welke politieke partij redt onze privacy?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Tom » 12 mei 2015, 15:49

@tomgtr:
Je mist het punt. Of je nou langzaam of snel (en probleemloos) erdoorheen bent, het gaat om je privacy en de hoeveelheid gegevens die over je verzameld en uitgewisseld worden. Het werkt nu waarschijnlijk nog voor je (je krijgt er een betere veiligheid voor terug, al heb ik daar m'n twijfels over), maar de vraag is hoelang dat blijft. Wat als het allemaal minder menselijk is en er staat ergens een verkeerd kruisje achter je naam? Of als overheden er minder goede bedoelingen mee hebben? Een weg terug is er niet.

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Tom » 12 mei 2015, 15:54

romo schreef: http://www.nrc.nl/nieuws/2015/05/12/tra ... sten-niet/" onclick="window.open(this.href);return false;
72 uur my ass.. staat weer haaks op dit verhaal:
http://www.binnenlandsbestuur.nl/digita ... 1063.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;
5 jaar..... maar die gegevens zitten in een ander systeem en dus gelden er andere regels... volgende stap is dat weer een andere overheidspartij die gegevens gaat gebruiken. Kortom: ze worden nooit verwijderd.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door tomgtr » 12 mei 2015, 16:37

Tom schreef:@tomgtr:
Je mist het punt. Of je nou langzaam of snel (en probleemloos) erdoorheen bent, het gaat om je privacy en de hoeveelheid gegevens die over je verzameld en uitgewisseld worden. Het werkt nu waarschijnlijk nog voor je (je krijgt er een betere veiligheid voor terug, al heb ik daar m'n twijfels over), maar de vraag is hoelang dat blijft. Wat als het allemaal minder menselijk is en er staat ergens een verkeerd kruisje achter je naam? Of als overheden er minder goede bedoelingen mee hebben? Een weg terug is er niet.

Dat begrijp ik Tom. Op dit moment, naar de huidige westerse regeringen heb ik niks te verbergen. Natuurlijk begrijp ik dat als 1 of meer van de bewinden die nu toegang hebben tot mijn informatie niet meer zo vriendelijk zijn naar mij toe dat vervelend of zelfs gevaarlijk kan zijn. Maar als ze nu niks doen is het ZEKER nu lastiger / gevaarlijker voor me.

Dus nu zeker gevaarlijker/lastiger vs later potentieel gevaarlijker/lastiger. Wat kies je. Ik weet wat je nu gaat zeggen, het toekomstige gevaar/ongemak is open ended, dus je weet niet hoe veel last je ervan krijgt. Maar dan nog, wat kies je.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Wouter81 » 12 mei 2015, 16:45

Ik ben allergisch voor de opmerking "ik heb niks te verbergen"...

Iedereen heeft wat te verbergen en overheden kun je nooit vertrouwen, sla de geschiedenis er maar op na.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Bram » 12 mei 2015, 16:52


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39732
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Arthur » 12 mei 2015, 16:59

Wat hebben "we" dan te verbergen, Wouter? En kom niet met de pincode aan :P Serieus, ik zou het zo 1-2-3 niet weten... Onbewust misschien maar dan verberg ik het niet maar heb het gewoon niet in de gaten :D
Wouter81 schreef:Ik ben allergisch voor de opmerking "ik heb niks te verbergen"...

Iedereen heeft wat te verbergen en overheden kun je nooit vertrouwen, sla de geschiedenis er maar op na.

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Tom » 12 mei 2015, 17:01

Arthur plaats hier even een scan van je loonstrookje en het laatste afschrift van je spaarrekening.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39732
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Arthur » 12 mei 2015, 17:10

Vind ik geen valide argument voor iets te verbergen hebben, lijkt mij. Maar ook geen probleem mee eigenlijk. Heb er alleen wat moeite mee dat jullie salarissen erbij verbleken :tooth: Het is "not done" in NL en er heerst een taboesfeer omheen maar ik doe daar niet echt geheimzinnig over mocht iemand het willen weten.

Iets te verbergen hebben dacht ik meer aan dat jij, Tom, aan de slipjes vd buurvrouw ruikt :tooth: :wink: Of dat je stiekum een verkrachter bent of iets op je kerfstok hebt, "ofzo". Maar iemands financiële situatie? Och...

