Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 10 mar 2019, 01:01

Dat de Denkers helemaal van hun padje zijn is duidelijk. Ik zag die fractievoorzitter onlangs bij WNL zitten waar hij de zender “een bagger omroep” noemde in het gezicht van de presentatrice. En op een overheersende toon de vrouw klem probeerde te praten. Dit alles na het bespreken van de persvrijheid plannen van Denk.

klinkt als...

[sarcasme]
Oja we hebben geen intergratie probleem. We zijn gewoon ex voc slavendrijvers met racistische trekjes als je niks voelt voor culturen die de vrije samenleving ernstig beperken.
[sarcasme\]

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 10 mar 2019, 13:12

Net Buitenhof;
Francis Fukuyama
De Amerikaanse filosoof en politicoloog Francis Fukuyama schreef begin jaren negentig het wereldberoemde boek The End of History, waarin hij de overwinning van de liberale wereldorde voorspelde. Hij komt daarop terug in zijn nieuwe boek Identity, over identiteitspolitiek.

Fukuyama die precies de vinger op zere plek legt, nota bene in het bijzijn van Asscher, politiek links direct verantwoordelijk maakt voor het ontstaan van "populisme", want de identiteit van land en werknemers volledig verkwanseld voor globalisering.

Asscher, die vervolgens mag reageren, verdwaalt in een wolk van vage mist en kijkt zoals altijd niet naar zich zelf, maar geeft zijn buurman Buma de schuld. Hoe typisch wederom.


Echt even kijken bij uitzending gemist, heerlijke TV

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 10 mar 2019, 18:26

Kenmerkend voor Asscher. Hetzelfde gebeurde bij Lukassen die cultuur marxisme omschreef in de westerse samenleving en het verdwijen van de westerse identiteit. Werd meteen als complot denker zoals Bryvik weg gezet door redacteur van Vrij Nederland. Witteman gaf uiteraard geen opmerking.

Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Zed240 » 13 mar 2019, 18:52

Mooi verhaal ook weer dat Urk. Ik moet niks van dat volk hebben, maar een beetje bijval moeten ze toch krijgen.

Urk: Ruzie gaat over het feit dat jongen ('slachtoffer' volgens de media) familie en vriendin beledigt.
Slachtoffer: Gaat omdat mijn vader een Mercedes heeft gekocht en ze zijn jaloers op ons.
Rest van de Marokkanen in Nederland: Het is racisme.

Aap uit de mouw: Het ging inderdaad om beledigen en het 'slachtoffer' gaf zelf aan te willen vechten; toen puntje bij paaltje kwam heeft hij de politie gebeld.

https://www.destentor.nl/dossier-jeugd- ... ~a0dba081/

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door WJ » 13 mar 2019, 19:19

Haha, rollerbankapp. :mrgreen:

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door DF-user-278 » 14 mar 2019, 06:43

Altijd maar weer in de slachtofferrol kruipen dan wel de racismetroef op tafel spelen, hoe typerend.

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 14 mar 2019, 07:36

Ik dacht ook al paar dagen terug: Stelletje Urker gerefo jongeren die zichzelf niet in bedwang kunnen houden. Het is weer eens zover.


Koren op de molen van de linksige media:
'Zie je nou wél? Dat Christentuig is minstens zo erg of erger dan die NoordAfrikaanse gasten en M.O. volk wat hier soms wel 'n beetje vervelend kan zijn. Dit wordt voorpaginanieuws!'

Blijkt de oorzaak een Marokkaan te zijn...

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door DF-user-278 » 15 mar 2019, 14:25

https://nos.nl/artikel/2276094-tienduiz ... eveld.html

@Bram @vrouw Arthur (of misschien samen) ook aanwezig? :)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 15 mar 2019, 15:00

Nope, ik staak eigenlijk nooit, dingetje wat ik over gehouden heb van m'n defensie tijd, want daar mag het niet. Maar voor iedereen die dat wel doet vandaag, ik kan me er zeker in vinden.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 15 mar 2019, 19:54

Nee, ze is/was daar niet aanwezig.

