Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Peter R. de Vries & directeur VVN

Bericht door Metchu » 02 nov 2009, 01:47

min of meer? KEIHARD!

Gebruikersavatar
Individual
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 okt 2008, 17:05

Re: Peter R. de Vries & directeur VVN

Bericht door Individual » 02 nov 2009, 01:48

min of meer was inderdaad een understatement

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door Sperdy » 02 nov 2009, 02:11

Kom niet meer bij. Die VVN directeur. Niets is ons menselijk, ook deze VVN directeur natuurlijk niet. Maar laat hij daar nou net even niet mee weg komen. Arme man ook wel, want wat zat hij daar voor joker. Maakte natuurlijk niets meer uit wat Peter R. de Vries vroeg. Zijn ontslagbrief is onderweg. De man had nooit naar de studio moeten komen natuurlijk, want ontslagen wordt 'ie toch wel. Tja, een beetje glimlachen moest ik wel, en dat is een understatement.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door Hans » 02 nov 2009, 08:51

Hypocriete huichelaars, allemaal ontslaan en op EMG cursus sturen om hun rijbewijs terug te krijgen. En die Joop Goos met zijn lul verhaal dat ie zich moeilijk aan de snelheid kan houden en daarom pleit voor een snelheidsbegrenzer in auto's is helemaal te triest voor woorden.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door Knot » 02 nov 2009, 09:18

Hij maakt wel een punt... maargoed, WTF zijn dat voor overtredingen. Ik kwam vanochtend expres niet boven de 200 op de N11 omdat de remblokken voor weg zijn, anders had ik gewoon 240 aangetikt tijdens mn woon/werk ritje.

Wat nou, 10, 20, 30, 40 of 50km/u te hard... :shock:

k33z
Berichten: 2681
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door k33z » 02 nov 2009, 10:19

Grappige uitzending, maar bij mij overheerst inderdaad het 'campingzender / kijkercijferkanon' gevoel. Natuurlijk maken ze overtredingen en dat deel van het programma was best goed. Maar je weet van tevoren al dat de interviews kansloos worden. Ze kunnen niets anders doen dan beterschap beloven en de hand in eigen boezem steken. Om dat 6x dezelfde vraag te stellen, alleen anders geformuleerd, vind ik wat kansloos en slechte TV.

Ik heb me meer geërgerd aan het programma dan aan de overtredingen van de dienders moet ik zeggen.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door Downforce Hans » 02 nov 2009, 10:23

Rodney schreef:wow ze rijden wel 10 kilometer te hard.. zielig man.. dat ze hier een aflevering over maken.

Vind de poltie wel smerige lijers maargoed.. dit slaat nergens op.. die 170 rijd oke. of 140 waar je 100 mag..
maar 133 waar je 120 mag.. pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff :bag:
Dat jij er zo over denkt verbaasd me niks, je hebt net je rijbewijs.
Maar we spreken elkaar nog wel over een paar jaar wanneer je een berg boetes hebt van steeds een paar km te hard en dat je steeds 20, 30 of 40 euro af kan tikken.

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door Chris van S. » 02 nov 2009, 10:25

k33z schreef: Ik heb me meer geërgerd aan het programma dan aan de overtredingen van de dienders moet ik zeggen.
+1

Maar ik stoorde mij ook aan de manier waarop de boete optel som werk gemaakt.
Zo werken de ambtenaren bij wegmisbruikers of bodw ook niet.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door Tom » 02 nov 2009, 13:47

Chris van S. schreef:
k33z schreef: Ik heb me meer geërgerd aan het programma dan aan de overtredingen van de dienders moet ik zeggen.
+1

Maar ik stoorde mij ook aan de manier waarop de boete optel som werk gemaakt.
Zo werken de ambtenaren bij wegmisbruikers of bodw ook niet.
De hele manier waarop ze het in beeld brachten was overduidelijk een parodie op bijv. wegmisbruikers. Waarin de overheid de automobilist laat zien als een crimineel en blijft volhouden dat het om verkeersveiligheid te doen is, en niet om het geld.

Ik blijf mij verbazen dat veel reacties op internet vooral kritiek hebben op de reportage zelf van "de campingzender".

Jan en alleman moeten flutboetes van 10km/u te hard maar accepteren en betalen. Ze worden afgedaan als gevaarlijk. Nu brengen ze de boel eens andersom in beeld en is het gezeur dat een politieman na zijn dienst 140km/u rijd. Dat is ook zo, maar dat is ook het hele punt dat Peter R de Vries wil maken.
a) als politie heb je een voorbeeldfunctie;
b) misschien is de manier waarop ze met snelheidsboetes omgaan in Nederland absurd als er zelfs bij de politie geen draagvlak voor is.

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door Damir Vukovic » 02 nov 2009, 14:11

Als al die huichelaars nou gewoon toe zouden geven dat het 90% belastingheffen en 10% veiligheid is dan zijn we van al die kansloze discussies af. Wegmisbruikers, PrdV, allemaal waardeloze televisie.

