Keukens

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: Keukens

Bericht door Christoph » 16 sep 2009, 12:20

Hier een ikea keuken, prima ding. Makkelijk in elkaar te zetten en het zier er echt gewoon prima uit :) Was in 2 dagen klaar (incl bier drinken).

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Keukens

Bericht door Dennis Cavallino » 16 sep 2009, 12:24

Semi off topic: Ik heb me trouwens kapotgelachen in een Sani-Dump. De naam van die toko wekt de verwachting dat je low budget een nieuwe badkamer of doucheset kunt scoren, maar de prijzen lagen daar gemiddeld 2 tot 3 keer boven de prijzen van exact dezelfde producten elders (wij waren op zoek naar een goede douche set met stortdouche, handset en bijbehorende thermosstaatkraan). Afzetters en er zaten veel mensen met verkopers om tafel. Mooi om te zien hoe die vrouw kijkt op een manier van "ik geloof er geen zak van, vuile oplichter" en die man als een lulletje lampekatoen ernaast zit te knikken van "Wow, meen je dat, al die korting voor mij???? Waar kan ik tekenen!!!??"

:bag:

Om een voorbeeld te geven. Een doucheset zoals wij wilden van een zeer gerenomeerd merk zagen wij bij de Sani dump voor 889 euro (afgeprijsd!). Terwijl we diezelfde set elders voor 335 - iets boven de 500 euro zijn tegengekomen. Exact hetzelfde douchegarnituur, met dezelfde kraan etc. Uiteindelijk bleken we een hart-op-hartmaat te hebben die niet ging passen, maar goed. De verschillen zijn enorm. Zo ook bij keukenboeren.

Wat ik in mijn posts over onze 'onderhandeling' probeerde te zeggen is dat wij geen budget hebben genoemd en ook duidelijk aangaven dat we niet kwamen om te kopen, maar om te orienteren en dat die verkoper dat volledig vertaalde als 'dit is een verkoopkans!' en kennelijk inschatte dat wij wel zouden kopen als we steeds meer korting zouden krijgen, zonder dat we daarom vroegen en zonder dat wij aangegeven dat het te duur zou zijn.

Doe er je voordeel mee, of betaal gewoon wat je wilt betalen.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Keukens

Bericht door Dennis Cavallino » 16 sep 2009, 12:31

We hebben trouwens een aantal keukenboeren bezocht. Ik heb naast 't kortingsverhaal, ook een hoop negatieve ervaringen met dat soort lui. Toch was er ook 1 zaak, waar ik zeker eens terug ga komen als ik éénvijfde van de waarde van onze woning aan een keuken zou willen stukslaan. Prachtige zaak, heel ruim opgesteld, met veel oog voor details, verlichting en architectuur.

Wij liepen daar gewoon rond. Ook al interesseert een keuken je geen reet, dan ga je daar vanzelf wel kwijlen.

Uiteindelijk liepen we weg en de eigenaar vroeg of we nog iets moois hadden gezien. Normaal gesproken hebben we 't niet zo op verkopers die ons aanvliegen in een winkel (is tegenwoordig veel erger dan vroeger, is onze ervaring! Iets wat bij ons echt niet werkt, 't liefst willen we dan direct de winkel uit en nooit meer terugkomen).

Wij antwoordden: Prachtige zaak en schitterende keukens. Helemaal onze smaak, maar totaal uit 't zicht van ons budget. Die vent haakte daarop in door te zeggen dat hij er bewust voor had gekozen om alleen de top van de top neer te zetten, maar ze op basis van deze opstellingen ook kunnen besparen door materiaalkeuzes aan te passen naar ieders budget.