Komt mss ook omdat ik het niet echt slecht heb maar dat is niet iets wat ik "te verbergen" heb.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door tomgtr » 12 mei 2015, 17:23

Idem, is not done hier, in Rusland of Finland zelfs de normaalste zaak van de wereld om iemands salaris te vragen. Nou gaat het jullie geen ene moer aan, maar de overheid weet dit al. En?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door romo » 12 mei 2015, 17:27

Wouter81 schreef:Ik ben allergisch voor de opmerking "ik heb niks te verbergen"...

Iedereen heeft wat te verbergen en overheden kun je nooit vertrouwen, sla de geschiedenis er maar op na.

+ ONEINDIG


Ik heb niets te verbergen .............


moet worden


Je hoeft niets van me te weten.(punt)


De controle is dwangmatig geworden, een paranoia overheid, alles onder het mom van (CR)ISIS, en wat nog meer in dat straatje past, ook hier is de gekte toegeslagen, uiteraard voor ons aller welzijn en welbevinden...............


De oude tijd komt nooit meer terug, das ijdele hoop, utopie.............

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Tom » 12 mei 2015, 17:58

tomgtr schreef:
Dat begrijp ik Tom. Op dit moment, naar de huidige westerse regeringen heb ik niks te verbergen. Natuurlijk begrijp ik dat als 1 of meer van de bewinden die nu toegang hebben tot mijn informatie niet meer zo vriendelijk zijn naar mij toe dat vervelend of zelfs gevaarlijk kan zijn. Maar als ze nu niks doen is het ZEKER nu lastiger / gevaarlijker voor me.

Dus nu zeker gevaarlijker/lastiger vs later potentieel gevaarlijker/lastiger. Wat kies je. Ik weet wat je nu gaat zeggen, het toekomstige gevaar/ongemak is open ended, dus je weet niet hoe veel last je ervan krijgt. Maar dan nog, wat kies je.
Met de huidige situatie heb ik niet zoveel problemen. Zo'n trajectcontrole zorgt voor een veiligere verkeersveiligheid, registratie van kentekens voorkomt belastingontduiking, camera's in uitgaansgebieden gaan geweld tegen of helpen bij opsporing. Allemaal nuttig voor de samenleving en goed dat het er is. Maar ik zie wel dat we in rap tempo onze privacy opgeven en dat dat in de toekomst een groot risico kan vormen. De overheid zou die kentekengegevens niet bewaren, maar inmiddels blijken er al meer instanties toegang toe te hebben die het (ondanks de valse beloftes) veel langer bewaren. En blijkbaar blijven veel gegevens niet eens binnen onze eigen overheid. Eigen baas ben je er niet meer over. Het is dat zo'n journalist dat uitzoekt, anders wist ik het niet eens dat het in tientallen databases in binnen- en buitenland terecht zou komen.

Een weg terug is er niet, eenmaal die gegevens afgegeven zullen ze niet meer vernietigd worden. Al die databases worden juist aan elkaar gekoppeld en verder geautomatiseerd. Je weet nu al niet meer wie er allemaal inzicht in die gegevens hebben. Zijn al die systemen wel even goed beveiligd? Ook als ze straks aan Rusland gegeven worden, waar ze het niet zo nauw nemen met regelgeving? En hebben zij er wel zo'n goede bedoelingen mee?

Men lijkt alles te kunnen invoeren onder de noemer veiligheid. Want iedereen wil zich veilig voelen, dus wie kan daar in hemelsnaam problemen mee hebben? Mensen die volgens de wet niets fout doen (de mensen die hard roepen niets te verbergen te hebben) natuurlijk sowieso niet. Toch denk ik dat iedereen ergens een grens trekt.. hoeveel privacy wil je voor een stukje veiligheid opgeven. De overheid kan je ook verplichten om een camera in je douche op te hangen. Dat is ook veiliger, want dan kan er sneller iemand ingrijpen bij uitglijden. Toch zou ik ervoor bedanken, ik neem dat risico wel. Dat een voor mij onbekende groep mensen mij onder de douche ziet (met de wetenschap dat die beelden niet vernietigd zullen worden) vind ik vervelender dan de kans dat ik val, wat breek en daardoor niet zo snel zelf hulp kan inschakelen. En als ik dat risico toch wil afdekken, dan zijn er vast wel oplossingen voor op de markt, maar dat is dan geheel vrijwillig en niet verplicht vanuit de overheid. Gek genoeg heb ik met die redenering vast iets te verbergen, alsof ik wat fout heb gedaan, terwijl ik alleen wat privacy bescherm.

