Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 03 jun 2021, 08:34

Robin schreef: 03 jun 2021, 08:29 Het kan nooit slechter dan wat er nu zit. Dus kom maar op:)
Roep dat niet te hard :P Ik ken verhalen van mijn Opa uit de jaren 70 zo'n beetje waar de hoogste IB belasting schaal 70% was :cry:
De effectieve toptarieven in de Nederlandse inkomstenbelasting lagen tot aan 1968 op zo’n
70%. Van 1969 tot aan 1989 schommelden de tarieven rond de 74%. Het hoogst gemeten
effectieve toptarief bedroeg bijna 76% in 1972. Daarna kwamen de toptarieven gestaag
omlaag in lijn met de tariefsverlagingen in de inkomstenbelasting
https://www.cpb.nl/sites/default/files/ ... de-top.pdf

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 03 jun 2021, 08:35

Luco schreef: 03 jun 2021, 08:26
JP schreef: 03 jun 2021, 08:14 Dat scoort natuurlijk altijd wat de PVV wil en als je veel wil afschaffen maar wie/hoe gaat dat betaald worden ?
Dat bedoel ik, alles wat meer dan modaal verdient gaat betalen voor onder modaal en de uitvreters en of dat nou immigranten zijn of tokkies uit eigen land die niks willen blijft hetzelfde.
Dus pvv rechts, ik denk dat veel stemmers op de pvv van een koude kermis thuiskomen als die zou gaan regeren.
Als ze op de pluche zitten doen ze allemaal hetzelfde.
Waar staat dat, dat alles wat meer dan modaal verdient e.e.a. gaat betalen?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 03 jun 2021, 08:36

Robin schreef: 03 jun 2021, 08:32
@Martijn, welke linkse ideeen? Ik ben geen PVVer btw. Heb Van Haga gestemd....
Exact wat Luco post, Wilders staat altijd voor "Henk en Ingrid" Dat is modaal en onder modaal, die moeten het beter krijgen en boven modaal moet dat gaan betalen... Linkerser kan je het niet krijgen volgens mij en elke DFér is dan aan de beurt denk ik :tooth:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 03 jun 2021, 08:39

Belastingtarieven
Dat weet ik nog idd....
Dat krijg je op de koop toe. Helaas!

Als die klimaatdrammerij en van het gas plus KOZP dingen maar worden afgeremd en dat we daar niet voor gaan betalen en dat lijkt er niet op met Rutte en Kaag.....

En ik wil weer 140:)


En wat Elise zegt, waar staat dat letterlijk dan?

Ik weet 't het allemaal niet hoor. Maar er zijn (hier) een aantal die het wél weten, dus die info wil ik graag ook:)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 03 jun 2021, 08:42

Maar waar ik mij weer over verbaas:
Als we doorgaan met gas/ fossiele brandstoffen etc 'gaan we er allemaal aan'
Als we ons niet allemaal laten vaccineren 'gaan we er allemaal aan'
Als we PVV in de regering hebben 'gaan we er allemaal aan'

Beetje Culture of Fear misschien?

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 03 jun 2021, 08:46

Toen Trump werd verkozen kropen velen ook in de schuilkelder voor WW3 :)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 03 jun 2021, 08:46

Robin schreef: 03 jun 2021, 08:39 Belastingtarieven
Dat weet ik nog idd....
Dat krijg je op de koop toe. Helaas!

Als die klimaatdrammerij en van het gas plus KOZP dingen maar worden afgeremd en dat we daar niet voor gaan betalen en dat lijkt er niet op met Rutte en Kaag.....

En ik wil weer 140:)


En wat Elise zegt, waar staat dat letterlijk dan?

Ik weet 't het allemaal niet hoor. Maar er zijn (hier) een aantal die het wél weten, dus die info wil ik graag ook:)
Weet ik ook niet waar het exact staat hoe de linkse ideeën betaald moeten worden maar 1 ding is zeker de staat is sinterklaas niet, dus als ze modaal en minima cadeautjes willen geven zal een andere groep het moeten betalen.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 03 jun 2021, 08:50

Martijn_bmw schreef: 03 jun 2021, 08:34
Robin schreef: 03 jun 2021, 08:29 Het kan nooit slechter dan wat er nu zit. Dus kom maar op:)
Roep dat niet te hard :P Ik ken verhalen van mijn Opa uit de jaren 70 zo'n beetje waar de hoogste IB belasting schaal 70% was :cry:
De effectieve toptarieven in de Nederlandse inkomstenbelasting lagen tot aan 1968 op zo’n
70%. Van 1969 tot aan 1989 schommelden de tarieven rond de 74%. Het hoogst gemeten
effectieve toptarief bedroeg bijna 76% in 1972. Daarna kwamen de toptarieven gestaag
omlaag in lijn met de tariefsverlagingen in de inkomstenbelasting
https://www.cpb.nl/sites/default/files/ ... de-top.pdf
Ik heb nog 60% IB mogen betalen en het is niet zozeer het tarief wat je moet aftikken, maar waaraan het wordt uitgegeven.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 03 jun 2021, 08:53

Martijn_bmw schreef: 03 jun 2021, 08:46 Weet ik ook niet waar het exact staat hoe de linkse ideeën betaald moeten worden maar 1 ding is zeker de staat is sinterklaas niet, dus als ze modaal en minima cadeautjes willen geven zal een andere groep het moeten betalen.
Het is wel duidelijk in welke hoek de bezuinigingen zitten bij Wilders. Dat geld, 400mld over de afgelopen 25 jaar (gelijk onze aardgasbaten), kan dan elders besteed worden...