Toen reageerde ik: 'nou, eigenlijk is de keuken bij ons een sluitpost in de begroting van de verbouwing, maar dat wilt u vast niet horen'. :) Hij beaamde dat, maar uiteindelijk hebben we een half uur een heel leuk gesprek gehad met die vent (had niets te doen). In ieder geval kon hij 't waarderen dat we gewoon keihard zeiden zoiets niet te kunnen betalen, zonder dat wij trouwens ooit een prijskaartje van zo'n keuken hebben gezien hoor. Maar soms hoeven er geen prijzen op, om te zien dat iets duur is. :)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Keukens

Bericht door Niels » 16 sep 2009, 12:52

IKEA zelf in elkaar zetten vind ik altijd een drama. Wij hadden geen goede oven dus hebben een inbouw oven en inbouw magnetron gekocht + kast om het in te zetten. Uiteindelijk staat er wel maar het blijft een köt klus. Ik snap ook dat Arthur niet naar IKEA wil voor een keuken maar persoonlijk vind ik het best een aardige richtlijn van wat een keuken kan kosten ex montage. De keuken die er bij ons nu in zit is er in laten zetten door een vorige eigenaar maar absoluut niet mooier qua afwerking en constructie. Lijkt me sterk dat de kostprijs dan ook hoger ligt :wink:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13332
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Keukens

Bericht door Tristan » 16 sep 2009, 12:57

Marc RS4 schreef:Laat ik het zo zeggen:

Ik heb 3 jaar geleden 30% korting voor elkaar gekregen.

Waarschijnlijk verdiende hij er nog dik aan maar ik was tevreden.

Toen hij met de prijs kwam heb ik gewoon de stoute schoenen aangetrokken en een prijs genoemd die 30% onder zijn voorstel lag.

Natuurlijk schaterde hij het eerst uit maar toen ik wegliep zonder offerte heb ik hem mijn tel nummer gegeven en gezegd dat ie terug kon bellen binnen 48 uur anders ging ik naar een ander.

Wat denk je? telefoon dat t oke was.
LOL, exact hetzelfde gedaan. Ook ruim 30% eraf op keuken + badkamer.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Keukens

Bericht door Robin » 16 sep 2009, 13:01

Rico schreef: Wees zelf realistisch en er is een realistisch uitgangspunt.. jij komt een keuken kopen, niet om korting te kopen..
Precies. Ik ben bij 3 gerenommeerde tenten geweest waarbij ik van de service en garantie wist dat het wel goed zat: Ik ga voor kwaliteit in dit soort dingen, en ik heb egwel(..) 'dikke korting' gehad op de hele zooi, wat dacht jij. Maar dat geheimzinnig doen over de prijs op 't laatst is zo kleinburgerlijk/onzakelijk. Word ik vaak zo moe van bij mij in de tent van die huisvadertjes die wel even moeder de vrouw laten zien dat ze kunnen onderhandelen....dat wordt vaak niks, voor hun. :lol:

Duidelijkheid en gunning EN ce'st le ton qui fait la musique. Als jij als keukenkoper op 'n alle-keukenboeren-zijn-boeven manier kort door de bocht binnenkomt, kun je van hun vaak ook niet al te veel goeds verwachten.

Edit: En wat MarcRS4 en Tristan hierboven zetten: Als JIJ tevreden bent met de deal is 't toch goed? Als jij de keukenboer zó uitmelkt in het begin, hoe denk je dat ze dan tegenover garantieputjes gaan staan? Laat die lullo maar ff wachten, die heeft ons ook al 't vel over de oren getrokken.... etc etc.

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Keukens

Bericht door Elise » 16 sep 2009, 13:12

Ik zou voordat ik bij een keukenzaak binnen zou gaan eerst mijzelf eerst eens voorbereiden.
Gaat het om een open keuken dan vind ik het bijvoorbeeld heel erg belangrijk hoeveel herrie als een koelkast of vaatwasser maakt. Dat komt ook gelijk terug in de prijs, vergelijk maar eens Whirlpool en Miele.
Met het internet (b.v. http://www.kieskeurig.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ) is het redelijk eenvoudig om even een overzichtje te maken welke apparatuur je aanstaat en wat dat ongeveer gaat kosten.

