Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RJL86 » 03 sep 2021, 08:56

alt schreef: 03 sep 2021, 08:28 Zij is psygologe bij een rechtbank.
Zij beoordeeld mensen b.v.b. die te hardrijden of die tbs moeten krijgen. :lol:
Maar zij is zelf ook een petrolhead.
Ah ja dat klinkt wel als een goede functie. Dat zijn wel prima betaalde banen.

Robin
Berichten: 51399
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 03 sep 2021, 11:36

Via good old Michel Pol/FB:
TPO PLUS • POLITIEK
Constanteyn Roelofs – Alsof links een plan heeft, gewonnen heeft, echt, volkomen losgezongen van de realiteit

12:40, 02 september 2021
TPO+
Jesse Klaver en Kauthar Bouchallikht.
'Met een schamele acht zeteltjes is het kwalijk formeren, vooral ook omdat Jesse persoonlijk meer dan de helft van zijn electoraat is kwijtgeraakt'

Wat was het weer tenenkrommend om Jesse Klaver aan het werk te zien de afgelopen week. Eerst met droge ogen EISEN dat zijn blokje een plaats moet hebben in de formatie en het vervolgens ‘on-Nederlands’ noemen als Mark R. de volstrekt Nederlandse formatiepuzzel legt en concludeert dat er geen ruimte of behoefte is aan de pseudotrudeau. Gelet op het aantal zetels zou je zeggen: you and what army, pal? Met een schamele acht zeteltjes is het kwalijk formeren, vooral ook omdat Jesse persoonlijk meer dan de helft van zijn electoraat is kwijtgeraakt. Toch is de aanmatiging van Klaver onverminderd hoog, maar dat kan je het de beste man niet kwalijk nemen. Immers, de meeste kranten en televisieprogramma’s zijn het met hem eens dat de grenzen open moeten en de uitlaten dicht – dus waarom krijgen we niet gewoon het gelijk dat we al jaren hebben? Het klimaat kan niet wachten, er zijn nog drie miljard mensen van kleur die recht hebben op een Nederlands paspoort en eerlijke deling in onze koloniale bloedwelvaart en de islam is nog geen staatsgodsdienst, lijken ze te denken, dus we hebben alle recht om haast te maken met onze aanspraak op de macht. Alle verstandige mensen vinden dat, denkt Jesse, dus dan is het zo.

Je ziet deze volslagen arrogantie van de linkse kliek nog wel het mooist in de NRC (vergeef mijn lelijke persoonlijke obsessie met het schelden op het voormalig voorname avondblad) – neem nou deze column van Floor Rusman, waarin ze met halsbrekende toeren uitlegt dat de kiezer weliswaar een dikke middelvinger naar bevoogdend links heeft opgestoken, maar toch wil dat bevoogdend links het land gaat regeren. Echt, hoe dan? Bijna nog erger dan de kwik maffs van de progressieven na het Oekraïnereferendum, toen ze ‘mensen die niet stemmen stemmen ook nee’ als argument hadden om de anti-eurofiele uitslag toch nog om te buigen naar een victorie voor de cult. Het is eigenlijk vooral een wonder dat de verzuurde en verkrampte vingertjes van zo’n Rokinsatraap nog enige beweging in het toetsenbord krijgen om de column op tijd ingeleverd te krijgen. Eerder in de week werd Klaver nog geprezen dat hij met zijn blok een krachtige visie voor Nederland presenteerde – alsof links een plan heeft, alsof ze gewonnen hebben, echt, volkomen losgezongen van de realiteit. Het gemak waarmee de gehypete eensgezindheid opzij werd geschoven door de VVD toont wel aan dat de NRC-redactie weer eens niet de Heldringse Distantie had aangenomen, maar weer vol aan het wensdenken richting de Rode Dageraad was geslagen. (Je mag je ook voorstellen wat de reactie zou zijn als JA21 of de PVV een dergelijk blok zouden vormen op populistisch rechts en op hoge poten naar de formateur zou stappen om de macht op te eisen, maar goed.)

