Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Maus335i » 25 jan 2010, 17:16

@Rico, begeleidend schrijven bij het filmpje:
gekke turken vs racisten
(leipe mehmet,Oguzhan,Adiil70,Kursun7 0!)
Kk racisten kk jonden opdonderen jullie stinkende kaasjes
Als jouw kinderen tijdens het eten zoiets roepen krijgen ze toch ook een draai om de oren?

@Metchu, kom dit filmpje toevallig tegen waarin turken dan zitten. Maar zijn zat autochtonen die er ook wat van kunnen hoor. Jaar terug ben ik nog eens naar mn oude school geweest, wat die kiddo's daar allemaal roepen en flikken lusten de honden geen brood van. De directeur dacht over ontslag nemen, hij vond het maar uit de hand gelopen tuig en had geen lol meer in zn werk. Iets wat heel anders in "mijn" groep was. Ik relde ook af en toe met wat leraren, maar dat ging wel met respect zoals ik dat van huis uit geleerd heb. Zo lopen schelden deed ik niet, ik had hooguit wat meningsverschillen :D

En ik ben 25 jaar! Zoveel jaartjes verder ben ik niet dan wat er nu rondloopt.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Michel P » 25 jan 2010, 17:58

Prachtig, wat een heerlijke toegevoegde waarde, een top voorbeeld van de positieve multicul shit :mrgreen:

Geloof maakt blind........

Michel

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin Hartog » 25 jan 2010, 18:03

Omg, dat profiel van dat gassie. :lol:

Madness
Berichten: 264
Lid geworden op: 27 okt 2009, 12:31
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Madness » 25 jan 2010, 18:26

't gaat werkelijk helemaal nergens meer over tegenwoordig.....

Je hoeft tegenwoordig maar iemand aan te kijken en je krijgt een grote bek naar je toe waarom je kijkt....
Allochtoon of autochtoon, het is allemaal zo brutaal als de neten tegenwoordig, alleen uit mijn eigen ervaringen maak ik op dat de allochtone jeugd het gelijk op racisme gooit.

Heb dit zelf meerdere malen meegemaakt, en verschillende conflicten mee gehad die behoorlijk uit de hand liepen, ook toen ik nog op het VMBO zat.....
Kan niets zeggen over het er ''vroeger'' bij jullie aan toe ging, ben zelf nagenoeg 20, maar merk al wel degelijk verschil tussen de jongens en meiden van toen ik 15/16 was of de jeugd wat tegenwoordig die leeftijd heeft.
En dat alles omdat ik vriendelijk vroeg of ze Nederlands wouden praten in de klas? Is dat nou zo gek? Ik was een racist kreeg k te horen :P

Toen ik die leeftijd had kwam het ook wel steeds meer die brutaliteit, maar niet zo erg als dat k het zelf nu ondervind/ondervond en dan ben k blij dat k al weer enige tijd uit de Randstad verhuist ben richting Zwolle, aangezien we er hier toch iets minder last van hebben als daar IMO.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door GTRene » 25 jan 2010, 18:39

best scary die>> Naam: MeMo_caN

:sealed: :sealed: :sealed: gelukkig gaat Metin en even mee praten en dan is alles weer oke :mrgreen: :wink:
Metchu schreef:Vaak helpt het om gewoon eens rustig met die gasten te praten.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 25 jan 2010, 19:05

Madness schreef: Allochtoon of autochtoon, het is allemaal zo brutaal als de neten tegenwoordig,
Mee eens alleen sommige groepen allochtonen (even los van wat voor nationaliteit ze volgens het paspoort hebben) voelen zichzelf veel sneller aangevallen. Ik heb meer dan vijf jaar in de horeca gewerkt.. was een tent waar ze met zo'n pasjessysteem werkte om binnen te komen. Legitimatie was daar verplicht anders kregen ze zo'n pasje niet. Alleen niet iedereen had legitimatie bij, dus uiteindelijk moest je zelf bepalen of je diegene dan zo'n pasje gaf. Het is zo ontzettend simpel om dan erachter te komen of iemand zich normaal kan gedragen. Zeg je tegen iemand "tja dan mag ik je eigenlijk niet binnenlaten hé" (waarbij je nog geen echt oordeel geeft) dan reageren de meeste (9 van de 10) "eigenlijk niet, maar je kunt wel een uitzondering maken toch?"... wat je dan ook doet door ze een pasje te geven. Maar er waren er genoeg die dan gelijk een grote bek hadden en je voor vanalles en nog wat uitmaakte. Als ze zich gelijk aangevallen voelen dan kun je ze wel binnenlaten, maar dan wist je zeker dat ze gingen kloten en er een uitsmijter aan te pas moest komen om ze eruit te gooien. Het is misschien discrimineren maar ik durf best te zeggen dat veel marokkanen en turken zichzelf snel aangevallen voelen... net als jeugd (ongeacht afkomst!) die al teveel gedronken heeft. Terwijl mensen met een aziatische achtergrond veel rustiger reageren.

