Op vakantie naar Amerika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Tristan » 23 nov 2017, 10:22

Dank voor alle tips. Ben er nog niet helemaal uit of Florida het voor ons is.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 23 nov 2017, 14:19

Arthur schreef: 21 nov 2017, 17:21 Ik zou met kids in die leeftijd niet eens heen gaan...
Ik ook niet om eerlijk te zijn. Ga lekker naar de Canarische eilanden, beviel met kleine kids altijd perfect (La Palma vinden wij fijn). En met iets grotere ook trouwens :lol:

Bewaar het budget voor een reis West kust US imho :D

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door tomgtr » 23 nov 2017, 14:53

Ook mee eens. Als je in November tot Maart of zo gaat zou ik naar Caribean of Phuket gaan hoewl zo'n lange reis echt wel zwaar kan zijn voor kleintjes. Maar buiten die hele koude maanden met kleintjes naar Canarische eilanden all the way. Villa del Conde op Gran Canaria zeker een aanrader.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door RJK » 23 nov 2017, 15:35

Niels schreef: 23 nov 2017, 14:19 Bewaar het budget voor een reis West kust US imho :D
+2

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Tristan » 23 nov 2017, 16:06

Duidelijk :-)

Die staat ook op de lijst maar dan moeten de jongens idd wat ouder zijn. Al vind ik ver reizen met kids geen issue, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ook zo opgevoed ben (was 1,5 toen ik al naar India ging).

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door tomgtr » 23 nov 2017, 16:10

Mijn kleintjes vlogen ook vanaf 3 maanden oud een keer of 6 per jaar meestal en ook langere reizen. Maar vooral voor ouders kan best zwaar zijn. Hangt er ook vanaf welke firma en klasse je vliecht. Naar Phuket/Dubai/Orlando vlogen we biz en dat maakt het een stuk dragelijker maar niet perse goedkoper...

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door RJK » 23 nov 2017, 16:31

Vliegen met kinderen is op zich prima te doen lijkt mij. Maar zal wel schelen wat voor schema je hebt. Als het intercontinentaal betreft en je ook nog ergens een tussenstop van een paar uur moet maken dan is het leuke er voor ze op een gegeven moment wel vanaf. En voor jezelf ook... Heb ik (met fam. erbij) nooit geprobeerd overigens.

Aankomende zomer gaan we het dan wel doen, USA met de fam, tickets zijn geboekt. Mijn jongens zijn tegen die tijd alweer bijna 8 en 12 en dus niet echt klein meer. We vliegen rechtstreeks naar Salt Lake City (en zo ook weer terug), geen tussenstops. In de planning in ieder geval richting het noorden naar Yellowstone en naar het zuiden Monument Valley, Bryce Canyon, Zion, etc.

En even spieken op de Bonneville Salt Flats waar dan héél toevallig de Bonneville Speed Week plaatsvind :blink:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Tristan » 23 nov 2017, 16:49

Hahaha....heel toevallig.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door sitechris » 23 nov 2017, 18:07

Los van landschap vind ik Florida wel heel erg leuk. Je hebt gewoon superveel te doen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Arthur » 23 nov 2017, 18:52

Ik doelde ook niet op het vliegen/reizen, maar op de dingen te doen daar en de herinneringen later. Kijk, die van 8 en 12 is geen probleem. Die redden zichzelf en zullen zich nog veel voor de geest kunnen halen over een paar jaar. Maar 1 en 4? Geen haar op m'n hoofd die eraan zou denken om dan zo'n reis te maken. Ik wil er zelf ook wel wat aan hebben ;)

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door RJK » 23 nov 2017, 19:31

Eens Arthur!

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door sitechris » 23 nov 2017, 19:51

@Arthur: dat is een terecht argument idd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 23 nov 2017, 21:00

944-20v schreef: 23 nov 2017, 16:31 Vliegen met kinderen is op zich prima te doen lijkt mij. Maar zal wel schelen wat voor schema je hebt. Als het intercontinentaal betreft en je ook nog ergens een tussenstop van een paar uur moet maken dan is het leuke er voor ze op een gegeven moment wel vanaf. En voor jezelf ook... Heb ik (met fam. erbij) nooit geprobeerd overigens.

