Keukens

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Keukens

Bericht door Arthur » 15 sep 2009, 15:54

Ben bezig met een nieuwe keuken. Is de 1e keer dus ben benieuwd hoe je daarbij de onderhandeling aanpakt. Hoor veel mensen "schreeuwen" over dikke marges van wel 40-50%, voornamelijk op de (dure) apparatuur. Maar in mijn offerte zit die 40% korting al op de apparatuur dus die vlieger gaat niet op. Over wat voor korting kan ik beginnen bij een keukenzaak zonder er meteen uitgeslagen te worden :wink: Het is een gerenomeerde keukenzaak, geen franciseformule die door het hele land zit. Laten we zeggen dat de offerte op 15k staat. Wat is redelijk om er nog af te krijgen? Is inclusief plaatsen, apparatuur, verlichting etc. Misschien is er een keukenverkoper actief hier voor wat inside info :mrgreen:

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: Keukens

Bericht door Christoph » 15 sep 2009, 16:02

Wat ik overal lees is dat het verstandig is om eens bij de buren te shoppen, zoals bij :

http://www.gerwens.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ekelhoff.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kuechenland.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ardland-keuken.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

etc etc (die kwam ik zo 1 2 3 tegen)

Al was het alleen al voor een vergelijkbare offerte? Dan kan je altijd nog terug gaan om te onderhandelen.. Ze spelen daar niet zo'n spelletje zoals in NL en je krijgt gewoon direct een nette prijs.

Die verhalen over Nederlandse keukenboeren (bijna allemaal mandemakers groep) wordt je ieder geval niet vrolijk van.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Keukens

Bericht door Arthur » 15 sep 2009, 16:12

Shoppen bij een ander, okay. Maar uiteindelijk kom je bij de hamvraag, wat moet ik, wil ik betalen bij die ene die me aanstaat.

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: Keukens

Bericht door Christoph » 15 sep 2009, 16:18

Hetzelfde of ieder geval in de buurt van wat een ander je ook bied? Ik heb er geen ervaring mee (en ben verder ook vrij van morele bezwaren in zulke zaken), maar naar .de rijden om een offerte te krijgen die direct een goede prijs weer geeft lijkt mij ideaal om zo een mooie prijs te krijgen bij "die ene die je aanstaat".

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Keukens

Bericht door Marc R » 15 sep 2009, 16:22

Laat ik het zo zeggen:

Ik heb 3 jaar geleden 30% korting voor elkaar gekregen.

Waarschijnlijk verdiende hij er nog dik aan maar ik was tevreden.

Toen hij met de prijs kwam heb ik gewoon de stoute schoenen aangetrokken en een prijs genoemd die 30% onder zijn voorstel lag.

Natuurlijk schaterde hij het eerst uit maar toen ik wegliep zonder offerte heb ik hem mijn tel nummer gegeven en gezegd dat ie terug kon bellen binnen 48 uur anders ging ik naar een ander.

Wat denk je? telefoon dat t oke was.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Keukens

Bericht door Joy » 15 sep 2009, 16:30

Mijn ouders hebben net een keuken gekocht. 2 offertes laten maken. De ene begon bij 17500 en kwam op 10000 uit maar dan moest er dezelfde dag beslist worden, apparatuur Whirlpool.
Bij de concurrent dezelfde keuken met Siemens als inbouwapparatuur meteen voor 9500. Diverse acties bij elkaar, korting op inbouw en apparatuur zelf.

Je kan er geen peil op trekken. Of ze houden je in 1e instantie voor het lapje door een gigantisch hoge prijs voor te schotelen. Maar er zit zelfs bij 10000 nog een leuke marge op heb ik het idee. Al geloof ik ook wel dat ze het moeilijk hebben in deze tijd. Meer kansen voor de klant dus.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Keukens

Bericht door Arthur » 15 sep 2009, 16:39

Als iemand van 17,5k naar 10k zakt ben ik ook weg. Die heeft me al vanaf het begin niet serieus genomen, toch?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Keukens

Bericht door Joy » 15 sep 2009, 16:40

Nee dan probeer je gewoon iemand uit. Kijk eens, ik haal er even 4k vanaf, 13500. Is dat geen mooie korting ? Zo gaat het. Iemand die er gevoelig voor is denkt met een flinke korting naar huis te gaan. Terwijl de startprijs gewoon 200% van de kostprijs was :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Keukens

Bericht door RVV » 15 sep 2009, 17:07

Arthur ik zou het anders doen.. tenminste zo heb ik het ook gedaan.. gewoon je budget aangeven.. stel dat is 15K.. en gewoon voor 15K het beste kopen wat je kunt krijgen. Dat kunnen ze je gewoon voorrekenen. in de praktijk zal een offerte wel boven die 15K komen.. dan gewoon voet bij stuk houden en je budget aanhouden..

