Het eeuwige leven topic..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 25 apr 2017, 19:05

Allen, ik snap je opmerking.

Alleen is dat een andere discussie, de maatschappelijke gevolgen, medisch-ethische vraagstukken, sociale vraagstukken, het is natuurlijk on-ontgonnen terrein. De gevolgen zijn in het geheel niet inschatbaar IMHO.

Mijn punt; kan het technisch? Dat antwoord is voluit ja !

Zal het gebruikt worden? Dat antwoord is voluit ja !

Er is geen enkel menselijke-technische ontwikkeling die niet gebruikt is, het wiel, de boekdrukkunst, ja zelfs de atoombom.......het kon en is ontwikkeld, het is/wordt gebruikt.

Het enige wat deze ontwikkeling stopzet is dat de wereld doordraait en massaal nucleaire paddestoelen gaat planten, de keuze tussen bovenstaande voortschrijdende technologie vs een alles vernietigende oorlog is dan snel gemaakt lijkt me.

Er is geen weg terug, de weg gaat maar een kant op; VOORUIT !

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door WJ » 25 apr 2017, 21:57


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 30 apr 2017, 18:25

Kijktip;

Maandag 1 mei, RTL Z 22.30

https://www.rtlnieuws.nl/gezondheid/gez ... drea-maier

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door G Kolkman » 30 apr 2017, 22:51

Blij dat ik het niet hoef mee te maken. Ik mag graag denken dat ik redelijk openminded ben maar nadenken over de gevolgen van e.e.a. Gaat me boven de pet. Als je niet meer verouderd is er dan nog wel een incentive om je voort te planten. Of bestel je je kinderen over een eeuw gewoon op bol.com. En wanneer besluit je dan om zelfmoord te plegen (want vanzelf gebeurt t niet meer, dus ergens moet je zelf een keer uitgekakt zijn). En wanneer komen we tot de conclusie dat vol echt vol is? Ik kan nog n tijdje doorgaan maar bottomline is dat dit voor mij niet hoeft.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door smiley » 30 apr 2017, 22:55

Lekker doorwerken tot je 125e.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door smiley » 30 apr 2017, 22:57

Geintje natuurlijk.
Iedereen weet dat je al uitgekotst bent in het bedrijfsleven op je 110e. :coffee:

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Fernando » 01 mei 2017, 00:14

Zal vast al zijn langsgekomen in de voorgaande pagina's maar iedereen snapt natuurlijk dat je ergens rond je 100+ gewoon een keer levensmoe wordt. Iedere dag opstaan, werken en weer slapen en andere dagelijkse beslommeringen dat gaat gewoon een keer tegenstaan. Dus technisch mogelijk; vast. Wat zou eigenlijk het maximale aantal bewoners van de aarde zijn?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door allen » 01 mei 2017, 00:16

G Kolkman schreef: 30 apr 2017, 22:51 Blij dat ik het niet hoef mee te maken. Ik mag graag denken dat ik redelijk openminded ben maar nadenken over de gevolgen van e.e.a. Gaat me boven de pet. Als je niet meer verouderd is er dan nog wel een incentive om je voort te planten. Of bestel je je kinderen over een eeuw gewoon op bol.com. En wanneer besluit je dan om zelfmoord te plegen (want vanzelf gebeurt t niet meer, dus ergens moet je zelf een keer uitgekakt zijn). En wanneer komen we tot de conclusie dat vol echt vol is? Ik kan nog n tijdje doorgaan maar bottomline is dat dit voor mij niet hoeft.
Exact dat dus!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 02 mei 2017, 22:16

Iemand gekeken?

Vond het zeker de moeite waard, voor een goede en juiste beeldvorming aangaande dit onderwerp toch maar kijken.

Gezond ouder worden komt hoe dan ook er aan.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 07 mei 2017, 14:25

Hier maar even, graag speciale aandacht voor een nieuwe, 10 delige, serie van Robbert Dijkgraaf,vanavond NPO2 21.10

Mind of the Universe

Over briljante geesten op meerdere wetenschappelijke terreinen, waar staan we op dit moment, waar gaan we naar toe!


http://www.tvgids.nl/robbert-dijkgraaf- ... el/134331/

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 08 mei 2017, 18:58

^

1/10 deel gezien, WOW in een woord!!

