tot een mildere straf om te voorkomen dat hij zijn verblijfsvergunning kwijtraakt.”

...

Wacht even, dat iemand die iemand verkracht heeft een kortere straf opgelegd krijgt om zijn veblijfstatus te behouden verdient geen discussie. Ik ga ervanuit dat iedereen het er wel zo'n beetje mee eens is dat dat volstrekt doorgeslagen linkse knuffelmentaliteit is. Daar mag van mij zelfs de kreet guttmensch gebruikt worden prima.

Maar mag ik niet reageren op iemand die 1 van engste landen van Europa als voornbeeld stelt? Dan ben ik een guttmensch? Serieus?

Ik ben intens rechts, maar ook intens relativerend. Als jij iemand die relativeert en het op bepaalde punten niet met je eens is meteen mag schofferen mag ik dat ook?
Wat is er "intens eng" (populistisch taalgebruik) aan Hongarije?

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 18 sep 2018, 11:49

tomgtr schreef: 18 sep 2018, 11:43
Mike R32 schreef: 18 sep 2018, 11:32
tomgtr schreef: 18 sep 2018, 11:00 Gutmensch? Heb ik iets over die afghaan gezegd? Te gek voor woorden en mag van mij meteen land uit. Maar mag ik geen menig hebben over Hongarije? Als jij mij guttmensch mag noemen, mag ik jou dan eng rechts mannetje noemen? Of zal ik dat niet doen en kan jij ook normaal doen?
De discussie begint bij de post van Wouter. Daar geef je geen mening over. Vervolgens verdedig je het Nederlandse asielbeleid en kom je met een Nazi vergelijk voor landen die er anders in staan. Even een reminder waar deze discussie mee begon.
Wouter81 schreef: 18 sep 2018, 09:33 “De rechtbank in Amsterdam heeft een 38-jarige Afghaanse asielzoeker die in 2016 een licht verstandelijk beperkt meisje van 18 verkrachtte, veroordeeld tot een mildere straf om te voorkomen dat hij zijn verblijfsvergunning kwijtraakt.”

...

Wacht even, dat iemand die iemand verkracht heeft een kortere straf opgelegd krijgt om zijn veblijfstatus te behouden verdient geen discussie. Ik ga ervanuit dat iedereen het er wel zo'n beetje mee eens is dat dat volstrekt doorgeslagen linkse knuffelmentaliteit is. Daar mag van mij zelfs de kreet guttmensch gebruikt worden prima.

Maar mag ik niet reageren op iemand die 1 van engste landen van Europa als voornbeeld stelt? Dan ben ik een guttmensch? Serieus?

Ik ben intens rechts, maar ook intens relativerend. Als jij iemand die relativeert en het op bepaalde punten niet met je eens is meteen mag schofferen mag ik dat ook?
Prima geen problemen mee Tom het is me nu duidelijk. :thumbup:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 18 sep 2018, 12:04

Alfata schreef: 18 sep 2018, 11:46
tomgtr schreef: 18 sep 2018, 11:43
Mike R32 schreef: 18 sep 2018, 11:32
De discussie begint bij de post van Wouter. Daar geef je geen mening over. Vervolgens verdedig je het Nederlandse asielbeleid en kom je met een Nazi vergelijk voor landen die er anders in staan. Even een reminder waar deze discussie mee begon.


Wacht even, dat iemand die iemand verkracht heeft een kortere straf opgelegd krijgt om zijn veblijfstatus te behouden verdient geen discussie. Ik ga ervanuit dat iedereen het er wel zo'n beetje mee eens is dat dat volstrekt doorgeslagen linkse knuffelmentaliteit is. Daar mag van mij zelfs de kreet guttmensch gebruikt worden prima.

Maar mag ik niet reageren op iemand die 1 van engste landen van Europa als voornbeeld stelt? Dan ben ik een guttmensch? Serieus?

Ik ben intens rechts, maar ook intens relativerend. Als jij iemand die relativeert en het op bepaalde punten niet met je eens is meteen mag schofferen mag ik dat ook?
Wat is er "intens eng" (populistisch taalgebruik) aan Hongarije?