Aankomende zomer gaan we het dan wel doen, USA met de fam, tickets zijn geboekt. Mijn jongens zijn tegen die tijd alweer bijna 8 en 12 en dus niet echt klein meer. We vliegen rechtstreeks naar Salt Lake City (en zo ook weer terug), geen tussenstops. In de planning in ieder geval richting het noorden naar Yellowstone en naar het zuiden Monument Valley, Bryce Canyon, Zion, etc.

En even spieken op de Bonneville Salt Flats waar dan héél toevallig de Bonneville Speed Week plaatsvind :blink:
Zoiets:
IMG_0365.JPG
IMG_0365.JPG (120.31 KiB) 2356 keer bekeken
:blink: Wij begonnen en eindigden in LV maar SLC wil ook perfect. Uiteindelijk week het op detail wat af van dit voorbeeldje maar globaal kwam het overeen. Prachtig!

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door RJK » 23 nov 2017, 21:33

Niels schreef: 23 nov 2017, 21:00 Zoiets
Haha ja precies!! Hoe lang had jij hiervoor?

[edit] wij blijven ten noorden van de Grand Canyon en doen LV niet aan, dus rondje zal kleiner zijn.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 24 nov 2017, 09:27

21 dagen waarvan 4 in LV met aankomst en vertrek.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door ///Joost » 24 nov 2017, 09:41

Arthur schreef: 23 nov 2017, 18:52 Ik doelde ook niet op het vliegen/reizen, maar op de dingen te doen daar en de herinneringen later. Kijk, die van 8 en 12 is geen probleem. Die redden zichzelf en zullen zich nog veel voor de geest kunnen halen over een paar jaar. Maar 1 en 4? Geen haar op m'n hoofd die eraan zou denken om dan zo'n reis te maken. Ik wil er zelf ook wel wat aan hebben ;)
Ik kan je gedachtegang zeker volgen, maar ik ben het er niet per definitie mee eens. Ik ga zelf geregeld naar de Westkust voor werk en vorig jaar toen onze zoon 2 was hebben we hem meegnomen (op schoot zelfs...en hij is grooooooooooot, maar dat mocht nog op de valreep :tooth: ). De heenreis is hij 3/4 wakker geweest en de terugreis heeft hij 3/4 geslapen. Dat ging prima, zolang je je in die mindset kan zetten.
De reis an sich was ook prima, al zaten wij bij een vriend in huis. We hadden dus een prima basis om terug te komen elke dag, en we hebben ook geen lange autoritten gemaakt. Het is een ander soort vakantie dus. Ik kan me voorstellen dat een echte rondreis wel vermoeiend is. Het argument van herinnering wordt vaak aangehaald, maar ik ben meer van het leven van nu. Je kunt ook nu een fantastische reis hebben, en zolang die kleintjes het naar hun zin hebben is het mij prima. Zo kun je vanalles blijven uitstellen, maar het leven is wat mij betreft daar te kort voor. Straks moeten ze (verplicht) naar school en dat zou ook weer een argument kunnen zijn om het nu te doen.

Ieder z'n keus natuurlijk, maar dit is mijn ervaring. :D

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Tristan » 24 nov 2017, 10:19

+1

Zoals eerder gezegd heb ik 2 jaar geleden een 3,5 week rondreis gedaan in Zuid-Afrika toen mijn zoon 1,5 was. In mijn omgeving zeiden ook een hoop mensen: Zou je dat wel doen, is hij niet te jong, ben je niet te beperkt etc etc'. Nou, het ging echt meer dan prima. Wij genoten en hij ook. Tevens genoot hij ook van de diverse uitjes, safari etc. Dat ze het misschien later niet alles kunnen herinneren is helemaal niet erg. Ik heb daar ook geen trauma's van. ;-) En wat Joost terecht zegt, het leven is te kort om alles uit te stellen. Ik wil veel van de wereld zien, ook met kinderen. Die wil ik zeker deze 'rijkdom' ook gunnen, hoe jong/oud ze ook zijn.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Wouter81 » 24 nov 2017, 10:46