@Arthur dus heb jij wel iets te verbergen, namelijk je loonstrookje en afschrift van spaarrekening. Niet omdat je iets volgens de wet "fout" doet en het per se geheim moet blijven, maar je verbergt het voor mij omdat ik er geen fuck mee te maken heb. En dat is toch een prima argument? Het gaat mij en de rest van het internet geen reet aan. Vrijwillig wil je het blijkbaar niet geven, dus als ik (of iemand anders) het zou eisen zou het al een stukje van je privacy aantasten. En dan is een loonstrookje of bankafschrift eigenlijk niet eens een big deal (tig overheidsinstanties weten dat al, maar die gaan er gelukkig vertrouwelijk mee om.. op dit moment!).

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39732
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Arthur » 12 mei 2015, 18:39

Tom, tussen verbergen en openbaar maken zit nog wel iets. Omdat ik iets niet openbaar maak wil niet zeggen dat ik het verberg, toch?
Kijk, als je het al verbergen vindt omdat jij het wilt weten... Tja, dan houdt het op. Dan kun je alles verbergen noemen. Waarom zou ik hier vertellen hoe m'n kinderen heten? Is dat verbergen? Nee, is niet geheim maar voel niet de behoefte het te delen. Maar voor overheden, diensten, etc is het anders. Die mogen dat gerust weten. Mocht ik, bijvoorbeeld, zwart geld hebben dan heb ik liever niet dat ze dat weten maar dat zou ik in het openbaar ook niet aan de grote klok hangen. Dus in zoverre heb ik niets te verbergen.
Gezondheid :wink:

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Tom » 12 mei 2015, 19:29

De meeste mensen die zeggen dat ze niets te verbergen hebben brengen dat op een manier alsof iedereen alles mag weten en mensen zich niet druk moeten maken om privacy (want "dat heb je toch al niet meer"). Die duwen mensen die wel om privacy geven in de hoek dat ze blijkbaar iets te verbergen hebben omdat ze iets verkeerds hebben gedaan. Dat is natuurlijk onzin... ze geven minder vrij omdat ze - net als jij - vinden dat bepaalde informatie niet openbaar gemaakt hoeft te worden.

Overigens ben ik geen privacy-voorhanger die principieel dingen gaat weigeren. Dat heb ik tot dusver nog nooit gedaan. Met de huidige situatie heb ik niet echt een probleem, maar we schieten wel steeds verder het grijze gebied in wat mij betreft. Ik denk dat het in de toekomst een probleem gaat vormen als we zo doorgaan. Zeker als we in een wereld leven waarin het niemand ook maar iets kan schelen, omdat ze "niets te verbergen hebben". Ik denk dat die mensen er pas achterkomen als het te laat is en mensen/overheden bij persoonlijke informatie kunnen die er minder goede bedoelingen mee hebben.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27884
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Luco » 12 mei 2015, 22:44

Tom schreef: Zo'n trajectcontrole zorgt voor een veiligere verkeersveiligheid,
:lollerdelol: :lollerdelol:
yeah right, een 5 baansweg waar je 100 mag verhoogt de verkeersveiligheid
mensen rijden 99 op de 4e baan omdat je toch gecontroleerd wordt.
heeft niks, maar dan ook niks met verkeersveiligheid te maken.