Het intens enge is dat de stijl en rethoriek eerder gezien zijn in Europa. Het naar toe trekken van macht met daarmee een gemeenschappelijke vijand aanwijzen als excuus om dit te doen. Het inspelen op ondebuikgevoel van bevolking en een gouden toekomst beloven komt me nogal bekend voor? De basisbeginselen warop onze democratie en ook rijkdom stoelen zijn niet iets om zo maar aan de kant te schuiven. Zijn er zaken die moeten veranderen omdat onze wetten het mogelijk maken om misbruik van te maken? Zeker. Zijn we daar veel te laks in? Absoluut! Moeten we daarom persvrijheid en de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht aantasten. Mijn mening? Nee. Maar misschien denk jij daar anders over. Dat mag.

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Alfata » 18 sep 2018, 12:21

tomgtr schreef: 18 sep 2018, 12:04
Het intens enge is dat de stijl en rethoriek eerder gezien zijn in Europa.
Well... Daar gaan we weer.
Het naar toe trekken van macht met daarmee een gemeenschappelijke vijand aanwijzen als excuus om dit te doen.
Gezamelijk vijand nog wel? Kan het gewoon zo zijn dat Hongarije niet teveel gelukszoekers wil binnenlaten? Hongarije voert in tegenstelling tot Nederland waar zelfs krakend, rechtovertrendend uitschot een verblijfsvergunning krijgt, een zero tolerance beleid op gelukszoekers. Vluchtelingen komen er daarentegen wel in. Dat het er niet zoveel zijn komt omdat bijna alle vluchtelingen het economisch klimaat in de west Europese landen verkiezen boven dat van Hongarije.
Het inspelen op ondebuikgevoel van bevolking en een gouden toekomst beloven komt me nogal bekend voor?
Wat wordt er dan zo specifiek beloofd aan de inwoners van Hongarije? Wordt ons door de regering overigens ook niet van alles beloofd? Gouden bergen? Je bedoelt kwartjes van Kok, 1000 euro van Rutte? Dat soort gouden bergen?
De basisbeginselen warop onze democratie en ook rijkdom stoelen zijn niet iets om zo maar aan de kant te schuiven.
En welke basisbeginselen worden dan aan de kant geschoven? En staaf jij deze mening voortkomend uit een rapport dat geschreven is vanuit een ideologisch, totaal ondemocratisch gedrocht wat de EU heet? Want aan dat rapport mankeert ook het 1 en ander.
Zijn er zaken die moeten veranderen omdat onze wetten het mogelijk maken om misbruik van te maken? Zeker. Zijn we daar veel te laks in? Absoluut! Moeten we daarom persvrijheid en de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht aantasten. Mijn mening? Nee. Maar misschien denk jij daar anders over. Dat mag.
Hoe onafhankelijk denk jij dat onze rechtstaat is? Je weet de achtergrond van de rechter in casus van de strafzaak tegen de betreffende Afghaan? Je weet dat deze rechter voorheen werkzaam was voor Böhler Franken Koppe Wijngaarden Advocaten, opgericht door een GroenLinks senator?

Nogmaals, ik begon mijn post met de uitwerkingen van het immigratiebeleid op de Hongaarse samenleving. We zijn verzeild geraakt in een discussie over de totale politieke koers van dit land. Daar is ongetwijfeld wat op aan te merken, maar in het ideologische circus van de EU, waarbij ook zij niet garant staan voor neutrale rapportages, onze media ook zeer gekleurd erop staan, is het belangrijk eigen bevindingen op te doen en je eigen mening te vormen.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 18 sep 2018, 12:44

Ben het met je eens Alfata.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door ///Joost » 18 sep 2018, 13:04

Het verwijzen naar nazi-Duitsland vid ik altijd zo'n dooddoener, maar buiten dat wel met Tom eens. Ik 'ken' Hongarije ook slechts door erover te lezen in diverse media, maar het moet gezegd worden dat de algemene consensus niet erg positief is.

Alfata, in hoeverre ben jij bekend met (de historie en cultuur van) Hongarije, buiten het weekendje dat je er hebt gezeten? het lijkt nu slechts alsof je Toms argumenten stuk voor stuk wilt ontkrachten, in plaats van argumenten te geven waarom wij juist wél zouden willen leven in dat land? Wat is er zo goed daar dan?