Ergens ook wel gewoon zielig voor zo’n Klaver, die vast naar eer en geweten denkt dat ie écht recht heeft op de macht, omdat het laffe luie links in de Nederlandse media al jaren meent dat democratie betekent dat moreel gelijk zwaarder telt dan winnen in het stemhokje. En ook wel beangstigend dat het er zoveel slechte verliezers zijn aan de linkerkant van het politieke spectrum – allemaal van die democraten die extreem gehecht zijn aan de eerlijke spelregels, tot ze ineens met 3-1 achterstand in de wedstrijd staan.
Tags: Constanteyn Roelofs, Jesse Klaver

Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RJL86 » 03 sep 2021, 11:44

Goed stuk. Het is inderdaad belachelijk dat links zo dik verloren heeft, maar toch denkt te kunnen gaan regeren. Stuitende arrogantie. En maar afvragen waarom de burger geen vertrouwen in de politiek heeft.

Gijzert
Berichten: 5000
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Gijzert » 03 sep 2021, 12:13

Ja. Bla bla bla links is slecht. Regel de shit dan gewoon via rechts en hou op met zeuren. Maar dat kan ook niet. Hoef je links niet de schuld te geven dat ze als ze aan tafel gevraagd worden dat ze eisen stellen.

Zoek het uit. Stuitende arrogantie van rechts dat links wel mee moet doen maar geen linkse punten aan mag geven.

Robin
Berichten: 51399
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 03 sep 2021, 13:24

Dus eigenlijk ligt 't weer aan Rutte , Gijzert dat rechts geen kans krijgt....

Links zou niet mee mogen doen ivm verkiezingsuitslag. Easy.

Gijzert
Berichten: 5000
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Gijzert » 03 sep 2021, 13:31

Robin schreef: 03 sep 2021, 13:24 Dus eigenlijk ligt 't weer aan Rutte , Gijzert dat rechts geen kans krijgt....

Links zou niet mee mogen doen ivm verkiezingsuitslag. Easy.
Het ligt aan Wilders / Baudet dat ze niet als serieuze regeringspartner gezien worden als ook aan Rutte die het niet aandurft.

Ik zeg ook: Zoek het zelf uit rechts. Jullie zijn ook een meerderheid samen.


Die laatste zin ben ik het niet mee eens. Dat is hetzelfde als vooraf zeggen dat Wilders niet mee doet. Willen we toch ook niet.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 03 sep 2021, 13:40

Eigenlijk niet aan Rutte , weet je nog dat gisteren schreef dat plotseling Rutte op het VVD-toneel verscheen, al was Rita Verdonk destijds lijsttrekker van VVD.
Dus niet de ledenraad van de VVD heeft Rutte gekozen, maar het bestuur of wie dat mogen zijn?

Zelfs Wilders met zijn linkse partijprogramme, m.u.z.v. zijn anti islamitisering, wil men niet samenwerken.

Weet ik wel dat de mensen die aan de onderkant van de maatschappij zitten, door geen partij worden vertegenwoordigd.
Den Haag is gewoon een ander land, waar enkel linkse mensen - gelovigen in maakbare mensen/maatschappij - leven, zeg maar de la-la-la-la-mensen als zij denken dat iets rechts of anti islamitisch is.

Robin
Berichten: 51399
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 03 sep 2021, 13:44

Gijzert schreef: 03 sep 2021, 13:31
Robin schreef: 03 sep 2021, 13:24 Dus eigenlijk ligt 't weer aan Rutte , Gijzert dat rechts geen kans krijgt....

Links zou niet mee mogen doen ivm verkiezingsuitslag. Easy.
Het ligt aan Wilders / Baudet dat ze niet als serieuze regeringspartner gezien worden als ook aan Rutte die het niet aandurft.

Ik zeg ook: Zoek het zelf uit rechts. Jullie zijn ook een meerderheid samen.


Die laatste zin ben ik het niet mee eens.Dat is hetzelfde als vooraf zeggen dat Wilders niet mee doet. Willen we toch ook niet.
En dat gebeurt dus wél met dank aan Rutte.

Verder ligt niks aan Wilders en Baudet. Wat was er eerder de kip of het ei? Het volk heeft gestemd en het kabinet negeert dat totaal.

