Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 20 nov 2021, 10:43

Bram schreef: 20 nov 2021, 10:17 Ja alt, zo gaat het om echt ook Nederland.

Wat een dom gelul.
Een der hoofdredacteuren van een groot mainstream mediabedrijf , de heer Enno S. heeft dat zelf wel eens toegegeven, dat ze niet alles laten zien......

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 20 nov 2021, 11:12

Dat wil niet zeggen dat ze er geen aandacht aan besteden.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 20 nov 2021, 11:14

Bram schreef: 20 nov 2021, 11:12 Dat wil niet zeggen dat ze er geen aandacht aan besteden.
Zou misschien wel verstandiger zijn.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 20 nov 2021, 11:18

Fasteddie2 schreef: 20 nov 2021, 08:44
(Niet voor zwakken magen)
Als ik zo kijk waar deze man staat voor ie neer gaat, lijkt het of er gewoon random geschoten wordt en een stilstaand doel makkelijker is ofzo.
https://twitter.com/Plakplaat63/status/ ... 8930410505
Gericht, vanaf een afstand (waar daar lijkt het in ieder geval wel op....), mensen afschieten.....valt dat ook onder "noodweer" ? :duh:
Je bent 9 maanden weggeweest ( :wink: ) en het enige wat ik nu van je lees is in het Corona- en naar de haaiendraadje. Dat je niet het overheidsgeluid laat horen is prima, maar wat een complotten en achterdocht. Je zou het bijna opruien en trollen noemen, bijna. Maar goed, ieder z’n recht van posten :)

Gebruikersavatar
Fasteddie2
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Fasteddie2 » 20 nov 2021, 11:20

Arthur schreef: 20 nov 2021, 11:18
Fasteddie2 schreef: 20 nov 2021, 08:44
(Niet voor zwakken magen)
Als ik zo kijk waar deze man staat voor ie neer gaat, lijkt het of er gewoon random geschoten wordt en een stilstaand doel makkelijker is ofzo.
https://twitter.com/Plakplaat63/status/ ... 8930410505
Gericht, vanaf een afstand (waar daar lijkt het in ieder geval wel op....), mensen afschieten.....valt dat ook onder "noodweer" ? :duh:
Je bent 9 maanden weggeweest ( :wink: ) en het enige wat ik nu van je lees is in het Corona- en naar de haaiendraadje. Dat je niet het overheidsgeluid laat horen is prima, maar wat een complotten en achterdocht. Je zou het bijna opruien en trollen noemen, bijna. Maar goed, ieder z’n recht van posten :)
Weet het goed gemaakt met je....stop weer met posten, meld mij over 9 maanden wel weer....of niet.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 20 nov 2021, 11:25

Gijzert schreef: 20 nov 2021, 03:51 Knap dat je conclusies kunt trekken n.a.v. Dit vage filmpje.
Ik nam gisteravond voor het gemak een voorschotje ja.
Het nieuws opent vandaag in elk geval met dat er gericht geschoten is.
Zo ziet dat eruit blijkbaar.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 20 nov 2021, 11:36

Als ze dan met hollow points schieten ruimt het lekker op.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 20 nov 2021, 11:41

Fasteddie2 schreef: 20 nov 2021, 11:20
Arthur schreef: 20 nov 2021, 11:18
Fasteddie2 schreef: 20 nov 2021, 08:44

Gericht, vanaf een afstand (waar daar lijkt het in ieder geval wel op....), mensen afschieten.....valt dat ook onder "noodweer" ? :duh:
Je bent 9 maanden weggeweest ( :wink: ) en het enige wat ik nu van je lees is in het Corona- en naar de haaiendraadje. Dat je niet het overheidsgeluid laat horen is prima, maar wat een complotten en achterdocht. Je zou het bijna opruien en trollen noemen, bijna. Maar goed, ieder z’n recht van posten :)
Weet het goed gemaakt met je....stop weer met posten, meld mij over 9 maanden wel weer....of niet.
Als je dat van mijn mening af wilt laten hangen, zelf weten. Ik vind het op zich ook wel vermakelijk wat je post, hoe sommige breinen werken. Als je er niet tegen kunt wat 1 iemand ervan vindt is dat wel jammer, maar jouw keuze.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 20 nov 2021, 11:48

Shell is een stoute multinational, volgens de Nederlandse politiek.

