Space, the final frontier, the known universe

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door Xave30 » 03 sep 2011, 10:47

Un recuerdo para tu esposa: Pico de Cristobol Colon , Locombia

Afbeelding

:cool:

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door Robin » 03 sep 2011, 11:16

Gracias, la casa de sus padres no veo.

:kikker:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door Xave30 » 03 sep 2011, 11:20

Robin schreef:Gracias, la casa de sus padres no veo.

:kikker:
¡Es demasiado lejos de verdad!

:roflol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door romo » 06 sep 2011, 20:03

SKITTERENDE PLATEN................................ :love:

http://www.lovethesepics.com/2011/08/na ... -atlantis/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door Hans » 06 sep 2011, 22:19

Xave30 schreef:Afbeelding
Gave foto, is die ook nog ergens op groter formaat te krijgen?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door romo » 14 sep 2011, 20:23

OK, die Amerikanen doen toch nog een poging;


http://www.telegraaf.nl/buitenland/1055 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;



Afbeelding


http://www.nu.nl/wetenschap/2615691/nas ... raket.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door romo » 22 sep 2011, 22:19

Zo............... :shocking: :shocking: :shocking: :shocking:



Ga

133 Teletekst do 22 sep
***************************************
CERN verbijsterd over eigen meting

***************************************
` Bij een proef in CERN bij Genève is
een meting gedaan waarbij een deeltje,
een neutrino,sneller is gegaan dan het
licht.Medewerkers van de internationale
deeltjesversneller zijn verbijsterd,
omdat ze dachten dat dat niet kon.

Het CERN heeft de testgegevens naar
collega's in de VS en Japan gestuurd en
gevraagd de proef te herhalen in de
hoop een bevestiging te krijgen.

Volgens de relativiteitstheorie van
Albert Einstein kan niets sneller gaan
dan het licht.Als het tegendeel wordt
bewezen,betekent het dat de wetenschap
de fundamentele natuurwetten moet
herzien.
***************************************

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door GTRene » 22 sep 2011, 22:32

albert einstein moest zaken in heel andere tijden doen, dus zal me niks verbazen dat we dingen moeten herzien :D

maar wel een mooie ontdekking, is dat ook niet die faciliteit waar ze aan atoom splitsing of oerknal dingen proberen te analyseren/maken in dat grote ding?
kwam dat ding ook niet in de film voor van euh...hoe heet die film toch...de opvolger van? met die bijbelse zaken. (jaja lekker duidelijk zo) :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door Macboy » 23 sep 2011, 05:25

Even relativeren mensen (over de algemene relativiteitstheorie gesproken lol) want ik lees weer veel eenzijdige informatie in de media. Stephen Hawking schrijft al tig jaar over zwarte gaten en deeltjes die daaruit ontsnappen waardoor deeltjes met snelheden sneller dan het licht moeten bestaan. Het betreft hier Hawkingradiation. Weliswaar te maken met deeltjes en anti-deeltjes (het ene deeltje verdwijnt in het gat en het andere deeltje niet waardoor verdamping kan optreden) maar zijn theorie zou door de CERD bevestigd kunnen worden hetgeen impliciet nu lijkt te zijn gebeurd ?

Het is dan in mijn ogen niet zo shocking dat die deeltjes bestaan maar dat de theorie van Hawking lijkt te kloppen of zie ik dat verkeerd ?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door romo » 23 sep 2011, 07:32

Hier valt vooralsnog weinig te relativeren( what`s in a name) tenminste als de meting geverifieerd wordt..

Als het CERN spreekt van ..........en nu even laten bezinken, VERBIJSTERENDE meetgegevens, dan is je reactie ietwat magertjes Ilija.................. :lol:

Als het klopt is dit de grootste doorbraak waarbij Newton samen met Einstein in het niets vervallen...............

