Op vakantie naar Amerika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 29 aug 2018, 21:49

Prachtig Reinier!! Vergelijkbaar met wat wij in 2009 hebben gedaan. Toen begonnen en geëindigd in LV, wat een prachtige reis.

Online
Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Rivanov » 30 aug 2018, 00:42

Ik zit momenteel in de USA, sinds vorige week zondag. Dit jaar 3 weken door Florida aan het cruisen, na vorig jaar 3 weken de Westcoast verkend te hebben. :)

Route vorig jaar (Begonnen en geëindigd in San Francisco):

Afbeelding

Erg nice wederom. Zijn begonnen in Miami voor 3 dagen, vervolgens vanuit daar naar Key West. Vanuit Key West zijn we via de Everglades naar Naples gegaan. Vervolgens vanuit Naples naar Fort Myers en vandaag aangekomen in St. Pete Beach. Morgen naar de NFL game in Tampa (Jacksonville Jaguars - Tampa Bay Buccaneers). Qua weer is het goed te doen. Sommige dagen in de namiddag een flinke bui, maar verder volop zon. :)

Route dit jaar (Begonnen en eindigen in Miami):

Afbeelding

Vervoersmiddel deze reis (net als vorig jaar) de Ford Mustang. ;)

Hier onderweg op één van de Keys. Prachtig om de route te rijden!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rivanov op 30 aug 2018, 00:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 30 aug 2018, 00:50

JP schreef: 29 aug 2018, 21:24 Leuk om al de verhalen te lezen ! Hoop dat het ooit eens binnen bereik (€$) is om dit ook te kunnen doen. Of Amerika of naar Australie.....
Jaartje langer doorrijden JP! Het is het waard imho.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31025
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door JP » 30 aug 2018, 10:15

Niels schreef: 30 aug 2018, 00:50
JP schreef: 29 aug 2018, 21:24 Leuk om al de verhalen te lezen ! Hoop dat het ooit eens binnen bereik (€$) is om dit ook te kunnen doen. Of Amerika of naar Australie.....
Jaartje langer doorrijden JP! Het is het waard imho.
Ja gek hè !? Elk jaar* €5k uitgeven aan een andere auto gaat wel maar om ze aan een vakantie uit te geven dat kan ik dan weer niet....:bag:


*soms nog sneller

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Wouter81 » 30 aug 2018, 11:01

Ik heb het tegenwoordig andersom. Vind ervaringen (zoals reizen) veel waardevoller als spullen. Geef per jaar dus onevenredig veel geld uit aan tripjes en maar heel weinig aan spullen. Heb van die ervaringen langer plezier.

Tom
Berichten: 21696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Tom » 30 aug 2018, 12:10

Mooie verhalen hierboven :)

Ik vind reizen tof, maar langer plezier? Soms kijk je er weer op terug of heb je het erover met je reisgenoten, maar het echte plezier zit 'm voor mij in de vakantie zelf en wat minder in het terugkijken. Dat is toch al snel 'over tot de orde van de dag'. Bij spulletjes heb je er juist wel dagelijks plezier van, al heb je daar natuurlijk ook dat de nieuwigheid er op een gegeven moment vanaf is.

Probeer er zelf trouwens een beetje balans in te vinden zodat het beide kan. Met alleen vakanties op een camping in Nederland had ik wellicht een dikkere auto gehad. Zonder dure spulletjes had ik wellicht de hele wereld al gezien.
Met reizen maak je meer mee dan je gewone dagelijkse ritme van opstaan-werken-slapen. Dat is gewoon heel leuk. Andere omgeving geeft ook energie. En je wilt wel wat van de wereld gezien hebben voordat je in een bejaardentehuis zit.