Wat dat dan precies is met marokkanen/turken die zich niet laten aanspreken weet ik niet. Ze vinden het al snel discriminatie omdat jij ze (in hun ogen) voor lul zet, want ze zijn tenslotte (vaak) met een groep. Terwijl de fout bij hun ligt, in alle communicatie(flyers, website enz.) gaven ze aan dat legitimatie verplicht was, in principe mag je mensen dan weigeren. De kans dat ze een grote bek hebben is ook groter als de rest van de groep dezelfde afkomst heeft als dat diegene de enige is binnen zijn vriendengroep. Zal verschil in cultuur zijn.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door GTRene » 25 jan 2010, 19:33

Je hebt een mooie uitgaans gelegenheid en bent baas...

echter je mag niet zelf weten wie je in je tent wil hebben :hmmm:

Nederland...je bent baas van een leuk bedrijf en weet wat er op je vloer afspeelt of wat je zelf wil of niet wil...maar je mag niet zomaar iemand weigeren als je een vacature hebt en die persoon denkt gediscrimineerd te zijn...we slaan door in NL

ipv dat die mensen dan denken, dan wil ik hier niet eens werken of uitgaan, gaan ze moeilijk doen...en dreigen en of aangeven enz...

en dan ook nog de inbreker die je niet je huis mag uitlslaan :lol: en jou kan aangeven tja :hmmm:

ben je nog de baas in eigen huis e.d.? je zou bijna denken van niet...dat er aan sommige dingen grenzen zijn das oke, maar dan aan de grens wat meer graag :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Ravin ///M » 25 jan 2010, 19:34

iek zeg

............./´¯/).. .........(\¯`\
............/....//. .............\\....\
.........../....//.. ..............\\.... \
...../´¯/..../´¯\... ......../¯`\....\¯`\
.././.../..../..../. |_......_|.\....\... .\...\.\..
(.(....(....(..../.) ..)..(..(.\....).... )....).)
.\................\/ .../....\...\/...... ........../
..\................. /........\.......... ......../
....\..............( ............)....... ......./
......\............. \.........../....... ........

voer die viediejo, iesch weg kapoetsie

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Michel P » 25 jan 2010, 20:34

Tom schreef:
Madness schreef: Allochtoon of autochtoon, het is allemaal zo brutaal als de neten tegenwoordig,
Mee eens alleen sommige groepen allochtonen (even los van wat voor nationaliteit ze volgens het paspoort hebben) voelen zichzelf veel sneller aangevallen. Ik heb meer dan vijf jaar in de horeca gewerkt.. was een tent waar ze met zo'n pasjessysteem werkte om binnen te komen. Legitimatie was daar verplicht anders kregen ze zo'n pasje niet. Alleen niet iedereen had legitimatie bij, dus uiteindelijk moest je zelf bepalen of je diegene dan zo'n pasje gaf. Het is zo ontzettend simpel om dan erachter te komen of iemand zich normaal kan gedragen. Zeg je tegen iemand "tja dan mag ik je eigenlijk niet binnenlaten hé" (waarbij je nog geen echt oordeel geeft) dan reageren de meeste (9 van de 10) "eigenlijk niet, maar je kunt wel een uitzondering maken toch?"... wat je dan ook doet door ze een pasje te geven. Maar er waren er genoeg die dan gelijk een grote bek hadden en je voor vanalles en nog wat uitmaakte. Als ze zich gelijk aangevallen voelen dan kun je ze wel binnenlaten, maar dan wist je zeker dat ze gingen kloten en er een uitsmijter aan te pas moest komen om ze eruit te gooien. Het is misschien discrimineren maar ik durf best te zeggen dat veel marokkanen en turken zichzelf snel aangevallen voelen... net als jeugd (ongeacht afkomst!) die al teveel gedronken heeft. Terwijl mensen met een aziatische achtergrond veel rustiger reageren.