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 03 jun 2021, 08:57

Idd Elise 2x

Ik denk dat dat 'Wilders met linkse ideeen' er een aantal jaren is ingeslopen en aangejaagd dóór juist de linkse politiek zodat die hoopten dat 'Henk & Ingrid' van gedachten zouden veranderen en wel 2/3 keer nadenken op die 'linkse' PVV te stemmen. To no avail:)

Ik vertrouw het niet, dat 'linkse ideeen' gerucht betr Wilders. Helaas Martijn:)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 03 jun 2021, 09:02

Ja, alleen vallen die aardgas baten ook weg he. iets met aardbevingen ofzo.

@Elise, inderdaad kunnen modaal en henk en ingrid die plannen niet ophoesten, dus dan is het rekensommetje snel gemaakt, en 1 idee zal je misschien kunnen financieren van het aardgas (als dat nog kan)
Maar de rest, als je kijkt wat die allemaal roept dan ga je het daarmee niet redden, en of uit de eu stappen geld oplevert vraag ik me echt af, buiten het feit om of het verstandig is of niet, ik heb er te weinig verstand van om daar een keuze in te maken.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 03 jun 2021, 09:11

Wilders heeft het volgens mij nooit door laten rekenen. Betwijfel sowieso of iemand kan berekenen wat de financiele gevolgen zijn van uit de EU stappen. Ons welvaartnoveau in NL is de afgelopen 40 jaar volledig door het dak gegaan. EU? Gas? Zal beide zijn. Er wordt ontzettend gepiept over de Euro maar omdat de zwakke landen opeens die sterke munt hadden als betaalmiddel werden de traditionaeel te dure producten uit de noordelijke landen opeens betaalbaar. Dat is niet onaardig geweest voor de noordelijke landen.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 03 jun 2021, 09:25

Ik stoor mij erg aan de verloedering van de Nederlandse taal door onze bestuurders.

Energietransitie = kracht overgang.
Acteren = toneelspelen.
Case = zaak.

Enige idiote voorbeelden.

Spoorwegovergang = treintransitie.
Help mijn vrouw is in de overgang, help mijn vrouw is in transitie.
Politiekbedrijven = acteren. De meest populaire Nederlandse acteur is Rutte.

Kijk dat een taal verandert is van elke dag is een vaststaand feit.

Maar eeuwen geleden werd door bestuurders Frans gesproken, daar hebben wij, het volk, nog steeds last van.
Prinses Beatrix sprak toen zij nog jong thuis Frans.
Neem bvb het woord cadeau, het Nederlandse woord is gift.
Conducteur = bestuurder, maar geen bestuurder van een BMW noemt zich nu nog conducteur.
Chauffeur = stoker, op welke BMW rijdt nu nog een stoker?
Instructeur = lesgever.
Constructie =bouwwerk.
enz, enz.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 03 jun 2021, 09:30

We slaan door..... triest voor de boer, triest voor de beesten, maar om daar een wake te gaan houden (met naar het schijnt beelden van de varkens in de brand....) :hmmm:

https://www.1limburg.nl/wake-van-animal ... -stalbrand

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 03 jun 2021, 09:47

Luco schreef: 03 jun 2021, 09:02 Ja, alleen vallen die aardgas baten ook weg he. iets met aardbevingen ofzo.

@Elise, inderdaad kunnen modaal en henk en ingrid die plannen niet ophoesten, dus dan is het rekensommetje snel gemaakt, en 1 idee zal je misschien kunnen financieren van het aardgas (als dat nog kan)
Maar de rest, als je kijkt wat die allemaal roept dan ga je het daarmee niet redden, en of uit de eu stappen geld oplevert vraag ik me echt af, buiten het feit om of het verstandig is of niet, ik heb er te weinig verstand van om daar een keuze in te maken.
Dat vind ik ook minder(understatement), maar welke partij wil er nog wél aan het Groningse gas dan?

Dus die kun je heláás ook wegstrepen.

Uit de EU stappen heb ik al uitgelegd en dat moeten we 'nu' niet willen.

Blijft over klimaat. Het financiele zwaard van Damocles hangt boven ons aller hoofden:)

Kortom, hoop discussie, PVV wordt 'm niet.

maar Rutte als MP en Kaag en Klaver ernaast.......

:dood:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 03 jun 2021, 09:49

alt schreef: 03 jun 2021, 09:25
Maar eeuwen geleden werd door bestuurders Frans gesproken, daar hebben wij, het volk, nog steeds last van.
Prinses Beatrix sprak toen zij nog jong thuis Frans.

