Het eeuwige leven topic..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rich
Berichten: 292
Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:27
Locatie: Hillegom

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Rich » 28 sep 2009, 11:44

Dennis Cavallino schreef:
Nee, eeuwig leven komt simpelweg in het rijtje van het bezit van olie, kernenergie, drinkwater, leefbare grond etc etc, oftewel machtsmiddelen.
Waarom zet je de (legale en illegale) pharmacy er niet gewoon tussen, dan is 't eeuwige leven ook geen toevoeging ten opzichte van de belangrijkste huidige machtsmiddelen?
Ik heb er etc, etc bijgezet; het is geen uitputtend lijstje, er zijn nog veel meer huidige machtsmiddelen zoals inderdaad pharmacy, maar ook wapenindustrie, technologie in z'n breedste zin, kennis op universiteiten enzovoort.
Echter, eeuwig leven is nog niet een feit en zal mijns inziens aan dat rijtje worden toegevoegd wanneer dat wel beschikbaar wordt, dat wou ik duidelijk maken. En misschien wordt eeuwig leven wel met nanotechnologie bereikt ipv pharmacy, wie weet.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Dennis Cavallino » 28 sep 2009, 11:54

Mee eens hoor. :D

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 28 sep 2009, 22:32

Mooie toevoegingen weer...................

Wat betreft de flexibiliteit van de geest, het mentaal aankunnen van de veranderingen die ons te wachten staan.....................

daar is 1 simpel antwoord op; het is de flexibiliteit , het adapterend vermogen (lees; intelligentie) van 1,5 kg neuronen die ons heeft gemaakt en gebracht waar we momenteel staan, en ons in de toekomst zullen brengen waar nog geen mens eerder was..........................to boldly go where no man has gone before......................

Luco

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Luco » 28 sep 2009, 22:36

beam me up scotty :mrgreen:

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Wouter81 » 28 sep 2009, 22:41

Het gaat tot nu toe mijn bevattingsvermogen redelijk te boven maar vind het wel bere-interessant. :)

Over de uitspraak "er is maar 1 ding zeker in het leven: dat je dood gaat" ga ik vanaf heden ook iets anders nadenken. ;)

De tegenstand zal vooral uit de ethische hoek komen. Maar ethiek, daar heb ik nooit veel mee gehad. Dat is vooral geboren vanuit religieuze hoek, een hoek waar ik toch al niet graag verkeer. De religieuze denkbeelden en wereldvisie is in mijn optiek toch al bekrompen. Think outside the box, dat kan ik meestal wel waarderen. Dit is wel het optima-forma voorbeeld van think outside the box :)

Of het ooit waarheid wordt weet ik ook niet. Hoe geavanceerd en hoogstaand de mensheid is in technisch en medisch opzicht, zo achterlijk zijn we nog steeds in moreel opzich. Goede kans dat we onszelf als mensheid voor die tijd al van kant hebben gemaakt.

Mooi topic romo, keep posting!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 28 sep 2009, 22:44

Thanks, voor de complimenten, ik vind het heerlijk deze discussies....................

Ik nomineer mezelf alvast voor het topic of the year.............................keer wat anders dan engine of the year :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gijzer
Berichten: 1339
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
Locatie: Elke bocht is een uitdaging.

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Gijzer » 29 sep 2009, 07:48

Boeiende materie.
Blijf dit draadje met flinke interesse volgen.

:goodnight:

Onee, dan kan deze smiley ook weg.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door G Kolkman » 29 sep 2009, 09:31

Gisteren nog iemand 'Netwerk' gezien met daarin de polypil? Is dit maar dan een kleiner stapje :) . Is een pil in ontwikkeling die de kans op hart- en vaatziekten aanzienlijk (schijnt) te verkleinen, en daarmee de algemene leeftijdsgrens weer aanzienlijk omhoog zou trekken als mensen deze preventief gaan gebruiken.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Dennis Cavallino » 29 sep 2009, 10:17

Iedere dag een glaasje bier/wijn/whisky oid werkt ook preventief en is lekkerder dan zo'n pil. :)
Uit onderzoek bleek trouwens dat 2 glazen rode wijn nog beter werkten dan 1 glas. :thumbup:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door duifjes.com » 29 sep 2009, 11:59

Als ik er rustig over nadenk zou ik best 400jaar oud willen worden....wil gewoon niets missen en ben erg benieuwd hoe de aarde er over 350jaar uit zal zien....hoe mensen leven, denken etc. De levensfase waar ik nu in zit *(36jaar oud) vindt ik erg interessant je denkt over hele andere dingen na dan 10jaar geleden en ik zou best voor altijd me zo willen voelen als nu *(mentaal en fysiek).