Het vertrek van Shell zegt vooral iets over het krimpende Nederland
null Beeld
19 november 2021
Betere waarnemers dan ik hadden het vertrek van Shell uit Nederland zien aankomen. Toen Paul Polman per sms aan Mark Rutte had laten weten dat Unilever naar Londen zou verkassen, was er voor Shell geen houden meer aan. Als de aandeelhouders in Nederland belasting moeten betalen, en de aandeelhouders in Engeland niet, kun je de verhuisdozen eigenlijk al bestellen. Her en der worden krokodillentranen gehuild, bij de gemeente Den Haag bijvoorbeeld, waar nu nog het hoofdkantoor staat. Maar het Haagse Museon had de banden met Shell verbroken, het Mauritshuis ook, net als het Van Gogh Museum en het Boerhaave in Leiden. Het deed denken aan de tijd van de apartheid in Zuid-Afrika, alleen ging het ditmaal niet om de aanwezigheid in Zuid-Afrika, maar om het blote feit dat Shell als olie- en gasbedrijf überhaupt bestaat.

In januari maakte ik een interview met Ben van Beurden, hoogste baas van de Koninklijke. Toen bezwoer hij nog dat Shell in Nederland zou blijven: een Nederlands bedrijf, met diepe wortels in het land, gevormd door de Nederlandse sociale economie. Wel was hij bitter over de vijandschap die Shell in Nederland ondervond. ‘Als wij een boom planten, is dat greenwashing.’ Van die geweldige weerzin tegen Shell kreeg ik na het interview zelf een kruimel mee. De krant met het vraaggesprek lag nog niet op de mat, of er kwam een toornige e-mail van Milieudefensie binnen. In een vraag had ik de voorman van Milieudefensie, Donald Pols, in de schoenen geschoven dat hij Shell op de radio met ‘een criminele organisatie’ had vergeleken.

Rutte: goed in delegeren. Beeld ANP
Rutte: goed in delegeren.Beeld ANP
Dat had Pols nooit gezegd, aldus Milieudefensie, waarna een waslijst van eisen en verlangens volgde. Een andere, betere journalist had het interview moeten maken. De foto van Van Beurden ‘als knuffelopa’ met een hondje was een pr-stunt van Shell. Als goedmaker moest er een even groot interview komen, op een even prominente plaats, met Milieudefensie. De krant plaatste inderdaad een rectificatie. Donald Pols had Shell niet vergeleken met een criminele organisatie, maar slechts met de Hells Angels. Die motorbende werd in 2019 verboden, waarbij de rechter wees op het gevaar voor de openbare orde, de cultuur van wetteloosheid, en het structurele geweld. Ik beken, heel wat anders dan een criminele organisatie.

Waar het om gaat is de hoge toon, het granieten gelijk en het idee dat het niet past om Shell gewoon eens te vragen naar hun kant van de zaak. Van Beurden vertelde in het vraaggesprek dat Shell uiteraard met regelmaat enquêtes houdt over de eigen reputatie. Nergens is de roep zo slecht als in moederland Nederland. Desondanks is maar 9 procent van de ondervraagden zeer negatief; 26 procent is uitgesproken positief, de rest zit daartussenin, maar tankt wel naar tevredenheid bij de Shellpomp.

Van Beurden: mag geen boom planten. Beeld Ivo van der Bent
Van Beurden: mag geen boom planten.Beeld Ivo van der Bent
9 procent, dat is een soort leninistische voorhoede die kennelijk Shell het leven zodanig zuur kan maken, dat ze er genoeg van krijgen. Toch maak ik me sterk dat de teleurstelling bij Shell groter is over de Nederlandse middenpolitiek, in het bijzonder over Mark Rutte. In het vraaggesprek kritiseerde Van Beurden – bedekt – dat tien jaar Ruttebewind niets heeft opgeleverd dat lijkt op een industriebeleid. Toen de rechtszaak van Milieudefensie tegen Shell speelde, maakte Rutte zich uit de voeten met de mededeling dat hij vanwege de scheiding der machten niets kon betekenen. Rutte is erg goed in delegeren, vooral als het moeilijk wordt. En wie krijg je aan de telefoon als je de VVD belt? Ed Nijpels.

Op zeker moment was een hoge functionaris van Shell op bezoek bij Henk Kamp, toentertijd VVD-minister van Economische Zaken in het kabinet met de PvdA (2012-2017). De Groningse grond trilde al, maar er werd flink aardgas opgepompt; de schatkist was immers tijdens de eurocrisis leeg. Kamp gaf door hoeveel miljard kuub aardgas er het komend jaar zou moeten worden afgetapt, aangezien het ministerie dat vaststelt. Meteen erachteraan zei hij dat hij niet kon instaan voor de veiligheid in Groningen, maar dat Shell wel aansprakelijk was. De Shell-functionaris ontplofte en zei dat als de vlag er zo bij hing, hij onmiddellijk zijn biezen zou pakken. Waarop Kamp schielijk liet weten dat dat natuurlijk niet de bedoeling was.