M3tje
Berichten: 316
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door M3tje » 15 mar 2019, 20:12

Leraren eisten vandaag 4 mijard voor het onderwijs, ? Waarom niet 400 miljard, dat gaat toch niet gebeuren.
Ik stel voor elke leraar/lerares een setje zonnepanelen te geven en een bakfiets beter voor het millieu en goedkoper dan een zak geld uit te storten over het onderwijs.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 16 mar 2019, 10:25

Basisschool leraar na 15 jaar lesgeven verdient net geen €50.000 per jaar ofwel iets meer als €2900 netto per maand ofwel een goed salaris. Iemand in de bouw als metselaar, upperman of betonvlechter of betonafdekvloer smeerder verdient echt stukken minder (zijn al blij met €2000 netto in de maand) en heeft het echt veel zwaarder, veel klanten van mij in de bouw zijn met hun 50e afgewerkt i.v.m. kapotte gewrichten, vooral schouders, knie en rug. Hier in het dorp staakt echt niemand van de 4 basisscholen daar ze prima tevreden zijn.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 16 mar 2019, 10:29

Ik lees hier wel eens dat een leraar meer uren maakt door bijvoorbeeld thuis nog veel te doen. Een metselaar werkt maar 8uur per dag.... :coffee:

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 mar 2019, 10:35

En een vrij metselaar werkt helemaal niet.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 16 mar 2019, 10:40

Kom maar op met de doodstraf.

Dochter (8) vermoedelijk in ziekenhuis doodgestoken door vader
https://www.ad.nl/binnenland/dochter-8- ... ~a5d35ec9/

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 16 mar 2019, 11:01

Yep, ik ben een stuk gematigder dan jij normaal gesproken maar dat was ook mijn gedachte en kan er met de beste wil van de wereld niet anders over denken. En m’n maag draait om hoe die 8 jaar geweest zullen zijn.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 16 mar 2019, 11:04

tomgtr schreef: 16 mar 2019, 11:01 En m’n maag draait om hoe die 8 jaar geweest zullen zijn.
Dat is mijn gedachte dus ook. Berichten als deze maken mij zo ontzettend kwaad, kunnen echt mijn dag bederven. Wat zou ik graag met zo iemand in een ruimte van drie bij drie willen zitten.

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 mar 2019, 11:04

Zo vreselijk triest inderdaad:(

Vent gewoon dumpen boven de Atlantische Oceaan wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 16 mar 2019, 11:07

350 Z schreef: 16 mar 2019, 10:25 Basisschool leraar na 15 jaar lesgeven verdient net geen €50.000 per jaar ofwel iets meer als €2900 netto per maand ofwel een goed salaris. Iemand in de bouw als metselaar, upperman of betonvlechter of betonafdekvloer smeerder verdient echt stukken minder (zijn al blij met €2000 netto in de maand) en heeft het echt veel zwaarder, veel klanten van mij in de bouw zijn met hun 50e afgewerkt i.v.m. kapotte gewrichten, vooral schouders, knie en rug. Hier in het dorp staakt echt niemand van de 4 basisscholen daar ze prima tevreden zijn.
Zo bekeken verdient bijna iedereen te veel als hij niet in de bouw werkt? Beetje (veel) te kort door de bocht.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Niels » 16 mar 2019, 11:33

Ik vind het wel leuk dat er geschermd wordt met de maximalen maar er is hier in de omgeving geen basisschool docent die met 50k thuis komt hoor. Die scholen komen net rond en ja ook daar moeten de docenten financiële concessies voor doen. Vermoedelijk zit er amper een modaal inkomen in....

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Niels » 16 mar 2019, 11:38

Mike R32 schreef: 16 mar 2019, 10:40 Kom maar op met de doodstraf.

Dochter (8) vermoedelijk in ziekenhuis doodgestoken door vader
https://www.ad.nl/binnenland/dochter-8- ... ~a5d35ec9/
Nou zoals ik het lees is dit een gevalletje waarin de kapot bezuinigde geestelijke gezondheidszorg weer eens ernstig tekort heeft geschoten. En die Rutte maar de sier maken met "zijn" overschot in de EU.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 16 mar 2019, 11:50

^De snelheid waarmee de wereld aan haar eigen gekte ten onder gaat is bedreigender dan wat CO2 emissies hier en daar.