Kinderen krijgen is volgens mij een hele oude gewoonte om je voor te planten iets wat als een bepaald 'instinct' in je zit.....als je 400jaar oud wordt zal dat 'instinct' denk ik automatisch verbannen worden? *(begrijp me niet verkeerd ik ben zo intens blij met mn 2 jongens van 3 en 5jaar oud!) de dingen die we doen nu zitten gewoon als miljoenen jaren vast in ons systeem.....mannen zijn jagers en dat is en blijft zo al jaren lang....heel simpel niet meer en minder. *(ook een heel interessante discussie)

Dus laat maar komen dat 'medicijn' om zo oud te worden....je kan mensen natuurlijk ook gewoon de gelegenheid geven het wel of niet te nemen.....ik denk dat als het er is 95% van de mensen het toch neemt.....de mens is nieuwsgierig.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door RVV » 29 sep 2009, 12:29

Als ik er rustig over nadenk zou ik best 400jaar oud willen worden....wil gewoon niets missen en ben erg benieuwd hoe de aarde er over 350jaar uit zal zien....hoe mensen leven, denken etc. De levensfase waar ik nu in zit *(36jaar oud) vindt ik erg interessant je denkt over hele andere dingen na dan 10jaar geleden en ik zou best voor altijd me zo willen voelen als nu *(mentaal en fysiek).
Oke logische gedachtegang, maar denk je ook dat het er beter op zal worden in de komende 350 tot 400 jaar ?


De oudste mensen die nu rond lopen zijn ongeveer 120 jaar oud...

Die hebben 2 wereldoorlogen meegemaakt, de wereld groter zien worden, maar gelijktijdig ook kleiner.. de mens is in staat om de meest gruwelijke dingen uit te voeren op zijn medemens. sla een geschiedenis boek er op na, het is allemaal moord en doodslag en oorlogen danwel oorlogsdreiging.

Nouja ik hoef jou ook niks te vertellen als je in Bosnië hebt gezeten.

Ik bedoel maar, we hebben het steeds over out the box denken.. buiten kaders ed.. maar de doomsday klok staat nog steeds 5 voor 12 http://nl.wikipedia.org/wiki/Doomsdayklok" onclick="window.open(this.href);return false; ondanks dat we het hier in west europa vrij rustig hebben op dit moment. We zijn zo gewend geraakt aan onze rust en vrijheid, een wereld zonder oorlog (de wereld waarin jij en ik leven) dat we de dreiging van een serieuze oorlog op wereldschaal niet eens meer overwegen.

Het is nog maar 60 jaar geleden dat miljoenen mensen letterlijk in onze eigen achtertuin, we stonden er bij en keken er naar, kansloos werden afgeslacht, hele generaties weten dat nog als de dag van gisteren.. Was die mens 60 jaar geleden dan zoveel anders dan de mens van vandaag ?

Ik denk het niet, er is nu een flinterdun laagje beschaving overeenkomen in een keurslijf van wetten en regels. Maar er hoeft maar iets te gebeuren en er is totale anarchie, ook in onze luxe weldadige wereld waarin we leven.

Hoe groot schat je de kans in dat je de komende 400 jaar in pais en vree kunt doorbrengen ? En zoja.. dan zal dit of totaal geïssoleerd zijn of onder totale onderdrukking.

We geven onze hele ziel en zaligheid uit handen er van uitgaand dat overheden het beste met ons voorthebben.. ondertussen is anno nu ons hele leven in kaart gebracht en te plaatsen op een geheugenstickje. De overheden hebben nu al totaal controle over ons als individu. De mens krijgt niet meer vrijheden de komende honderden jaren, maar de vrijheid zal meer en meer worden ingedamd. Zou dat het leven werkelijk leuker maken ? Zou je daar eeuwig voor willen leven, om de honger naar nieuwsgierigheid te bevredigen ?

Want dat is het toch ? We zijn nieuwsgierig van aard, willen weten wat er gaat gebeuren we willen niks missen.. we staan overal met onze snuffert boven op, en vergapen ons om de ellende van een ander. Totdat we zelf deel zijn van die ellende..