Exact Tristan en Joost, zo staan wij er ook in. Nu zijn onze kinderen iets ouder maar dit jaar 3 weken op de bonnefooi door Thailand rondgereisd met onze kinderen van (toen) 5 en 9. Ging meer dan prima en zij en wij hebben een geweldige tijd gehad. Wij houden ook van reizen en veel van de wereld zien. Dit willen we onze kinderen ook meegeven. De jongste van 5 is niet altijd de gemakkelijkste (echte jongen :)) maar heeft het tijdens de lange vliegreis ook perfect gedaan.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 24 nov 2017, 10:59

Uitgangspunt van Joost is imho ook zeker anders en het gaat niet eens zozeer om het vliegen imho. Die van ons zitten al in het vliegtuig vanaf de geboorte zowat, dat gaat altijd prima. Ook komen die van ons wat reizen niets te kort maar als ik echt knaken moest neerleggen voor een rondreis dan liever als ze wat ouder zijn. In de leeftijd die ze nu hebben willen ze het liefst zon, zee, strand en vriendjes/vriendinnetjes en dan wil ik ze niet dagelijks van hot naar her slepen. Persoonlijk maak ik dan andere keuzes maar zoals gezegd dat is voor ieder anders maar vraag me wel eens af of het "meegeven" van ervaring niet een beetje uit eigen belang is om eerlijk te zijn...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door ///Joost » 24 nov 2017, 11:20

Het is maar welk naampje je aan het beestje geeft, Niels. Ik wil min of meer zeggen dat we gewoon verder leven zonder ineens ons allerlei beperkingen op te leggen. Waar een wil is, is een weg. Als onze zoon het naar z'n zin heeft, hebben wij dat ook. Reizen vinden wij fantastisch, dus we blijven dat gewoon doen, en dat gaat hartstikke goed. Zou hij het telkens weer een verschrikking vinden, dan zouden wij ons ook aanpassen. We zoeken natuurlijk wel ook de zon op, en we zorgen dat er altijd vermaak is voor hem, want daar ontkom je niet aan.

Maar ik ben van mening dat je iedere trip wel zelf kindvriendelijk kunt maken, zolang je je als ouder weet aan te passen, en tevens beseft dat sommige uitstapjes of type reizen wellicht even moeten wachten tot de kinderen wat ouder zijn.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Arthur » 24 nov 2017, 13:16

Niels schreef: 24 nov 2017, 10:59 Uitgangspunt van Joost is imho ook zeker anders en het gaat niet eens zozeer om het vliegen imho. Die van ons zitten al in het vliegtuig vanaf de geboorte zowat, dat gaat altijd prima. Ook komen die van ons wat reizen niets te kort maar als ik echt knaken moest neerleggen voor een rondreis dan liever als ze wat ouder zijn. In de leeftijd die ze nu hebben willen ze het liefst zon, zee, strand en vriendjes/vriendinnetjes en dan wil ik ze niet dagelijks van hot naar her slepen. Persoonlijk maak ik dan andere keuzes maar zoals gezegd dat is voor ieder anders maar vraag me wel eens af of het "meegeven" van ervaring niet een beetje uit eigen belang is om eerlijk te zijn...
+1
Exact.
Etc.
:wink:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Xave30 » 22 dec 2017, 19:52

Sinds woensdag in Seattle, WA, ff wat anders.
Eerste keer PNW!! Vanaf airport met X5
rondgereden. Wordt nice 11 dagen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 22 dec 2017, 23:13

Nice! Geniet er van!

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Xave30 » 22 dec 2017, 23:43

Thanks Niels.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 22 dec 2017, 23:51

Ik dacht dat er foto's kwamen!! :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Baboulah, Bing [Bot], Darudevampire, frankie, Majestic-12 [Bot], Rogerb en 176 gasten