Op vakantie naar Amerika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door romo » 15 jun 2009, 12:33

Gaaf allemaal..........................

Tombstone (van Gunfight at the OK corall), daar zou ik ook wel naar toewillen................

Jehaaaaa, Romo heeft wel wat met het wilde westen..........
Laatst gewijzigd door romo op 15 jun 2009, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 15 jun 2009, 12:42

--tikt Tombstone in op google-- :mrgreen:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Shakes » 15 jun 2009, 12:51

Nice hoor!

Geniet ervan.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Wij gaan weer........

Bericht door Metchu » 15 jun 2009, 12:57

MartijnS schreef:Ik ga ook weer naar Vegas 8)

Heb een ticket gewonnen voor de World Series of Poker, dus ga daar lekker pokeren :D
Reiskosten etc worden allemaal vergoed :banaan:

stoer! Ik ga ook ooit eens voor zo'n ticket strijden, maar nu is het er nog niet de tijd voor. Succes @ de wsop

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Hans » 15 jun 2009, 13:05

Amerika is vet, jaar of tien grote rondreis gedaan.

San Francisco, Santa Barbara, Santa Monica, Malibu, Los Angeles Anaheim, Las Vegas, Hoverdam, Grand Canion, Phoenix, Tucson, Flagstaff, Tombstone, El Paso, Carlsbad Caverns, San Antonio, Houston, Baton Roughe, New Orleans, Memphis, Nashville, Charston, Washington, Philladelphia, New York, Niagra Falls en Toronto.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door G Kolkman » 15 jun 2009, 13:12

Hans schreef:Amerika is vet, jaar of tien grote rondreis gedaan.

San Francisco, Santa Barbara, Santa Monica, Malibu, Los Angeles Anaheim, Las Vegas, Hoverdam, Grand Canion, Phoenix, Tucson, Flagstaff, Tombstone, El Paso, Carlsbad Caverns, San Antonio, Houston, Baton Roughe, New Orleans, Memphis, Nashville, Charston, Washington, Philladelphia, New York, Niagra Falls en Toronto.
Da's een heel eind, hoelang heb je hier over gedaan, week of 6-7?

Gebruikersavatar
Individual
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 okt 2008, 17:05

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Individual » 15 jun 2009, 13:19

Wij hebben vorig jaar ook een toer gemaakt door the wild west. Dus mocht je een wat uitgebreider reisprogramma hebben dan kan ik je wel vertellen wat wel en wat niet de moeite waard is. Vier dagen in vegas lijkt mij persoonlijk wat teveel van het goede. The strip kun je op een avond helemaal bekijken en dan kun je bijvoorbeeld nog een dagje om naar de hooverdam en death valley gaan. Mocht je trouwens plannen hebben om de Alcatraz toer te nemen, reserveer dan al ruim voordat je vertrekt.
Niall schreef:Hij is geboren en getogen in SF en kan je precies vertellen waar op te letten en waar niet heen te gaan :wink: voorbeeld van de straat om de hoek bij de hilton in SF, daar begint junkie city

Vorig jaar een paar nachten daar gezeten. De eerste keer dat ik naar buiten liep kwam ik inderdaad wat onfris volk tegen, maar ik heb me nooit onveilig gevoeld.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Hans » 15 jun 2009, 13:39

G Kolkman schreef:
Hans schreef:Amerika is vet, jaar of tien grote rondreis gedaan.

San Francisco, Santa Barbara, Santa Monica, Malibu, Los Angeles Anaheim, Las Vegas, Hoverdam, Grand Canion, Phoenix, Tucson, Flagstaff, Tombstone, El Paso, Carlsbad Caverns, San Antonio, Houston, Baton Roughe, New Orleans, Memphis, Nashville, Charston, Washington, Philladelphia, New York, Niagra Falls en Toronto.
Da's een heel eind, hoelang heb je hier over gedaan, week of 6-7?
5 weken, 4 weken georganiseerd, en vanaf New York een auto gehuurd en naar Canada gereden.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Hans » 15 jun 2009, 13:50

Niall schreef: Hij is geboren en getogen in SF en kan je precies vertellen waar op te letten en waar niet heen te gaan :wink: voorbeeld van de straat om de hoek bij de hilton in SF, daar begint junkie city
Ja, ik zat in een hotel daarnaast, dat ligt precies op de scheidslijn van goed en slecht, ging je rechtsaf het hotal uit was het meteen de rij voor het leger des heils, troep op de straat en parkeerplaatsen afgezet met scheermesprikkeldraad. Een keer liepen we vanaf het noorden richting ons hotel en je kon precies zien waneer je de straat overstak die op de hoogte van ons hotel lag, echt 1 blok verder en de verpaupering sloeg meteen toe.