HMOG, het gaat allemaal nergens meer over.

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 mar 2019, 11:54

En dit dan,

https://www.trouw.nl/opinie/elfie-tromp ... ~a3451cf4/

Gisteren las ik in regionaal dagblad de Stentor een reportage bij de familie van de jonge Nedermarokkaan Soufyan uit Urk. Na een ruzie met een andere adolescent uit Urk werd zijn huis door tientallen jonge Urkers belaagd en zijn moeder mishandeld. De zaak leek te gaan escaleren. Maar in de Stentor viel te lezen hoe door buurtbewoners en andere Urkers de moeder van Soufyan onder de bloemen werd bedolven. Het gezin is al een kwart eeuw Urker. De vader, Saïd, is als visser door en door Urker. Tegen de Stentor relativeerde hij het incident met wat olie op de Urker golven: “Onder Marokkanen zitten ook klootzakken, sorry dat ik het zeg. Urkers zijn goede mensen, maar er zitten een paar tussen die verkeerde dingen doen.”. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .









Ik las dit uitgerekend de dag na die afschuwelijke aanslag (49 doden) tegen twee moskeeën in Nieuw-Zeeland, gepleegd door een extreem-rechtse terrorist. Toen kwam ook het bericht dat twee mannen in Amsterdam waren aangehouden in verband met de moslimterroristische aanslagen in Parijs in 2015 (130 doden). Hoeveel bloemenvelden zouden voor al die onschuldige doden uit Nieuw-Zeeland en Parijs nodig zijn eer we weer tot rust komen? Maar giftige boeketten distels met brandnetels werd het gisteren. De massamoord in Nieuw-Zeeland werd door Nasrdin Dchar (Gouden Kalf voor zijn rol in de film ‘Rabat’ in 2011) met twee Nederlandse politici geassocieerd. In een tweet die zich als een geradicaliseerde fluim laat lezen, schreef hij: ‘De rechts-extremist die dit heeft gedaan staat voor nota bene (sic) dezelfde ideologie als politici zoals Wilders en Baudet’. Ach, die Wilders die toch al levenslang heeft tussen zijn bodyguards kan dit er toch wel bij hebben. En misschien ook de rellen in Urk.

De extreem-linkse columnist Elfie Tromp, die door BNN-Vara wordt gefaciliteerd, deed op Radio 1 donderdag haar onwelriekende verhaal waartegen de Urker burgemeester Van Maren aangifte bij de politie heeft gedaan. Niet alleen is volgens haar Wilders de enige echt schuldige aan de rellen in Urk, maar die ziekelijke Urkers moeten zo snel mogelijk sterven, liefst door te verdrinken: “Welkom in Urk, waar de kleingeestigheid hand-in-hand gaat met de inteelt (...) Het dorp heeft zelfs zijn eigen afwijking, de ziekte van Buchem. Inteelt, je wordt er nooit slimmer van, maar wel racistischer.” Maar de pointe, in drek en haat gedrenkt, komt nog, want Tromp begroet vol enthousiasme de stijging van de zeespiegel: “Sommige stukken zijn zo door en door rot dat ze maar het beste teruggeven kunnen worden aan de zee. Wat mij betreft moeten ze de dijken maar vast doorsteken bij Urk.”

Ik heb die Tromp eens met een van die hysterische ‘tricoteuses’ vergeleken, die ooit vooraan bij de guillotine zaten te brullen. Maar het is misschien anders: Elfie Tromp is de doodgewone misthoorn van de linkse haat bij de publieke omroep BNN-Vara.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 16 mar 2019, 11:57

Onbegrijpelijk.

Oppakken dat mens.

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 mar 2019, 12:05

Inderdaad, heeft ze zélf dan écht géén idee wat ze allemaal roept?
Wat een figuur zeg.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], BMWDennis, Bombadil, Brutus the Legend, ED35, Gert-jan, JdBn, Martijn M, maurizio, Sabberjoch en 195 gasten