Gijzert
Berichten: 5000
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Gijzert » 03 sep 2021, 14:01

Robin schreef: 03 sep 2021, 13:44
Gijzert schreef: 03 sep 2021, 13:31
Robin schreef: 03 sep 2021, 13:24 Dus eigenlijk ligt 't weer aan Rutte , Gijzert dat rechts geen kans krijgt....

Links zou niet mee mogen doen ivm verkiezingsuitslag. Easy.
Het ligt aan Wilders / Baudet dat ze niet als serieuze regeringspartner gezien worden als ook aan Rutte die het niet aandurft.

Ik zeg ook: Zoek het zelf uit rechts. Jullie zijn ook een meerderheid samen.


Die laatste zin ben ik het niet mee eens.Dat is hetzelfde als vooraf zeggen dat Wilders niet mee doet. Willen we toch ook niet.
En dat gebeurt dus wél met dank aan Rutte.

Verder ligt niks aan Wilders en Baudet. Wat was er eerder de kip of het ei? Het volk heeft gestemd en het kabinet negeert dat totaal.
Nja. Baudet die een partij heeft die al 48 keer uiteengevallen is.
Wilders is links behalve op het gebied van buitenlanders.

Robin
Berichten: 51399
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 03 sep 2021, 14:03


Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10420
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 03 sep 2021, 14:29

Dus maar PVV wordt ook niet gehinderd door hun partijprogram. Lijkt wel VVD dan maar dan andersom. VVD schrijft rechts maar gaat met veel links accoord en PVV schrijft links maar gaat met veel rechts accoord? Als partijen nou eens zouden beginnen met staan voor wat ze van plan zijn zou het stemmen een stuk makkelijker worden.

Robin
Berichten: 51399
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 03 sep 2021, 14:44

Klopt ook.

Tom
Berichten: 21729
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 03 sep 2021, 14:55

De PVV is niet per se links. Ze hebben standpunten van beide kanten, en immigratie waar ze zwaar op leunen is niet het enige rechtse. Klimaat is een linkse hobby maar daar doen ze ook niet aan mee. Het woke-gebeuren, alles rondom positieve discriminatie etc. past ook niet bij ze, terwijl links daar wel van is. En ze zijn conservatief in de zin van tradities, wat ook vrij rechts is.
Het meest linkse is dat ze er meer voor de normale man/vrouw willen zijn, het volkse gebeuren.
Ik vind het uitsluiten jammer, zo'n gekke dingen staan er niet in hun partijprogramma. Dat hun partijprogramma financieel niet uit kan is slecht, maar dat geldt evengoed voor alle linkse partijen, maar die mogen wel aan tafel zitten. Dat Wilders fel uit de hoek komt in een immigratiedebat is zo, maar z'n tegenstanders hebben er vaak geen weerwoord op... dat terwijl het een steeds groter probleem is geworden en niemand behalve PVV het op de agenda heeft staan (VVD alleen voor de vorm maar na de verkiezingen zijn ze het weer voor vier jaar vergeten).

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10420
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 03 sep 2021, 15:08

PVV wordt niet uitgesloten vanwege linkse standpunten, heeft denk ik meer te maken met standpunten die niet grondwettelijk zijn en eerder zeer uit het gedoogsteunkabinet. (350Z kom er maar in)

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1983
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 03 sep 2021, 21:44

:mrgreen:

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1983
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 03 sep 2021, 21:46

We weten inmiddels wel als ze echt willen dan is een wet in record tempo aangepast (Willen Engnek won rechtszaak en Viola binnen No time wet aangepast door Pinokkio en co).

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10420
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 04 sep 2021, 08:49

Wellicht het verschil eens lezen tussen een wet aanpassen en een grondwet aanpassen. Grondwet aanpassen dan heb je het over een 2/3 meerderheid en 2 achtereenvolgende parlementen. En dan heb je nog een dingetje met Europese wetgeving. Klinkt allemaal heel makkelijk maar dit is een process van jaren echt. En zoals je nu ziet kan er makkelijk nog een jaartje demissionair bijgesprokkeld worden.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 13 sep 2021, 12:09

De demissionaire regering Rutte 3 heeft schijt aan de regering controleerde 2kamer ten aan zien van de coronapas.
Waarom zou je eigenlijk nog gaan stemmen als de hoogste democratische controleerden instantie door een demissionaire regering opzij wordt geschoven.

https://twitter.com/F_azarkan/status/14 ... 89/photo/1

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15875
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 13 sep 2021, 12:49

D66 heeft hoog van de torn geblazen en de kans gehad om die despoot een pootje te lichten, jammerlijk verzuimd. Dus we zitten straks gewoon weer vast een Rutte IV...