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door Davy MR2DRIFT » 02 nov 2009, 15:43

Precies! Het probleem zit hem gewoon in het feit dat alle boetes onder het mom van verkeersveiligheid uitgedeeld worden. Als iemand 20 km/u te hard rijdt op een weg waar je normaal 120 km/u mocht, maar vanwege het milieu (of geluidsoverlast) nu maar 100, dan heeft dat geen zak met verkeersveiligheid te maken! En laat nou 90% van de bekeuringen in zo'n situatie uitgedeeld worden :? . Zolang er bijvoorbeeld geen verbod komt voor Wanli banden, neem ik het verkeersveiligheidsbeleid niet al te serieus :blabla:

Peter R. de Vries maakt natuurlijk geen hoogstaande documentaires, maar hij heeft wel volkomen gelijk. Als je toch als een klein jochie 4 uur lang gaat staan flitsen vanuit de afwerkruimte van een groene VW bangbus, dan moet je toch je hele ziel en zaligheid in het bewaken van de verkeersveiligheid hebben liggen, wil je met een beetje goed gevoel op de eerste familieverjaardag kunnen verschijnen?? Dan doe je er toch op de terugweg alles aan om maar niet 1 km te hard te rijden :?: :?: Doe je dat werk, dan heb je een voorbeeldfunctie....PUNT.

Ik vond wegmisbruikers trouwens veel amusanter :D :D Die vent in die Passat, haha! "Als jij zegt stop......dan stop ik!". En een bon krijgen van een paar 100 euro en dan zeggen: "Ach joh...geen probleem! Ik trek er € 5000,- per jaar voor uit, dus dit is peanuts!". Whaha, met de nuchterheid van Steven Seagal :clap:

Vanaf 1:03:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door Macboy » 02 nov 2009, 16:45

:clap:

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door EJGT3CS » 02 nov 2009, 16:57

Wat een misselijke kerel zeg die kale!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door GTRene » 02 nov 2009, 17:31

wat ik me wel eens afvraag, zei zijn zelf ook zo fout als maar wat, ze stoppen zo en draaien op die weg met dubbel doorgetrokken streep! mag dat wel zonder zwaailichten e.d.?

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door Shakes » 02 nov 2009, 17:53

HELD van de dag!

Nandor

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door Tom » 02 nov 2009, 18:40

Davy MR2DRIFT schreef:P
Ik vond wegmisbruikers trouwens veel amusanter :D :D Die vent in die Passat, haha! "Als jij zegt stop......dan stop ik!". En een bon krijgen van een paar 100 euro en dan zeggen: "Ach joh...geen probleem! Ik trek er € 5000,- per jaar voor uit, dus dit is peanuts!". Whaha, met de nuchterheid van Steven Seagal :clap:
[/youtube]
Hhahaha wat een koning!!!

Gebruikersavatar
Rodney
Berichten: 683
Lid geworden op: 13 mar 2008, 17:33
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door Rodney » 02 nov 2009, 19:03

Ja dat snap ik ook wel metin, dat is waar.. maar ze zenden het totaal anders uit..

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door Sperdy » 02 nov 2009, 21:37

Beste DF-ers, bekeuringen hebben een dempend effect. Reken maar dat dat zo is. Geld betalen doet zeer, waardoor beboeten wel degelijk resulteert in een algemeen redelijk handhaven van maximumsnelheden die mede bijdraagt tot een veiliger verkeer. Echt, daar zijn kilo's aan cijfers van. Dat is in beginsel de functie van beboeten van met name snelheidsovertredingen. Het ophogen van maximumsnelheden heeft geen enkele zin, want dan ontstaat een nieuw plafond waarover - bij beboeting - werderom over wordt gediscussieerd. Het is bovendien allemaal psychologisch. Dus, hoe klote het ook is, ik begrijp dit wel van de overheid.

Wat wel vervelend is - en dat ben ik helemaal met sommigen eens - dat enkele dienders als 'moraalridders' optreden. Dat is vervelend en sorteert natuurlijk geen enkel effect. Meestal klinken deze - door de sterke arm 'gebrainwashde' - mannen van stavast, als petlullo's die met het vingertje wijzen. Juk, walgelijke toontjes. Vorige week kreeg ik ook een bekeuring, ik reed ergens 70, waar ik 50 mocht. Ik reed in een fuik en daar stonden de lullo's al, een-voor-een de auto's aan te houden. Eenzelfde verhaal kreeg ik te horen zoals van die kale lullo in dat filmpje hierboven. Ik was geirriteerd en ik dacht, ik zal je hebben lullo. Toen ik uiteindelijk de bekeuring kreeg deed ik het raampje dicht. Rondom mij, stonden enkele agenten aan anderen bekeuringen uit te delen. En toen? Ik trapte het gas diep in en legde een heerlijke 11 neer met rook en heel veel kabaal. Iedereen draaide zich om, bij een bromsnor flikkerde het boekje uit z'n handen woohaaaaaa. Ze schrokken zich allemaal de tering. Het staat nergens in de wet dat je niet hard mag optrekken, wel dat ik niet harder mag dan 50 in de bebouwde kom. En dat laatste deed ik ook niet.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door GTRene » 02 nov 2009, 21:52