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door stefan740 » 15 jun 2009, 13:55

Niels, ik ga de 25ste augustus. Vliegen op San Fransisco voor vrijwel hetzelfde bedrag als jou. Heb ook nog wel op Vegas vliegen gezocht maar jouw aanbieding niet gezien blijkbaar. Nooit eerder aan de westkust geweest, alleen Florida in rondgetoerd.

Niall, goede tips!
MartijnS, gaaaf. Wil ik ook :hammer: :lol:

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niall » 15 jun 2009, 14:32

Lol @ ervaringen

De Hilton welke je moet vermijden is diegene op o'farrell nabij taylor street. Daar zitten ook alle auto'verhuur bedrijven en dat heeft ook een reden, vastgoed in dat stuk is goedkoop vanwege de junks. :mrgreen:

Moet je daaro een auto ophalen dan adviseer ik dat je een taxi neemt naar de plaats bestemming en niet erheen lopen, anders krijg je van die taferelen uit een film :lol:
Transport vanuit het vliegveld was lekker goedkoop door zo een taxibus te nemen welke je met andere deelt. Probleem at wij hadden was dat de chinese chauffeur niet de weg wist en wij het hem aad de hand van de kaart moesten uitleggen :morecoffee:
Door san fransico is het goed vertoeven per bus. Wel een oeps moment gehad toen we daar waren. Liepen van het hotel naar fishermans warf toe, waren we bijna daar voelde we dat we achtervolgd waren. Dus doorstappen, begint die achter ons ook door te stappen. :? Snel de straat over gestoken en hij ook, wij dachten van dit is foute boel. Waren we bijna bij denny's en hij zat een 5m achter ons dus ik dacht nu gaan we los, :popcorn: komt er ineens vanuit nergens een taxi aan gereden en die stopte aan de andere kant van de straat en die kerel die ons volgde stopte. Dus wij snel denny's binnengelopen en de taxi chauffeur een duim gegeven. :thnx:
Moet er wel bij zeggen dat het een door de weekse dag was en er bijna niemand op straat was. Op de terugweg hebben we maar de taxi genomen :whistle: Eigenaar van de hotel zei je hebt heel veel geluk gehad :drinking:


Nog een aanrader voor liefhebbers van eten http://www.streetonpolk.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Hans » 15 jun 2009, 14:42

Haha, ja mijn eerste kennismaking met een grote amerikaanse stad was toen we met de taxi vanaf het vliegveld naar het hotel in San Francisco reden, hij nam de afslag van de snelweg de stad in en het eerst wat ik zag waren 4 negers die bij een brandende olieton zich stonden te warmen, gewoon op de stoep op een hoek van de straat. Shit man dacht ik, dit is echt net als in de films. :bag: Wist ik veel dat we toevallig even door een bad neighbourhood reden. Verder heb ik me nergens echt onveilig gevoeld, we zagen er dan ook niet echt uit als toeristen, mischien dat dat scheeld.

Gebruikersavatar
Prins Claus †
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 feb 2006, 16:38
Auto: BMW 118iA
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Prins Claus † » 15 jun 2009, 19:05

Wij gaan ook naar Florida! :thumbup:

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH
Laatst gewijzigd door Prins Claus † op 15 aug 2009, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39719
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Arthur » 15 jun 2009, 19:11

Dat heb ik in 2001 ongeveer zo gedaan. Alleen oa na Orlando eerst naar Daytona (beach) en toen weer afgezakt.

Gebruikersavatar
Prins Claus †
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 feb 2006, 16:38
Auto: BMW 118iA
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Prins Claus † » 15 jun 2009, 19:13

Arthur schreef:Dat heb ik in 2001 ongeveer zo gedaan. Alleen oa na Orlando eerst naar Daytona (beach) en toen weer afgezakt.
Nog insider tips?

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39719
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Arthur » 15 jun 2009, 19:24

Nee, niet echt. Je hebt die racebaan daar natuurlijk en je parkeert je auto op het strand en gaat ff zwemmen :wink:

Gebruikersavatar
Prins Claus †
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 feb 2006, 16:38
Auto: BMW 118iA
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Prins Claus † » 15 jun 2009, 19:34

Ik bedoel Florida in het algemeen... :roll:

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39719
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Arthur » 15 jun 2009, 19:43

:oops: Details, moet ik ff weer denken. Ben een cultuurbarbaar. Vond het rondrijden het mooist, het overnachten in die kleine hotelletjes en ergens in the middle of nowhere een sandwich eten die zo groot is als een pizza hier :lol: Onvermijdelijk zijn natuurlijk de Everglades met zo'n propellorboot (Chevy V8 met open uitlaten). Een pretparkje hier en daar. Vond de kant van Naples (golf van Mexico) wel gemoedelijker en gezelliger. Lekker warm water ook daar. Rondvaart door Fort Lauderdale, geloof ik, gedaan. Kom je langs al die miljonairshuizen en de drugspanden uit Miami Vice en CSI etc. Nog het 1 en ander gedaan maar kan ik zo niet meer bedenken :roll:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door MartijnGizmo » 15 jun 2009, 20:33

Tip voor autohuren: Alamo via USAReisen.de, scheelde bij ons behoorlijk!