Dat hele kortingen verhaal is gewoon een wassen neus.. Keukenboer moet gewoon 35 tot 40 % marge overhouden.. hoe hij dat allemaal doet met kortingen zal jou een zorg wezen.

Op deze manier voorkom je offertes die of veel te hoog liggen.. en buiten het budget vallen.. of offertes die veel te laag liggen en je afrekend op de geboden kwaliteit.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Keukens

Bericht door MartijnGizmo » 15 sep 2009, 17:34

Gewoon naar IKEA gaan... :bag:

Gebruikersavatar
HuubZ3QPe
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 aug 2007, 22:39
Locatie: LWD

Re: Keukens

Bericht door HuubZ3QPe » 15 sep 2009, 17:50

Bij showroomkeukens een keuken kopen en de rest erom heen bouwen inplaats van een keukenruimte maken en er een keuken in laten meten.

http://www.showroomkeukens.nl/

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Keukens

Bericht door Dennis Cavallino » 15 sep 2009, 19:00

Paar maanden terug wilden wij prijzen weten om te bepalen of we de huidige keuken gingen opknappen, of gewoon een nieuwe plaatsen (met alle ellende van het omleggen van leidingwerk etc. erbij).

Na lang zoeken zagen we eindelijk een keuken die geen 50k kostte en wij wel mooi vonden. Dus we gingen aan tafel met zo'n verkoper. We gaven aan slechts vrijblijvend te praten, aangezien we alleen wilden weten wat 't ongeveer zou kosten. Die vent vroeg een paar keer naar ons budget, maar daar moet je dus absoluut niet op inhaken! Laat hem maar zwoegen, dan sta je sterk.

Na een kort gesprek maakte hij een opzet op basis van de keuken die wij mooi vonden en de ruimte die wij hadden omschreven met maten en persoonlijke voorkeuren voor de posities van de wasbak, koelkast etc. Die vent maakte een tekening (duurde best lang, maar leuk om te zien).

Toen hij klaar was ging 'ie calculeren:
19.000 euro (Zeg ik uit mijn hoofd). Maar ze gaven standaard al korting op de apparatuur van een bepaald merk. Dus was de prijs al 15.340 euro, maar dat vond hij een 'lelijk' bedrag, dus daar maakte hij 14.500 van.

Wij reageerden neutraal (puur inhoudelijk dat het ontwerp top was voor ons).
Weer ging hij vissen naar ons budget en wat we van de prijs vonden. Enige wat wij zeiden dat we nu wel een beeld hadden van de kosten van zo'n keuken.

Toen zei hij dat 'ie nog wel wat korting kon bedingen en er volgende week een actie zou beginnen met gratis apparatuur... 12.000

wij reageerden weer neutraal en wilden eigenlijk weg met 't idee: dit gaan we gewoon even overwegen over een jaar, dan doen we 't misschien wel. Dat zeiden we niet.

Toen zei hij: ik vind 't gewoon leuk om een deal te sluiten, dus ik kan nog wel wat doen, omdat ik 2 keer per maand een extra korting mag geven. Dat zou ik jullie wel gunnen, ik vind jullie leuk en gezellig etc. etc.

Toen wij daarop wederom niet toehapten (En intussen echt ruim een uur daar zaten en daar van tevoren helemaal niet op hadden gerekend), zei ik: We gaan nog even verder kijken.
Daarop ging 'ie nog even met z'n baas overleggen.