Vervolgens ga je met deze lijst naar de keukenzaak en vraagt daar wat zij voor je kunnen doen op basis van de door jouw gekozen apparaten.
Als je dan de kasten en apparaten apart op de offerte laat zetten kun je een behoorlijk en eerlijk vergelijk maken tussen de verschillende keukenzaken.

Rico schreef:Wees zelf realistisch en er is een realistisch uitgangspunt.. jij komt een keuken kopen, niet om korting te kopen..
+1

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Keukens

Bericht door Arthur » 16 sep 2009, 13:16

Aan uitmelken heb ik zeker geen zin. Wil gewoon weten hoe een keuken kopen in z'n werk gaat. Ik laat me ook niet gelijk met een offerte in. Doe ik met auto's niet en dus met een keuken ook niet. Waar we nu een offerte van hebben heeft mijn voorkeur. Prima behandeld, prima zaak, prima service. Dus ik gun het die man best. Met auto's weten we, zogenaamd, ook allemaal hoe het gaat. En ik koop niet vaak een keuken. Onderhandelen heb ik niet echt zin in. Zoals aangegeven; of hij doet meteen een scherp aanbod of ik doe een bod. Maar daarom dit draadje, ik wil weten wat reëel is. Tenminste, ongeveer. Je kunt nooit alles weten maar gewoon in algemene zin hoe het in z'n werk gaat. En dan zien we wel, even goede vrienden. Kwalitatief zit het vast goed. Nu de prijs nog :wink: Ik wacht nog op een andere offerte. Apparatuur wordt Bosch en/of Siemens. Is 1 pot nat trouwens :wink: Design kan net iets anders zijn.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Keukens

Bericht door Niels » 16 sep 2009, 13:22

Ik denk ook wel dat je flink onderscheid moet maken tussen keuken zaken. Voor de badkamer zijn we eerst bij Bruggeman beland en dat was gewoon niks imho. Idd de tent die 2x advies prijs hanteert om vervolgens 50% korting te kunnen geven => heb ik geen zin in. Vervolgens een dorp verderop bij een zaak binnen gelopen van hard werkende mensen die uit de business komen. Aan de handen van de eigenaar te zien zet ie volgens mij nog steeds tegels als het zo uitkomt. Vervolgens om de tafel boek erbij, rondje showroom, bij ons thuis opmeten en een INZICHTELIJKe offerte. Dan hoef je ook niet afdingen want dan kun je gewoon zeggen dat je die kraan "daar en daar" veel goedkoper kan krijgen. Vervolgens hoeft het niet allemaal voor de bodemprijs imho, stukje (wederzijds) gunnen is er ook zeker bij :thumbup: Maar bij Bruggeman en consorten komen wij nooit weer. Beetje die broodjes betalen voor al die verkopers die aan de balie staan te hangen op zaterdagmiddag zeker :lol:

De prijzen van apparatuur kun je vrij gemakkelijk achterhalen, dan weet je of je vrij aardig zit qua offerte :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Keukens

Bericht door Arthur » 16 sep 2009, 13:36

Apparatuur al opgezocht op i-net. Daar vallen nog wel een aantal honderdjes te halen, misschien max 1k. Overigens zijn dat kale apparaten zonder ingebouwd te zijn en of deurpanelen erop. Zal niet de wereld kosten maar toch :wink:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Keukens

Bericht door Dennis Cavallino » 16 sep 2009, 14:30

Duidelijkheid en gunning EN ce'st le ton qui fait la musique. Als jij als keukenkoper op 'n alle-keukenboeren-zijn-boeven manier kort door de bocht binnenkomt, kun je van hun vaak ook niet al te veel goeds verwachten.
So true! Wij hadden echt een leuk gesprek en waren totaal niet afwijzend ofzo, maar toch viel 't mij gewoon op dat je zonder te vragen van 19 mille naar 7,5 gaat. Dus ik vraag me af wat daar dan nog vanaf zou kunnen als we een eindbod zouden hebben neergelegd.