Ik denk zelf dat we onze handen mogen dichtknijpen dat we op dit moment in een bepaalde rust ons zelf kunnen ontplooien.. maar dat is niet blijvend...straks over tig jaar, en laat het nog lang duren hebben we geen tijd meer om ons zelf te ontplooien, dan zijn we alleen nog maar bezig met het overleven. en dat voor eeuwig ? Nee dank je dat wil ik mezelf niet aandoen.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door duifjes.com » 29 sep 2009, 12:46

Mooi antwoord Rico.,....

Nee ik heb geen idee of het beter zal wordeen...de tijd zal het leren....maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar de toekomst al heb ik de overtuiging dat het er postief uitziet...ik ben nu eenmaal erg postief ingesteld.

De dingen / oorlogen die er zijn geweest hebben ons wellicht gevormt zoals we nu denken? een WOIII in Europa sluit ik bijna uit....dus ja we hebben geleert..

Ik ervaar dat met de overheid totaal niet.....ik leef voor mijn gevoel *(en daar draait het om) in totale vrijheid!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Dennis Cavallino » 29 sep 2009, 12:52

Rico, dat linkje kende ik nog niet en ik denk dat de klok wel weer minimaal een minuutje naar middernacht toe verschoven kan worden. De huidige crisis is een kweekvijver voor een 3e wereldoorlog. Laten we hopen van niet, maar de crisis werd al jaren geleden zichtbaar en tot ver in 2009 onderschat, ook nu nog en dus denk ik ook dat de kans op een wereldoorlog op dit moment ook wel wordt onderschat.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door RVV » 29 sep 2009, 13:02

Ik heb gewoon weinig vertrouwen in de mens als soort. Zeg nou zelf.. welk levend wezen bedenkt nou een middel waarmee hij zichzelf kan uitroeien ? De hele wereld staat nog vol met genoeg kernwapens waarmee we een -tig voudig aantal mensen van 6,7 miljard naar het hiernamaals kunnen sturen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 29 sep 2009, 13:02

2012 anyone...................einde Maya kalender of zo iets..................FWIW


Er zullen idd geheel nieuwe economische modellen ontwikkeld moeten worden als onze leeftijd toeneemt.

Mogelijkheden;

1 Er verandert niet veel in de verdeling van welvaart en daarmee een tijdbom voor de verdere ontwikkeling van de mensheid, dit zal mn bij een stijgend geboortecijfer het geval zijn. Een WOIII ligt op de loer.

2 De beschikbare welvaart wordt (eerlijker) over de wereld populatie verdeeld, daarmee wordt de kiem, die tot een clash of civilizations kan lijden, gesmoord. Voor de toekomst zal dit inhouden dat geboortecijfers naar beneden moeten ( hoe dit dan moet is vers 2)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door RVV » 29 sep 2009, 13:20

Romo, ondertussen blijkt uit de discussie dat er offers moeten worden gemaakt.. dat geef jezelf ook aan. Omdat jij een duidelijke voorstander bent van de ontwikkelingen tot en naar het eeuwige leven, welk offer zou jij kunnen maken ? Welke vrijheden durf je op te geven en welke inperkingen als individu kun je accepteren ?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door RVV » 29 sep 2009, 13:36

Ik bedenk met net, waarom hebben we eigenlijk een ingewikkeld lichaam nodig om eeuwig te leven ? Alles we we doen, beleven, denken, leren, zien, horen, proeven, ruiken, bevredige, etc etc.. doen we met, dankzij ons brein.

Eigenlijk hebben we alleen ons brein nodig om eeuwig te leven. Sluit een brein aan op een virtuele wereld, iedere brein zijn eigen virtuele wereld en we kunnen alles doen wat we willen, het enige wat we moeten doen is denken dat het ook gebeurt zoals we het willen ervaren. De techniek, de medische stand is tegen die tijd ook zo ver dat we de hersenen kunnen voeden, zonder dat we daar een lichaam voor nodig hebben.

Er zijn ook nog maar heel weinig mensen nodig die hun lichaam wel nodig hebben, van de dan meer dan 7 tot 8 miljard mensen zijn er nog maar een paar honderd duizend nodig die aan het werk zullen gaan om als die breinen eeuwig te laten leven.