Hij kwam terug met het volgende verhaal: 'omdat wij jonge mensen zijn, maar ze vooral keukens aan wat oudere mensen verkopen en een jonge doelgroep wel kunnen gebruiken, wilden ze ons nog meer korting geven, want op feestjes enzo zouden wij dan voor een stukje mond op mond reclame zorgen, dus daarom kregen nog wat extra korting. 7500 euro (wat echt belachelijk weinig is voor zo'n keuken trouwens).

Moraal van 't verhaal: Wij hebben onze keuken opgeknapt (voor <200 euro en dat lelijke ding is nu opeens best acceptabel). Maar wij hebben dus geen 1 keer GEVRAAGD om korting. Alleen telkens (oprecht) gedaan dat we NIET wilden kopen. En daarom ging de prijs in hele grote stappen omlaag.

Dus dat is mijn advies. Laat vooral niet weten dat je een keuken wilt KOPEN. En ga niet glimlachen om je koopsignalen af te geven. Dan maak je zo'n keukengladjakker echt zenuwachtig en gaat 'ie je zien als de grootste uitdaging van het jaar.

Wat ik uit verhalen van vrienden opmaak is dat een korting van 40% gewoon standaard is. En dus geen korting.
Ik weet dus zeker dat die 7500 euro van die keuken die wij hebben gezien nog wel iets omlaag kan als ik mijn best zou doen. Inmiddels willen we weer een heel andere keuken, nu we hier wonen. Die keuken was zwart en hoog en nu zien we dat dat heel lelijk zou worden. Het moet wit en laag zijn.... en dat hebben we nu ook al. :)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8892
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Keukens

Bericht door Joop » 15 sep 2009, 23:34

Precies Dennis, je omschrijft precies de complete ladenlichterlij die de keukenbranche heet.

Als je er geen kijk op hebt belazeren ze je waar je bij staat. Neem bijvoorbeeld iemand mee die er een beetje kijk op heeft (is wat dat betreft hetzelfde als het kopen van een tweedehands auto).

Als je Rico's tactiek toepast, kom je altijd te duur weg. Budget of niet: ze komen eerst altijd te duur uit en gaan dan moeilijk lopen doen over pocketmoney...

Heb vorig jaar ook nog een keuken gekocht voor een startersappartement. De keuken mocht daarom niet al te veel kosten. Ben daarbij ook bij diverse zaken geweest en aangegeven wat ik precies wilde (en niet wat hun denken dat goed voor mij zou zijn...), maar de verschillen lopen gigantisch uit elkaar.

Heel simpel keukentje: hoogglans witte keuken met Wengé kleurige bladen (bijna 10m werkblad omgezet in de wanden en over de koelkast, wat een behoorlijke lengte aan werkbladen kost en daarom lastig en niet echt goedkoop bij een grote franchisezaak...) i.c.m. AEG apparatuur (koelkast, afzuigkap, vaatwasser en 5-pits gaskookplaat met wokbrander in extra brede uitvoering), vijf onderkasten, waarvan 3 in apotheekkastuitvoering (3 schuifladen) en twee in draaideuruitvoering en twee brede lage bovenkasten.

De offertes liepen uit één van €6500 tot €9500 voor een relatief eenvoudige keuken. Bovendien had ik gezegd bij degene die 6500 aanbood dat mijn maximale budget €5000. Heb de beste heren twee keer telefonisch aan de lijn gehad of we toch niet even konden babbelen. Daar ben ik dus totaal niet van. Of gelijk scherp insteken of je hebt je bij mij je kruit verschoten en kunt dan ook mooi fluiten naar een order.
Uiteindelijk was ik voor nog geen €4000 klaar; heb 'm uiteindelijk zelf maar opgebouwd; kastwerk bij de Ikea opgehaald, deurtjes apart laten maken en spuiten en de apparatuur via het internet besteld.

