Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Metchu » 17 nov 2013, 00:35

We did! Hebben ons heerlijk vermaakt :D verrassend goed! Zeker een 7.5/10 arni is geweldig! Heerlijk dik accent en een mooie Duitse scène haha

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door daNpy » 17 nov 2013, 10:50

Goedzo! Met the Counselor was je niet met hetzelfde gevoel de bios uit zijn gegaan ;)

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 01 dec 2013, 09:01

Fast & Furious ster Paul Walker (40) als bijrijder omgekomen in eenzijdige crash in Carrera GT. RIP. :(

http://www.nu.nl/film/3642456/fast-and- ... leden.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Two people were killed Saturday afternoon when a Porsche sports car crashed and burst into flames in Valencia, and initial reports indicated the passenger was actor Paul Walker.

The single-car crash occurred around 3:30 p.m. on Hercules Street near Constellation Road in the Rye Canyon Business Park, fire officials said.

The red Porsche was reduced to unrecognizable twisted metal in the single-car crash.

Sheriff’s Department officials did not confirm that the actor was killed in the crash, saying the Los Angeles County Coroner’s office would determine the victims’ identities and causes of death. The coroner’s office could not be reached for comment late Saturday.

Spectators gathered at the scene, and several said the passenger was the star of “The Fast and the Furious” series of films. One witness at the scene said he tried to put the fire out and recognized Walker inside the vehicle.

“Him and his buddy, his brother in arms at heart just decided to joyride, take a spin. Something we all do. We’re all car enthusiasts. ... We’re all here driving, enjoying each other, and God must’ve needed help,” said Antonio Holmes, who said he was a friend of Walker.

“We all heard from our location (the accident). It’s a little difficult to know what it was. Someone called it in and said it was a vehicle fire.

“We all ran around and jumped in cars and grabbed fire extinguishers and immediately went to the vehicle. It was engulfed in flames. There was nothing. They were trapped. Employees, friends of the shop. We tried. We tried. We went through fire extinguishers.”

Walker, 40, is said to have business ties to Always Evolving Performance Motors, located down Constellation Road from the scene of the crash. Always Evolving hosted a toy drive and car meet on Saturday.

Holmes said Walker was at the event supporting the cause, and the driver of the vehicle also had ties to the business.
Another witness said he saw Walker and the driver leave Always Evolving Performance Motors minutes before the crash.

“When we saw Paul and Roger leave, Paul was the passenger in the vehicle. They both were experienced drivers. This was just a tragic accident that happened on a joyride,” said Jim Torp of Santa Clarita.

“At the conclusion of the accident the vehicle struck a light standard and the whole car was burned,” a Los Angeles County Fire Department spokesman said. The two occupants of the vehicle were unable to get out in time, he said.

A sheriff’s deputy at the scene said the Porsche driver appeared to have lost control of the car, which hit a tree. Both a tree and a light standard were downed at the scene.

Spectators gathered at the crash site as the afternoon darkened into evening, held back from going too close by yellow caution tape.
Bron: Santa Clarita Valley

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1973
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door 350 Z » 01 dec 2013, 10:14

Shit dat is echt RIP, ik vond de laatste F&F film echt onderhoudend, een vervolg zit er nu niet meer in :(

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door dvh » 06 dec 2013, 23:44

Wauw.. Lang geleden dat ik weer een spannende als deze heb gezien.

http://www.moviemeter.nl/film/93712" onclick="window.open(this.href);return false;

Prisoners.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door daNpy » 07 dec 2013, 07:03

Van de week captain Philips gezien. Gewoon weer een steengoede film van Tom Hanks! :thumbup:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Metchu » 08 dec 2013, 00:34

Heerlijk, best of the best is weer eens op tv! topfilm :headbang:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin Hartog » 08 dec 2013, 01:46

Net terug van Bro's before Ho's; heerlijk nietszeggende film met toch wel flink wat simpele humor. :lol:

Ook laatst Homefront (meh.. 6je) en The Hungergames: Catching Fire gezien; heerlijke film weer! 7,5 minimaal. Kan nu al niet wachten tot deel 3. Nog een jaar wachten...

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Richardt. » 08 dec 2013, 15:13

daNpy schreef:Van de week captain Philips gezien. Gewoon weer een steengoede film van Tom Hanks! :thumbup:
Die staat ook op mijn lijstje om te gaan kijken. Klein probleem is dat het lijstje langer en langer wordt :bag:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Xave30 » 26 dec 2013, 00:20

Afbeelding


Wat een film! Chapeau Luc Besson. :clap:



8/10

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Metchu » 26 dec 2013, 01:04

ik ben groot fan van besson, maar deze film had mij niet overtuigd hoor...
overigens is die nieuwe van Justin Timberlake ook RUK! het had beter rukker rukker kunnen heten ipv runner runner :P

kick-ass 2 was weer gewoon lekker vermakelijk! Morgen naar hobbit!

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door dvh » 26 dec 2013, 08:49

Ik vond hem ook érg saai/suf/slecht.
Had er meer van verwacht.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Xave30 » 26 dec 2013, 14:35

Ik kan me voorstellen dat sommigen het niet zo boeiend vinden.

Waarom ik The Family boeiend, verfrissend, best interessant en vooral aangenaam vond:

- Notions of "America", notions of Europe

Verspreid over de film tref je verwijzingen naar culturele stereotypes op het gebied van eten, sociaal omgangsvormen en populaire cultuur die zijn ontstaan door een trans-Atlantische kloof. De familie Monzoni/“Blake” komen uit The Big Apple en hechten zich aan een Italiaanse identiteit. De overige personages (dorpsbewoners….) zijn gefascineerd door de “Blakes” omdat het Yanks zijn. Tegelijkertijd wordt hun Italiaanse afkomst (duidelijk aanwezig in hun New York English uitspraak) genegeerd als het ware. Waar gaat hun Italiaanse, en dus Europese, identiteit en imago bij de dorpelingen nou verloren? Franse grandeur vs. Americana. New World vs. Old World. Das toch een interessant juxtapositie? Boeiend.