Joris Thijssen: zegen voor het land. Beeld Linelle Deunk
Joris Thijssen: zegen voor het land.Beeld Linelle Deunk
Dit soort ervaringen hebben Shell tot de overtuiging gebracht dat je aan de Nederlandse overheid niets hebt. Nu stelt minister Stef Blok teleurgesteld vast dat hij pas zondag werd gebeld over het vertrek van Shell. Op zijn beurt moest Shell een paar weken geleden uit de krant vernemen dat pensioenfonds ABP zijn aandelen Shell gaat verkopen.

Shell weg, Unilever weg. Sommigen zullen het vieren als een overwinning op het neoliberalisme. De keerzijde van de medaille is de toenemende moralisering van de Nederlandse politiek. Die hangt weer samen met de versplintering – een Tweede Kamer vol dwergpartijtjes die zo hard mogelijk schande roepen. Tragisch voorbeeld is de Partij van de Arbeid, nog onder Wim Kok een volkspartij die strategisch nadacht over het landsbelang. Nu is de PvdA een kleine gewetenspartij, met Joris Thijssen, voorheen baas van Greenpeace, als klimaatboegbeeld. Thijssen twitterde over de verhuizing van Shell: ‘Wat een zegen voor het land.’ Er was in de partij nog precies genoeg schaamte om de tweet fluks te verwijderen. Het is politiek op het niveau van de Keukenkampioen-divisie. De serieuze afwegingen laten we graag over aan de grote landen. Het vertrek van Shell zegt minder over Shell dan over het allengs krimpende Nederland.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 20 nov 2021, 11:50

^^ zijn er echt mensen die die lange epistels gaan lezen ?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 20 nov 2021, 11:54

Ik net :)

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 20 nov 2021, 12:08

Fasteddie2 schreef: 20 nov 2021, 11:20
Arthur schreef: 20 nov 2021, 11:18
Fasteddie2 schreef: 20 nov 2021, 08:44

Gericht, vanaf een afstand (waar daar lijkt het in ieder geval wel op....), mensen afschieten.....valt dat ook onder "noodweer" ? :duh:
Je bent 9 maanden weggeweest ( :wink: ) en het enige wat ik nu van je lees is in het Corona- en naar de haaiendraadje. Dat je niet het overheidsgeluid laat horen is prima, maar wat een complotten en achterdocht. Je zou het bijna opruien en trollen noemen, bijna. Maar goed, ieder z’n recht van posten :)
Weet het goed gemaakt met je....stop weer met posten, meld mij over 9 maanden wel weer....of niet.
Uitstekend idee. 2e optie heeft mijn persoonlijke voorkeur.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 20 nov 2021, 12:11

Ik ben niet jaloers op de mannen en vrouwen die daar gisterenavond de eerste uren hebben moeten werken als politievrouw/man. Een grote groep half doorgesnoven en opgehitste beesten proberen bij jou een “Carlo” te doen. Als die jou te pakken krijgen wordt je eenvoudigweg aan stukken geschopt en verscheurd. Je krijgt explosieven naar je hoofd, draagt geen beschermende kleding. Ik verbaas me er altijd over dat er geen 200 doden vallen omdat een aantal, in het nauw gedreven dienders, een keer al hun houders legen op de aanstormende menigte op hoofdhoogte. Zal vandaag wel weer berichten regenen van ouders en familie dat er onterecht is geschoten, hun familie/kinderen waren daar aan het knikkeren.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 20 nov 2021, 12:17

Precies, Ron. Wat doe je daar? En als je weet wat je daar doet, weet je ook wat de gevolgen kunnen zijn. Niet naderhand gaan janken. En dan zijn wij hier nog soft en mag niks, wij als zijnde de politie.

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Rnd » 20 nov 2021, 12:21

Dat Shell verhaal, het beschrijft wat een trieste besturing wij hebben in dit land. Links aan de macht, bedrijven wegjagen, boeren moeten stoppen, allemaal van het gas af. Daarna klagen dat we geen inkomsten meer hebben, niets te eten en de energie tegen veel te hoge prijzen moeten inkopen bij een dictator die dan ook nog eens dreigt om af en toe die kraan weer dicht te draaien. Ook voor een land (en dus de mensen die er wonen) is inkomen en brood op de plank de eerste behoefte. Als je die "boom" omzaagt, dan ga je dat op den duur merken.
Dit kost een paar generaties voordat de signalen echt duidelijk worden en het daarna weer omgekeerd is. Het zal mijn tijd wel duren en ik ben heel blij dat ik geen kinderen heb.

De bekende quote is hier van toepassing: “Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times.”