De matrix ? Maar dan echt ?

Binnen 1000 jaar in dit theater.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 29 sep 2009, 13:42

Voor dat antwoord moet ik even gebruik maken van de "pyramide van Maslow"

Dat is een pschologische benadering van het aantal behoeften die de mens heeft, beginnend, aan de basis van de pyramide;

De basis levens behoeften; water, voeding, een dak boven je hoofd

Vervolgens, als de basis behoeften bevredigd zijn groei je door naar het midden, met nieuwe behoeften die dan belangerijk voor je zijn geworden. Relatie, gezin enz.

Aan de top heb je, wat Maslow "zelf actualisatie" noemt, bereikt. Dit houdt in een maximale geestelijke bevrediging omtrent het bereiken van kennis en inzicht.


De voorwaarde voor het steigen op deze behoeften pyramide is dat je niet eerder kan stijgen dan dat je de niveaus daaronder daadwerkelijk hebt bereikt. (ook logisch uiteraard)


Dit houdt eigenlijk in dat je niet te veel kan opofferen in die zin dat je anders niet kan doorgroeien, opofferen in kwantitatieve zin kan wel, niet in kwalitatieve zin.........

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 05 okt 2009, 13:15

Zoals eerder hier besproken, nogmaals het belang onderstrepende door het Nobel comite;

129 Teletekst ma 05 okt
***************************************
Nobelprijs voor kankeronderzoek VS

***************************************
` De Nobelprijs voor Medicijnen gaat
naar drie Amerikaanse onderzoekers,
twee vrouwen en een man.Het zijn Carol
Greider (1961),de in Australië geboren
Elizabeth Blackburn (1948) en de van
oorsprong Britse Jack Szostak (1952).

Ze krijgen de prijs voor hun bijdrage
aan de strijd tegen kanker.Ze hebben de
beschermende werking van telomeren en
telomerase ontdekt.Dat zijn stukjes dna
en enzymen die maken dat cellen zich
blijven delen zonder af te sterven.

Volgens het Nobelcomité hebben de drie
licht geworpen op het ontstaan van
ziektes en de ontdekking van potentiële
nieuwe therapieën gestimuleerd.
***************************************

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Bert ///M3 » 05 okt 2009, 16:46

romo schreef:2012 anyone...................einde Maya kalender of zo iets..................FWIW


Er zullen idd geheel nieuwe economische modellen ontwikkeld moeten worden als onze leeftijd toeneemt.

Mogelijkheden;

1 Er verandert niet veel in de verdeling van welvaart en daarmee een tijdbom voor de verdere ontwikkeling van de mensheid, dit zal mn bij een stijgend geboortecijfer het geval zijn. Een WOIII ligt op de loer.

2 De beschikbare welvaart wordt (eerlijker) over de wereld populatie verdeeld, daarmee wordt de kiem, die tot een clash of civilizations kan lijden, gesmoord. Voor de toekomst zal dit inhouden dat geboortecijfers naar beneden moeten ( hoe dit dan moet is vers 2)
Het is volgens mij uiteindelijk gewoon een self fulfilling prophecy. Als niemand meer dood gaat, of in mindere mate, dan loop je vanzelf tegen zaken als voedseltekorten, ruimtegebrek, gebrek aan grondstoffen etc aan. Dat kan behoorlijk snel gaan, de wereldbevolking zou zichzelf bij wijze van spreken in 1 generatie kunnen verdubbelen als er geen verloop meer in zit door sterfte.

Nummer 2: Ik gok dat geen enkele natie hun eigen welvaart op zullen geven voor die van een ander. Als je op het huidige wereldtoneel kijkt dan zijn veel oorlogen juist gestart vanwege de welvaart en en grondstoffen etc van een ander. Denk aan Irak, die was nooit richting Koeweit getrokken als daar geen olie in de grond zat net zo min als dat de VS en de EU gemeenschap er nu nog zouden zitten als het alleen een hoop zand was. Dit is gewoon de natuur van de mens, is nooit anders geweest. Kijk naar dictators en conflicten in Afrika, daar vind bijna geen tussenkomst plaats omdat er op een hoop plaatsen simpelweg niks te halen is.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 21 okt 2009, 20:38

Weer een stapje in de richting;

Onderzoekster maakt bot uit stamcellen
woensdag 21 oktober 2009 | 14:08 |

Jojanneke Jukes ontdekte hoe je stamcellen aanzet zich tot bot te vormen. Morgen promoveert ze aan de Universiteit Twente. Foto: Logo UT



ENSCHEDE – Biomedisch technoloog Jojanneke Jukes van de Universiteit Twente (UT) is er in geslaagd om stamcellen aan te zetten tot het vormen van bot. Het is volgens de universiteit de eerste keer dat het een wetenschapper is gelukt in een lichaam bot te kweken uit embryonale stamcellen. Jukes promoveert donderdag aan de UT op haar onderzoek.