Afbeelding

:tooth:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Niels » 03 jun 2021, 09:51

tomgtr schreef: 02 jun 2021, 21:23 Dat de VvD veel teveel naar links geschoven is zal bijna iedereen met je eens zijn. Maar er is nog steeds geen alternatief. De proteststemmen dwingt ze nog verder naar links. Maar als ik Rutte en Hoekstra zou zijn zou ik mijn poot totaal stijf houden. Een linkse meerderheid is er niet en denk dat bij nieuwe verkiezingen nu rechts alleen maar sterker wordt.
Dat is de "kracht" van Rutte. De VVD lijkt socialer te zijn geworden maar plegen nu onderhand al 10 jaar roofbouw op centraal georganiseerde systemen. Typisch een gevalletje "links lullen" imho. Maar goed, stemmers levert het wel op...

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 03 jun 2021, 13:59

Luco schreef: 03 jun 2021, 09:02 Ja, alleen vallen die aardgas baten ook weg he. iets met aardbevingen ofzo.

@Elise, inderdaad kunnen modaal en henk en ingrid die plannen niet ophoesten, dus dan is het rekensommetje snel gemaakt, en 1 idee zal je misschien kunnen financieren van het aardgas (als dat nog kan)
Maar de rest, als je kijkt wat die allemaal roept dan ga je het daarmee niet redden, en of uit de eu stappen geld oplevert vraag ik me echt af, buiten het feit om of het verstandig is of niet, ik heb er te weinig verstand van om daar een keuze in te maken.
Dat is ook precies mijn punt Luco, ik ben geen raketgeleerde (wel aardige hobbysleutelaar) maar de 400 miljard in 25 jaar voor immigratie is wel mede betaald uit de aardgasbaten. Als deze lijn doorzet gaan we de komende 25 jaar misschien wel 600 miljard op moeten hoesten voor de immigratie, zonder de baten van aardgas. Als je daar dan ook nog eens de dure groene aanpassingen bij worden opgeteld vraag ik mij af hoe we dat gaan opbrengen. Dat is denk ik een legitieme vraag. Iets zegt mij dan dat het wellicht handig is om wat tegenwicht te bieden aan de groene deugers en dat er wel wordt afgedwongen dat keuzes voor groen consequenties hebben voor bijv. de kostenpost immigratie. Denk dat daar eerder sprake van gaat zijn bij een minderheidskabinet wat steun moet zoeken in de kamer. Dan gaat de rechtse meerderheid wel het verschil maken. Bij een linkse coalitie gaat dit nooit gebeuren, die sluiten dat al uit in het regeerakkoord.

Gr Ron

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 03 jun 2021, 14:20

Idd Ron

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 03 jun 2021, 14:41

Ben het met je eens hoor Ron, alleen als je kijkt wat Wilders allemaal roept ben ik bang dat het nog veel meer gaat kosten bij hem.
Tegenwicht is nooit slecht natuurlijk.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 03 jun 2021, 14:51

Vooral dat laatste.

Ik had 'n half jaar geleden het idee dat we in 'n soort DDR-light waren terechtgekomen.....Gelukkig lijkt dat mee te vallen. Maar we zijn er nog niet met die dwaasheden van Kaag en Klaver en Rutte die het allemaal 'goedkeurt'....

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door MarkS » 03 jun 2021, 22:26

Baudet wil partij uitbouwen tot soort gesloten samenleving: eigen munt, datingapp en scholen

Thierry Baudet zinspeelt op een eigen Forum-cryptomunt, als onderdeel van het ‘Forumland’ dat hij als een soort zuil wil vormgeven. Dat idee, dat al lang geleden postvatte, wordt steeds concreter.

Iedereen herinnert zich de uitspraken van Thierry Baudet (38) over een ‘boreale wereld’ of de ‘uil van Minerva’. Een wat vergeten zinnetje uit zijn speech in maart 2019, na het winnen van de Statenverkiezingen, luidde: ,,Op deze rots gaan wij onze zuil bouwen.”

Hier verder … (koekoek)
https://www.ad.nl/nieuws/baudet-wil-par ... ~acd387e8/

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Philipoo » 04 jun 2021, 09:48

Wat een mafkees

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 04 jun 2021, 09:54

Ik ben wel benieuwd naar de tokenomics van zijn forum munt.
(Voor de boomers hier; daaraan kun je zien wie er potentieel zijn zakken aan kan vullen)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 04 jun 2021, 10:10

Philipoo schreef: 04 jun 2021, 09:48 Wat een mafkees
Toch gek he, hij benoemd precies wat er nu al veel langer gebeurd in de politiek, baantjescarrousel, mensen uitsluiten, partijen uitsluiten, maar hij is dan de mafkees.

Begrijp me goed, ik ben absoluut geen Baudetfan, maar hij benoemt wel het probleem, hij benoemt dat die hetzelfde wil gaan doen en is een mafkees, wat is de rest dan?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bokkepoot, Google [Bot] en 62 gasten