Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31203
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 02 sep 2020, 21:09

Tsja, wie heeft die foto's gemaakt eigenlijk ? Tuurlijk niet slim van Ab, maar om nu in de struiken te gaan liggen om maar voorbeeldfuncties te betrappen. Op zulkse verraders moeten we trots zijn in Nederland.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 02 sep 2020, 21:16

JP schreef: 02 sep 2020, 21:09 Tsja, wie heeft die foto's gemaakt eigenlijk ? Tuurlijk niet slim van Ab, maar om nu in de struiken te gaan liggen om maar voorbeeldfuncties te betrappen. Op zulkse verraders moeten we trots zijn in Nederland.
NSB-ers noemden ze dat toch

En wie is er nou nog wel geloofwaardig in de politiek?

illegale veelpleger voor de 596e keer opgepakt, al 50 jaar illegaal hier
staat die domme trut van een staatsseceratis, dit is een serieus signaal, fuck toch op stomme koe.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 02 sep 2020, 21:20

Das wat flauw, want die foto zijn gewoon voor de privé en story gemaakt, daar willen alle wannabee beroemdheden maar al te graag in staan, aan het einde van het jaar bij de kerstdis wordt er dan geturft wie de hoogste score heeft behaald.

Die foto's zijn niet gemaakt om de Corona regels te checken, dat was collateral damage.

En de rest is geschiedenis

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door PeterB » 02 sep 2020, 21:26

De foto's zijn gemaakt door Ferry de Kok, toepasselijke website https://www.ishootpeople.nl/

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 02 sep 2020, 22:02

Als Grapperhaus dan misschien wel gaat opstappen en alle toestanden die erbij komen kijken, kun je op je vingers natellen wat er gaat gebeuren met de gemiddelde burger die toevalig zich niet aan de regels houdt: Die burger kan zich niet meer verschuilen achter: Ja maar jullie Min van Justitie doet 't zelf ook!

Lijkt mij op dit moment geen goed idee nu er zoveel wrijving is in de (NL) samenleving. Dan wordt 't nog meer hard tegen hard en er zijn al dingen gaande.
Grapperhaus aftreden: Gejuich: Gerechtigheid! Zo voelt eerst.
Maar dan ook álle maar dan ook alle demonstraties verbieden/aanpakken. Echt alle....
En dat gaat niet gebeuren. Nooit.

Vandaar de spagaat waarin we zitten met Grapperhaus....




NL stond nooit bekend als politiestaat. Dat moet 't ook echt niet gaan worden.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10410
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 02 sep 2020, 22:36

Hoe dan ook, of hij nou blijft of niet, dit is electoraal een nekschot voor CDA. En Pieter Omzigt had al genoeg schade toegebracht. Nou heb ik werkelijk niks met CDA maar als die niet aardig wat stemmen gaan binnen halen kan je je borst nat maken de komende verkiezingen. CU wordt steeds linkser dus die zullen maar al te graag PVDA, D66 en GL helpen als ze wat zetels bij CDA weg kunnen snoepen. Een min of meer rechtse coalitie is dan wel heel ver weg. Al zou VVD wel met FvD samen willen werken, CDA zal weer wonden likkend in de oppositie gaan. Of we krijgen een links kabinet of een formatie die qua tijd zelfs de belgen tot de zaterdagmiddagamateurs degradeert .

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Joël D. » 02 sep 2020, 22:54

JP schreef: 02 sep 2020, 21:09 Tsja, wie heeft die foto's gemaakt eigenlijk ? Tuurlijk niet slim van Ab, maar om nu in de struiken te gaan liggen om maar voorbeeldfuncties te betrappen. Op zulkse verraders moeten we trots zijn in Nederland.
Die foto's zijn gewoon van de openbare weg gemaakt. Stadshuis van Bloemendaal is zo zichtbaar van de straat. Daar hoef je echt niet in de bosjes te gaan liggen hoor.