Overigens serieuze vraag, waarmee ik niet wil impliceren dat ik Pro-EU ben o.i.d.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door frankie » 18 sep 2018, 13:10

Als ik al het nieuws zo'n beetje volg, lijkt het huidige Hongaarse regime ongeveer wel op dat van Turkije. Nog zo'n prima vakantieland :tooth: .

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door WJ » 18 sep 2018, 13:11

Lol @ de verdediging van Hongafuckingrije.

Die Afghaan moet per direct wieberen. Elk strafbaar feit, zelfs al komt het maar in de buurt, moet gewoon einde feest zijn.

TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door TLRS » 18 sep 2018, 13:21

Vind het nogal wat om vanaf hier te beoordelen wat wel of niet goed is voor zo'n land. Lijkt me in elk geval dat de manier waarop dat land beïnvloed wordt waarschijnlijk een stuk minder ontwikkeld is dan hier. Dat maakt hier in mijn optiek niet minder eng.

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 18 sep 2018, 13:29

Hongarije laat helemaal niemand toe. Dat krijg je ook zo'n nationalistische bedoeling waarin elke vreemdeling of persoon die anders is, eng is. Negers: bah eng. Homo's: bah eng. Net als in die enge kerkdorpjes hier die 20 jaar achterlopen waar elke niet-gelovige aangekeken wordt. Lijkt mij niet helemaal wenselijk.

Nederland laat alles toe en denkt dat alles maakbaar is met genoeg knuffelen en kopjes thee. Al die rotte appelen hebben dat door en maken met genoegen misbruik van die gastvrijheid. Gaat jaren en generaties duren voor die lui hier gewoon fatsoenlijk in de maatschappij meedraaien.

Beide vind ik niet wenselijk. Ik geloof ook wel in diversiteit, maar niet in gelukszoekers die misbruik maken, hun klote geloof opdringen en niet meedraaien in onze kapitalistische (=werken voor je geld) vrije Westerse maatschappij.
Ik heb liever iets naar Australisch model. Kritisch zijn op wat je binnenlaat (en misschien een deel echt opvang van vluchtelingen -> maar daar wel streng aan zijn, zero tolerance en terug als de boel weer veilig is).
Jammer dat we hier niet gewoon streng kunnen zijn. Ik zie ook niet in wat er mis mee is. Je bent eerst te gast, dan pas je je aan. Kun/wil je dat niet, dan houd het op.

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Alfata » 18 sep 2018, 13:31

///Joost schreef: 18 sep 2018, 13:04 Het verwijzen naar nazi-Duitsland vid ik altijd zo'n dooddoener, maar buiten dat wel met Tom eens. Ik 'ken' Hongarije ook slechts door erover te lezen in diverse media, maar het moet gezegd worden dat de algemene consensus niet erg positief is.

Alfata, in hoeverre ben jij bekend met (de historie en cultuur van) Hongarije, buiten het weekendje dat je er hebt gezeten? het lijkt nu slechts alsof je Toms argumenten stuk voor stuk wilt ontkrachten, in plaats van argumenten te geven waarom wij juist wél zouden willen leven in dat land? Wat is er zo goed daar dan?

Overigens serieuze vraag, waarmee ik niet wil impliceren dat ik Pro-EU ben o.i.d.
Volgens mij was het precies andersom. Op jouw vrouw gaf ik in mijn initiële post al antwoord. Pas daarna kwam Tom discussiëren over de politieke staat van het land. De Hongaarse geschiedenis is mij vanaf de 19de eeuw goed bekend.
Wat mij prima beviel, is dat het een veel netter land is dan Nederland. Het is op straat schoon (en dan bedoel ik ook echt brandschoon), er is zeer veel respect voor ouderen, omgangsnormen zijn zeer prettig en een stuk formeler (op de goede manier) dan in Nederland en er is veel minder scepsis, zeker ten aanzien van de regering, dan in Nederland.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, BMWDennis, Eric Z, ErikS, Google [Bot], L5S1, Semrush [Bot], SlowCo en 266 gasten