Het mooie is ook dat het kast- en ladewerk maar bij een paar (Duitse) leveranciers vandaan komt, waar bijna iedere keukenzaak hun spullen vandaan haalt. Hetzelfde geldt voor een Ikea keukenkast: afgemonteerd en inelkaar gezet via de keukenzaak of zelf in nog geen 2 minuten even een paar schotjes in elkaar schuiven en hetzelfde resultaat voor een derde van de prijs hebben. :hmmm:
Martijn Koevoets schreef:Gewoon naar IKEA gaan... :bag:
Overigens is dat ook geen hele gekke tip Martijn. De Ikea keukens zijn qua prijs-kwaliteit verhouding onevenaarbaar voor bedrijven als de Keukenconcurrent en nog meer van dat soort keukenzaken.
Wat ik wel zou aanraden om bijvoorbeeld je apparatuur via een internetzaak te kopen, scheelt meestal ook aanzienlijk en je heb kwalitatief betere apparatuur dan de naar Ikea omgemerkte Whirlpool apparatuur en uiteraard meer keuze. (bijvoorbeeld inbouwapparatuur.nl)
Nadeel is wel dat je de onderdelen van de Ikea zelf in elkaar zetten en dat als je andere apparatuur koopt de kasten hier en daar iets moet aanpassen om de apparatuur passend te krijgen.

Gebruikersavatar
Fietsbel
Berichten: 448
Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61

Re: Keukens

Bericht door Fietsbel » 15 sep 2009, 23:43

ga maar eens een keuken shoppen in italie, betaal 5k voor een keuken met alles erop en eraan, daar liggen de prijzen echt heel laag

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Keukens

Bericht door Niels » 16 sep 2009, 01:37

Ik zou ook serieus bij IKEA gewoon een opsomming maken wat je daar kwijt zou zijn. Dan weet je wat een keuken zonder installatie moet kosten :wink: Heb je een aardige richtlijn denk ik.

Zelf wacht ik nog op een offerte van een badkamer zaak. We zijn puur om ideeen op te doen (ook qua geld) bij Bruggeman geweest maar dat zijn echte keuken verkopers :lol: Apparatuur kun je gewoon op internet vinden en dan kun je een bedrijf nog wat gunnen maar dan weet je iig de marge. "Ons" bad was bij Bruggeman b.v. 2K :shock: en op internet 800,- :lol: Als een normaal fatsoenlijk bedrijf met hardwerkende mensen dan 1100,- op de rekening zet dan heb ik er vrede mee :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Keukens

Bericht door Arthur » 16 sep 2009, 08:44

Mooi die verschillende inzichten. Ik ben iig van de gemakkelijke soort. Ga niet tig zaken bezoeken met het "gedoe" er omheen. Doe het zelver ben ik ook niet en heb het niet op die "pratende pakken" die volgende week weer ergens anders werken. Beetje snelle autoverkoper-type :wink: Dat ik te veel betaal vind ik dus niet erg, wel VEEL te veel. De zaak waar ik nu m'n oog op heb laten vallen zit er al heel lang en de verkoper is tevens de eigenaar. Vind ik wel zo prettig. Dus Ikea, helaas. Maar uit het betoog van de meesten begrijp ik dus dat buiten die 40% die er sowieso al op de apparatuur zit er nog een flinke hap af kan. Onbegrijpelijk en belachelijk vind ik dat maar het zal wel zo zijn... :? Dan vind ik het eigenlijk al niet meer leuk. Overigens weet deze beste man natuurlijk al lang dat wij een keuken willen kopen, wat doe ik daar anders met de tekening met de maten? Heeft er iemand een pokerface te laan? :lol:

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Keukens

Bericht door Robin » 16 sep 2009, 08:55

Rico schreef:Arthur ik zou het anders doen.. tenminste zo heb ik het ook gedaan.. gewoon je budget aangeven.. stel dat is 15K.. en gewoon voor 15K het beste kopen wat je kunt krijgen. Dat kunnen ze je gewoon voorrekenen. in de praktijk zal een offerte wel boven die 15K komen.. dan gewoon voet bij stuk houden en je budget aanhouden..

Dat hele kortingen verhaal is gewoon een wassen neus.. Keukenboer moet gewoon 35 tot 40 % marge overhouden.. hoe hij dat allemaal doet met kortingen zal jou een zorg wezen.

Op deze manier voorkom je offertes die of veel te hoog liggen.. en buiten het budget vallen.. of offertes die veel te laag liggen en je afrekend op de geboden kwaliteit.
+1, wij hebben in januari een keuken besteld die in april dit jaar is geleverd, wat Rico beschrijft is mijn manier ook en het werkte. Voet bij stuk. Heb overigens met 3 keukenboeren in de race nog nooit zo lang over 'n duurzame aankoop gedaan dan die keuken, heeft all in wel 3 weken geduurd voordat de knoop was doorgehakt. Is voor mijn doen 'n eeuwigheid...maar ja het is m'n vrouw d'r keuken dus wat moet ik dan? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Keukens

Bericht door Dennis Cavallino » 16 sep 2009, 09:30

Nog een tip, ga niet op koopavonden, zaterdagen en speciale 'feestdagen'.