https://www.google.nl/maps/@52.3968396, ... 384!8i8192

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Shakes » 03 sep 2020, 06:15

I see what you did there JP

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 03 sep 2020, 07:24

tomgtr schreef: 02 sep 2020, 22:36 Hoe dan ook, of hij nou blijft of niet, dit is electoraal een nekschot voor CDA. En Pieter Omzigt had al genoeg schade toegebracht. Nou heb ik werkelijk niks met CDA maar als die niet aardig wat stemmen gaan binnen halen kan je je borst nat maken de komende verkiezingen. CU wordt steeds linkser dus die zullen maar al te graag PVDA, D66 en GL helpen als ze wat zetels bij CDA weg kunnen snoepen. Een min of meer rechtse coalitie is dan wel heel ver weg. Al zou VVD wel met FvD samen willen werken, CDA zal weer wonden likkend in de oppositie gaan. Of we krijgen een links kabinet of een formatie die qua tijd zelfs de belgen tot de zaterdagmiddagamateurs degradeert .
Dit dus.

Het navrante is ook nog dat Hugo de Jonge in zijn strijd om het CDA lijsttrekkerschap, nogal prominent wordt ondersteund door Grapperhaus. Nou, das weer weer lekker beginnen aan een nieuwe job dan.

CDA zal politiek en electoraal verder wegzakken, overigens prima, geen confessionele machtspartijen aub met hun moralistische monopolie op hun werkelijkheid waaraan wij onderworpen zouden moeten worden.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31203
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 03 sep 2020, 08:57

Shakes schreef: 03 sep 2020, 06:15 I see what you did there JP
What did I do while I wasn't there ? :hmmm:

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 03 sep 2020, 09:02

romo schreef: 03 sep 2020, 07:24 CDA zal politiek en electoraal verder wegzakken, overigens prima, geen confessionele machtspartijen aub met hun moralistische monopolie op hun werkelijkheid waaraan wij onderworpen zouden moeten worden.
Liever dat dan de commies aan de macht. Dit moet een Joods/Christelijke samenleving blijven. Islam heeft hier niks te zoeken. Nul.
Kijk. Normen en Waarden zijn bij Grapperhaus ook even uit de gratie, maar in het algemeen kom je daar veel verder mee dan 'zoek het maar lekker zelf uit'. Al die shit in achterstandswijken zijn allemaal kids van CDA stemmers lol:)

We zijn veel te makkelijk. Discipline en hierarchie moeten weer terug. Punt.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 03 sep 2020, 09:32

Ik zat net te denken. Grapperhaus heeft de Dam-demonstratie toegestaan. Nu gaat hij zelf de fout in. Ik zie een patroon:)

Als mens mag ik 'm wel, dit itt De Jonge. Kleine twee week terug verkondigde ik in de kroeg nog dat ik was bekeerd en waarschijnlijk, ondanks De Jonge en Omtzigt misschien weer CDA ga stemmen.

Is dat veranderd? Misschien niet eens.
FvD is mijn proteststem. Wordt niks.
VVD mwoah. Rutte doet het beter dan ik dacht in alles, 2/3/4 mnd terug dacht ik daar anders over. Toch mij teveel marionet van links.
Dus CDA met 'niks menselijks is ons vreemd' , voordeel van de twijfel.

Als Grapperhaus werk had gemaakt van die Damdemonstratie en Femke op 'n zijspoor had gezet had ik dat prima gevonden, maar had ik anders in 'zijn gemaakte fout' gestaan. Dat had ik dan écht hypocriet genoemd.

Mijn mening.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 03 sep 2020, 09:42

Ga je nog een beetje , zeg 1 keer per week naar de kerk, Robin?

Ik zeg, GEEN enkele confessionele partij, Geen RK, Joods, Islam, Hindu en weet ik wat nog meer. Bidden, naar wie dan ook, doe je maar lekker achter je eigen voordeur.

Geloof en staat volstrekt scheiden

Das mijn mening

Montesqieu zal het met me eens zijn

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 03 sep 2020, 09:45

Montesqieu is dood. Ik snap je punt. En wel mee eens in theorie.

Met Kerst en Pasen gaan we nog wel eens.


Maar Links helpt Islam nog meer in het zadel in Nederland. En dat moeten we voorkómen. Islam is vele malen erger dan het verhaal wat jij hierboven schrijft. Maar In 't kwadraat en da's een understatement.