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door WJ » 12 mei 2015, 22:47

Haha true story, dat stuk is zo fucking irritant.... :tooth:

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Tom » 12 mei 2015, 23:12

Luco schreef:
Tom schreef: Zo'n trajectcontrole zorgt voor een veiligere verkeersveiligheid,
:lollerdelol: :lollerdelol:
yeah right, een 5 baansweg waar je 100 mag verhoogt de verkeersveiligheid
mensen rijden 99 op de 4e baan omdat je toch gecontroleerd wordt.
heeft niks, maar dan ook niks met verkeersveiligheid te maken.
De discussie ging over privacy. Maar goed. Ik vind trajectcontrole ook kut (weg is je dynamiek), maar meer ongevallen zullen er niet door vallen. Ik heb wat cijfers gevonden:
Om het effect op het aantal ongevallen te meten, is er analyse gedaan van het traject Wetteren-Erpe-Mere in beide richtingen op basis van gegevens tussen 2007 en 2013. De naperiode was met 9 maanden relatief kort. Toch zijn er al belangrijke indicaties. Op het traject daalt het aantal ongevallen met 26% : het aantal letselongevallen daalt met 31% en het aantal ongevallen met stoffelijke schade met 18%. Ook voor en na het traject Wetteren-Erpe Mere daalt het aantal letselgewonden. Het effect is dus ruimer dan de zone waar er effectief gecontroleerd wordt.
Er zullen bij andere trajectcontroles (of Nederlandse) wellicht iets andere cijfers uit komen, maar hoor graag als je cijfers hebt die bewijzen dat het er gevaarlijker op is geworden.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door tomgtr » 13 mei 2015, 11:01

Tom schreef:De meeste mensen die zeggen dat ze niets te verbergen hebben brengen dat op een manier alsof iedereen alles mag weten en mensen zich niet druk moeten maken om privacy (want "dat heb je toch al niet meer"). Die duwen mensen die wel om privacy geven in de hoek dat ze blijkbaar iets te verbergen hebben omdat ze iets verkeerds hebben gedaan. Dat is natuurlijk onzin... ze geven minder vrij omdat ze - net als jij - vinden dat bepaalde informatie niet openbaar gemaakt hoeft te worden.

Overigens ben ik geen privacy-voorhanger die principieel dingen gaat weigeren. Dat heb ik tot dusver nog nooit gedaan. Met de huidige situatie heb ik niet echt een probleem, maar we schieten wel steeds verder het grijze gebied in wat mij betreft. Ik denk dat het in de toekomst een probleem gaat vormen als we zo doorgaan. Zeker als we in een wereld leven waarin het niemand ook maar iets kan schelen, omdat ze "niets te verbergen hebben". Ik denk dat die mensen er pas achterkomen als het te laat is en mensen/overheden bij persoonlijke informatie kunnen die er minder goede bedoelingen mee hebben.

Goed verhaal hoor Tom, en ja mee eens. Er zijn grenzen aan schending van privacy en die worden in rap tempo te vaag. Met een genuanceerd verhaal zoals het jouwe kan ik wat. Niet met de mensen die alleen maar als don quichotte ten strijde trekken tegen gebrek aan privacy.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Macboy » 13 mei 2015, 11:13

Helemaal met Tom eens. Even toppunt van narcisme hier, maar ga mezelf voor de tweede keer nu quoten want maand geleden hadden we dit gesprek in een ander draadje. In dat draadje quote ik mezelf uit 2008 alweer:
Macboy schreef:Veel onzinnige opmerkingen in dit draadje, maar ook veel zinnige. Met name de post van Wouter vind ik zeer treffend, over het feit dat de burgers constant in de gaten gehouden worden en niet inzien dat privacy (aka vrijheid) het hoogste goed is, wat je je pas realiseert als je het kwijt bent.

Iedereen weet wel hoe fijn het is om door je neus te kunnen ademen als je verkouden bent: dan denk je, verdomd, dit voelt niet lekker zo. En als je niet verkouden bent is er geen hond die denkt: wat fijn dat ik door mijn neus kan ademen.

Zo is het ook met vrijheid en privacy. Vrijwel niemand heeft in de gaten hoe belangrijk de vrijheid voor de mens is en dat hele samenlevingen naar de klote gaan als de vrijheid onder druk komt te staan. Er is niets onbehaaglijker dan het gevoel constant in de gaten te worden gehouden. Denk er maar eens aan als je op straat loopt en je weet dat constant en overal iedereen meekijkt en meeluistert, ook al doe je niets strafbaars. brrr

Totalitaire communistische regimes zijn niet wat we willen hiero, dat is uit het verleden wel gebleken. En toch gaat het op veel vlakken die kant op, geruisloos, zonder dat mensen het in de gaten hebben. Echelon om maar eens iets te noemen etc.