Met van die die-hard reismongolen die opscheppen over al hun zeer bijzondere ervaringen in het buitenland heb ik ook niks. Ondertussen voelen ze zich ongelukkig als ze 'gewoon' thuis zijn, want dan valt er niks op te scheppen op verjaardagen (waar je dan lekker afkeurend kan doen naar iedereen die niet, net zoals jij, de hele wereld heeft gezien). Van die mensen die expres (denken ze) geen toeristische dingen doen en helemaal geloven in alle bijzondere mensen (heel gek, die wonen alléén in het buitenland!) die ze ontmoeten. Want al die bijzondere mensen zijn altijd en naar iedereen heel aardig, natuurlijk niet in het bijzonder naar jou omdat je toerist bent (wat zo'n beetje synoniem is voor 'ik heb geld'). Want jij doet geen toeristische dingen.
Ook al mijd je de toeristische plekken, je blijft toerist = $$$. Wat natuurlijk prima is, gewoon van genieten, maar dat onnodige romantiseren van die reisfreaks... *Kots* :)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 30 aug 2018, 13:14

:lol:

Ik kan er gelukkig wel nog lang van na genieten en zoals nu ik in dit topic weer een paar foto's zie dan heb je er echt beeld bij hoe dat in RL is. Ben je er niet geweest dan is het niet meer dan een mooi plaatje. Hoeft niets mis mee te zijn hoor, ik veroordeel niets of niemand maar het gaat idd om de balans.

Het is wel gemakkelijk om te zeggen als je er ook niet echt wat om hoeft te laten natuurlijk. De balans ligt iets anders als je naast je reizen in een 440i, 4C, M-Coupe kunt rijden dan in een Starlet om maar wat te noemen. Zoals JP, ik zou echt eens een jaartje overslaan om een nieuwe auto te kopen en die 5K besteden aan een USA reis.

Tom
Berichten: 21696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Tom » 30 aug 2018, 13:51

Niels schreef: 30 aug 2018, 13:14
Het is wel gemakkelijk om te zeggen als je er ook niet echt wat om hoeft te laten natuurlijk. De balans ligt iets anders als je naast je reizen in een 440i, 4C, M-Coupe kunt rijden dan in een Starlet om maar wat te noemen.
Yep dat is ook weer zo (al ligt de nadruk bij mij nog iets meer op spulletjes dan verre reizen, iets te lang in m'n jeugd blijven hangen met reizen naar Ibiza etc. ;)).

Online
Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door RJK » 30 aug 2018, 15:25

Ik reis veel voor werk dus in de zomervakantie ver weg hoeft van mij eigenlijk (ook) niet. Maar het gezin wil ook weleens wat anders en de gespaarde punten van de luchtvaartmaatschappij moeten ook een keer op.

Mathijs1981
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2018, 12:24
Auto: BMW 3 Serie 320D
Contacteer:

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Mathijs1981 » 02 sep 2018, 12:41

Voor ons kan best beide, maar geen overbodig dure reizen, en slim zoeken naar deals. Het is altijd kwestie balans vinden. De winter hebben we allemaal wel hekel aan, dan kiezen we relatief goedkope landen waar dan goed weer is zoals Zuid-Afrika, Mexico, Peru of Thailand.

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Jeffrey026 » 02 sep 2018, 22:20

Denk precies zo, wil wel wat zien links en rechts maar spullen hecht ik meer plezier aan. De vrouw hier geeft niks om spullen en wilt het liefst lange,verre vakanties liefst buiten de toeristische gedeeltes. Tja ik vind dat niet echt prettig. Boek liever een hotel en blijf graag in toeristische plekken waar het leeft etc. Altijd een beetje spanning als we weer wat gaan boeken.
Ik boek het liefst niks en besluit het het liefst een dag van tevoren. Lekker impulsief en doen waar op dat moment je hoofd maar staat.
Nu is er een zo'n periode, over 3 weken 3 weekjes vrij gepland en de vrouw 2. Maar het liefst boekt ze morgen al wat.
Tom schreef: 30 aug 2018, 12:10 Mooie verhalen hierboven :)

Ik vind reizen tof, maar langer plezier? Soms kijk je er weer op terug of heb je het erover met je reisgenoten, maar het echte plezier zit 'm voor mij in de vakantie zelf en wat minder in het terugkijken. Dat is toch al snel 'over tot de orde van de dag'. Bij spulletjes heb je er juist wel dagelijks plezier van, al heb je daar natuurlijk ook dat de nieuwigheid er op een gegeven moment vanaf is.

