Het eeuwige leven topic..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: 62 and still going strong

Bericht door RVV » 25 sep 2009, 22:10

Romo waarom zouden we niet kunnen accepteren dat we dood gaan ? Ieder mens komt op een punt dat hij ook moe is van het leven, en het niet erg vind, danwel kan accepteren dat hij moet sterven dat is wel lastig als je leven eeuwig is.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: 62 and still going strong

Bericht door duifjes.com » 25 sep 2009, 22:26

Ik vindt dit een buitengewoon interessant onderwerp.....ook omdat bij een 'normale' gedachtegang je er niet verder mee komt dus out of the box denken is dan wel handig.....ook alle voor's en tegen's zijn erg leuk om over na te denken......

Voor mezelf....ik ben 36 en heb hopelijk nog een jaar 45/50 te gaan.....voor mn gevoel veel te kort weant wil nog erg veel dingen doen...zeker naarmate ik ouder wordt fysiek een aantal zaken minder worden en kijk daar zeker niet naar uit...al voel ik me op dit moment 25....

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 62 and still going strong

Bericht door romo » 25 sep 2009, 22:36

Romo waarom zouden we niet kunnen accepteren dat we dood gaan ? Ieder mens komt op een punt dat hij ook moe is van het leven, en het niet erg vind, danwel kan accepteren dat hij moet sterven dat is wel lastig als je leven eeuwig is.



Acceptatie is tot nog toe een must; er is namelijk (nog) geen alternatief.

Acceptatie komt als je moe bent van het leven, meestal zowel fysiek en mentaal op.

Maar ik ken(de) zat mensen, die zelfs op hun sterfbed zich met alle macht tegen de dood verzet hebben......................en alles echt alles gedaan hebben om er nog een paar uur bij te krijgen..............

Lees even mijn eerdere post; wij zijn tot in onze cel geprogrammeerd op (over)leven, niemand, die gezond is en denkt, laat zich vrijwillig naar de guillotine leiden, echt, ik ken er geen een.....................

Je laat exact zien dat dit de "trance" van het huidig bestaan is, dwz accepteren en overgeven aan het onvermijdelijke...................
Het onvermijdelijke wordt echter vermijdelijk, daarvoor moet je de "trance" wel willen doorbreken.
Dat zal ook lukken als je niet ziek wordt, en een zinvol bestaan kan onderhouden....................dan hoef je het niet meer te accepteren, sterker, je wil het ook niet meer accepteren.....................

Zoals eerder vermeld; dit vereist geheel andere denkkaders, een nieuwe perceptie.......

Toen Willem de Veroveraar in 1066 the Battle of Hastings uitvocht had ie ook nooit kunnen bevroeden dat daar aan de ander kant D-Day zou plaatsvinden, met een oorlogs tuig waar ie nog nooit van gehoord had, maar misschien droomde hij wel van "moderne" middelen...................... zoals het een kleine 9 eeuwen later er aan toe ging zou een shock voor hem geweest zijn, het zou niet in zijn perceptie, zijn denkkaders gepast hebben, moderne strijd heeft namelijk niets meer van doen met chivalry, de ridderlijkheid die in zijn tijd als passend en normaal werd beschouwd.
De ontwikkelingen gaan nu zo snel dat onze perceptie in een achtbaan komt, wij krijgen geen 9 eeuwen meer de tijd.................................

Dit is idd een zeer interessant onderwerp, ik houd me er al een aantal jaren mee bezig, de Grey volg ik ook al jaren. Van die man gaan we nog meer horen............

Misschien handig om hier een apart draadje van te maken, of laten we het hier? Ik hoor/lees/zie het wel, kijk maar Rico.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Peric » 26 sep 2009, 13:02

Dit topic is natuurlijk kaasie voor de voorstanders van de AOW naar 67.. :)

Maar als dit inderdaad waar is wat Romo schrijft zal er zeker een overbevolking gaan plaatsvinden. Dat moet dan ook weer gereguleerd worden. Komt er nóg meer geregel bij.. :?

We zien 't wel..

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door RVV » 26 sep 2009, 13:31

Ik bedenk me net dat eeuwig leven ook leuk moet wezen.. stel dat je levenslang in een gevangenis zit ? Of je leven is een en al een uitzichtloze ellende..