Het begint met registratie van gegevens tegen terrorisme (ja tuurlijk) en een stad vol met camera's onder het mom van: veiligheid mensen, veiligheid ! Uiteindelijk komen de parkeerboetes binnen omdat je verkeerd geparkeerd stond en van daaruit gaat het via het Bonus-pasje van de Albert Heijn helemaal mis. Je zit opeens in de bak, omdat je hebt gepoept buiten de tijden die voor het poepen zijn bestemd ...
Zo denk ik er absoluut nog steeds over. Het is de verschuiving naar de verkeerde kant die er onopgemerkt bij insloopt tot we een totalitaire staat zijn geworden. Is er ook maar een iemand hier die in de tijd van Stalin zou willen leven ?? En is er ook maar een iemand hier die zach realiseert dat privacy toen niet bestond en dat het precies die uitwerking had ? En is er ook maar een iemand hier die denkt dat er geen criminaliteit bestond in de tijd van Stalin ?

Het aanpakken van criminaliteit zal niet werken en de samenleving wordt er niet veiliger op. Afpakken van privacy helpt geen ene flikker om de samenleving veiliger te maken. Criminelen bedenken altijd wel wat om dat te omzeilen. Conclusie: afpakken privacy benadeelt juist die mensen die geen criminelen zijn. Het doel kan dus nooit de middelen heiligen !!!

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Robin » 13 mei 2015, 11:31

Goed verhaal Ilija en Tom inderdaad. Behalve die trajectcontrole:)
Geluidsoverlast is volgens mij daar 't punt. Ring A'dam ook zo'n hekel aan, rij je al constant 102 op de cc, vergeet je in die 80 zone terug te gaan. Want rustig/breed/boring. :dood:

Maar nu de vraag in de topctitel. Welke partij redt onze privacy?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door GTRene » 13 mei 2015, 11:59

deze? :mrgreen:


Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Robin » 13 mei 2015, 12:03

Ja:)

Geen gezeik iedereen rijk. Dat is wat men wil toch? Totdat bij de buren het gras weer eens groener is:)

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Andre » 14 mei 2015, 00:43

Dat onze privacy verdwijnt is nog maar het begin van de ellende die gaat komen.

Europa gaat financieel de afgrond in met de opvang van asiel zoekers.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1981
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door 350 Z » 14 mei 2015, 01:00

+1 en vergeet niet het te lam zijn om te werken door hen en de criminaliteit die zal toenemen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door GTRene » 14 mei 2015, 01:04

owja, de Sharia partij gaat ons redden :hungry:
onder het motto, wie niet luisteren wil en of bekeren tot Islam, gaat niet door naar start :dood:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Bram » 14 mei 2015, 01:39

Wat een domme mongolen hier.

Europa gaat de afgrond in door asielzoekers? Ja vast, die paar honderdduizend op een bevolking van ruim meer dan een half miljard mensen jaagt ons continent, wat nog steeds met vlag en wimpel (en zeker Nederland) het rijkste is van de hele wereld, de vernieling in. Want laten we eerlijk zijn, we hebben het verschrikkelijk slecht hier. Goedlopende ondernemingen en gruwelijk dikke auto's zijn bijna de norm op DF, maar dat is blijkbaar niet voldoende?

Te lam om te werken? Rijd anders even een rondje door de Graafsewijk of de Kruiskamp hier in Den Bosch, zie je meer dan voldoende white trash wat op discutabele manier het inkomen bij elkaar sprokkelt, heeft geen barst met asielzoekers of een kleurtje te maken.

De Sharia partij? Wie zijn dat dan? Heb ik wat gemist, is er tegenwoordig een landelijk partij die de invoering van de Sharia in Nederland nastreeft? Zijn die al te vinden in de Tweede Kamer?

Als Europa de afgrond in gaat, is dat door xenofobie, generaliseren, onverdraagzaamheid en het onvermogen om er met de Grieken uit te komen, met alle gevolgen van dien. Het asielzoekersprobleem is ingewikkeld en bijzonder triest, maar echt niet de oorzaak van de huidige ellende waar we mee te kampen hebben.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Gert-jan, HJ2, Majestic-12 [Bot], Martijn_bmw, TLRS, tomgtr, WJ en 186 gasten