Gewoon ergens door de weeks, vlak voor sluitingstijd. Zeker in deze tijden zien die gasten hun targets als sneeuw voor de zon verdwijnen en gaan ze met jou na sluitingstijd nog door (wij mochten zelfs mee eten, maar dat sloegen we af).

Overigens zou ik 't die jongen wel gunnen hoor, ware 't niet dat we inmiddels een ander ontwerp zouden laten maken. Komende paar jaar voldoet deze keuken prima.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Keukens

Bericht door Arthur » 16 sep 2009, 09:59

Thnx. Ik heb al wel een offerte en die vond ik niet eens raar. Maar dat baseer ik puur op wat ik bij anderen gezien heb en wat die moesten kosten. Maar het zijn andere, roerige tijden nu.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Keukens

Bericht door Mathieu » 16 sep 2009, 10:00

Wij hebben inmiddels ook al twee keer een keuken laten maken.

Twee keer bij dezelfde toko die inmiddels niet meer bestaat.

Echter die man die keuken twee keer heeft geplaatst heeft ook twee keer de keuken gemaakt.
Die had ons toen al gezegd: "Ga bij de keukenboeren kijken welke keuken je wilt en wat je mooi vindt en dan kom je naar mij en dan maak ik diezelfde keuken voor een fractie van de prijs"
Zo kan het dus ook.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Keukens

Bericht door RVV » 16 sep 2009, 10:41

Als je Rico's tactiek toepast, kom je altijd te duur weg. Budget of niet: ze komen eerst altijd te duur uit en gaan dan moeilijk lopen doen over pocketmoney...
Daar ben ik het niet mee eens Joop.. alles draait om duidelijkheid.. schep duidelijkheid en je de keukenboer weet waar hij aan toe is.. dan weet hij ook dat die niet onnodig hoog hoeft in te zetten.. om uit te komen op ongeloofwaardige kortingen.

Je komt niks te duur weg al je aangeeft wat je wensen en eisen zijn gekoppeld aan het juiste budget.

Bijna iedereen maakt de klasieke fout om uiterst geheimzinnig te doen over het budget wat hij wil besteden.. alsof je dan al je troefkaarten op tafel hebt gegooid en slachtoffer bent van de keukenverkoper...

Het is nog altijd zo dat JIJ een handtekening moet zetten.. Als jij op basis van mijn tactiek naar 3 keukenboeren toegaat.. dan krijg je 3 offertes.. die ongeveer op hetzelfde bedrag uitkomen... dan beslis JIJ bij welke offerte je de mooiste en beste keuken en appatuur kunt kopen.
En dan betaal je niks te duur.. want de offerte die voor het hetzelfde budget de minste waar bied valt vanzelf af.

Dit soort topics en verhalen.. geven de indruk dat je als consument pas echt goed bezig bent als je de meeste korting er uit kan slepen... dream on alles draait om marges.. elke gezonde keukenboer heeft gewoon die 35 tot 40 procent marge nodig. Je dacht toch niet dat een keukenboer met slechts 20 procent marge kan werken omdat die consument zo'n vreselijk slimme onderhandelaar is ?

Dan kunnen ze de tent wel op slot gooien ,of anders gaan ze gewoon failliet.. ook lekker voor de service.. als zo'n cowboy is verdwenen.

Wees zelf realistisch en er is een realistisch uitgangspunt.. jij komt een keuken kopen, niet om korting te kopen..