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 20 nov 2021, 12:40

Inderdaad Rnd. Volgens de Eurofielen is de EU noodzakelijk voor de handel, moet er daarom ook geld naar het zuiden en was de UK gedoemd om te mislukken zonder EU. En lachen dat we deden toen ze eruit stapten. Toen ze daar even een brandstoftekort dreigden te hebben waren de Eurofielen al helemaal in juichstemming, maar inmiddels staan de verhuisdozen bij Unilever en Shell al klaar en jagen we twee grote multinationals weg, op naar de UK. Eten en energie is het volgende wat we de nek omdraaien. Wellicht gaat de immigrantenstroom die toekomstige problemen oplossen?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bert ///M3 » 20 nov 2021, 12:56

Luco schreef: 20 nov 2021, 11:36 Als ze dan met hollow points schieten ruimt het lekker op.
Politie gebruikt standaard JHP = Jacketed Hollow Point. Dus dat deden ze al lol.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7953
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door MParallel » 20 nov 2021, 13:00

JP schreef: 20 nov 2021, 11:50 ^^ zijn er echt mensen die die lange epistels gaan lezen ?
Begon met lezen, niet wetende dat het zo lang was. Halverwege dacht ik..uh...hmm.

Dus tl:dr.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 20 nov 2021, 13:01

Laatst gewijzigd door Arthur op 20 nov 2021, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 20 nov 2021, 13:02

Bert ///M3 schreef: 20 nov 2021, 12:56
Luco schreef: 20 nov 2021, 11:36 Als ze dan met hollow points schieten ruimt het lekker op.
Politie gebruikt standaard JHP = Jacketed Hollow Point. Dus dat deden ze al lol.
Dat weet jij natuurlijk weer, Bert :lol: :thumbup: Wat weet jij niet?

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 20 nov 2021, 13:02

Rnd schreef: 20 nov 2021, 12:21 Dat Shell verhaal, het beschrijft wat een trieste besturing wij hebben in dit land. Links aan de macht, bedrijven wegjagen, boeren moeten stoppen, allemaal van het gas af. Daarna klagen dat we geen inkomsten meer hebben, niets te eten en de energie tegen veel te hoge prijzen moeten inkopen bij een dictator die dan ook nog eens dreigt om af en toe die kraan weer dicht te draaien. Ook voor een land (en dus de mensen die er wonen) is inkomen en brood op de plank de eerste behoefte. Als je die "boom" omzaagt, dan ga je dat op den duur merken.
Dit kost een paar generaties voordat de signalen echt duidelijk worden en het daarna weer omgekeerd is. Het zal mijn tijd wel duren en ik ben heel blij dat ik geen kinderen heb.

De bekende quote is hier van toepassing: “Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times.”
Waarvan akte.

Gr Ron

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 20 nov 2021, 13:19

RS-Ron schreef: 20 nov 2021, 12:11 Ik ben niet jaloers op de mannen en vrouwen die daar gisterenavond de eerste uren hebben moeten werken als politievrouw/man. Een grote groep half doorgesnoven en opgehitste beesten proberen bij jou een “Carlo” te doen. Als die jou te pakken krijgen wordt je eenvoudigweg aan stukken geschopt en verscheurd. Je krijgt explosieven naar je hoofd, draagt geen beschermende kleding. Ik verbaas me er altijd over dat er geen 200 doden vallen omdat een aantal, in het nauw gedreven dienders, een keer al hun houders legen op de aanstormende menigte op hoofdhoogte. Zal vandaag wel weer berichten regenen van ouders en familie dat er onterecht is geschoten, hun familie/kinderen waren daar aan het knikkeren.

Gr Ron
Het wachten is op leegloop bij de politie en daarna het klagen over dat de politie overbelast is en ze geen mensen kunnen vinden..... á la het zorg verhaal.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 20 nov 2021, 13:26

Dat ze zich niet aanstellen. Ze hebben ook jaren de kantjes er vanaf gelopen, de zorg ook !

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Opa » 20 nov 2021, 13:28

JP schreef: 20 nov 2021, 11:50 ^^ zijn er echt mensen die die lange epistels gaan lezen ?
Ik niet in ieder geval, is m'n halve dag weer voorbij en ben ik nog niks wijzer. :tooth:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 20 nov 2021, 13:32

Opa schreef: 20 nov 2021, 13:28
JP schreef: 20 nov 2021, 11:50 ^^ zijn er echt mensen die die lange epistels gaan lezen ?
Ik niet in ieder geval, is m'n halve dag weer voorbij en ben ik nog niks wijzer. :tooth:
Dat zegt meer over opa en zijn biergebruik…. :beer:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 142 gasten