Of je je heb een dwarsleasie.. en je bent tot aan je nek verlamd..

Of wat als je alles een keer gedaan hebt in je leven ? en de leukigheid is er af ?

In een eeuwige sleur moeten leven..

Niks meer kunnen afsluiten..

Nee ik zou er niet voor kiezen.. ben nu 38.. leuk als ik er nog 40 tot 50 jaar bij kan jensen... maar eenmaal oud en grijs.. terugkijkend.. dan zou ik er ook vrede mee hebben..

Heb een keer een interview met dat vrouwtje uit Hoogeveen gezien.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Henny_van_Andel-Schipper" onclick="window.open(this.href);return false; was ze niet 115 jaar ofzo geworden... anyway. ze had alles wel gezien en meegemaakt in haar leven.. ze wilde best dood..

Luco

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Luco » 26 sep 2009, 13:39

Erg lastig onderwerp, net wat Rico zegt, maar als je dus gewoon goed gezond door kan leven, hoe ziet het er dan uit?
Moeilijk om te beoordelen, betekend dus ook dat je blijft werken, want dan schaffen ze de aow helemaal af :mrgreen: .
En hoe reguleer je dan inderdaad je bevolkong/overbevolking?
Verder denk ik dat je inderdaad een keer geestelijk klaar bent en het wel goed vind.
Allemaal dillema's en keuzes, als die keuzes er komen voor het normale volk.
Ik denk dat het dan alleen weggelegd zal zijn voor de machtigsten der aarde.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 26 sep 2009, 14:29

Rico je blijft in " trance".............................

Mw van Andel wilde dood omdat;

-Haar lijf haar op alle fronten in de steek liet, en dagelijks pijn en afname van functie en een schim zijn van wie je ooit was wil niemand; de dood is dan een verlossing................

-Je was totaal sociaal geïsoleerd, haar kinderen waren ook dood, er was geen enkele binding meer, met niks en niemand, dan is de eenzaamheid onverdragelijk............

Als je vitaal blijft, elke ziekte adequaat bestreden kan worden je sociale netwerk in tact blijft, dan ga je er een heel andere perceptie op na houden.............
Ik weet dat dit moeilijk is, want we zitten allemaal in de trance van het eindig leven, een 20-30 jarige denkt zelden na over de dood, het is letterlijk een ver van je bed show op die leeftijd, maar naarmate je ouder wordt knaagt het besef, de man met de zeis komt dichterbij, en elke dag is er eentje minder, als je fysiek en mentaal dan ook nog eens minder gaat functioneren door de bekende verouderingsprocessen dan "groei" je als het ware naar het einde,...................mogelijk verlang je erna net als Mw van Andel..................maar in een gezonde situatie zal dit nooit het geval zijn, de overlevingsdrang zal altijd winnen.........

Maar als je niet meer ziek wordt, je niet meer veroudert, je cognitief als een 30 jarige functioneert.....................................je niet meer dood hoeft te gaan....................die keuze zou ik wel willen hebben. Is het niet meer leuk? Dat kan, dan heb je altijd nog zelf de keuze om er uit te stappen met een moderne pil van Drion of zo...................

Saai wordt het nooit IMHO, de ontwikkelingen gaan steeds sneller, het lijkt me persoonlijk geweldig daar deelgenoot van te kunnen en mogen zijn....................
Laatst gewijzigd door romo op 26 sep 2009, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kim
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 apr 2009, 18:19

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Kim » 26 sep 2009, 14:30

En van sommige mensen is het maar goed dat ze doodgaan...

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Robin » 26 sep 2009, 14:41

Kim schreef:En van sommige mensen is het maar goed dat ze doodgaan...
Zoals bijv Atilla de Hun, Djengzis Khan, Hitler, Stalin, Pol Pot e.v.a.? :lol:

http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/gesch ... ar-ea.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door RVV » 26 sep 2009, 14:45

Met alle respect Romo, maar ik vind die trance opmerking als een tang op een varken slaan.. De cyclus is nu eenmaal zoals die is, is geweest.. en ik denk persoonlijk ook zal blijven. Voordat het werkelijk zo ver is ben je zeker 40 tot 50 jaar verder en dan is het nog maar de vraag of alle ethische aspecten in kaar zijn gebracht.