:lol: :thumbup: @Ferdie...deed ik ook al eens...zolang je maar geen gevaar of iets opleverd...oeps men voet schoot van de koppeling :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door Kasteel » 02 nov 2009, 22:05

Dat controleren direct of indirect voor de veiligheid is, kan ik me nog wel mee inkomen en dat veel agenten hypocriet a tot z zijn, is ook geen nieuws. Wat mij echter het meest stoort, is het STRUCTUREEL te hard rijden, heeft niks te maken met recreatief rijden of haast, dit is gewoon principieel te hard rijden; dan zit het imho gewoon niet goed (als je dan ook flitsflikker bent).
Maar dan nog, wordt er niks gemeten bij die auto's? Meeste bedrijven waar personeel met busjes ed rijden, wordt direct of indirect verbruik gemeten. Ook daar is allang bekend dat zo wordt gereden, want het verschil tussen deze rijstijl en toegestane snelheid is echt wel fors, ook onmogelijk over het hoofd te zien als verantwoordelijke daarover.

Om de beurt ff tig keer met andermans Lambo knallen, regels overtreden, terwijl je dag ervoor nog andere mensen voor hetzelfde bekeurd. Bij jezelf is het niet onveilig geweest, maar bij andere is het fout :S.

1 het is puur voor de kas, zonder klopt het niet
2 ze zijn hypocriet omdat ze het zelf ook doen, veiligheid verhaal wordt daardoor sterk onaannemelijk (terwijl er echt wel een kern van waarheid in zou moeten zitten, dus het zit gewoon structureel fout bij hun).
3 grootste inkomsten zijn de laagste overtredingen

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door Peric » 02 nov 2009, 22:09

Dan maken ze er gewoon artikel 5 van Ferdinand. En dan mag jij lekker op cursus, want bromsnor vind het gevaarlijk wat je doet..

En nog even over het filmpje. De diender vond zelfs dat de motorrijder niet mocht kijken naar de bestuurder van de Peugeot..
WTF???? :shock:
Waar eindigt het?

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door Tom » 02 nov 2009, 22:23

En toen? Ik trapte het gas diep in en legde een heerlijke 11 neer met rook en heel veel kabaal. Iedereen draaide zich om, bij een bromsnor flikkerde het boekje uit z'n handen woohaaaaaa. Ze schrokken zich allemaal de tering. Het staat nergens in de wet dat je niet hard mag optrekken, wel dat ik niet harder mag dan 50 in de bebouwde kom. En dat laatste deed ik ook niet.
Dikke :thumbup:

Kinderachtig maar toch leuk. :)

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door duifjes.com » 02 nov 2009, 23:28

:clap: als jij zegt stop dan stop ik :clap:

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door Niall » 09 nov 2009, 17:33

http://www.nu.nl/algemeen/2119335/direc ... terug.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Directeur communicatie VVN Goos treedt terug
Uitgegeven: 9 november 2009 17:08
Laatst gewijzigd: 9 november 2009 17:24

AMERSFOORT - Joop Goos is per direct terug getreden als directeur externe betrekkingen van Veilig Verkeer Nederland.

© ANPDat heeft de organisatie maandag bekendgemaakt.

Goos kwam vorige week negatief in het nieuws toen hij door het tv-programma van Peter R. de Vries was betrapt op te hard rijden in een woonwijk.



Goos heeft zijn vertrek maandagmiddag aangekondigd tijdens een medewerkersbijeenkomst van VVN in Amersfoort.


Functie

Ongeveer een jaar geleden legde Goos zijn functie als eindverantwoordelijk directeur neer, om zich volledig toe te leggen op de functie van directeur externe betrekkingen.

Daarop stelde VVN Henk Strietman aan als ad interim. Hij wordt 16 januari opgevolgd door Linda van der Eijck als algemeen directeur.


Peijs

Bestuursvoorzitter van Veilig Verkeer Nederland Karla Peijs zegt respect te hebben voor de keuze van Goos. ''Hij heeft Veilig Verkeer Nederland bijna twintig jaar met hart en ziel gediend. Wij zijn hem veel dank verschuldigd'', aldus Peijs, die commissaris van de Koningin in Zeeland is.

Het team van Peter R. de Vries volgde Goos gedurende een aantal dagen. Camera's snapten hem terwijl hij met 60 kilometer per uur door een wijk reed waar een maximumsnelheid geldt van 30 km/u.

Het is niet de eerste keer dat een communicatieman van VVN het veld moet ruimen. In 2002 werd woordvoerder Bert Woudenberg uit zijn functie gezet, ook omdat hij door De Vries was gesnapt op veel te hard rijden.

© ANP

:shithappens:

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Interessante aflvering Peter R. de Vries komende zondag

Bericht door Tom » 09 nov 2009, 18:44

Kunnen we niet heel die organisatie afschaffen?
Waar dienen ze eigenlijk voor? Paar verkeersbrigadiers bij scholen neerzetten en wat borden plaatsen als de scholen weer beginnen? Kan uit de site niet opmaken wat voor praktisch nut die organisatie verder heeft.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Erik dB, Geertmans, kennethr, MParallel, Wimo, Wout309t en 171 gasten