Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 mei 2018, 18:28

Kreeg ze toch nog van zichzelf applaus:
https://www.nu.nl/achterklap/5271056/sy ... plong.html

Robin
Berichten: 51372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 22 mei 2018, 12:43

In dat emigratiedraadje nog even doorzeuren over de goede zorg en behulpzaamheid in Nederland.
Dit moet me even van 't hart:)

4 jaar terug wordt m'n vrouw 's nacht wakker, naar 't toilet en valt nadien flauw(bleek later lage bloeddruk)en koppijn. Ze was weer bij kennis, maar in lichtelijke paniek(en ik ook, want zo ging 't met 'mn ma ook, hersenbloedingen) vertelt ze me dat ik 112 moet bellen. Doe ik. OK komt 'n ambulance. Ambulancepersonel vraagt haar en mij wat is er aan de hand, ik vertel netjes en kalm dat m'n vrouw flauw viel en dat nooit heeft. En ik begin er over dat m'n ma dat ook had en dat ik graag wil dat er hulp wordt geboden. Ik ben ook maar 'n leek. Maar toch.

Ze zeiden ongeinteresseerd/onverschillig met 'n zucht: Rijdt u zelf met uw auto naar 't ziekenhuis, komen wij eraan. Really??

Ze deden nul/niks/nada/noppes.

Online
Eric Z
Berichten: 3979
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eric Z » 22 mei 2018, 19:06

Robin schreef: 22 mei 2018, 12:43 In dat emigratiedraadje nog even doorzeuren over de goede zorg en behulpzaamheid in Nederland.
Dit moet me even van 't hart:)

4 jaar terug wordt m'n vrouw 's nacht wakker, naar 't toilet en valt nadien flauw(bleek later lage bloeddruk)en koppijn. Ze was weer bij kennis, maar in lichtelijke paniek(en ik ook, want zo ging 't met 'mn ma ook, hersenbloedingen) vertelt ze me dat ik 112 moet bellen. Doe ik. OK komt 'n ambulance. Ambulancepersonel vraagt haar en mij wat is er aan de hand, ik vertel netjes en kalm dat m'n vrouw flauw viel en dat nooit heeft. En ik begin er over dat m'n ma dat ook had en dat ik graag wil dat er hulp wordt geboden. Ik ben ook maar 'n leek. Maar toch.

Ze zeiden ongeinteresseerd/onverschillig met 'n zucht: Rijdt u zelf met uw auto naar 't ziekenhuis, komen wij eraan. Really??

Ze deden nul/niks/nada/noppes.
Toevallig ben ik zelf pas volledig out gegaan voor een seconde of 20/30 minimaal. Ambulance hing al aan de telefoon en werd al aangestuurd voor ik weer terug was in iedergeval. Ook snel gehandeld want was tijdens het eten dus 4volwassenen om me heen.
Maar zodra ze bij de alarmcentrale wisten dat ik bij kennis was kreeg ik de telefoon in m'n handen geduwd, moest diverse vragen beantwoorden en ambulance alweer gecanceld omdat vragen juist beantwoord waren etc. Advies was inderdaad neem contact op met je huisarts.

Ik denk dat het protocol is dat zodra je bij kennis bent en geen vreemde reacties vertoond ze de ambulance liever vrij houden voor andere/ernstigere gevallen.

Robin
Berichten: 51372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 22 mei 2018, 19:19

OK Eric, goede uitleg.

Maar ik blijf erbij, ik vond het verre van netjes en professioneel. Zij hebben ons dat ook niet uitgelegd op dat moment.

Je leest wel eens dat ambulancepersoneel vaak wordt gemolesteerd ofzo, da's niet fijn en kán niet. Maar dan moet je niet zo'n houding aannemen natuurlijk he....

