Waarheen op vakantie?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Waarheen op vakantie?

Bericht door Dennis Cavallino » 05 feb 2006, 23:42

Waar rijden jullie deze zomer naartoe??

Mijn eisen: Combinatie van lekkere rijwegen, ontspanning en mooie natuur. Marijke is al lang blij als we uberhaupt weggaan :D

We willen kiezen uit:

Scandinavie
Groot Brittanie
Zuid-Frankrijk en Corsica

Waar zou je in de zomer vakantie heen gaan als je een volgeladen E34 zou hebben? 8)
In alle drie de gevallen zullen we een stukkie moeten varen. Scandinavie ken ik absoluut niet, maar Noorwegen lijkt me schitterend in de zomer. We houden van water en ruige natuur.
Groot Brittanie ken ik alleen in het zuiden tot aan Land's End. Wil nu wel een keer naar Isle of Mann, of richting Schotland.

Zuid Frankrijk ken ik ook wel, vooral het binnenland boven de Cote d'Azur is prachtig qua rijden. Maar Corsica trekt ons ook heel erg.

We trekken ons niet veel aan van het weer, maar zoeken wel de combinatie van af en toe overnachten in een tentje, B&B en zo nu en dan een luxe hotel om even bij te komen. We hoeven dus niet per sé op 1 plek te blijven hangen. Lekker toeren, lekker eten, zee, wandelen, evt. mountainbiken, raften, surfen etc.

Wie heeft er goede tips en suggesties?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 05 feb 2006, 23:53

We hebben een G!
We hebben een O!
We hebben een O!
We hebben een D!
We hebben een W!
We hebben een O!
We hebben een O!
We hebben een D!

Festival of Speed is dit jaar 1,2 en 3 juli, Revival begin september geloof ik.
Echt waar! Als je nu al iedere Octane van voor tot achter spelt weet je daar echt niet wat je overkomt.
Hoeft ook niet duur te zijn, ben vorig jaar (met een vriend) op een budget gegaan en was voor 300 pond klaar. Dat is incl. overtocht, benzine, kaartjes, 4 of 5 nachten B&B, eten, parkeren in Londen (lach maar, 16 pond per uur :? ), kaartjes voor Wimbledon en vast nog wel wat dingen die ik vergeet. Geen geld voor zoveel schik.

Overigens vind ik Zuid-Engeland ook qua natuur en kleine dorpjes echt schitterend. Plaatsen als Arundel en Eastbourne (is wel wat meer bejaardenontdekjeplekje) kun je gewoon de hele dag rondlopen en genieten van de sfeer.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 06 feb 2006, 10:16

Goodwood wilde ik liever heen met wat vrienden, dat kan ik haar toch niet aandoen!! :P

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 feb 2006, 10:24

Vind ze dat niks dan? Ze is toch ook autoliefhebber, of bedoel je de rest wat eromheen te doen is?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 06 feb 2006, 11:29

Ja autoliefhebber gedurende een middagje in de zon.
Niet zoals wij die uren/dagen/weken lang kunnen kwijlen bij het zien van een licht overstuurde 250 GTO gevolgd door een brullende Shelby Cobra, of een gevecht tussen een GT40 en een 917. Om het maar niet te hebben over alle oe- en Aaaah geluidjes die wij zelf produceren tijdens het opstarten van een Auto Union.

Nee Goodwood en Le Mans ga ik bezoeken met diehard autoliefhebbers! Anders wordt het 'gezeik'.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 feb 2006, 11:41

Of ze neemt nog wat vriendinnen mee die dan na een dagje auto's kijken lekker gaan shoppen daar, wordt het toch nog een duur uitje ;)

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 06 feb 2006, 11:49

Dennis:

Lees dit verslag eens:
http://www.verboom.net/div/20050723-sca ... ex_nl.html
Twee leden van de Speedsterclub die naar Scandinavie zijn gegaan. En veel foto's van de reis.

(als ik dat lees wil ik ook een Speedster! moet wel ultiem zijn om met zo'n auto door europa te toeren!!)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 06 feb 2006, 14:00

Dennis Cavallino schreef:Goodwood wilde ik liever heen met wat vrienden, dat kan ik haar toch niet aandoen!! :P
Je kunt ook één dag gaan, doe je de rest van de week wat andere leuke dingen.
Alleen moet je dan niet op de vrijdag gaan, want dan kom je zaterdag en zondag toch weer terug en ben je bij thuiskomst ook weer single. :lol:

D'r zijn overigens genoeg andere dingen te doen hoor, zoveel standjes, daar kun je ook een hele dag mee stuk slenteren met daar rondneuzen, vliegshows, films die vertoond worden, lekker eten en drinken of picknicken in het gras en de man/vrouw ratio is daar ook niet zo extreem als in Nederland bij autodingen, eerder 60/40 of zo. Maar goed, ik ben wat overenthousiast geloof ik. :lol:

Denemarken vind ik ook een geweldig mooi land, rest van Scandinavië ken ik helaas nog niet, maar zal ook super zijn.

Robin
Berichten: 51372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 06 feb 2006, 16:56

De Filistijnen, is dat niks?

:lol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 06 feb 2006, 19:02

@Tom: geinig (foto)verslag zeg. Geeft een goede indruk van een gebied in Europa dat ik eigenlijk niet ken. Der Alte had destijds ook zo'n verslag van Noorwegen. De bergen daar spreken mij meer aan dan die kale gebieden en de Noordkaap. Daar hoef ik echt niet heen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bram, Darudevampire, Martijn M, Philipoo, ThomasGTT en 193 gasten