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 13 sep 2021, 13:58

Bram schreef: 13 sep 2021, 12:49 D66 heeft hoog van de torn geblazen en de kans gehad om die despoot een pootje te lichten, jammerlijk verzuimd. Dus we zitten straks gewoon weer vast een Rutte IV...
Ik weet niet of ik dat nou zo erg vind, als het alternatief Kaag was geweest……… Ben bang dat dan blijkt dat het nog slechter kan dan Rutte. Ik dicht Kaag geen enkele kwaliteit toe, maar ik denk dat ze Rutte daarin de baas is.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26724
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 13 sep 2021, 14:08

RS-Ron schreef: 13 sep 2021, 13:58
Bram schreef: 13 sep 2021, 12:49 D66 heeft hoog van de torn geblazen en de kans gehad om die despoot een pootje te lichten, jammerlijk verzuimd. Dus we zitten straks gewoon weer vast een Rutte IV...
Ik weet niet of ik dat nou zo erg vind, als het alternatief Kaag was geweest……… Ben bang dat dan blijkt dat het nog slechter kan dan Rutte. Ik dicht Kaag geen enkele kwaliteit toe, maar ik denk dat ze Rutte daarin de baas is.

Gr Ron
+1

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10420
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 13 sep 2021, 14:25

Martijn_bmw schreef: 13 sep 2021, 14:08
RS-Ron schreef: 13 sep 2021, 13:58
Bram schreef: 13 sep 2021, 12:49 D66 heeft hoog van de torn geblazen en de kans gehad om die despoot een pootje te lichten, jammerlijk verzuimd. Dus we zitten straks gewoon weer vast een Rutte IV...
Ik weet niet of ik dat nou zo erg vind, als het alternatief Kaag was geweest……… Ben bang dat dan blijkt dat het nog slechter kan dan Rutte. Ik dicht Kaag geen enkele kwaliteit toe, maar ik denk dat ze Rutte daarin de baas is.

Gr Ron
+1
+2, elitair arrogant achterbaks takkewijf. Verwijt Rutte oneerlijkheid terwijl ze al jaren lid van zelfde ploeg is zonder morren. Dat "nieuwe leiderschap" gezeik stond niet eens in verkiezingsprogramma. Pas na het uitlekken door haar ietwat onhandige D66 collega kreeg ze problemen met dat leiderschap, daarvoor had ze dat kennelijk niet gemerkt. En dan stampvoetemd erdoor willen drukken dat de verliezende partijen samen lekker een progressief kabinetje mogen vormen. En als dat niet lukt ff Rutte een mes in rug drukken.

Dat Rutte nog met haar wil praten snap ik niet. Lekker nieuwe verkiezingen uitschrijven en kijken wat voor rokend hoopje er van D66 en CDA over is.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9103
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 13 sep 2021, 14:30

De Pieter fanclub lijkt het goed te doen volgens Maurice (ondanks de schrijfvout).
https://www.maurice.nl/peilingen/2021/0 ... er-omtzigt
pietertje.jpg
pietertje.jpg (84.15 KiB) 355 keer bekeken

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2069
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door frankie » 13 sep 2021, 14:44

Wel bijzonder dat Omtzigt blijkbaar aan vrijwel alle kanten van het politieke spectrum stemmen weet te sprokkelen.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10420
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 13 sep 2021, 14:52

Zeker apart aangezien niemand weet waar hij voor staat. Je kan moeilijk stemmen op iemand die opkomt voor slachtoffers toeslagenaffaire. Er speelt toch meer in deze wereld. Waan van de dag.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, MarcF, MParallel, vigilante en 465 gasten