welke politieke partij redt onze privacy?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Robin » 11 jun 2015, 19:52

Kangaroos René die je voor je kanis meppen, da's veel erger dan spinnen man:)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door GTRene » 11 jun 2015, 20:22

Robin schreef:Kangaroos René die je voor je kanis meppen, da's veel erger dan spinnen man:)
:lol: idd dat verhaal over die gespierde Kangaroo

maareuh..kijk, das nog eens een spinnenplaag daar :shock:

Afbeelding

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door TLRS » 11 jun 2015, 23:09

Wouter81 schreef:Sommige dingen ontkom je niet aan (zoals de belastingdienst :bag: ) maar verder probeer ik zo vrij en zo ver mogelijk af te staan van zaken en personen die me beinvloeden.

En als dat op een gegeven moment niet meer in Nederland kan, dan vertrekken we gewoon. Dat kost de staat in mijn geval veel belastinginkomsten (want dat is hun enige belang, om zoveel mogelijk geld uit ons te trekken) maar daar hebben ze het dan zelf naar gemaakt.
Ga minder werken, koop minder spullen en doe meer zelf, maak meer zelf. Dan betaal je minder belasting. Als iedereen die klaagt over belasting betalen dat zou doen, zou NL er heel anders uitzien. En eigenlijk denk ik ook dat Aussies en Nieuw zeelanders veel meer zo leven + bescheidener zijn!?

Hoeveel beland er bij het oud vuil van apparaten en andere objecten die nog volledig functioneel zijn, puur omdat het niet mooi genoeg meer is of wat dan ook voor eigenlijk ijdel argument? kapitaalvernietiging anyone?

Heb echt het idee dat NL hier ster in is.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Arthur » 12 jun 2015, 01:59

Hahaha, makkelijk praten heb jij, je neukt niet eens :sealed: :P :wink:
romo schreef:Das voor mij ook de reden iom geen kids te willen, ik heb dit al op zeer jonge leeftijd zien aankomen, het onderdeel zijn van het piramide spel, en allemaal zoals we hier posten staan wij aan de basis om de top maar te spekken......

En maar kinderen krijgen om het systeem maar in stand te houden, ik ben al lang geleden afgehaakt..................

Ik wil wel veel oefenen voor kids, dat dan weer wel,................ :tooth:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Arthur » 12 jun 2015, 02:02

Idd, en dat is precies wat er nu met de Islam gebeurt tov "ons". We helpen de, hier zo verguisde, Islam/Moslims op deze manier zelf in het zadel :)
Dus hup, aan de bak iedereen :mrgreen:
Robin schreef:Als 'wij' geen kinderen 'nemen'(wat an sich 'n beetje klinkt alsof dat altijd vanzelfsprekend is, je neukt en hop 'n kind, 100% gezond, maar da's 'n ander verhaal) , doen ze dát in de wat kanslozere delen van dezen aardkloot juist des te meer. Dus 'wij' in EU vergrijzen en de binnenstromers komen het hordes 'kids' tegelijk hier aan.

Het overdenken ook waard denk ik....?
----
anecdote:
Ergens in Afrika , 2 stammen, de éne stam denkt, als we 't bij max 2kids per gezin houden, hebben we meer te eten voor ons viertjes. De andere stam neukt zich 'n slag in de rondte, 5-15 kids. Armoe..ellende, domheid ten top eigenlijk...

Totdat er verkiezingen komen en de groter geworden meute kids van de laatstgenoemde stam ook stemrecht krijgt. Kun je nagaan welke partij van welke stam er won.

------

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Bert ///M3 » 12 jun 2015, 07:21

Vind een aantal posts behoorlijk overtrokken. Is de huidige maatschappij een reden om af te zien van kinderen?

Maatschapijen zijn altijd aan verandering onderhevig. Dat kan negatief uitpakken maar daardoor onstaan ook kansen. Ik mag toch aannemen dat niemand kinderen op de wereld zet met de intentie om ze aan te leren om thuis op de bank te hangen en te profiteren van het systeem?

Ik las niet al te lang terug een artikel over het overpamperen van kinderen tegenwoordig. En ik moest daar wel om lachen, want het is ergens nog waar ook. Kinderen worden tegenwoordig dusdanig beschermd dat ze letterlijk nergens meer tegen kunnen en voor zichzelf leren denken is er ook niet meer bij.

Als ik hier dan sommige voors en tegens voor immigratie lees. GT Rene wilt niet links rijden? Komop dat leer je in 2 dagen. Grote spinnen? Ja ergens in het wild maar die staan niet in de stad zomaar op je Balkon. Blijf lekker in Nederland :lol:

Verder als je naar een plaats als Australië gaat dan zijn er legio andere problemen waar je tegen aan loopt, vooral als je ook nog een vrouw meeneemt enz. Benzine prijzen, V8 supercars op TV etc dat zijn echt allemaal dingen die er niet toe doen.