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Wij gaan weer........

Bericht door Xave30 » 15 jun 2009, 22:12

Niall schreef:
San Diego is ook leuk.
Definitely!!!!!!!!! 8)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 15 jun 2009, 23:54

stefan740 schreef:Niels, ik ga de 25ste augustus. Vliegen op San Fransisco voor vrijwel hetzelfde bedrag als jou. Heb ook nog wel op Vegas vliegen gezocht maar jouw aanbieding niet gezien blijkbaar. Nooit eerder aan de westkust geweest, alleen Florida in rondgetoerd.

Niall, goede tips!
MartijnS, gaaaf. Wil ik ook :hammer: :lol:
:thumbup: Ik heb ook nog ff gekeken of naar LA of SF goedkoper zou zijn maar dat scheelde niks. Persoonlijk ging ik het liefste van LV omdat ik dan al een beetje in de richting zit van wat ik het mooiste vind. SF heb ik al eens gezien :wink: Voor jou lijkt me vanaf SF echt prima omdat het toch wel leuke dingen biedt (Golden Gate enz.). Hoe lang ga je? Als je niet echt een idee hebt qua route dan kun je vanuit SF heel prima "Best of the West" doen. Die route heb ik in 2002 gedaan en is gewoon fantastisch om te doen (heb em nog wel voor je eventueel). Ik wil nu wat meer land inwaarts omdat dat het meeste indruk maakte.
Martijn Koevoets schreef:Tip voor autohuren: Alamo via USAReisen.de, scheelde bij ons behoorlijk!
Is nog net ff goedkoper :thumbup: Zijn daar nog bijzonderheden bij?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 16 jun 2009, 00:04

Individual schreef:Wij hebben vorig jaar ook een toer gemaakt door the wild west. Dus mocht je een wat uitgebreider reisprogramma hebben dan kan ik je wel vertellen wat wel en wat niet de moeite waard is. Vier dagen in vegas lijkt mij persoonlijk wat teveel van het goede. The strip kun je op een avond helemaal bekijken en dan kun je bijvoorbeeld nog een dagje om naar de hooverdam en death valley gaan. Mocht je trouwens plannen hebben om de Alcatraz toer te nemen, reserveer dan al ruim voordat je vertrekt.
Niall schreef:Hij is geboren en getogen in SF en kan je precies vertellen waar op te letten en waar niet heen te gaan :wink: voorbeeld van de straat om de hoek bij de hilton in SF, daar begint junkie city

Vorig jaar een paar nachten daar gezeten. De eerste keer dat ik naar buiten liep kwam ik inderdaad wat onfris volk tegen, maar ik heb me nooit onveilig gevoeld.
Ik ben in 2002 ook al eens geweest :wink: SF vond ik in sommige delen wel wat "beladen" zeg maar met ook veel zwervers en mensen die je aanspreken omdat er "toerist" op je voorhoofd staat :lol: Destijds 2 dagen geweest maar dat zou voor mij niet meer hoeven ook al heeft de stad zeker wel z'n dingen. Vier dagen LV lijkt veel maar vorige keer waren we er twee dagen en het mocht best wat langer. Effectief zal het met een aankomst -en een vertrek dag ook geen vier dagen zijn. Deze keer gaat de focus ook veel meer liggen op National Parks en dan het liefst in de kleur oranje :shakeit: Ben ook aan het kijken of ik een stukje Rocky's mee kan nemen en via Yellowstone kan rijden :hmmm:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39719
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Arthur » 16 jun 2009, 10:52

Destijds ook via Alamo gehuurd. Was dik in orde. Vanuit NL geregeld en de Gold(?) uitvoering genomen. Op het Vliegveld (Miami) auto gehaald en ergens anders teruggebracht (weet niet meer waar). Auto stond op het vliegveld maar wel f#cking ver weg :lol:

MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door MartijnS » 16 jun 2009, 10:55

Gisteren de vlucht geboekt. Vrijdag 3 juli met Delta Airlines. 17 juli weer terug 8)

Robin
Berichten: 51360
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Robin » 16 jun 2009, 13:59

Dan maar hier. Ik vertrek 20 juli naar Bogota, m'n vrouw neemt de Experia GSM(Vodafone abo) mee, maar is er al vanaf 29 juNi. Nu kan ik m'n I Phone TMobile meenemen en makkelijk op de luchthavens waar ik moet wachten wat prutsen met dat ding. OF de ouwe vertrouwde Nokia E65(Vodafone) die het gewoon altijd doet in de jungle.
Is die TMobile I Phone geschikt voor Z Amerika en is ie wat bedrijfs/signaal zeker tov Vodafone die altijd top werkte daar?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CWATR, sitechris, smiley en 73 gasten