Ik ben helemaal geen sterke onderhandelaar en zeg altijd veels te snel ja. In dit geval wilden we gewoon NIET kopen, alleen orienteren. Dat was ook duidelijk en dan toch wordt er al over kortingen gesproken. Die eerste 30 - 40% korting tellen ze gewoon bovenop hun kosten + marges. Het is volgens mij gewoon een strategie waar deze branche voor heeft gekozen al vele jaren terug, die algemeen aanvaard is en dus eigenlijk een heel troebel beeld geeft van de deals die gesloten (zouden) kunnen worden. Gelukkig zijn er ook bedrijven met vaste prijzen (ikea) en partijen die aan al die prijsoorlogen helemaal niet meedoen, maar zich puur richten op kwaliteit. En dat ze dan af en toe een korting van 10% weg moeten geven om een deal te kunnen sluiten, dat moet kunnen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Keukens

Bericht door Niels » 16 sep 2009, 14:56

Arthur schreef:Apparatuur al opgezocht op i-net. Daar vallen nog wel een aantal honderdjes te halen, misschien max 1k. Overigens zijn dat kale apparaten zonder ingebouwd te zijn en of deurpanelen erop. Zal niet de wereld kosten maar toch :wink:
Dan rekent ie een nette marge lijkt me. Ga ik uit van een oven, magnetron, fornuis/kookplaat, koelkast en vaatwasser. Internet is natuurlijk wel max. goedkoop

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8890
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Keukens

Bericht door Joop » 16 sep 2009, 21:49

Dennis Cavallino schreef:Zijn hier trouwens mensen die weleens een Ikea keuken in elkaar hebben geknutseld?
....
Zoals je heb gelezen heb ik zelf de keuken in elkaar gezet. De casco onderdelen bij de Ikea weggehaald, A-merk apparaat via het internet weggehaald en deurtjes laten maken en spuiten. Daarbij heb ik standaard scharnieren waar nodig aangepast naar iets betere kwaliteit (v.v. degelijke remmers etc...).

Het in elkaar zetten stelt niets voor als je ook al eens een keuken heb opgebouwd uit kant-en-klare onderdelen. Enige verschil is dat je zelf de kastjes even in elkaar moet klappen en schroeven, maar dat stelt echt niets voor, zoals ik al zei is dat minutenwerk per kastje, afhankelijk van het aantal onderdelen en evt. laden.

Nadeel is enkel dat wanneer je afwijkt van de Ikea apparatuur je van te voren even goed je huiswerk heb moeten doen of alle apparatuur wel honderd procent past, aangezien de meubels van Ikea ook afgestemd zijn op de Ikea-Whirlpool apparatuur en daarmee ook een fractie kleiner (2-4mm kleiner in breedte). Klein voorbeeldje: de kasten zijn bij de Ikea 596mm breed i.p.v. de 600mm bij een keukenboer.
Rico schreef:
Als je Rico's tactiek toepast, kom je altijd te duur weg. Budget of niet: ze komen eerst altijd te duur uit en gaan dan moeilijk lopen doen over pocketmoney...
Daar ben ik het niet mee eens Joop.. alles draait om duidelijkheid.. schep duidelijkheid en je de keukenboer weet waar hij aan toe is.. dan weet hij ook dat die niet onnodig hoog hoeft in te zetten.. om uit te komen op ongeloofwaardige kortingen.

Je komt niks te duur weg al je aangeeft wat je wensen en eisen zijn gekoppeld aan het juiste budget.

Bijna iedereen maakt de klasieke fout om uiterst geheimzinnig te doen over het budget wat hij wil besteden.. alsof je dan al je troefkaarten op tafel hebt gegooid en slachtoffer bent van de keukenverkoper...