Online
Eric Z
Berichten: 3979
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eric Z » 22 mei 2018, 19:28

Ik kan me voorstellen dat er gezien de historie met de symptonen jezelf ook al veel minder relaxed er in zit. Bij ons thuis was iedereen flink geschrokken maar schieten de worst case scenario's van bijvoorbeeld een hersenbloeding niet direct te binnen.
Dus wij hebben het denk ik heel anders ervaren want ik vind eigenlijk dat we prima geholpen zijn toen.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Riceaux » 22 mei 2018, 19:31

Over mensen die out gaan gesproken. Vorige week donderdag heeft er 10 minuten een man op een mandje gezeten in een supermarkt. Man had al gekotst. En was duidelijk te zien dat het niet goed ging met hem. Liepen in die 10 minuten 5 klanten langs hem. En geen een van die 11 mensen heeft iets gemeld aan het personeel. Man ging daarna out en kwam op de grond te liggen. Heeft daar 5 minuten gelegen. In die tijd zijn er nog 2 mensen langsgelopen. Die niks hebben gedaan. Vervolgens kwam er een vrouw langs die bij de meldkamer werkte (bleek later) en die heeft direct geholpen. Binnen 10 minuten stonden er 4 ambulancemedewerkers en 4 agenten in de winkel. Dus tot zover het standpunt van HSR dat Nederlanders wel direct helpen als er echt iets aan de hand is.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31231
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 22 mei 2018, 19:35

Het personeel zal de protocollen niet opstellen....

Bij mijn schoonfamilie komen er ook wat hartproblemen voor, zoals onlangs mijn schoonbroer die even op bezoek kwam en een half uur later op de EHH (eerste hart hulp) lag.
Hun motto was destijds, we komen liever een keer voor een vals alarm dan dat we te laat komen.

Vorig jaar moest ik de kids ophalen bij “opa en oma” toen ik de bocht om kwam stond er ook zo’n gele Benz op de stoep. We kennen veel ambu-personeel en de chauffeur vertelde al dat het voor schoonpa was. Ook weer hartklachten. Toen ze in alle rust hem ingeladen hadden wou ik er met schoonma achterna, maar die laatste was erg kordaat; “we gaan eerst eten....., de aardappelen zijn gaar “.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39725
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 22 mei 2018, 19:40

Wat was jij toen aan het doen Riceaux? Je legt het zo gedetailleerd uit alsof je er ook bij was ;)

Robin
Berichten: 51372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 22 mei 2018, 19:43

Haha (boer met kiespijn)

Tja ik had ook eens een dwaas(een echte dwaas) uit't GGZ in de winkel, die jat dus 'n paar ringen van 'n tableaux die vast zit met ijzerdraad en een slotje zeg maar, die had hij doorgeknipt. Ik had 'm al gesommeerd te toko te verlaten. Maar ik zag later pas dat hij die ringen in z'n knuist had en ik werd er door 'n andere klant op geattendeerd. Nu ben ik 1.72 en niet sterk/normaal postuur. Deze gast was dan wel in de wolken en hij leek wel dronken/high, maar 1.95 minimaal.

Hij loopt de winkel uit. Ik trek 'm weer terug. Pa erbij andere lanten erbij. Ik zeg hier die ringen! Hij hoort 't niet en sleurt mij mee. Pa roept, laat maar los dit wordt niks. Het zijn maar 'n paar ringen(...) Nou toen had ik 100% adrenaline, dus hij loopt al 10 meter door de winkelstraat en in al mijn woede /frustratie spring ik 'm op z'n rug/nek. Hij wankelt en valt op z'n knieen met mij op 'zn rug en ik blijdf vloekend en razen op 'm liggen, voorbijgangers vragend:Bel politie!

NIEMAND deed wat de eerste tientallen secondes.

Een kut pensionado zegt met een kwaaie kop tegen mij en stond erbij en keek ernaar: Je moet niet zo vloeken dat hoort niet. ... (en doet niks.)
Ik ben 'n klein mannetje. Maar woest op dat moment nog woester.