- Thema’s: liefde, zekerheid, het verlangen om normaal te zijn

Besson slaagt zeker erin deze thema’s in The Family te verwerken; een komedie over een maffiafamilie met een spannende afloop. En ja, een crimineel gezin op de vlucht is best afgezaagd. Een interpretatie van dit subgenre met echte diepgang niet. Verfrissend.

Dit alles maakt dat je niet een eendimensionaal film gepresenteerd krijgt. Best interessant.

Ow ja nog een punt:

-Mooie cinematografie

De film speelt zich af in een tamelijk rustig dorpje in Normandië. Aangenaam.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door daNpy » 04 jan 2014, 15:51

Bro's before ho's :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Ook The Butler nog gezien, ook een goede film! :thumbup: evenals Last Vegas :D
Natuurlijk the Hobbit en zelfs Soof :P

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Joy » 04 jan 2014, 16:02

The Wolf of Wallstreet gisteren gezien. Ondanks het hoge cijfer (8,8 op IMDB) vond ik het geen topfilm. Er komt zoveel sex, drugs en grove taal in voor dat je het daar op den duur wel een beetje mee hebt gehad. Dan blijkt het verhaal eigenlijk niet zo heel diepgaand te zijn.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin Hartog » 04 jan 2014, 17:46

Joy schreef:The Wolf of Wallstreet gisteren gezien. Ondanks het hoge cijfer (8,8 op IMDB) vond ik het geen topfilm. Er komt zoveel sex, drugs en grove taal in voor dat je het daar op den duur wel een beetje mee hebt gehad. Dan blijkt het verhaal eigenlijk niet zo heel diepgaand te zijn.
Grappig, ik vond hem echt fantastisch! Leo speelde zo geweldig IMHO. :) voor mij zeker een 9.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Xave30 » 04 jan 2014, 18:32

Tags: going no where, keuzes, groei

Afbeelding

Life can be tough. Prachtige film!



8/10

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 11 jan 2014, 21:19

Walter Mitty. Goed en bovenal origineel. Prachtige beelden en top soundtrack.

Ben Stiller is trouwens gewoon 'n goeie gast die misschien wat aan z'n semi nerderig komisch gedoe vastzit, maar niks is minder waar. Hij regisseerde deze ook. Klasse dus.

Shirley McLain is not dead yet :thumbup: en jammer dat Sean Penn niet meer airtime had. Topacteur imo.

8.5

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Xave30 » 12 jan 2014, 03:55

Nice Robin. :D

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin Hartog » 12 jan 2014, 11:37

Robin schreef:Walter Mitty. Goed en bovenal origineel. Prachtige beelden en top soundtrack.

Ben Stiller is trouwens gewoon 'n goeie gast die misschien wat aan z'n semi nerderig komisch gedoe vastzit, maar niks is minder waar. Hij regisseerde deze ook. Klasse dus.

Shirley McLain is not dead yet :thumbup: en jammer dat Sean Penn niet meer airtime had. Topacteur imo.

8.5
Hmm, ik twijfel echt sterk of ik deze moet gaan bekijken. Lees er op zich wel positieve reviews van, maar de trailer trok mij totaal niet. Jij zegt 'kijken' dus?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Joy » 12 jan 2014, 11:41

Het is een leuke film. Ben Stiller heeft in iets teveel slappe films gespeeld en dat weerhield mij er ook eerst van om te gaan kijken. Maar dat was niet terecht. Mooie shots ook van Groenland.

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door WJ » 12 jan 2014, 13:23

The Wolf of Wallstreet!

Wat een super film, sex drugs & rockNroll! Ik verwachte een of andere serieuze beurs blabla verduister centen film. Nou, dat was het dus niet. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Barend » 12 jan 2014, 13:33

Walter Mitty is voor mij dé verrassing van de afgelopen 12 maanden. Prachtige beelden met een heerlijke soundtrack. En daarbij ook nog een origineel verhaal ook. De trailer past eigenlijk niet zo goed bij de film.
9 / 10

Gisterenavond naar The Wolf of Wallstreet geweest, en eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht. DiCaprio speelt overigens fántastisch, daar valt niet aan te twijfelen. Het verhaal is goed, maar een tikkie te lang uitgetrokken. Omdat het gebasseerd is op een waargebeurd verhaal is krijgt ie wel een beetje bonuspunten. De overdaad aan scheldwoorden is mij niet heel erg opgevallen, mijns inziens dus niet storend.
8 / 10

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Walter » 12 jan 2014, 13:40

.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Barend » 12 jan 2014, 13:43

Walter schreef:
Barend schreef:Walter Mitty is voor mij dé verrassing van de afgelopen 12 maanden. Prachtige beelden met een heerlijke soundtrack. En daarbij ook nog een origineel verhaal ook.
En dan te bedenken dat het verhaal 75 jaar oud is :mrgreen:
Ik zag dat het een remake was ja, maar volgens mij is het een ander verhaal toch? Vond de IMDB omschrijving bij het origineel (?) uit 1947 niet echt passen bij de huidige remake.
IMDB schreef:A clumsy daydreamer gets caught up in a sinister conspiracy.
Als je de trailer ook ziet, dan is het toch wel een hele andere interpretatie van het verhaal;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Crookie, Gert-jan, Hielke, Majestic-12 [Bot], RS-Ron, TLRS en 394 gasten