Over 40 jaar zijn wij ook oud en grijs.. krom...

De wetenschap en theorie.. natuurlijk levert dat hele interesante perspectieven op... maar helaas voor ons.. het is netzo iets als te horen krijgen dat kanker te genezen is en jezelf in terminale fase zit... we-wij deze generatie heeft niks aan de wetenschap om eeuwig te leven.. wij zullen die boot missen.. Hoe het over 200 tot 300 jaar zal zijn.. dat kan voor ons hooguit boeiend zijn maar we zullen het nooit meemaken.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 26 sep 2009, 14:48

Iedereen wil iets tegen veroudering doen, er worden miljarden aan verdiend en evenzeer veel aan reclame gespendeerd.................waarom wel Oil of Olaz op je snufferd, maar de lijn niet door willen trekken?

De feiten spreken voor zich.

1 Veroudering wordt gestopt, eerst geleidelijk, vervolgens steeds sneller

2 De uiteindelijke consequentie van stelling 1; de dood zal vermijdbaar zijn.


De discussie of een vermijdbare dood nu wenselijk is of niet is eigenlijk van ondergeschikt belang.

Van belang is dat het in de nabije toekomst kan, het verleden heeft altijd laten zien dat iets wat kan, uiteindelijk ook toegepast gaat worden ( dit ondanks allerlei moreel-ethische vraagstukken).

We better prepare..............................

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door RVV » 26 sep 2009, 14:50

Nou ik vind het nog geen feiten hoor. De hoop is dat het een feit kan worden...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 26 sep 2009, 14:56

Niet met je eens Rico;

150 jaar geleden was de perceptie dat de mens nooit zou vliegen, ondanks dat iedereen er van droomde, net als alle eeuwen daarvoor..........................

In 1903 waren 2 broers die het voor 1000en jaren voor onmogelijk gehouden vliegen, mogelijk maakten........................
Zo zijn er vele voorbeelden van historische onmogelijkheden, die tot momentane mogelijkheden zijn gaan behoren. kijk naar je kar vandaag en ga eens 25 jaar terug..........

De technische vooruitgang is een exponentieel proces, de ontwikkelingen gaan met onvoorstelbare snelheid, en op medisch vlak moet de slag nog gemaakt worden, en daar zitten we heel dichtbij...........................

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 26 sep 2009, 15:09

Laat ik nog een feit noemen;

De leeftijd van de mens neemt nog steeds toe ( momenteel in Nederland gemiddeld zo`n 80 jaar)

Als je alle data uit het verleden tot nog toe bekijkt, dan valt op dat de stijging van dit gemiddelde een rechte lijn is........................

Das raar, je zou denken dat er een keer een afvlakking zou moeten komen, of geweest zou zijn.....................

Dit houdt in, vrij vertaald, dat er een toename van de gemiddelde leeftijd blijft plaatsvinden.....

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door RVV » 26 sep 2009, 15:12

Romo een mens kan nog steeds niet vliegen..

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door RVV » 26 sep 2009, 15:25

De technische voorruitgangen waar jij het over hebt zijn mechanische ontwikkelingen.


Waar het bij de mens omgaat zijn biologische ontwikkelingen. En die staan echt nog letterlijk in de kinderschoenen.. we weten op geologsiche schaal net een nanoseconde wat DNA is..

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 26 sep 2009, 15:30

Rico schreef:De technische voorruitgangen waar jij het over hebt zijn mechanische ontwikkelingen.


Waar het bij de mens omgaat zijn biologische ontwikkelingen. En die staan echt nog letterlijk in de kinderschoenen.. we weten op geologsiche schaal net een nanoseconde wat DNA is..

Die worden geïntegreerd uiteraard.

Je onderschat de snelheid van de progressie................

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 26 sep 2009, 15:53


Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door G Kolkman » 26 sep 2009, 19:27

Afin, ik zit er niet op te wachten :) . Wordt je een beetje zo'n terminator, thanks but no thanks.

Lijkt me wel dé oplossing voor moeder natuur, je laat mensen zichzelf ontwikkelen, wat ofwel grandioos verkeerd gaat ofwel tot een dusdanige overbevolking leidt dat er zo onfatsoenlijk de pleuris uitbreekt dat het alsnog verkeerd gaat met mens & dier. Vanuit dat kun je dan mooi weer opnieuw beginnen, eindelijk van die akelige 2-potigen af :bag: .