Je schrijft ook niks ergs.

Kerk en Staat gescheiden. In de geschiedenis ken ik nogal wat politiestaatjes die daar op draaiden en draaien:)

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 03 sep 2020, 09:50

Als ik een lampenwinkel zou beginnen zou ik 'm Chez Voltaire noemen.

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Rnd » 03 sep 2020, 10:39

Ooit ook op CDA gestemd (na jaren VVD). Was toen tweede termijn Balkenende. Maar heb er toen al snel spijt van gekregen. Ze doen veel goed, maar het blijft natuurlijk wel een Christelijke partij met op sommige gebieden zeer conservatieve standpunten. Bijvoorbeeld op gebied van euthanasie, waar ze (ik geloof Donner) weer mee terug in de tijd wilden. Dus 1 keer de fout gemaakt, maar niet weer. Ik ben het dus volstrekt met onderstaande stelling van Romo eens.
romo schreef: 03 sep 2020, 09:42 Ik zeg, GEEN enkele confessionele partij, Geen RK, Joods, Islam, Hindu en weet ik wat nog meer. Bidden, naar wie dan ook, doe je maar lekker achter je eigen voordeur.

Geloof en staat volstrekt scheiden

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 03 sep 2020, 10:40

^^ :lol:


Gewoon de normaal maatschappelijk mores graag, getoetst aan het NBW, niet aan Canoniek recht.

Dan kunnen we de kerk, en alle ander geloven mooi links parkeren

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9096
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 03 sep 2020, 10:44

Ik plak even een tegeltje van een geenstijl reagluurder die ik wel leuk vond.

Mildheid en genade.
Dit is wat de postmoderne politiek met ons doet. Ze brengt ons in verwarring door te goochelen met woorden en te schuiven met betekenis. Niets is meer wat het is, alles is op drift. Je hoort, je luistert, je probeert te begrijpen, te plaatsen, te duiden, te snappen wat je gezegd wordt, maar het is niet meer mogelijk om zonder te forceren de woorden die tot je komen te plaatsen binnen de kaders van waaruit je de warrige wereld zo goed en zo kwaad als het kon wist te vatten.
Mildheid en genade.
Het evenwicht is weg, want de funderingen zijn er niet meer. Wanneer mildheid, wanneer genade, en wanneer niet? De verantwoordelijk minister noemde iedereen die het in zijn hoofd haalt om nu nog, in tijden van corona, een feestje te houden een aso. Dat deed hij met verheven stem en boze blik, en je voelde dat hij sprak vanuit het morele kader dat zijn partij, het CDA, hanteert als ze het nodig vindt om met de vinger te wijzen. Normen en waarden, Christelijke normen en waarden, de moraal die dat CDA telkenmale claimt als eigendom, elke keer wanneer er een morele strijd gevoerd moet worden. Hel en verdoemenis, of minstens het vagevuur als je niet bereid bent om je te onderwerpen aan God en gebod, een fikse boete en een strafblad als je je niet houdt aan de regeltjes rond corona. Als het aan de minister lag geen mildheid dus en geen genade, maar Bijbelse bestraffing en veroordeling.
Mildheid en genade.
Wie moet er mild zijn en genade tonen? Vanuit welke positie wordt er gevraagd om mildheid en om genade? Het CDA, de partij van Balkenende, je weet wel de man die zo krampachtig bezig was om de discussie rond Christelijke normen en waarden op de agenda te zetten, hult zich in een diep stilzwijgen, weet even niet hoe om te gaan met de Bijbelse waarden, of, liever gezegd, wil zijn vingers niet branden aan een discussie over goed en kwaad, over waarheid en leugen, over verraad plegen, over het overtreden van de eigen morele regels, het volledig negeren van het eigen ethisch kompas, over integriteit, betrouwbaarheid, geloofwaardigheid. Het CDA zwijgt, kijkt schielijk de andere kant uit en wacht af of het gestraft wordt.
Mildheid en genade.
En Rutte, de vleesgeworden schijnheiligheid, het product van een partij die het liegen en bedriegen, het matennaaien als kernwaarde beschouwt, een partij die er geen probleem mee heeft om als het zo uitkomt de tegenstander het mes in de rug te steken, vraagt nu onbeschaamd om mildheid en om genade, alsof hij aanvoerder van het CDA is en het zijn taak is om Christelijke gezindheid uit te dragen en en beroep te doen op erbarmen en mededogen, empathie en compassie.
Mildheid en genade.
Die woorden zijn vanaf gisteren voor eeuwig losgescheurd uit hun verbanden, hebben hun betekenis verloren, zijn wees geworden en zweven doelloos rond zoals zo veel andere woorden die losgetrokken of losgesneden werden om hachjes te redden, om macht te behouden.
Mildheid en genade.
Voor de verantwoordelijk minister, voor de coalitie, voor de regering, voor de politiek. Hij mag aanblijven, de verantwoordelijk minister die de regels overtrad, daarover loog maar desondanks vond en vindt dat hij kan aanblijven. Maar niet omdat men mild was en genade toonde, nee, omdat het politiek niet goed uitkomt om te doen wat gedaan zou moeten worden, hem verzoeken op te stappen, en als hij dat niet doet, hem wegsturen. Het wordt op krampachtige verkocht als een daad van mildheid en genade, maar wij, de argelozen, voelen dat het niet klopt, dat het vals is, onecht, gespeeld, nep, dat ons leugens worden verkocht, dat we verneukt worden, bedonderd.
Mildheid en genade.
Er wordt gelogen en bedrogen ten koste van de zo moeizaam tot stand gekomen kaders, de morele systemen die ons richting geven, de systemen waar met name de lieden van het CDA zich zo graag op beroepen als het hen uitkomt.
Mildheid en genade.
Het CDA wil de prostitutie uit de wereld, wil dat de hoerenloper als hij hoerenloopt, een strafbaar feit pleegt, dat hij een strafblad heeft als hij als hij op heterdaad betrapt wordt. Het CDA wijst met het vingertje, oordeelt en veroordeelt met de Bijbel in de hand. Het CDA vindt, roept, schreeuwt met vergeven stem en boze blik dat een hoerenloper een aso is.
Mildheid en genade.
Het is binnenkort aan de kiezer om te beslissen al dan niet mildheid en genade te tonen.
Laatst gewijzigd door smiley op 03 sep 2020, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31203
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 03 sep 2020, 10:56