Probeer er zelf trouwens een beetje balans in te vinden zodat het beide kan. Met alleen vakanties op een camping in Nederland had ik wellicht een dikkere auto gehad. Zonder dure spulletjes had ik wellicht de hele wereld al gezien.
Met reizen maak je meer mee dan je gewone dagelijkse ritme van opstaan-werken-slapen. Dat is gewoon heel leuk. Andere omgeving geeft ook energie. En je wilt wel wat van de wereld gezien hebben voordat je in een bejaardentehuis zit.

Met van die die-hard reismongolen die opscheppen over al hun zeer bijzondere ervaringen in het buitenland heb ik ook niks. Ondertussen voelen ze zich ongelukkig als ze 'gewoon' thuis zijn, want dan valt er niks op te scheppen op verjaardagen (waar je dan lekker afkeurend kan doen naar iedereen die niet, net zoals jij, de hele wereld heeft gezien). Van die mensen die expres (denken ze) geen toeristische dingen doen en helemaal geloven in alle bijzondere mensen (heel gek, die wonen alléén in het buitenland!) die ze ontmoeten. Want al die bijzondere mensen zijn altijd en naar iedereen heel aardig, natuurlijk niet in het bijzonder naar jou omdat je toerist bent (wat zo'n beetje synoniem is voor 'ik heb geld'). Want jij doet geen toeristische dingen.
Ook al mijd je de toeristische plekken, je blijft toerist = $$$. Wat natuurlijk prima is, gewoon van genieten, maar dat onnodige romantiseren van die reisfreaks... *Kots* :)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door ///Joost » 13 nov 2018, 11:03

Wij zijn ook afgelopen weekend terug gekomen uit de VS. We hebben er een werk/pleziervakantie van gemaakt in verhouding 1:2. :D Ik zat zoals gewoonlijk in de omgeving LA. Was toevallig tijdens SEMA, maar gelukkig hoefde ik niet te gaan. Veel van mijn collega's wel. Voor mij is het veel te druk daar.

Ik ga/moet in pricinipe nog ieder jaar terug naar CA, maar eens in de 2/3 jaar probeer ik de familie mee te nemen. Dit keer hebben we echt super genoten. Beste vakantie in jaren zeiden we nog tegen elkaar.
Omdat we er best wat vrienden en kennissen hebben zitten, hebben we veel tijd gespendeerd met bekenden, erg leuk. Vooral voor onze zoon was het geweldig. Predrag is nu 4 jaar oud, en je kunt nu een hoop doen wat we itt 2,5 jaar geleden niet konden doen. Zo waren de hoogtepunten voor hem het vieren van échte Halloween, inclusief rondgaan met emmertje en genieten met vrienden, alsook Disneyland. Hij heeft nu echt een mooie leeftijd om van zo'n dag te genieten. Ook nog best wat keren naar het strand geweest in Newport, Oceanside, Laguna en San Diego.

Qua huurauto hadden we een Mazda CX5. Niets bijzonders en ik heb er ook niet 1 foto van. :tooth: Was wel prettig rijden, met veel ruimte, en comfotable genoeg voor wat langere trips.

Het verst waar we geweest waren was Pismo Beach. Omdat ik voor werk altijd in de omgeving LA ben, associeer ik die omgeving ook altijd met mijn werk. Daarom hadden we gekozen om even voor 2 nachten er écht tussenuit te gaan. Hotelletje geboekt recht aan de kust. Vanuit de slaapkamer rechtstreeks uitzicht op de oceaan, echt prachtig met al die pelikanen, kolibri's en andere dieren.