Ik heb overigens best wat Australische bekenden hier in Thailand. Die zijn waarschijnlijk ook allemaal om een reden weg gelopen :lol:

Verder heb ik ook een hoop collega's die om wat voor reden dan ook in andere landen gestationeerd worden en dan zie je toch ook altijd dat het wel een hoop spanningen in de gezinssfeer geeft. Vrouwen die vreemd gaan omdat ze zich vervelen enz. Of terug willen omdat ze hun moeder missen. Uiteindelijk zijn de meesten in dat leven gescheiden of hun leven lang single gebleven.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Arthur » 12 jun 2015, 08:13

Hoe is het met jou, Bert? :tooth: :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Bert ///M3 » 12 jun 2015, 08:51

Arthur schreef:Hoe is het met jou, Bert? :tooth: :wink:
Prima hoor.

Maar ik kom ook nog regelmatig in Nederland en het zou mij ook niet verbazen als ik daar over een paar jaar gewoon weer in Nederland zit omdat ik hier uitgekeken ben. Of ergens anders heen ga. Scheelde weinig of ik had 2 jaar geleden een vast contract in Zuid Korea getekend, bijvoorbeeld. Goed aanbod maar uiteindelijk afgeketst op cariere doelstellingen.

Alles heeft zijn voordeel en zijn nadeel.

Hier in ZO Azië is leuk maar als je een levensstandaard naleeft zoals je dat in Nederland doet bijvoorbeeld dan ben je minimaal net zo veel kwijt als in Europa, en sommige landen zelfs een veelvoud. In Nederland klagen ze over een overvloed aan regeltjes, hier is het andersom ze zijn er haast niet. Maar het gevolg daarvan is dat als je wat geregeld moet hebben het een echt ware crime is. Dan praat je over gewoon wat simpels zoals een bankrekening openen of een auto overschrijven enz.

In het Cayman draadje word steen en been geklaagd over de prijs van een GT4. De goedkoopste instap Cayman instap hier is 170.000 Euro :lol:

Verder is het bij de meeste immigraties naar wat voor land ook dat het voor een groot deel valt of staat met hoeveel geld je uit uiteindelijk in je zak hebt. Als je een flinke stapel hebt dan gaat het heel lang goed, als je ergens een zaak begint of er tegen een lokaal contract werken gaat dan is het niet zelden flink afzien.

Even het voorbeeld Australië bijvoorbeeld. Als ze er tekort hebben aan bepaalde beroepen, waarom is dat? Als je er bij wijze van spreken met gemak 200.000 euro per jaar binnen harken kon met beroep X, dan sprongen die Australiërs daar zelf wel tussen. Dus die beroepen waar ze zogezegd te kort aan hebben, dat zal simpelweg zijn omdat ze er zelf geen interesse in hebben en het zullen ook niet de best betaalde baantjes zijn. Anders kwam interesse namelijk vanzelf.

Ik ben ook regelmatig in de VS geweest. Van die mooie villawijken die je altijd op TV shows ziet heb ik weinig gezien. Wel hoe het er in LA South Central aan toe gaat en hoe de gemiddelde beroepsbevolking nog werkt op zijn 70e omdat de voorzieningen er vergeleken met Europa maar matig zijn. Daar is het gemiddeld ook niet je van het.

Denk dus maar niet dat het gras snel groener is in een ander werelddeel.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door 350 Z » 12 jun 2015, 09:00

Goede interessante post

Gebruikersavatar
Cpee
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jan 2011, 09:03
Locatie: Veendam

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Cpee » 12 jun 2015, 09:43

Het is beter om later te kunnen zeggen ik heb het gedaan en het een kans gegeven. Dan je hele leven moeten denken van hoe zou mijn leven zijn geweest als ik daar heen zou zijn gegaan.

Hier blijven en toe kijken is de meest simpele optie die er is.

Het punt waar het om gaat is, hoe is Nederland / europa over 20 jaar en hoe zal het in dat andere land zijn waar je affiniteit voor hebt en ook kan wonen over 20 jaar en waar hebben je kinderen de beste kansen voor de toekomst.

Ik ben er zelf van overtuigt, ieder die nu zegt van ajoh Nederland is over 20 jaar nog een prima land, zichzelf een bord voorhoud en of zich niet genoeg verdiept hebben in wat er gaande is of het gewoon niet willen weten.
1+1=altijd nog 2. En in mijn ogen zal Nederland zolang ik op deze aardbol zal rondlopen er niet beter op worden. Maar dat is mijn mening, en meningen mogen zeker verschillen.

Tijd zal het zeggen.

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door FDD » 12 jun 2015, 09:47

+1 voor Bert.......