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door RVV » 23 sep 2011, 07:56

Wetenschappers van CERN hebben mogelijk een bijzondere ontdekking gedaan, namelijk dat deeltjes sneller reizen dan het licht. De wetenschappelijke gemeenschap twijfelt. Klopt de relativiteitstheorie van Albert Einstein niet of gaat het om een systeemfout?

De fysici gebruiken de OPERA-deeltjesversneller om zogenoemde neutrino’s te versnellen tot lichtsnelheid. Als een neutrino op een ander deeltje botst, dan kunnen wetenschappers achterhalen hoe snel een neutrino een rondje heeft afgelegd. Uit de GPS-gegevens van de OPERA-deeltjesversneller blijkt dat de gemiddelde neutrino een afstand van 730 kilometer aflegt in 2,43 milliseconden. Dat is ongeveer zestig nanoseconden sneller dan verwacht als de deeltjes met de snelheid van het licht reisden.

RELATIITEITSTHEORIE
De speciale relativiteitstheorie is in 1905 opgesteld door Albert Einstein. Volgens deze theorie kan geen enkel deeltje in een vacuüm sneller reizen dan het licht. Om specifieker te zijn: 299.792 kilometer per seconde.
Als deeltjes wél sneller kunnen reizen dan het licht, dan is het theoretisch mogelijk om terug in de tijd te gaan.
“Het is een simpele berekening”, concludeert fysicus Antonio Ereditato van de universiteit van Bern. “We meten de afstand en de tijd. De twee uitkomsten delen we, waarna we de snelheid te weten komen. Net zoals we dat ooit leerden op de middelbare school.” Volgens Ereditato is er sprake van een onzekerheidsmarge van ongeveer tien nanoseconden.

Betekent dit dat de relativiteitstheorie van Albert Einstein niet klopt? “Dat zou ik nooit durven zeggen”, geeft Ereditato toe. “Maar ik kan de resultaten ook niet negeren. We moeten hier iets over zeggen, anders is het niet eerlijk.” De resultaten worden vandaag gepresenteerd tijdens een congres bij CERN.

Onzekerheidsmarge
Er zijn wetenschappers die denken dat het hier gaat om een systeemfout, zoals neutrinofysicus Chang Kee Jung van de Stony Brook universiteit. “Ik durf mijn huis daar wel op in te zetten.” Jung twijfelt aan de onzekerheidsmarge van tien seconden en vermoedt dat deze marge groter is.

Onderzoek
Er is meer onderzoek nodig om te meten of de gemiddelde snelheid van de Zwitserse neutrino’s klopt of dat er sprake is van een systeemfout of een te krappe marge. Gelukkig kan het onderzoek uitgevoerd worden op meerdere plaatsen, zoals in Chicago (Tevatron, Fermilab) en in Japan.

Bron: Scientias.nl

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door romo » 23 sep 2011, 21:14

Even wat nieuw licht op de zaak..................

http://www.scientificamerican.com/artic ... -to-travel" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door Joy » 23 sep 2011, 21:22

Wat dat betreft leven we in een interessante tijd met een ontzettend snelle toename van kennis.

Einstein heeft overigens nooit gezegd dat geen enkel deeltje sneller kon reizen dan de snelheid van het licht. Hij had het specifiek over deeltjes met enige vorm van massa of energie.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door Peter Tunissen » 23 sep 2011, 21:35

Precies. Ongelofelijk hoe snel overal meteen aangenomen wordt dat als de metingen kloppen de relativiteitstheorie niet juist is.
Als de metingen kloppen is het minstens net zo aannemelijk dat de eerste Tachyons ontdekt zijn.
En dat is nog heel erg veel cooler!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door GTRene » 23 sep 2011, 22:20

wat ik apart vind is dat ze dat door de aarde "schieten" snelelr dan de snelheid van het licht...dus door zand/water/steen/gas enz toch? hoe kan dat :D zo klein? maar dan nog onvangbaar :D
door de lucht oke, maar door de aarde dat vind ik interessant and scary tegelijk :lol:
zo kunnen ze KIm van N Korea vanuit de USA pinpointen en bestoken met Neutrinos :blink:

via dat rare ding die Neutrinos kwam ik op deze link>>

http://www.scientificamerican.com/artic ... antarctica" onclick="window.open(this.href);return false;

maar snap ik niet veel van, te moeilijk engels en onderwerp :piraatje: wel apart wat ze allemaal meten.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door Macboy » 24 sep 2011, 08:15

Overigens strookt de hele quantumfysica (elementaire deeltjes) nog niet met de relativiteitstheorie. Dus wat dat betreft bevinden we ons wetenschappelijk in prachtige tijden !