Is dit een Grap?

Maximumsnelheid afgeschaft nadat Grapperhaus te hard naar huis reed


Goed nieuws voor iedereen die het gaspedaal weleens te hard indrukt: de maximumsnelheid is afgeschaft. Gisteren reed Ferd Grapperhaus in al zijn opwinding te hard naar huis. De Kamer heeft daarom besloten de boete op te hard rijden af te schaffen.
https://speld.nl/2020/09/03/maximumsnel ... 3BcqxKjMLc

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4099
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Philipoo » 03 sep 2020, 11:06

JP schreef: 03 sep 2020, 10:56 Is dit een Grap?

Maximumsnelheid afgeschaft nadat Grapperhaus te hard naar huis reed


Goed nieuws voor iedereen die het gaspedaal weleens te hard indrukt: de maximumsnelheid is afgeschaft. Gisteren reed Ferd Grapperhaus in al zijn opwinding te hard naar huis. De Kamer heeft daarom besloten de boete op te hard rijden af te schaffen.
https://speld.nl/2020/09/03/maximumsnel ... 3BcqxKjMLc
Leef jij al jaren onder een steen?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door ///Joost » 03 sep 2020, 11:19

JP schreef: 03 sep 2020, 10:56 Is dit een Grap?
Is DIT een grap?

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 03 sep 2020, 11:38

De Speld. Krijg ik altijd een grijns van :)

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 04 sep 2020, 08:55

Van Eeuwe doorgezonden gekregen.
Strijdster hoor die Jenny! Prachtig. Da's wat anders dan Doutzen, deze is 100% authentiek:)



Ben nog maar op 20 minuten.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 04 sep 2020, 09:17

Echt een topmeid, die Jenny.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 04 sep 2020, 10:13

Ik stem voor een dictatuur

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 255 gasten