Ik raad een ieder met klem aan, die een beetje op de hoogte wil zijn van wat ons, jij en ik in de komende jaren te wachten staat, deze serie te gaan volgen.

Verbaas u niet, verwonder u slechts !!!

Ik heb in dit draadje veelal overlappende wetenschappen en hun (te verwachten) resultaten de revue laten passeren, vaak heb ik pogingen ondernomen om mensen enthousiast te maken, te informeren, de perceptie van de toekomstige wereld en maatschappij te kunnen veranderen en deelgenoot te laten maken van wat de zich nu ontwikkelende technologie voor de gehele mensheid gaat betekenen.

Deze serie doet dat en nog veel meer !! De belangrijkste conclusie; Ik was fout, ik zat er naast v.w.b de snelheid waarin zich dit alles voltrekt.

Het gaat nog veel sneller dan ik hier voor mogelijk had gehouden!!!!!

Met stip de allerbeste TV van dit moment.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 08 mei 2017, 19:11


Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door alt » 08 mei 2017, 19:44

Reuze interessante onderwerpen.
Enkel is het jammer dat er na enkele jaren je er weinig of vaak niets meer overhoord.
Een voorbeeld, jaren geleden, een Belgische geleerde in Leuven had een kankermedicijn ontwikkeld dat ingekapseld was.
De gedachte was, kankercellen vreten alles, gezonde cellen zijn kieskeurig.
Een logisch idee, maar of het wordt toegepast, ik weet het niet.
Maar ik zie & hoor dit liever dan de onzin die je normaal op de tv ziet.
Blijf het met belangstelling volgen.

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Rnd » 08 mei 2017, 20:54

Interessante aflevering. Het is bizar hoe relatief snel de ontwikkeling gaat in onze huidige tijd ten opzichte van de duizenden, misschien wel miljoenen jaren voor ons. Ik vind artificial intelligence een interessant onderwerp en daarin wordt vaak een grafiek weergegeven van de ontwikkelingen van computers e.d. in de tijd. Dat is niet een stijgende curve, maar dat is een lijn die zo goed als loodrecht omhoog gaat. Als je duizend jaar eerder geboren was, dan zat je niet achter je computer maar dan leefde je in een hol en zat je een paar bessen te eten. Tienduizend jaar eerder dan dat, zat je hoogstwaarschijnlijk ook in een hol...besjes te eten. De tijd waarin wij leven is daarom een zeer bijzondere tijd en gezien over de tijd, een uniek moment waarin zich zeer grote veranderingen/ontwikkelingen afspelen.

Artificial intelligence lijkt een resultaat te worden van deze ontwikkelingen en wat dat teweeg gaat brengen, fascineert mij helemaal. De zogenaamde knappe koppen van deze wereld hebben verschillende theorien over de uitkomst. De een schetst een doemscenario waarin we "fucked" zijn. In het kort komt het erop neer dat de robots slimmer worden dan wij en op het moment dat we de stekker eruit willen trekken omdat ze ons willen vernietigen, dan hebben ze ons al lang en breed geëlimineerd. Het positievere scenario is dat AI al onze problemen/beperkingen (milieu, voedsel, verkeer, energie) van vandaag, morgen gaan oplossen. Menselijke arbeid is iets van het verleden. Iedereen kan met pensioen en een eigen invulling aan zijn leven geven (wat ook weer voor bepaalde problemen zorgt...). De waarheid ligt in het midden of is nog extremer.

Ook grappig dat die DNA-meneer in de aflevering aangeeft dat we alles goed kunnen doen en dat we daarmee nog steeds niet overleven. Zijn verhaal: om te overleven moet je jezelf als soort kunnen verplaatsen naar andere planeten. Dat is ook mijn theorie (op lange termijn), kijk maar wat er met de dinosaurus is gebeurd. Die leefde heel milieubewust, maar een grote meteoriet blies zijn verhaaltje uiteindelijk ook uit.