Het is nog altijd zo dat JIJ een handtekening moet zetten.. Als jij op basis van mijn tactiek naar 3 keukenboeren toegaat.. dan krijg je 3 offertes.. die ongeveer op hetzelfde bedrag uitkomen... dan beslis JIJ bij welke offerte je de mooiste en beste keuken en appatuur kunt kopen.
En dan betaal je niks te duur.. want de offerte die voor het hetzelfde budget de minste waar bied valt vanzelf af.

Dit soort topics en verhalen.. geven de indruk dat je als consument pas echt goed bezig bent als je de meeste korting er uit kan slepen... dream on alles draait om marges.. elke gezonde keukenboer heeft gewoon die 35 tot 40 procent marge nodig. Je dacht toch niet dat een keukenboer met slechts 20 procent marge kan werken omdat die consument zo'n vreselijk slimme onderhandelaar is ?

Dan kunnen ze de tent wel op slot gooien ,of anders gaan ze gewoon failliet.. ook lekker voor de service.. als zo'n cowboy is verdwenen.

Wees zelf realistisch en er is een realistisch uitgangspunt.. jij komt een keuken kopen, niet om korting te kopen..
Heb zelf een bouwkundige achtergrond (daardoor weet ik al snel of ik bij voorbaat al te veel betaal of niet), maar daar laat ik sowieso niets van merken.

Tevens hoef je wat mij betreft ook niet geheimzinnig te doen over je budget, maar laat ze eerst maar eens laten zien waar ze zelf op uitkomen. Als ze op voorhand al aan je wensenlijstje gaan lopen knagen omdat het toch al snel te duur wordt is er al bij voorbaat iets mis. Ik vraag om een offerte hoe ik de keuken wil hebben en wil daarbij niet dat mijn keukenontwerp wordt aangepast (tenzij er een paar denkfouten in zitten natuurlijk). Ik wil een keuken die naar mijn zin is en niet hoe de verkoper/adviseur denkt dat deze er uit moet komen te zien. Desnoods leg ik er wel een paar knaken bij als dat redelijk zou zijn voor de gestelde wensenlijst.

Om maar even een voorbeeldje te geven van de Keukenconcurrent: Ze vullen de brutobedragen uit de catalogi (kastwerk, apparatuur en accessoires e.d.) in op een formuliertje. Alle onderdelen komen per groep op één grote hoop, dus je kun nooit zien wat nou echt veel kost en daarmee je keukenbudget licht bijsturen. Vervolgens wordt er even nonchalant een aantal vastgestelde kortingspercentages per groep ingevuld en het (voorlopige) nettobedrag ingevuld. Getalletjes bij elkaar opgeteld en dat is de keukenprijs. Geef je aan dat je het toch te veel geld vind, gaan hun bij voorbaat moeilijk doen (maar dat is natuurlijk het spelletje), want ze moeten dan weer opnieuw het lijstje doorrekenen... Lastig en vervelend hoor...

Ben zelf totaal geen onderhandelaar en ik hoef ook zeker niet het onderste uit de kan te hebben qua kortingen. Ik wil gewoon een goed product hebben. Maar als ze mij bij vertrek al aanmoedigen nog even te gaan zitten en vervolgens nog 2 keer telefonisch benaderen of ik er al uit ben en of we nog eens kunnen babbelen, dan weet je wel dat de marges veel te hoog zijn geweest bij de offerte. Gemiste kans en klaar dus. Volgende! Zoals ik al zei was ik voor de 2/3 van de laagst geoffreerde prijs klaar en daarbij had ik bij alle keukenhandelaren al aangegeven dat ik de keuken zelf zou plaatsen en had ik de keuken volledig naar mijn wens, waar geen één keukenboer aan kan voldoen: leg mij dat (te grote prijs)verschil dan maar eens uit...

Zie ook de laatste post van Dennis:
So true! Wij hadden echt een leuk gesprek en waren totaal niet afwijzend ofzo, maar toch viel 't mij gewoon op dat je zonder te vragen van 19 mille naar 7,5 gaat. Dus ik vraag me af wat daar dan nog vanaf zou kunnen als we een eindbod zouden hebben neergelegd.