Ik heb een kleine selectie met foto's, want mijn vrouw speelde meer de toerist dan ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Knot » 13 nov 2018, 11:06

Fraaie plaatjes hoor, alleen die CX5 keur ik niet goed ;)

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Luc B » 15 aug 2019, 03:50

Lekker man, genieten; deze 2 mee:
Afbeelding

Zijn zondag aangekomen in San Francisco. Een beetje valse start van Amerika gehad. Wat een ranzig gat was dat, ook heel onveilig gevoel met de bizarre hoeveelheid (agressieve) daklozen.

Via highway 1 (helemaal via de kust) gisteren verder getokkeld richting Santa Barbara. En vannochtend naar LA gegaan.

Wel leuk, Montery carweek (ook pebble beach) is nu aan de gang. Dus het was een groot komen en gaan van Super/hypercars. Best grappig om om 7.30 's ochtends met een F40 LM op te rijden.

Nu lekker op Huntington Beach, graad of 30. Morgen LA maar eens verkennen.

Afbeelding

Trekken nog helemaal door naar Las Vegas en dan via een hoop parken weer terug naar boven. Zou ons 3 weken zoet moeten houden.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Robin Hartog » 15 aug 2019, 04:59

Luc B schreef: 15 aug 2019, 03:50 Zijn zondag aangekomen in San Francisco. Een beetje valse start van Amerika gehad. Wat een ranzig gat was dat, ook heel onveilig gevoel met de bizarre hoeveelheid (agressieve) daklozen.
Bijzonder, ben nu zelf 3x in San Francisco geweest en wat jij hier nu schetst nog nooit meegemaakt..

Ziet er goed uit verder, enjoy! :)

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Luc B » 15 aug 2019, 05:34

Over 3 weken zijn we daar weer 2 dagen, maar wel op een andere locatie. Wij zaten denk ik echt in het verkeerde deel. Zonder overdrijven , ik heb er meer daklozen en "gekkies" gezien als normale mensen. Overal schreeuwende mensen, bruine medemensen die erg agressief deden.

Ik moet wel zeggen dat het vrijwel overal een rommeltje was. Met name langs de snelwegen, wat een hoop rotzooi ligt er zeg.

Dit gaf mij wel een beetje verkeerde eerste indruk van de USA, maar, nu is alles wel een stuk beter. Heb er zin in!

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Robin Hartog » 15 aug 2019, 06:30

Luc B schreef: 15 aug 2019, 05:34 Over 3 weken zijn we daar weer 2 dagen, maar wel op een andere locatie. Wij zaten denk ik echt in het verkeerde deel. Zonder overdrijven , ik heb er meer daklozen en "gekkies" gezien als normale mensen. Overal schreeuwende mensen, bruine medemensen die erg agressief deden.

Ik moet wel zeggen dat het vrijwel overal een rommeltje was. Met name langs de snelwegen, wat een hoop rotzooi ligt er zeg.

Dit gaf mij wel een beetje verkeerde eerste indruk van de USA, maar, nu is alles wel een stuk beter. Heb er zin in!
Fair enough. Ben benieuwd of je blik op SF nog verandert als je er straks weer bent. Wat betreft rommel; herkenbaar, in de National Parks (en sowieso meer richting het binnenland) vond ik het wel een stuk netter/fijner. :)

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Miesjel » 15 aug 2019, 09:06

Nog 2 weekjes aftellen en dan gaan GF en ik ook naar de VS. Voor GF wordt het de eerste keer en we gaan naar de west-kust. Beginnen in LA en dan naar San Diego om vervolgens via PCH naar SF te gaan en dan via Yosemite (fish camp) naar Death Valley, Las Vegas, Bryce Canyon, Grand Canyon en dan weer richting LA.