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door Marc R » 24 sep 2011, 21:24

GTRene schreef:wat ik apart vind is dat ze dat door de aarde "schieten" snelelr dan de snelheid van het licht...dus door zand/water/steen/gas enz toch? hoe kan dat :D zo klein? maar dan nog onvangbaar :D
door de lucht oke, maar door de aarde dat vind ik interessant and scary tegelijk :lol:
zo kunnen ze KIm van N Korea vanuit de USA pinpointen en bestoken met Neutrinos :blink:

via dat rare ding die Neutrinos kwam ik op deze link>>

http://www.scientificamerican.com/artic ... antarctica" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

maar snap ik niet veel van, te moeilijk engels en onderwerp :piraatje: wel apart wat ze allemaal meten.

Hoe ik het heb begrepen...de neutrino's zijn zo klein dat ze door de atomen heen gaan dus door alles...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door GTRene » 24 sep 2011, 21:36

heel apart dat het kan, door al die aardse dingen heen en gewoon een rechte lijn begrijp ik?
maar hoe doen ze dat dan, ze zeggen schieten ze de aarde in...of is het gewoon net als bv een laser straal maar dan nog veel kleiner, ik kan der met men kop niet bij :D
ik zie aarde en water en of gas en olie en of ijzererts en kiezels en of diamant of wat ook waardoor die deeltjes af kunnen ketsen zeg maar...maar het gaat daar dus overal doorheen?

wellicht dat ze daar in de toekomst ook nog iets mee kunnen doen met die dingen,

ik bestel al vast 3 Neutrino's :drieling:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door Downforce Hans » 18 nov 2011, 10:36

Zou het dan toch waar zijn......



http://www.telegraaf.nl/buitenland/1095 ... html?p=3,2" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door romo » 23 nov 2011, 21:19

http://lightyears.blogs.cnn.com/2011/11 ... ?hpt=us_t4" onclick="window.open(this.href);return false;


Seth Shostak, schitterende kerel, ooit college in Groningen bij hem mogen volgen........nu leidinggevend aan het SETI

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door GTRene » 23 nov 2011, 21:52

ongelofelijk zo groot en zoveel :crazy:
met geen pen te beschrijven.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door romo » 12 jun 2012, 20:28

romo schreef:SKITTEREND…………


http://www.solarsystemscope.com/" onclick="window.open(this.href);return false;



Er is een update van bovengenoemde site;


http://www.sunaeon.com/#/solarsystem/cinematic/

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door romo » 06 aug 2012, 08:22

Mars verkenner Curiosity geland, een prestatie van formaat, hier een animatie;






Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door Robin Hartog » 06 aug 2012, 08:31

Supergaaf om te volgen, kon helaas de landing niet zien omdat ik in de auto zat, maar verder ga ik het gewoon volgen! :)

Gaaf ook dat ze gewoon op die afstand nog fotootjes binnen krijgen. :) Livestream: http://www.ustream.tv/NASAJPL

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: Space, the final frontier, the known universe

Bericht door Rebel » 06 aug 2012, 19:57

Niks Mars. Dat ding rijdt gewoon rond in een filmstudio in Area 51 of bij Walt Disney.
Al die miljarden zijn naar defensie geschoven. En die gekke Amerikanen trappen er in :bag:

Ik lach me dood als ze volgende week per ongeluk Wall-E in beeld krijgen op "Mars"

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, dave van marion, Wout309t en 199 gasten