Ik ben helemaal geen sterke onderhandelaar en zeg altijd veels te snel ja. In dit geval wilden we gewoon NIET kopen, alleen orienteren. Dat was ook duidelijk en dan toch wordt er al over kortingen gesproken. Die eerste 30 - 40% korting tellen ze gewoon bovenop hun kosten + marges. Het is volgens mij gewoon een strategie waar deze branche voor heeft gekozen al vele jaren terug, die algemeen aanvaard is en dus eigenlijk een heel troebel beeld geeft van de deals die gesloten (zouden) kunnen worden. Gelukkig zijn er ook bedrijven met vaste prijzen (ikea) en partijen die aan al die prijsoorlogen helemaal niet meedoen, maar zich puur richten op kwaliteit. En dat ze dan af en toe een korting van 10% weg moeten geven om een deal te kunnen sluiten, dat moet kunnen.
Wat betreft de service die je noemt: ook die kun je bij de grote franchise keukenboeren gewoon vergeten... Tenzij je richting bijvoorbeeld een Bulthaup of SieMatic keuken gaat o.i.d., maar dan heb je het ook over totaal andere kwaliteit en prijs keukens (al zal het kastwerk in grote lijnen ook gewoon van spaanplaat zijn).

Als laatste en dan stop ik er echt mee:
Laat je bij de goedkopere keukenhandels niets wijsmaken dat ze zelf de keukens bouwen, want alles komt gewoon uit een catalogus. Bij bijna alle keukens is het kastwerk hetzelfde en komt het bij één van de 3 tot 4 grote Duitse keukenmeubelbouwers vandaan. Maatwerk kost nou eenmaal geld en zeker als ze niet anders gewend zijn dan standaard keukens.

...Dus mijn tip: ga gewoon naar een interieurbouwer of een kleinere (plaatselijke) keukenhandel die jouw wensen (met eventueel veel maatwerk) goed kan vertalen, waarbij de kwaliteit 10x beter is en de prijs op hetzelfde niveau ligt zonder gekke omwegen en absurde kortingsregelingen. Ik zeg daarmee niet dat je dan het goedkoopste uit ben..., maar de service en het product wat je dan krijgt is meestal dan ook dik in orde.

Luco

Re: Keukens

Bericht door Luco » 16 sep 2009, 22:17

Heel simpel een bovenkastje mag ongeveer 79 euro kosten (gemiddeld)
Onderkastje ongeveer 110 euro (gemiddeld)
Dan praat ik over 60 cm breed.
Hoekkasten zijn wat duurder.
Dus gewoon uitrekenen, apparatuur zelf ff opzoeken op internet en dan weet je wat het ongeveer mag kosten.
Blad ongeveer 1 euro per cm.

Dus zelf ff uitrekenen en met dat bedrag naar de keukenboer gaan, weet je gelijk hoe je genaaid wordt.
Vaak zit er op de eerste aanbieding een marge van rond de 70%.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Keukens

Bericht door Dennis Cavallino » 17 sep 2009, 08:48

Alles wat uit 't zicht is, zoals de kastjes zelf, scharnieren e.d. die zijn idd bijna allemaal hetzelfde, in 2 categorien (woningbouwkwaliteit en hoogwaardig). Wat gewoon fucking veel geld kost zijn bijv. goed gelakte frontjes, dat kan een keuken zo maar even 10 mille duurder maken, dan een gelamineerde afwerking. Prijsverschil tussen graniet en gelamineerd hout als aanrechtblad, dat hoef je niemand uit te leggen. Tegenwoordig zijn er wel veel aanbiedingen om natuursteen voor de prijs van hout te krijgen, maar kijk goed naar de kwaliteit van die natuurstenen bladen. In de goedkope keukenwinkels ligt ook alleen maar goedkoop natuursteen. Dat heeft geen meerwaarde voor mij.