Wat dat dan precies is met marokkanen/turken die zich niet laten aanspreken weet ik niet. Ze vinden het al snel discriminatie omdat jij ze (in hun ogen) voor lul zet, want ze zijn tenslotte (vaak) met een groep. Terwijl de fout bij hun ligt, in alle communicatie(flyers, website enz.) gaven ze aan dat legitimatie verplicht was, in principe mag je mensen dan weigeren. De kans dat ze een grote bek hebben is ook groter als de rest van de groep dezelfde afkomst heeft als dat diegene de enige is binnen zijn vriendengroep. Zal verschil in cultuur zijn.
Racist!! :wink:

Je hebt daar niet voor niets aan de deur gezeten :thumbup:

Michel

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Shakes » 25 jan 2010, 20:42

Dagelijkse kost al 13 jaar die kids.

Nog NOOIT een grote bek gehad,

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door allen » 25 jan 2010, 21:29

Shakes schreef:Dagelijkse kost al 13 jaar die kids.

Nog NOOIT een grote bek gehad,

Tja, wat zou jij doen als 13 jarige met een agressieve leraar aan de shakes aardbei?

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door duifjes.com » 25 jan 2010, 21:30

allen schreef:
Shakes schreef:Dagelijkse kost al 13 jaar die kids.

Nog NOOIT een grote bek gehad,

Tja, wat zou jij doen als 13 jarige met een agressieve leraar aan de shakes aardbei?

Ik denk dat het meer met een ander soort van respect heeft te maken!

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door VLA » 26 jan 2010, 11:42

video doet et niet ?

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Maus335i » 26 jan 2010, 11:47

Teveel commentaar op gekregen waarschijnlijk :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RVV » 26 jan 2010, 11:49

Maus335i schreef:Teveel commentaar op gekregen waarschijnlijk :D

Dan hebben ze ook vast wel iets van begrepen :D

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Richardt. » 26 jan 2010, 11:51

Gelukkig hebben we Geenstijl nog

HIER is ie nog gewoon te vinden :)

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Joost H. » 26 jan 2010, 21:49

\

deze is ook wel " mooi "

Schitterende dialoog :hammer:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door allen » 26 jan 2010, 22:01

Snap niet waarom ze die rotkop moeten bedekken.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 26 jan 2010, 22:13

tja

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Maus335i » 26 jan 2010, 23:21

Dit gaat voorlopig nog wel even door zolang het "hot item" is hoor. Kan donderop zeggen dat Geenstijl ff bovenop dit soort berichtgeving zit.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Macboy » 27 jan 2010, 10:31

Met cultuur heeft dit niets te maken hoor. Geloof me, dit soort gedrag wordt daar flink afgestraft.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Michel P » 27 jan 2010, 10:41

Macboy schreef:Met cultuur heeft dit niets te maken hoor. Geloof me, dit soort gedrag wordt daar flink afgestraft.

Maar we zijn hier, en hier volgt er 0,0 straf, en voelen ze zich de koningen van de straat! Dus wat is de oplossing?

A) terug naar daar
B) snoeihard aanpakken
C) dood knuffelen

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door allen » 27 jan 2010, 10:42

Dood knuffelen? :shock:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door duifjes.com » 27 jan 2010, 11:12

allen schreef:Dood knuffelen? :shock:
:x

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door GTRene » 27 jan 2010, 11:56

er is/komt sowieso al een iets betere wet voor nieuwkomers als je binnen een jaar 2 overtredingen wat criminaliteit betrefd op zak hebt ga je er uit :clap: je bent hier immers gast, gedraag je dan ook zo...kun je dat niet? 1 herkansing (immers velen verdienen een kans om te zien hoe iemand is?)

voor die anderen die hier geboren zijn kun je bv de ouders aansprakelijk stellen...let op uw kind, gebeurt het weer dan ouders ook meestraffen of zeggen als bv kind 2 paspoorten heeft 1 afpakken en registreren (zodat ze dat paspoort niet als vermist kunnen opgeven oid) als je daarna nog een keer echt lastig bent tja....dan hard aanpakken, indien mogelijk er uit....(niet als je een keer ge doet tegen een omaatje maar dus echt terroriseert)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 168 gasten