Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 06 dec 2019, 20:26

Inderdaad WJ.
Tom mee eens...

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 06 dec 2019, 20:40

Tom schreef: 06 dec 2019, 19:40 Ik vind Rutte best een geschikt figuur, alleen jammer dat de VVD zoveel blunders heeft begaan de afgelopen jaren. En hun draai naar links helpt ook niet.
Hij heeft alleen best vaak problemen met z'n geheugen..

Tom
Berichten: 21729
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 06 dec 2019, 20:56

Idd maar hiervoor hadden we Balkenende. Zak hooi.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 06 dec 2019, 21:46

Tom schreef: 06 dec 2019, 20:56 Idd maar hiervoor hadden we Balkenende. Zak hooi.
En toch is dat irl een aardige vent
En een petrolhead

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9103
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 06 dec 2019, 21:52

Hij heeft zijn S600 nog eens over cpz gejaagd op een maarten memorial dag.
Stevige veren zo'n ding.

Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 06 dec 2019, 21:53

Peric schreef: 06 dec 2019, 20:40
Tom schreef: 06 dec 2019, 19:40 Ik vind Rutte best een geschikt figuur, alleen jammer dat de VVD zoveel blunders heeft begaan de afgelopen jaren. En hun draai naar links helpt ook niet.
Hij heeft alleen best vaak problemen met z'n geheugen..
*kwartje valt*


Wim Kok!

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4532
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eeuwe » 06 dec 2019, 23:27

Balkenende is voor mijn tijd, maar was dat nog erger dan Rutte dan?

Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 07 dec 2019, 07:18

Volgens mij heeft Balkenende zich nooit hoeven verantwoorden voor bepaalde gevoelig liggende zaken dacht ik. Tijdgeest was ook net wat anders, Nederland was nog wat meer 'normaal' Nederland. Hij kwam met de uitspraak :VOC mentaliteit. (Gebruik ik irl nog wel veel)
De democratie was nog zo dat een minderheid nog geen poot had om op te staan , maar je zag de verschuiving beginnen.
Nu is een minderheid eigenlijk meteen 'de baas' en de bepalende factor. En zal de zwijgende meerderheid zich maar aan moeten passen.
En de klimaatleugens hadden we ook nog niet natuurlijk.


En nu 'weet de hele wereld' opeens wie wat hoe en waarom verdient en 'we' vinden dat we daar allemaal 'recht op hebben' dus: Pek en veren:)

Dus Kudos naar Rutte dat hij zich in een naar SJW en Noord Koreanse regelgeving maatschappij toch nog staande weet te houden. Maar hij is te links voor 'n VVDert. En dat was niet de bedoeling teoen we met z'n allen op 'm gingen stemmen toch?

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4532
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eeuwe » 07 dec 2019, 08:22

Mooi verwoord Robin, het laatste ben ik zeker met je eens.

Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 07 dec 2019, 08:36

Kroonprinses Amalia is ook jarig. Schattig.
Ik las ergens dat 'ze zelf moet sparen voor een scooter'.

Skitterend:)

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Downforce Hans » 07 dec 2019, 08:42

Robin schreef: 07 dec 2019, 08:36 Kroonprinses Amalia is ook jarig. Schattig.
Ik las ergens dat 'ze zelf moet sparen voor een scooter'.

Skitterend:)
Pa een gouden koets zij een gouden scooter.......... kost wat zo`n ding......

Elise
Berichten: 7321
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 07 dec 2019, 09:45

Tom schreef: 06 dec 2019, 19:40 Ik vind Rutte best een geschikt figuur, alleen jammer dat de VVD zoveel blunders heeft begaan de afgelopen jaren. En hun draai naar links helpt ook niet.
Rutte is voor mij de grootste dictator die er in Den Haag rondloopt, dat heeft alles te maken met het Oekraïne-referendum.

Ik ben van mening dat als je het volk raadpleegt, je moet doen wat het volk zegt. Een raadgevend referendum is dan ook iets wat in mijn beleving niet bestaat, de uitkomst van een referendum dient ten alle tijde gerespecteerd te worden in een democratie.
De uitkomst van het Oekraïne-referendum was duidelijk, het volk was tegen.

Om er dan vervolgens achter te komen dat Rutte een inlegvelletje aanmaakt om aan de wensen van het volk tegemoet te komen.....
Dat is dictatoriaal en hoort niet in een democratische samenleving thuis.

Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 07 dec 2019, 09:54

Snap ik. Indirecte vraag is: Wie had schuld? Rusland of Oekraine? Of was 't een ongeluk?
Dat Oekraine referendum hing meer aan mekaar van onderbuikgevoelens jegens 'schurk Oekraine' dan aan toetreding tot. Toch?
Wie is de schuldige in het MH17 verhaal.

Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 07 dec 2019, 10:03

Mooi he, kijk dat petje: staat ook een moordenaar op, net als hij:)
https://www.ad.nl/buitenland/sneer-naar ... ~ab42e052/

Elise
Berichten: 7321
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 07 dec 2019, 15:16

Robin schreef: 07 dec 2019, 09:54 Snap ik. Indirecte vraag is: Wie had schuld? Rusland of Oekraine? Of was 't een ongeluk?
Dat Oekraine referendum hing meer aan mekaar van onderbuikgevoelens jegens 'schurk Oekraine' dan aan toetreding tot. Toch?
Wie is de schuldige in het MH17 verhaal.
MH17 heeft voor mij niks met dat referendum van doen.
Referendum ging in de basis over handelsbetrekkingen, dus in mijn ogen nog meer Europa.
Ik ben tegen Europa, ik zal dan ook altijd op een partij stemmen die vóór een Nexit is, de rest van het partijprogramma komt voor mij op de 2e plaats. Eerst uit dat hele Europa/Euro geneuzel en daarna orde op zaken stellen :zwijntje:

Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 07 dec 2019, 15:27

Snap ik en ik sta er voor 80% zo als jij in.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 07 dec 2019, 16:07

Elise schreef: 07 dec 2019, 15:16 Ik ben tegen Europa, ik zal dan ook altijd op een partij stemmen die vóór een Nexit is, de rest van het partijprogramma komt voor mij op de 2e plaats. Eerst uit dat hele Europa/Euro geneuzel en daarna orde op zaken stellen :zwijntje:
Eens.

SlowCo
Berichten: 3542
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door SlowCo » 07 dec 2019, 19:40

Zijn we veel te klein voor. Een scheiding tussen Noord- en Zuid-Europa lijkt me beter. Dan zien we onze "investeringen" weliswaar niet meer terug vanuit het zuiden maar hoeft er de komende decennia ook geen geld meer heen... :wtf:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 07 dec 2019, 20:57

Europa is prima, maar dan alleen voor handelsbetrekkingen. Dus niet voor welke rubberen tegels er in een speeltuin horen te liggen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 08 dec 2019, 09:22

Thom de Graaf, gliberaar der 1e der gevestigde order net als zijn partij, krijgt even onder uit de zak;

Hoezo, ’goed functionerende rechtsstaat’?

Door MARIANNE ZWAGERMAN
06 dec. 2019 in COLUMNS



’Ik wil benadrukken dat er heel veel wél goed gaat in het contact tussen de overheid en de burger’, zegt Thom de Graaf vrijdag in een interview. De Graaf, vice-voorzitter van de Raad van State, de ongekozen onderkoning van Nederland.


De Graaf, die zo voor een gekozen burgemeester was dat hij zichzelf ongekozen tot burgemeester van Nijmegen liet benoemen. De Graaf, van de partij die zo voor een referendum was dat ze het direct afschafte toen ze aan de macht kwam.


’Heel blij’

Die De Graaf zegt in de week dat voor iedereen glashelder werd dat de overheid ambtenaren als bloedhonden op onschuldige burgers afstuurt en ze naar de financiële en psychische afgrond jaagt, dat Nederlanders en Kamerleden ’heel blij’ kunnen zijn dat de rechtsstaat goed functioneert.

Leest die man geen krant? Keek hij niet naar het Kamerdebat over de toeslagen waar de getergde Kamerleden Pieter Omtzigt en Renske Leijten nog net niet stonden te schuimbekken omdat ze jarenlang steeds maar weer van het ministerie en de Belastingdienst niet de stukken kregen waar ze om vroegen?

Ambtenaren logen

Zag hij niet dat de publieke tribune vol zat met mensen die bij de rechter hun recht niet haalden omdat ambtenaren logen en informatie achterhielden? Leest hij nooit een tweet van journalisten als Pieter Klein of Ton F. van Dijk die politici het vuur na aan de schenen leggen, maar keer op keer het bos in gestuurd worden door met belastinggeld betaalde spindokters?

De burger moet niet zo narrig doen, zegt de ongekozen onderkoning, want die kan gewoon naar de rechter stappen als hij het niet eens is met de overheid. Alsof de gemiddelde hardwerkende Nederlander daar tijd en geld voor heeft.

Bovendien gaat De Graaf voorbij aan het feit dat er bij de rechtbank nog 100.000 wachtenden voor u zijn. Want rechters hebben in deze ’goed functionerende rechtsstaat’ een achterstandje opgelopen. Leg dat maar uit aan de vader die al vier jaar zijn kinderen niet ziet omdat rechters geen tijd hebben om naar zijn zaak te kijken.

Niemand ontslagen

Leg ook even uit aan de ouders van de vermoorde Humeyra (16) dat het allemaal zo fijn functioneert in Nederland dat excuses van minister Grapperhaus voldoende zijn voor de onnodige dood van hun dochter. Dat er niemand ontslagen is, niemand is afgetreden voor het dodelijke falen.

Oh, en leg dan meteen even aan de boeren en bouwondernemers uit waarom jij hun bedrijven in de problemen bracht omdat je met je ongekozen Raad nog strenger wilde zijn dan het Europees hof in het handhaven van de stikstofnormen. En leg even uit waarom de GroenLinkse Marijke Vos, voormalig medewerker van het radicale clubje dat zich Milieudefensie noemt, namens jouw Raad mag oordelen over het Nederlandse klimaatbeleid.