Zit zelf ook over de hele wereld (momenteel Pakistan) maar blijf momenteel toch gewoon NL-burger TOTDAT mijn oude dag aanbreekt. Dan verdwijn ik snel richting Indonesie......

Ondanks dat er in Nederland veel regels zijn is dat meestal maar goed ook. Tuurlijk het gaat slechter dan voorheen in NL maar als ik het vergelijk met de landen die ik tot nu toe bezocht heb (de lijst is langer dan landen die ik nog moet bezoeken) gaat het in NL gewoon nog relatief gezien goed.

Wat ik dan wel weer echt typisch NL vind s het lopen klagen maar total GEEN actie ondernemen. Vervolgens nemen mensen in andere landen wel actie en dan word het afgeschilderd als bananenrepubliek / achterstallig gebeid etcetc.

Sociaal in NL is het gewoon nog relatief goed geregeld......

Groeten,
Eric

Gebruikersavatar
Cpee
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jan 2011, 09:03
Locatie: Veendam

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Cpee » 12 jun 2015, 09:56

Bert ///M3 / FDD, gewoon ten goede. Maar ik kan jullie toch echt adviseren om eens naar Australië te gaan. Het liefst naar de staat Queensland en neem de route van Cairns naar the Gold Coast. Observeer en meng je tussen de bevolking. Ik ben dan heel nieuwsgierig wat jullie ervaring zal zijn. :df: Sowieso gegarandeerd een leuke tijd. :thumbup:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Robin » 12 jun 2015, 10:06

Goede punten van Bert.
Het ligt er dus gewoon aan in wat voor (financiele)situatie/vakgebied/beroepsgroep etc men zit.

Lagere en (Onderste) middenklasse blijf maar beter in NL denk ik zo. Veel 'beter' wordt 't dan ook niet voor die groep.

En de dooddoener: Overal is wel wat.
Nu zijn 'n paar familieleden weleens voor werk 'geemigreerd' (Midden Afrika/Midden Oosten en Latijns Amerika) en ik zei de gek ben redelijk bereisd(bananenrepublieken etc en dan niet de all inclusive resorts/compounds) en dan nóg zie ik daar wel een bepaalde toekomst met vindingrijkheid/enthousiasme/communicatie (zeer maar dan ook zeer belangrijk, het communiceren met de lokale bevolking) EN de nodige financiele middelen natuurlijk.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door GTRene » 12 jun 2015, 11:48

we hebben het in NL ook nog goed, en dat willen de meesten graag zo houden :D

destijds een jaar of 8<>9 geleden (toen ik nog ietsie meer power had) wel eens gekeken (online that is) naar huizen op wat Griekse eilanden, voor de rest ken ik de wereld niet zo :bag: en owja Duitsland ook nog gekeken en ook een huis daar bekeken in het eggie (ergens niet ver van de Ring)

maar bleek (destijds althans) een redelijk huisje (niet echt de mooiste) in Griekenland was je gewoon net zoveel kwijt als hier...damn :mrgreen: daarnaast zat je met andere zaken en in mijn uppie was dat ook niet meer wat.

en zo het de laatste jaren gaat moet ik al niet eens aan verhuizen oid denken qua power :lol: dus nee, die René gaat niet snel meer ergens heen, ja naar de laatste jachtvelden op den duur ooit eens :coffee:

Maar als je wel die power hebt en of mooi werk kan vinden in andere landen en nog avontuurlijk kan zijn, is dat wel heel mooi om te zien hoe het er aan toe kan gaan en of hoe het voelt om daar te wonen e.d.
Sommige hier hebben zo te lezen al heel wat gezien, das wel mooi als je zoiets mag en kan meemaken.

Gebruikersavatar
Cpee
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jan 2011, 09:03
Locatie: Veendam

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Cpee » 12 jun 2015, 12:16

:thumbup:

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door TLRS » 13 jun 2015, 02:05

Bert ///M3 schreef:Ik las niet al te lang terug een artikel over het overpamperen van kinderen tegenwoordig. En ik moest daar wel om lachen, want het is ergens nog waar ook. Kinderen worden tegenwoordig dusdanig beschermd dat ze letterlijk nergens meer tegen kunnen en voor zichzelf leren denken is er ook niet meer bij.
Het zegt naar mijn idee veel over een generatie die naar mijn idee erg bezig is met het behouden van een bepaalde toestand, met een bepaalde onzekerheid.