Na een tiental secondes verder komt uit een Phone House schuin tegenover me een kennis van me(medewerker en hier in 't Ijshockeyteam) die me kwam helpen om hem vast te houden.
Politie op motor erbij.
Krijg je van die agent toen we terug in m'n winkel waren ook nog 'n preek dat ik even kalm moest doen en wat er eigenlijk aan de hand was dat dit zo ging. En dat ik eigenlijk clementie moest hebben voor zo een GGZ patient.
Laatst gewijzigd door Robin op 22 mei 2018, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31231
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 22 mei 2018, 19:44

Iemand die kotst en dan gaat liggen die stikt in zijn eigen kots. Er zijn ook te weinig mensen die a) niet weten hoe te handelen (ehbo-cursus is geen gemeengoed) of b) misschien bang zijn dat ze juist verkeerd handelen. Niets doen is altijd slecht.

Online
Eric Z
Berichten: 3979
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eric Z » 22 mei 2018, 19:52

JP schreef: 22 mei 2018, 19:44 Iemand die kotst en dan gaat liggen die stikt in zijn eigen kots. Er zijn ook te weinig mensen die a) niet weten hoe te handelen (ehbo-cursus is geen gemeengoed) of b) misschien bang zijn dat ze juist verkeerd handelen. Niets doen is altijd slecht.
Ik zou geen idee hebben wat ik moet doen maar om iemand dan maar te laten liggen...
Minimale is toch even vragen of het goed gaat. Aan de andere kant weet ik ook niet direct hoe ik reageer als iemand in de kots ligt, volgensmij heb je dan eerst zo'n gevoel van WTF is daar gebeurt en ben je je alweer verder voordat je je goed en wel realiseerd wat zich afspeelt. Genoeg mensen die dan denken de volgende helpt hem wel blijkbaar.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Riceaux » 22 mei 2018, 20:05

Arthur schreef: 22 mei 2018, 19:40 Wat was jij toen aan het doen Riceaux? Je legt het zo gedetailleerd uit alsof je er ook bij was ;)
Ik was aanwezig op m’n afstudeerplek in het ziekenhuis. :tooth: Zag de camerabeelden op de zaterdag er na. Vol verbazing er naar zitten kijken.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 22 mei 2018, 21:26

@JP, effe de taalnazi uithangen hoor..
Schoonbroer = Zwager.. :P

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31231
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 22 mei 2018, 21:28

Gank mich noe neet de piemel oethange mit get taalfaute !

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3564
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door HJ2 » 23 mei 2018, 16:19

peemel. (of ben ik nu ook een taalnazi)? :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 23 mei 2018, 19:57

Niemand opgevallen??

Vandaag Teletekst;

Advies:beperk rijden in de spits

Het moet duurder worden om in de
spits te rijden.Dat is nodig om de weg
en het spoor bereikbaar te houden.Het
gaat niet meer alleen om de keuze voor
auto,ov of fiets,maar om de vraag wat
op welk moment het beste vervoermiddel
is,schrijft de Raad voor leefomgeving
en infrastructuur.

Mobiliteit moet verregaand verduurzaamd
worden,vindt de raad.De nadruk moet op
het beter gebruiken van de bestaande
infrastructuur komen te liggen en niet
op uitbreiding van weg en spoor.

De raad wil verhandelbare spitsrechten,
waarbij op drukke momenten een beperkt
aantal auto's de weg op mag.

Wat een kwalitatief uitermate teleurstellende argumenten, HMOG nog aan toe!!

Nee, zeg het dan eerlijk; het moet gewoon meer geld opleveren, Tjezus.

1 Heeft iedereen keuze om niet in de spits te rijden? En zo ja, waarom zouden mensen dan niet zelf bedenken om die spits te mijden?
2 Als het drukker wordt, en das momenteel zo, dan neemt de "verkeer-dichtheid" toe, het enige wat je kan doen is meer wegen, meer spoor aanleggen ter ontlasting.
3 "Verhandelbare spitsrechten" deja vu CO2 emissie handelsrechten, tja, daar wordt er maar een beter van, das niet de consument.