Noem me een oude vastgeroeste klootviool maar ik zit er na 27 jaar leven niet op te wachten om het toekomstige einde (ooit) te schrappen.

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Casper » 26 sep 2009, 19:39

Het blijft natuurlijk altijd je eigen keuze om dergelijke levenverlengende kuurtjes te nemen. Ik sta in ieder geval in de rij!

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Fernando » 26 sep 2009, 23:14

Toch blijf ik erbij dat je op een gegeven moment "moe" wordt van het leven. Zong Elton John niet ooit heel toepasselijk: Circle of Life?
Dat zou dan dus een rechte streep worden? Heel saai... :goodnight:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Dennis Cavallino » 27 sep 2009, 12:12

Mensen die moe worden van 't leven zijn niet de mentaal en fysiek gezond/vitale mensen die Romo bedoelt.

Net als oude grijze mensen, die bedoelt hij ook niet.

Waarom is lezen en inlevingsvermogen zo moeilijk voor velen als er buiten de vaste kaders wordt gedacht??

Ik vind 't interessante stof om over na te denken. Overigens zou ik wel al eerder zijn begonnen dan op mijn 31e nu. 21 is een mooie leeftijd om je levenslange fysieke gezondheid op vast te zetten, maar van waaruit je je mentale gezondheid kunt doorontwikkelen. Stel je voor dat je voor onbepaalde tijd de tijd hebt om alles te doen in je leven wat je wilt. Dan kun je je op allerlei fronten ontwikkelen en jezelf perfectioneren. Dan blijf je ook nuttig, in tegenstelling tot wanneer je dood zou gaan en al jouw kennis en ervaring alleen door blijft 'sudderen' als je boeken hebt geschreven, of je gedachtengoed op één of andere manier hebt overgebracht.

Overigens is de kans groot dat mensen met kwade bedoelingen zichzelf kunnen evolueren tot zeer machtige personen.... of dat Balkenende zijn hele leven premier blijft.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 27 sep 2009, 12:30

Kijk Dennis, dat bedoel ik dus............................

Maar idd, lezen blijft een moeilijk vak...............................nou ja, als je lang genoeg blijft leven kan je daar in elk geval iets aan gaan doen.................. :mrgreen:

Buiten vaste kaders denken ( de Grey noemt dat dus "trance") is uiteraard moeilijk, maar absoluut noodzakelijk om tot nieuwe inzichten te komen.


Het lijkt me toch geweldig om de ontwikkelingen (op welk vlak dan ook) te kunnen blijven volgen...........................

Ik vind het een straf dat dat niet kan, wie wil nu niet weten wat er over 50 jaar kan? Over 150 jaar? Over 500 jaar.........................als het technisch mogelijk wordt om langer te kunnen leven dan meld ik me bij deze vast aan.................

Het ligt aan je persoonlijkheid denk ik, voor me zelf sprekende; ik ben onbehoorlijk nieuwsgierig, ik heb een onbevredigbare honger naar kennis en verbeterende/voortschrijdende inzichten......................

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 27 sep 2009, 13:58

Rico en andere sceptici, kijk en leer.......................


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IfbOyw3C ... r_embedded[/youtube]

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door RVV » 27 sep 2009, 14:19

Romo ik lees juist heel kritisch, maar jouw gedachtegang, die opzich niet eens op voorhand afgewezen hoeft te worden laat gewoon teveel einden open. Alles in deze wereld draait om macht, op elk niveau. Als mensen er in zouden slagen om eeuwig te kunnen leven dan dacht je toch niet dat zoiets voor iedereen voorbestemd is ? Het gegeven ee eeuwig leven is mischien nog gevaarlijker voor de wereldstabiliteit dan de dreiging van kernwapens.

Gekken als Adolf Hitler en zo lopen nog genoeg boeven op de aardkloot rond zouden het ultiem vinden.

Zonder nieuwe kaders vast te stellen en nieuwe oplossingen te hebben voor ALS het straks zo ver is is het biologisch gezien een gevaarlijk experiment. Overigens vraag ik me af wie proefkonijn wil zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 307 gasten