Maar gelukkig gaat er heel veel wel goed hè, Thom?
Bron; Telgraaf.nl

Elise
Berichten: 7321
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 08 dec 2019, 10:39

SlowCo schreef: 07 dec 2019, 19:40 Zijn we veel te klein voor. Een scheiding tussen Noord- en Zuid-Europa lijkt me beter. Dan zien we onze "investeringen" weliswaar niet meer terug vanuit het zuiden maar hoeft er de komende decennia ook geen geld meer heen... :wtf:
Te klein?
Waar is die VOC mentaliteit gebleven, vele eeuwen hebben we het als zelfstandig land prima gered en nu zitten we een jaartje of 20 in de dwangbuis die de "Europese Unie" heet en kunnen we niet meer zelfstandig opereren?

De EU is juist om groter te zijn en een wereldspeler te zijn met grootmachten als de VS en China, opdeling in noord en zuid geeft 2 middelmatige spelertjes die helemaal niks te vertellen hebben.

Ik denk dat Nederland als klein land zonder allerlei restricties zich prima kan handhaven, precies zoals het altijd gedaan heeft. Innovatief bezig zijn en je snel aanpassen aan de omstandigheden. Maar juist door de EU, en de individuele belangen, worden we de nek omgedraaid, zie bijvoorbeeld het pulsvissen.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 08 dec 2019, 11:21

De jeugd van Nederland is het blijkbaar eens met Thom de Graaf, van wat ik hoorde is de meerderheid tevreden met zoals het gaat in ons land... :duh:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11741
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door WJ » 08 dec 2019, 11:38

Elise schreef: 08 dec 2019, 10:39
SlowCo schreef: 07 dec 2019, 19:40 Zijn we veel te klein voor. Een scheiding tussen Noord- en Zuid-Europa lijkt me beter. Dan zien we onze "investeringen" weliswaar niet meer terug vanuit het zuiden maar hoeft er de komende decennia ook geen geld meer heen... :wtf:
Te klein?
Waar is die VOC mentaliteit gebleven, vele eeuwen hebben we het als zelfstandig land prima gered en nu zitten we een jaartje of 20 in de dwangbuis die de "Europese Unie" heet en kunnen we niet meer zelfstandig opereren?
De wereld is ook iets anders als vele eeuwen geleden....
Nexit is gewoon ongeloofelijk stom.

Tom
Berichten: 21729
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 08 dec 2019, 11:59

Bij voor- en tegenstanders zie je altijd dit. In de EU lopen dingen niet lekker.
- Tegenstanders van EU zeggen dan: klopt, snel uit die ellende stappen want we kunnen het zelf beter
- Voorstanders van EU zeggen dan: klopt, daarom hebben we meer EU-regelgeving nodig en moeten we op meer vlakken samenwerken

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 08 dec 2019, 12:32

WJ schreef: 08 dec 2019, 11:38
Elise schreef: 08 dec 2019, 10:39
SlowCo schreef: 07 dec 2019, 19:40 Zijn we veel te klein voor. Een scheiding tussen Noord- en Zuid-Europa lijkt me beter. Dan zien we onze "investeringen" weliswaar niet meer terug vanuit het zuiden maar hoeft er de komende decennia ook geen geld meer heen... :wtf:
Te klein?
Waar is die VOC mentaliteit gebleven, vele eeuwen hebben we het als zelfstandig land prima gered en nu zitten we een jaartje of 20 in de dwangbuis die de "Europese Unie" heet en kunnen we niet meer zelfstandig opereren?
De wereld is ook iets anders als vele eeuwen geleden....
Nexit is gewoon ongeloofelijk stom.
Waarom is een nexit stom ? Vind het een lastige casus. Als klein land hebben we binnen Europa een sleutelpositie wat betreft de goederenstroom. De haven van Nederland voorziet bijna 500 miljoen mensen van allerlei goederen. Het Ruhrgebied is wat betreft grondstoffen volledig afhankelijk van onze overslag. Natuurlijk kunnen de Duitsers ook via Hamburg aan gaan voeren, maar dat moeten de huidige schepen 7km uit de kust voor anker. Als we de Westerschelde niet meer uitbaggeren kan er nog een roeiboot naar Antwerpen. Samenwerken op het gebied van handel lijkt me prima, ik begin me alleen steeds meer te ergeren aan de bemoeizucht van Brussel op bijvoorbeeld het gebied van wetgeving. Ik vind het niet ongelofelijk stom om daar radicaal een eind aan te maken. Ik zou het niet stom vinden als de noord Europese landen aan zouden geven per 2025 alle verdragen te beëindigen. Dat geeft 5 jaar ruimte om te onderhandelen over nieuwe verdragen. Dan is het aan de zuid Europese landen om hun mores aan te passen, anders geen open grenzen met die landen en geen financieel vangnet meer door de noord Europese landen. Als het zo door gaat zoals nu zie ik het niet beter worden.

Gr Ron

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Bokkepoot, Crookie, Kocheler, krentenbol, Majestic-12 [Bot], MarcF, Martijn M, Opa, Paul76, PetervdH, vester86 en 468 gasten