Wat een baarlijke nonsens, dit is weer zo`n slecht voor de bloeddruk bericht, waarvan je wist dat die zou komen.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9101
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 23 mei 2018, 20:40

Als er daarmee die bejaarden pas om 10 uur de weg opgaan, vindt ik dat eigenlijk wel een prettige gedachte.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 23 mei 2018, 20:44

^Dat doen ze al, want die vermijden de drukke spits sowieso al.

Spits;dat zijn vrachtauto`s, forensen, woon-werk verkeer, die hebben geheel geen keuze om het anders te doen zoals het artikel opTT suggereert!!

Logisch ook, want om valide argumenten gaat het hier natuurlijk niet, er moet geld verdiend worden, meer, meer, meer, want de overheid is altijd hongerig.

Dus wat krijgen we straks; een net zo drukke spits waar iedereen lekker voor gaat betalen. KASSA heet dat.

Puur strategisch bedenksel, dat is het.

Crookie
Berichten: 4302
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 23 mei 2018, 20:50

Robin schreef: 22 mei 2018, 19:43 Krijg je van die agent toen we terug in m'n winkel waren ook nog 'n preek dat ik even kalm moest doen en wat er eigenlijk aan de hand was dat dit zo ging. En dat ik eigenlijk clementie moest hebben voor zo een GGZ patient.
Erg dubbel en toch erg 'Nederlands' waar voor elke idioot rechten bestaan en ten koste wat het kost beschermd worden ondanks (zwaar) crimineel gedrag.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Wouter81 » 23 mei 2018, 20:53

Yep romo. It's all about the money. En ik denk dan gelijk weer: hoe kun je technisch gezien iemand meer laten betalen op bepaalde tijdstippen?

Door nog meer camerasystemen en andere privacy-slopende technieken dus. Twee vliegen in één klap. Onder het mom van betere verdeling van verkeersdrukte zowel meer geld binnenharken als nog meer kunnen bespioneren.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 23 mei 2018, 20:57

^krijgen we die zwarte dozen discussie weer...............tjezus, nu al weer jeuk :lol:

Crookie
Berichten: 4302
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 23 mei 2018, 22:31

De spits als verdienmodel... klinkt erg Nederlands.

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Zed240 » 24 mei 2018, 13:38

Inmiddels zijn de plannen definitief gepresenteerd en is meer bekend over de maatregelen die het nieuwe Amsterdamse bestuur wil gaan doorvoeren. Behalve de hogere parkeertarieven ziet het een compleet autovrije grachtengordel als goede manier om de luchtkwaliteit in de stad te verbeteren. Ook moet de maximumsnelheid waar mogelijk omlaag naar 30 km/h, terwijl op de ringweg A10 80 km/h het nieuwe maximum zou moeten zijn. Geld voor extra openbaar vervoer ter compensatie van dit beleid, is er vooralsnog niet.
Succes mensen in Amsterdam. Ben ik ff blij dat ik aan de andere kant van het land woon.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 24 mei 2018, 13:49

Pff coalitie SP, GL, PvdA en D66. Las het ook net. The horror!!!! Echt, 020 staat echt totaal buiten de nederlandse realiteit. In Amsterdam wordt het steeds meer of sociale huur of belachelijk dure huur/koophuizen. Sociale huur -> PvdA/SP, de grachtengordel is rijk genoeg en zo sociaal elitair dat ze GL of D66 stemmen. Als ik er zou wonen zou dit genoeg reden zijn om te vertrekken. :hammer:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39725
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 24 mei 2018, 16:12

Hopelijk staat de wind vanaf Schiphol gunstig...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Darudevampire, ED35, Google [Bot], Philipoo, ThomasGTT en 178 gasten