In grote lijnen voor velen de bekende route dus en voor mij ook niet nieuw.
Wel benieuwd naar Bryce Canyon, daar ben ik nog niet geweest. En de overnachtingen in Yosemite lijken me ook wel de moeite waard.

In 2015 bijna dezelfde route gedaan met m'n pa. Pa is geen autoliefhebber en wilde per sé een "normale goeiekeaupe" huurbak ; een jetta. Opzich een fijne auto maar nu met GF hebben we voor een Mustang carbrio gekozen. Lekker cliché haha

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 15 aug 2019, 10:26

Robin Hartog schreef: 15 aug 2019, 04:59
Luc B schreef: 15 aug 2019, 03:50 Zijn zondag aangekomen in San Francisco. Een beetje valse start van Amerika gehad. Wat een ranzig gat was dat, ook heel onveilig gevoel met de bizarre hoeveelheid (agressieve) daklozen.
Bijzonder, ben nu zelf 3x in San Francisco geweest en wat jij hier nu schetst nog nooit meegemaakt..

Ziet er goed uit verder, enjoy! :)
Mijn herinneringen aan SF zijn ook vooral de daklozen. Onvoorstelbaar aantal imho. Destijds zaten wij qua hotel op het randje van wat nog te doen was qua buurt dus ik herken het wel. Veel lawaai snachts, junkies die haai over auto's heen hangen etc. Nee er zijn echt slechte stukken bij daar. SF hoef ik zo nodig ook niet weer naar toe.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door ///Joost » 15 aug 2019, 10:27

Veel plezier Luc en Michel (en entourage). SF heeft veel daklozen, dat klopt. Maar als je weet op de juiste plekken te komen, is het echt wel een prachtige stad. Er is zo veel te zien in de westkust, dat het moeilijk kiezen is. Voordeel is dat je dan altijd een reden hebt om terug te gaan.
Probeer zo veel mogelijk buiten de ketens te eten. Dat geeft echt de leukste ervaringen. Zeker als je echt het binnenland in gaat.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39587
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Arthur » 15 aug 2019, 10:29

@Michel: Hopen dat het niet bloedheet is dan... Ik zou een dichte versie genomen hebben, of een grote SUV :)

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Miesjel » 15 aug 2019, 11:42

Ah joh we wonen in het zonnige zuid limburg, zijn wel wat gewend met die extreme Nederlandse zomers toch ? :tooth:

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Wouter81 » 15 aug 2019, 11:46

Mooie verhalen mannen! Pismo Beach vorig jaar ook geweest en overnacht, herkenbaar dus. En die supercar meeting in Monterrey eveneens herkenbaar, daar kwamen wij vorig jaar bij toeval ook in terecht. Heb me de ogen uitgekeken wat daar rondreed en geparkeerd stond, erg gaaf mee te maken.

Geweldig land, Amerika. Wil morgen wel weer terug...

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Knot » 15 aug 2019, 11:51

Mustang cabrio, ga je veel plezier aan beleven, zelfs de 4cyl is al top tegenwoordig. Death Valley uit haalde ik met een tragere camaro cabrio al ruim 150mph, dat moet de mustang met 300cc extra beter kunnen doen :tooth:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door ///Joost » 15 aug 2019, 11:52

Wouter81 schreef: 15 aug 2019, 11:46 Mooie verhalen mannen! Pismo Beach vorig jaar ook geweest en overnacht, herkenbaar dus.
+1, Wij zaten daar vorig jaar ook, in Shore Cliff hotel. Nou, zo wil ik elke dag wel wakker worden hoor. :love:
Prachtig al die pelikanen tegen de rotswand. Mensen die in zo'n omgeving wonen of zelfs werken, beseffen vaak niet wat ze hebben.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, BMWDennis, Google [Bot], m@rco, Majestic-12 [Bot], Paul76, tomgtr, Wimo en 73 gasten