Het was al bekend dat stamcellen kraakbeen kunnen vormen. Jukes was bezig met een onderzoek naar dragermateriaal voor de kweek van bot- en kraakbeenmateriaal. Ze zaaide daarvoor embryonale cellen op een keramische plaat. Toen er eenmaal kraakbeen was gevormd, implanteerde ze dat materiaal in muizen. Tot haar eigen verbazing groeide het kraakbeen in de muizen door tot bot. Een vergelijkbaar proces heeft plaats bij jonge kinderen, die op sommige plekken in hun lichaam ook nog kraakbeen hebben dat later bot wordt.

De nieuwe manier van botvorming is volgens Jukes een veelbelovende methode om beschadigde botten in een mensenlichaam te kunnen vervangen. Als wetenschappers er in slagen in de mens bot te laten groeien, zijn sommige kunststofprotheses niet meer nodig.

Bron; De Twentsche Courant/Tubantia

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 16 nov 2009, 20:18

http://www.nu.nl/wetenschap/2124171/gem ... leven.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gisteren een zeer interessante uitzending;

De perfecte mens van de 21 ste eeuw

Zie uitzending gemist, kijk, huiver, leer en bewonder...............

http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... d882da8d6f" onclick="window.open(this.href);return false;

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Marc R » 16 nov 2009, 22:32

Still watchingggg......

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 17 nov 2009, 22:16

Marc RS4 schreef:Still watchingggg......

Wat vond je er van?


Meer nieuws;


115 Teletekst di 17 nov
***************************************
AMC kweekt stamcellen uit zaadbal

***************************************
` Het is het AMC gelukt om stamcellen
te kweken uit zaadbalweefsel.Die
stamcellen zijn de voorlopers van
spermacellen.De techniek vergroot de
kans dat jongetjes die kanker hebben
later toch kinderen kunnen krijgen.

De overlevingskans van jongens met
kanker is fors toegenomen,maar één van
de gevolgen van hun behandeling is dat
ze vaak onvruchtbaar worden.Door de
nieuwe techniek kunnen ze later toch
beschikken over stamcellen.

Er is nog verder onderzoek nodig naar
de veiligheid van de techniek.Wel
kunnen patiëntjes binnenkort in het AMC
al wat zaadbalweefsel laten invriezen.
**************************************

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3868
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Emiel » 18 nov 2009, 07:41

Out of the box denken.

Iedereen wil kinderen, het word je bijna verplicht om kinderen te nemen door de maatschappij en de mensen om je heen. De acceptatie is nog verre van dat mensen GEEN kinderen willen.
Als men dan gaat kijken voor eeuwig leven en kinder beperking, ik denk dat er veel weerstand zal zijn. De mens is egoistisch en verwend.

Mensen laten kiezen of ze het willen ? dan krijgen we dadelijk 2 kampen, de eeuwige levers en de stervende : WOIII zal dan niet lang duren. Wat kan beginnen als oorlog tussen bijv. Nederlanders onderling.


Niet iedereen blijft gezond en niet alle ziektes kunnen opgelost worden, kanker , hartkwalen, leverfalen, etc. Maar zodra ze dadelijk perfecte klonen kunnen maken van je organen en dan kunnen verbeteren. Doet me beetje denken aan de film : The island


Maargoed, eeuwig leven betekend ook eeuwig werken. Maar ook uitbreidingen om de mensheid te verplaatsen naar een andere planeet, krijgen we 3 "aarde's" vol mensen die zichzelf omzeep helpen met uitlaat gassen, weg werp maatschappij, etc. Moet je je snelle hybride importeren vanuit Aarde 1 :lol:

Krijgt de doodstraf wel een hele andere betekennis..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, ADV, frankie, Majestic-12 [Bot], MarcF, vester86 en 191 gasten