Echt hout, of juist een wit gelakt blad kan trouwens ook heel mooi zijn.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Keukens

Bericht door Mathieu » 17 sep 2009, 08:58

Je kan de zelf gekochte deurtjes ook naar een meubelspuiter brengen.
Of anders met de hand schilderen, dat hoeft niet netjes want bij een handgeschilderde keuken zijn de kwaststrepen te zien zodat je ziet dat deze ook handgeschilderd is.

hjp
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 mei 2007, 16:34

Re: Keukens

Bericht door hjp » 17 sep 2009, 09:12

Zonde eigenlijk dat een branche zichzelf zo slecht bekend laat staan.
Ik heb zelf een aantal malen een nieuwe keuken gekocht en heb tegenwoordig een andere benadering:
Eerst kijk ik eens op internet welke apparatuur ik allemaal wil hebben en naar welk merk mijn voorkeur daarbij uitgaat plus de kosten ervan. (het gebruiksnut is toch de basis van een keuken).
Vervolgens kijk ik naar welke opstelling ik het mooiste zou vinden en dan de te gebruiken materialen.
Tot slot ga ik naar een interieurbouwer en laat die alles opmeten en een complete offerte geven inc advies, installatiewerk, tegelwerk ed.
De interieurbouwer koopt ook gewoon bij de fabrikant/importeur net als de keukenboer en krijgt daar aardige kortingen die hij doorberekend.
Hij neemt mij vervolgens alles uit handen, ik weet zeker dat alles precies past en ik ben per saldo altijd goedkoper uit.

Luco

Re: Keukens

Bericht door Luco » 17 sep 2009, 10:29

hjp schreef:Zonde eigenlijk dat een branche zichzelf zo slecht bekend laat staan.
Ik heb zelf een aantal malen een nieuwe keuken gekocht en heb tegenwoordig een andere benadering:
Eerst kijk ik eens op internet welke apparatuur ik allemaal wil hebben en naar welk merk mijn voorkeur daarbij uitgaat plus de kosten ervan. (het gebruiksnut is toch de basis van een keuken).
Vervolgens kijk ik naar welke opstelling ik het mooiste zou vinden en dan de te gebruiken materialen.
Tot slot ga ik naar een interieurbouwer en laat die alles opmeten en een complete offerte geven inc advies, installatiewerk, tegelwerk ed.
De interieurbouwer koopt ook gewoon bij de fabrikant/importeur net als de keukenboer en krijgt daar aardige kortingen die hij doorberekend.
Hij neemt mij vervolgens alles uit handen, ik weet zeker dat alles precies past en ik ben per saldo altijd goedkoper uit.
Als je dan al goedkoper uitbent weet je gelijk de marges :mrgreen:
Want:
Keukenboeren kopen nog goedkoper in dan de interieurbouwer.
Arbeidsloon keukenfabriek ligt lager dan interieurbouwer.
Keukenfabriek maakt sneller een keuken dan de interieurbouwer.
Keukenboer sluit meestal alle overige werkzaamheden uit.

hjp
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 mei 2007, 16:34

Re: Keukens

Bericht door hjp » 17 sep 2009, 11:01

@ luco
Kan je nagaan hoe mijn ervaringen met keukenboeren zijn :twisted:
Groot voordeel van mij om te kiezen voor een interieurbouwer is dat hij gelijk alles voor me aanpakt: electra, leidingwerk, tegelwerk etc en het daardoor ik 1 keer klaar ben.
Voor een gemakstype als ik ben is dat ook wat waard.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Keukens

Bericht door Arthur » 17 sep 2009, 20:55

Nu blijkt dat familie van m'n vrouw (neef van m'n schoonvader) ook weer wat met keukens doet. Had eerder altijd een keukenzaak en we hebben 1x een (klein) keukentje bij hem gekocht. Hij had de zaak verkocht en die gasten zijn failliet. Nu is hij weer als 1 mans zaak begonnen terwijl hij eigenlijk met pensioen is. Alle connecties met leveranciers etc heeft hij onderhouden. Dus hem maar even op de koffie gevraagd vanochtend. Nooit meer aan gedacht, eens kijken wat dat brengt :D

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Keukens

Bericht door indobesar » 28 aug 2017, 10:48

Een topic kick.