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Keukens

Bericht door Arthur » 16 sep 2009, 10:50

Rico schreef:Wees zelf realistisch en er is een realistisch uitgangspunt.. jij komt een keuken kopen, niet om korting te kopen..
Dat was ook de strekking van de start van dit draadje. Ik wil wel realistisch zijn. En ik koop idd een keuken en geen korting. Ik koop zelfs een stukje service mocht ik bij hem kopen. Echter, als ik bv een auto ga kopen in die prijsklasse dan weet ik ook dat ik dat niet ga betalen. Dan onderhandel je over de prijs. Daar heb ik voor mezelf een aantal regels gesteld, anders gaat het niet door. Bij keukens weet ik dat niet, ik koop ze nooit :wink: Ik hoor die indianenverhalen ook en wil weten wat normaal is als deze man straks z'n uiteindelijke offerte klaar heeft (we wilden nog wat dingen anders hebben). Als dat dan 15k wordt dan wil ik weten wat z'n prijs is zonder onderhandelen, gewoon in 1x scherp. Of dat ik met een bod van 10k eruit getrapt wordt, of niet :mrgreen: Bij dit soort bedragen betaal ik de offerteprijs niet, dan ga ik naar een ander.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Keukens

Bericht door Niels » 16 sep 2009, 11:32

Het probleem wat ik met Bruggeman had was dat het niet inzichtelijk was. Die man noemde gewoon dat het voor x-bedrag wel kon en dat x-bedrag was natuurlijk ons "budget + 1K". Ik wil weten wat ik koop dus een optelsom zien van alle tegels, meubels, bad, douche, installatie kosten enz.

Heb je gewoon een duidelijke offerte die helemaal gespecificeerd is dan kun je prima nagaan of de prijs redelijk is of niet. Geen duidelijke offerte is geen handel imho :wink:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Keukens

Bericht door Michel P » 16 sep 2009, 11:47

Mathieu schreef:Wij hebben inmiddels ook al twee keer een keuken laten maken.

Twee keer bij dezelfde toko die inmiddels niet meer bestaat.

Echter die man die keuken twee keer heeft geplaatst heeft ook twee keer de keuken gemaakt.
Die had ons toen al gezegd: "Ga bij de keukenboeren kijken welke keuken je wilt en wat je mooi vindt en dan kom je naar mij en dan maak ik diezelfde keuken voor een fractie van de prijs"
Zo kan het dus ook.
Twee keer bij dezelfde toko die inmiddels niet meer bestaat.

Te goed voor de wereld....... er moet ook brood op de plank.

Wij wilde voor de nieuwbouw een keuken met allemaal losse elementen in RVS, hebben alles van M-system onderdeel van boretti. Plaatsen stelde niets voor, waren voor grote amerikaanse koelkast met ijsblokjes machine, losse RVS vaatwasser met combi magnetron.
Los grote RVS gasfornuis met oven, losse rvs dubbele spoeltafel en een paar kastjes met natuurstenen blad.

Totaal 9200 euro.

Wil ook niet lang 100 keukenzaken af, maar gewoon snel en een goede prijs, totaal zijn we 1 uur bezig geweest met het kopen van de keuken.

Idem voor sanitair, alles via e-bad.nl top merken voor scherpe prijzen, totaal was ik voor al het sanitair en kranen 3200 euro kwijt, 200 boven de stelpost.

Michel

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Keukens

Bericht door Dennis Cavallino » 16 sep 2009, 12:16

Zijn hier trouwens mensen die weleens een Ikea keuken in elkaar hebben geknutseld?

Ik ken diverse mensen die dat hebben gedaan en het nooit meer doen. Kwaliteit valt ze niet tegen, maar topkwaliteit vinden ze 't zeker niet. De grootste ergernis blijft telkens: 'ik wist niet dat het 3 weken zou duren tot het helemaal passend was'. Voor die paar stuivers voordeel zou ik 't zelf echt nooit gaan doen. Maar goed, ze kunnen 't ook komen plaatsen geloof ik. Ik vraag me af of je dan nog goedkoper uit bent. Zelf heb ik ook bij Ikea gekeken en er was maar 1 keuken, die ik in ons huidige huis mooi had gevonden. Achteraf zou ook dat een verkeerde keuze zijn geweest, maar goed, dat hoort bij 't orientatie proces. Daar moet je ook wel wat tijd in stoppen samen, tot je precies weet hoe je het hele huis in gaat delen en in gaat richten. Leuk om te doen vind ik. De prijs is dan van ondergeschikt belang, mits je 't bijv. in je bouwdepot moet optellen, of er simpelweg geen budget is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 500 gasten