EVO 6 v.s. EVO 9

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

EVO 6 v.s. EVO 9

Bericht door Mathieu » 05 feb 2006, 18:31


Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 feb 2006, 19:09

Oude bekende.. zonder m te kijken, de 6...

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 06 feb 2006, 01:40

Skitterend!
De VI mag dan sneller zijn, ik ben geloof ik verliefd op de handling van die IX. Wauw, dat met overstuur uit die snelle linkerbocht komen, even recht zetten en TAK, meteen rechtsaf zonder een milliseconde vertraging, helemaal super!
Snap niet dat mensen Impreza's en EVO's nog in een adem noemen als je dit zo ziet....

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 feb 2006, 09:36

Vind de 9 ook meer rijplezier bieden, dan maar wat minder snel, maar wel met overstuur :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 06 feb 2006, 11:37

En jullie letten alleen maar op die 2 auto's??

uhuh

Leuk filmpje. Rondetijden zeggen me weinig als ik zie dat ze 2 totaal verschillende lijnen rijdt. Maar juist dát dat met een Evo kan, dat is de kracht van die auto. Iedereen kan er hard mee volgens mij.

En ja een Subaru gaat veel minder mooi rond over een circuit. Ben wel benieuwd naar een STI my06 vs Evo IX filmpje. Die zijn er vast wel??

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 feb 2006, 11:39

Zit wel ergens in Best Motoring lijkt me.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 06 feb 2006, 17:45

Waar zou hem dat verschil in 'looseness' van de achterkant zitten?
Vering/demping, wielgeometrie of elektronische gadgets?

Want in principe zou je een VI natuurlijk ook zo moeten kunnen laten rijden als een IX, dan heb je echt een topper te pakken qua fun per euro onbezorgd knallen lijkt me!

Dick
Berichten: 102
Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:06

Bericht door Dick » 06 feb 2006, 18:32

Op de Best Motoring dvd blijkt dat de 9 gemakkelijker uitbreekt dan de 8. Daar wordt als verklaring gegeven dat een hogere snelheid in de bocht word bereikt en daarom de auto meer uitbreekt.

Ten opzichte van 6 heeft de 9 een ander onderstel, SAYC en betere stijfheid van de carrosserie.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 06 feb 2006, 19:08

Want in principe zou je een VI natuurlijk ook zo moeten kunnen laten rijden als een IX, dan heb je echt een topper te pakken qua fun per euro onbezorgd knallen lijkt me!
Guess what!

Dat kan dus ook Peter, heb de mijne net terug met een , vers Intrax RS onderstel , Nieuwe remschijven en blokken en a.s. donderdag ecutek behandeling (370pk/ 450nm) en 225/40-18 toyo proxes R888 semislicks.

dat wordt dus weer een lekker licht (1250kg.)bommetje!

en a.s. zaterdag middag lekker vegen op Zandvoort :-)

heb er zin an.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 06 feb 2006, 19:16

Klinkt goed Leen. Wordt tijd voor filmpjes!


Uitbreken van een auto kan natuurlijk ook al met zoiets simpels als banden en bandenspanning te maken hebben.

Maar opvallend is het wel ja.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 feb 2006, 19:22

Peter Tunissen schreef:Waar zou hem dat verschil in 'looseness' van de achterkant zitten?
Vering/demping, wielgeometrie of elektronische gadgets?

Want in principe zou je een VI natuurlijk ook zo moeten kunnen laten rijden als een IX, dan heb je echt een topper te pakken qua fun per euro onbezorgd knallen lijkt me!
Ligt aan het AYC en afstelling van het middendiff toch? Andre heeft met dat ooit uitgelegd waarom hij een 7RS wilde hebben ipv een standaard 7.

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 06 feb 2006, 23:43

mooi filmpje.

Sayc vergt ten eerste meer onderhoud dan een RS diff. Sayc moet om de 4500 miles nieuwe olie hebben.

Sayc is beter dan Ayc die op eerdere modellen zat.

Maar qua fun factor moet je toch echt een RS nemen.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 06 feb 2006, 23:48

Nadeel van een RS is alleen dat ze bijna niet te vinden zijn (als OkSjon dan), lijkt wel of er bijna alleen maar GSR's verkocht zijn.
Zit nu een beetje te drooggeilen op deze (zitten wat mooie mods op, zespots AP, woei! 8) ), maar wel met AYC. :(
http://www.pistonheads.com/sales/58848.htm

Kan zo'n systeem er eigenlijk af als het erop zit?
Of is dat onbegonnen werk en moet je dus wel een RS zoeken?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 10 feb 2006, 22:31

Wie weet er toevallig de nieuwprijs van een evo 7?
Carbase zegt €0, dat lijkt me een beetje erg optimistisch. :wink:

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 15 feb 2006, 22:41

Mocht je nog interesse hebben in een EVO VI RS (met kooi) weet ik er nog 1 te koop. Voor een redelijke prijs ook nog :idea:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Crookie, Gert-jan, Google [Bot], Hielke, Majestic-12 [Bot], RS-Ron, TLRS en 391 gasten