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Rnd » 08 mei 2017, 20:58

Mooie vergelijking in deze vind ik het verschil wat wordt aangedragen tussen een mens en een aap. Onze hersenen zijn ietsje groter en dat is dan het verschil tussen met een stok gooien of gooien met een atoombom. Stel je dan voor dat AI vele malen de intelligentie van de mens overstijgt.....

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 08 mei 2017, 21:58

^ Het verschil in DNA Mens-Aap is 2% in ons voordeel :D

Wat mensen onderscheidt van de dierenwereld;

De mens kan, als enige soort op aarde, de duim opponeren (dwz de duim naar de vingers brengen), een Oerang Oetan, die als Aap het meest in de buurt van de mens komt (minus 2%) kan dat, net als andere diersoorten overigens, niet.
Een Aap die aan een tak hangt kan wel grijpen met de vingers, niet met de duim. De Mens kan het wel, het evolutionaire voordeel daarvan is dat wij een speer konden gooien, pijl en boog konden schieten, een horloge bandje kunnen openen en sluiten, de rest is geschiedenis :D

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 08 mei 2017, 22:07

Quiz vraag;

Welke, door Dijkgraaf 2 keer genoemde, stelling in de 1e uitzending van Mind Of The Universe, heb ik multiple keren in dit draadje benoemd?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 08 mei 2017, 22:16

Hier kan je het antwoord vinden.

Het Eeuwige leven topic
Bericht door romo » za sep 26, 2009 14:48
Voor laatste alinea.


Als je niet wil spieken, blijf raden :D

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Rnd » 09 mei 2017, 21:34

Er is weinig animo voor je quiz vraag :-)

Het is ook niet echt een onderwerp wat veel mensen boeit heb ik gemerkt.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Tom » 09 mei 2017, 22:22

Gisteravond die uitzending gezien.. erg gaaf!

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door smiley » 09 mei 2017, 22:54

50% van het menselijk dna komt overeen met een banaan.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door G Kolkman » 10 mei 2017, 00:35

Rnd schreef: 09 mei 2017, 21:34 Er is weinig animo voor je quiz vraag :-)

Het is ook niet echt een onderwerp wat veel mensen boeit heb ik gemerkt.
Het is wel boeiend, alleen vind ik het 'opmerkelijk' dat de mensheid wel in staat is om de levensverwachting kunstmatig op te krikken, of om een entity te creeeren die qua intelligentie ons te boven gaat (met als gevolg dat entity 'mensheid' wellicht obsolete wordt) maar niet in staat is om fatsoenlijk voor de overweldigende meerderheid van de wereldbevolking te zorgen. In mijn optiek ben je dan bezig met de verkeerde dingen. Toevallig had ik het er 2 weken geleden nog over met iemand over dat de mensheid in al z'n onwijsheid waarschijnlijk iets weet te verzinnen wat z'n eigen ondergang wordt. Zowel AI als kunstmatige levensverlenging vallen potentieel onder die noemer. Vandaar mijn struisvogelgedrag :bag: .

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 10 mei 2017, 07:33

^Oh, we zijn best in staat om het op te lossen!! Technisch, financieel, het hele vraagstuk ook naar de 3e wereld. Maar er is geen POLITIEKE WIL EN MOTIVATIE!!
De westerse wereld (politiek niveau) heeft een Machiavellistisch belang om het NIET op te lossen, maar het kan makkelijk. IMHO kan je de wetenschap niet verantwoordelijk houden voor de persisterende politiek onwil.

Robin
Berichten: 51209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Robin » 10 mei 2017, 10:15

romo schreef: 08 mei 2017, 21:58 ^ Het verschil in DNA Mens-Aap is 2% in ons voordeel :D

waarbij de liberals op 1% verschil zitten met hun misbruik der wetenschap en liberal logic:)

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door dvh » 10 mei 2017, 10:42

De bril van die vent zit iig verdomd slecht in elkaar :-D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], MarcF en 161 gasten