Als ik zie hoe sommige kinderen met muziek op, telefoon in de hand op de fiets rond rijden zonder enige interesse in de duizend kilo staal die eraan komt.. tja.
FDD schreef: Wat ik dan wel weer echt typisch NL vind s het lopen klagen maar total GEEN actie ondernemen. Vervolgens nemen mensen in andere landen wel actie en dan word het afgeschilderd als bananenrepubliek / achterstallig gebeid etcetc.
Het raakt mensen niet hard genoeg. Althans, dat is mijn idee ervan. Het heeft niet genoeg impact om er ook echt iets aan te willen doen. Zo gaat het spel denk ik ook. Eerst is het niet bespreekbaar. Later komt het weer op tafel met een misschien. En uiteindelijk gaat het er gewoon door.

Ander deel van het probleem is dat veel mensen niet is geleerd om dingen te begrijpen, maar meer om te weten. Als men niet kan zien dat a, b en q invloed hebben op t en g.. wat moet je dan. Nog even los van het gemak waarmee mensen zich beroepen op de dokter, de monteur, de politiek. Want zelf kun je er niets aan doen.. :?

De topic titel zegt genoeg. Maar vroeger was ik ook zo..

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Robin » 13 jun 2015, 08:43

Het onderschrift onder romo's avatar met iets van: 'Als de pleuris uitbreekt dan vertrek ik naar Nederland want daar gebeurt alles 30 jaar later' ook nooit begrepen als de realiteit. Ik zie(en meer als gegeven en niet als klaagzang, ook als iets interessants) juist dat in NL alles juist veel eerder/sneller gebeurt dan in de ROW.
Kijk naar internetgebruik en alles wat ermee samenhangt, ons(a) sociale systeem. Onze doordrukmaatschappij met bureaucratie en toch 't prachtige gevoel geven dat 'n kansloze instromer 'meer mens en bovenal belangrijker is dan de oude NL buurman rijp voor het rusthuis' etc.

Ik ben in veel gevallen 'n voorstandr van wie betaalt bepaalt, maar in dit moderne Nederlander is het zo dat wie de hand ophoudt bepaalt. Hoe modern wil je het hebben. :D

Ik heb er vaak discussies over met m'n pa. Het beleid in bananenrepublieken. Het asosiale dat wanneer je daar geld hebt je de beste medische zorg krijgt(veel beter dan in NL) en de armoedzaaier kan verreken. En hier betaal je je scheel en krijg je een middelmatige zorg, want 'iedereen is gelijk en bek houe'. Modern, maar ik hou er niet zo van.

Het punt van een 80 jarige die wat centjes op de bank heeft en z'n eigen huis moet ovreten als ie in 't verzorgingstehuis komt, tov die andere 80 jarige die 'niks heeft' en van alle kanten geholpen wordt, zelfde 'service' die hem/haar niks kost. Geweldig modern.

Zoiets. Dit waren 'n paar praktijkvoorbeelden. Wel iets overdreven maar voor de beeldvorming. Tuurlijk is iedereen 'gelijk', maar ook weer niet. Sterker in de praktijk mogen we blij zijn dat niet iedereen 'gelijk' is. Saaie boel, neigend naar communisme indirect als iedereen 'gelijk behandeld wordt'
:D

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door romo » 13 jun 2015, 19:22

http://www.nu.nl/gadgets/4068065/overhe ... -chip.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Tom » 22 jul 2015, 18:36

Kentekens zouden eerst niet opgeslagen toen. Toen ineens wel, door ze aan de belastingdienst te geven. En nu krijgen bedrijven ze:
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... -werkt-het" onclick="window.open(this.href);return false;
De overheid is echt niet te vertrouwen...

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Tom » 04 nov 2015, 10:33

Politie-app wordt feest voor hackers
http://www.ed.nl/algemeen/multimedia/po ... -1.5403966" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Tom » 23 nov 2015, 12:07

CDA wil inlichtingendiensten meer bevoegdheden geven voor afluisteren
http://tweakers.net/nieuws/106439/cda-w ... teren.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Tom » 30 nov 2015, 13:12

Nieuwe wet opent alle computers voor politie
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... itie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
De conceptwet geeft de politie ongekend veel bevoegdheden. Ze mag stiekem inbreken in computers, data kopiëren, toevoegen en wissen. De politie mag meekijken met webcams, afluisteren via de microfoon van een computer en live meekijken wat iemand typt.

Er mag zelfs worden ingebroken bij onschuldige derden om bij een verdachte uit te komen.
Gelukkig hebben de meeste mensen niets te verbergen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Arthur » 30 nov 2015, 14:07

Zo is het! :wink:

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Tom » 30 nov 2015, 16:58

https://decorrespondent.nl/209/Nee-je-h ... 4-ab2d5fc2" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: welke politieke partij redt onze privacy?

Bericht door Riceaux » 30 nov 2015, 18:16

Ze zaten gewoon op een aanslag te wachten om deze wet er door te voeren. Als het nu nog niet gebeurd omdat het in Frankrijk was en niet in Nederland dan doen ze het wel zodra er een aanslag in Nederland wordt gepleegd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot en 55 gasten