Ben bezig met plannen voor verbouwing/keuken.
Zijn hier ervaringen met keramiek werkbladen in de keuken? Wat is de stelpost voor vloerverwarmin bij ongveer 50m2?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Keukens

Bericht door daNpy » 28 aug 2017, 12:04

Dennis Cavallino schreef: 15 sep 2009, 19:00 [..]
Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad, keukentje voor een flatje was voor ruim 12k aangeboden (ja, een leeg keukenkastje zetten ze vrolijk voor 1800 op de bon en daar zit echt alleen maar lucht in).
Na veel gedoe en gebel (vanuit hun) gezakt naar 4000... en bij een andere zaak was een keuken met technisch/praktisch wat betere oplossingen 3.500 :D

Ga niet in op verhalen dat je naar de winkel moet komen, dat je dan korting krijgt etc. Die korting kunnen ze meteen zeggen, en dat doen ze ook als je gewoon zegt dat je niet komt.
"Er zit al korting op apparatuur" dat is niet mijn probleem. Te duur is te duur.
Gewoon standvastig zijn. Hun willen verkopen en er zijn aanbieders genoeg :)
Laatst gewijzigd door daNpy op 28 aug 2017, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikS
Berichten: 18531
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Keukens

Bericht door ErikS » 28 aug 2017, 12:21

indobesar schreef: 28 aug 2017, 10:48 Een topic kick.

Ben bezig met plannen voor verbouwing/keuken.
Zijn hier ervaringen met keramiek werkbladen in de keuken? Wat is de stelpost voor vloerverwarmin bij ongveer 50m2?

Alvast bedankt!
Ik was voor 65-70 m2 vloerverwarming net geen €2000,- kwijt incl btw.
Geen keramiek hier, maar zijdeglans composiet. Nu al voor de 2e keer en ik wil nooit meer anders qua onderhoud & schoonmaken.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Keukens

Bericht door Niels » 28 aug 2017, 12:22

Wij hebben dit jaar een nieuwe keuken bij Ikea gehaald met een dure kookplaat van Atag en een Siemens vaatwasser. Het was een aardige klus maar het is dan ook een behoorlijke keuken met hier en daar een aanpassing omdat we nogal afwijken van de standaard mogelijkheden. Naast dat je het niet voor minder net zo knap krijgt vind ik de manier waarop je keuken bij ze koopt erg prettig. Wel nog bij keukenzaken geweest maar daar wordt het pas knap als je gewoon veel te veel betaald imho...

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Keukens

Bericht door indobesar » 28 aug 2017, 12:37

ErikS schreef: 28 aug 2017, 12:21
indobesar schreef: 28 aug 2017, 10:48 Een topic kick.

Ben bezig met plannen voor verbouwing/keuken.
Zijn hier ervaringen met keramiek werkbladen in de keuken? Wat is de stelpost voor vloerverwarmin bij ongveer 50m2?

Alvast bedankt!
Ik was voor 65-70 m2 vloerverwarming net geen €2000,- kwijt incl btw.
Geen keramiek hier, maar zijdeglans composiet. Nu al voor de 2e keer en ik wil nooit meer anders qua onderhoud & schoonmaken.
Thx! :thumbup: Stelpost van 1500 is dan ok.

Ik ben nu met een interieurbouwer en lokale keukenwinkel bezig. Ben benieuwd naar de offertes. Via natuursteenstunter.nl zag ik al scherpe prijzen. Apparatuur kan heel scherp via internet/witgoedzaak.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 404 gasten