Op vakantie naar Amerika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 02 jul 2009, 06:18

G Kolkman schreef:Ik heb een opzetje gemaakt voor onze trip:

Just over 3.000 mijl a.k.a. 4800 km oftewel net iets teveel (denk ik, 1200 km/week, zou dan af en toe een dag alleen maar moeten rijden om een dag niks te kunnen doen). Heb overigens in het noorden een relatief willekeurig keerpunt gekozen, daar kunnen wellicht eenvoudig enkele honderden miles gewonnen worden.

Lijkt me trouwens wel humor een groot sportevenement mee te pakken maar lijkt me vrij lastig worden zo midden in de zomer, alles ligt dan waarschijnlijk op z'n gat of niet? Nascar-race ofzo :mrgreen: , of desnoods honkbal/NBA.
Ik had deze er van gemaakt:

http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... 771973&z=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door G Kolkman » 02 jul 2009, 09:35

Ik hoef niet per se gruwelijk lang in Utah te zitten. Ik ben namelijk niet heel erg gecharmeerd van 30 graden plus, m'n persoonlijke koppakking knalt er dan altijd uit en dan zweet ik me de t*****. Daarbij wil ik ook nog een keer east to west doen door de zuidelijke staten als het wat koeler is, dus daar is ook geen noodzaak toe. Daarentegen wil mijn reisgenote graag de great plaines (volgens mij schrijf je dat zo :P ) zien. Het Utah-loopje was nog maar zozo ingepland, dit omdat ik dan wel weer de Grand Canyon wil zien.

Hebben jullie de overnachtingen al gepland eigenlijk? Wij willen de vrijheid hebben/houden dus hebben dat niet :lol: , op de eerste nacht na.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 02 jul 2009, 09:44

Het lijstje op de vorige pagina is vrij definitief. Met dag 9 en 10 ben ik nog niet zo heel blij dus dat wordt misschien nog anders. Voor de rest ga ik op zoek naar hotels. De eerste 2 nachten in LV heb ik geboekt in het MGM met uitzicht op de strip :shakeit:

Utah is zeker warm maar het is niet zo dat je er uren hoeft te lopen. Meestal is het met de auto naar een viewpoint rijden en daar er even uit. Valt wat dat betreft reuze mee. Tegen die hitte kan ik ook niet :wink: Het blijft wel een onwaarschijnlijk mooi deel 8)

MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door MartijnS » 02 jul 2009, 09:48

Ik vertrek morgen naar Vegas :banaan:
Heb er zin in :D

Gerdinand, vorig jaar waren wij er rond deze tijd ook en toen werd er nog volop Baseball gespeeld. Zijn toen naar de LA Dodgers geweest. Gaaf om een keer mee te maken hoor :thumbup:

PatrickC2
Berichten: 270
Lid geworden op: 05 feb 2009, 22:01
Contacteer:

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door PatrickC2 » 02 jul 2009, 12:28

Leuke tripjes mensen :D

Ik ben vorig jaar september 3 weken in het zuid-westen van Amerika geweest, is echt zo mooi daar. Zou zo weer terug willen :D

PatrickC2
Berichten: 270
Lid geworden op: 05 feb 2009, 22:01
Contacteer:

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door PatrickC2 » 02 jul 2009, 12:31

Niels schreef:Dag 11: Moab via Arches, Canyonlands, deadhorse point 220km/5hr
:shock: ga je dat allemaal in één dag proppen joh? Zou zonde zijn. Ik ben vorig jaar één complete dag in Arches geweest en één dag Canyonlands + Dedadhorse gedaan.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 02 jul 2009, 19:34

Goeie opmerking Patrick :thumbup: Voor mij is dat moeilijk in te schatten aangezien ik er nog nooit geweest ben. Zal eens kijken of ik het anders kan inpassen :hmmm: Nou moet ik wel zeggen dat we geen wandelaars zijn die kilometers willen lopen :wink: Ik weet niet of dat nog verschil maakt?

Nog meer adviezen over wat we absoluut moeten zien of Hotels o.i.d? Wat heb jij allemaal bezocht?

PatrickC2
Berichten: 270
Lid geworden op: 05 feb 2009, 22:01
Contacteer:

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door PatrickC2 » 03 jul 2009, 09:16

Niels schreef:Goeie opmerking Patrick :thumbup: Voor mij is dat moeilijk in te schatten aangezien ik er nog nooit geweest ben. Zal eens kijken of ik het anders kan inpassen :hmmm: Nou moet ik wel zeggen dat we geen wandelaars zijn die kilometers willen lopen :wink: Ik weet niet of dat nog verschil maakt?
Dat maakt wel uit ja. Als je echt gaat wandelen/ hiken, zoals wij vorig jaar wel hebben gedaan, dan ben je veel meer tijd kwijt. Maar jij ziet dan natuurlijk wel veel meer van het park zelf.
Niels schreef:Nog meer adviezen over wat we absoluut moeten zien of Hotels o.i.d? Wat heb jij allemaal bezocht?
Dit was vorig jaar mijn trip:

Dag 1: Amsterdam - Las Vegas met een tussenstop in Chicago
Dag 2: Las Vegas - Springdale, bezoek Zion Park
Dag 3: Springdale - Bryce Canyon (Ruby's Inn), bezoek Bryce Canyon
Dag 4: Gehele dag Bryce Canyon
Dag 5: Bryce Canyon - Moab, onderweg tussenstop gemaakt in o.a. Capitol Reef
Dag 6: Moab, bezoek Arches Park
Dag 7: Moab, bezoek Canyonsland en Dead Horse Point State Park
Dag 8: Moab - Cortez
Dag 9: Cortez, bezoek Mesa Verde Park
Dag 10: Cortez - Monument Valley (Gouldings Lodge), bezoek Monument Valley
Dag 11: Monument Valley - Page, bezoek Lower Antelope Canyon en Horseshoe Bend
Dag 12: Page, bezoek Grand Canyon North Rim
Dag 13: Page - Grand Canyon (Bright Angel Lodge), bezoek Grand Canyon South Rim
Dag 14: Grand Canyon - Flagstaff, bezoek aan Sedona
Dag 15: Flagstaff - Las Vegas, onderweg bezoek aan o.a. Hoover Dam
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Amsterdam
Dag 19: Aankomst in Amsterdam

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 03 jul 2009, 09:25

Nice :thumbup:

PatrickC2
Berichten: 270
Lid geworden op: 05 feb 2009, 22:01
Contacteer:

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door PatrickC2 » 03 jul 2009, 09:39

Als ik jou was zou ik in Arches echt de wandeling maken naar Delicate Arch (5 km heen en terug, wel flink hoogteverschil), is echt de moeite waard. Met dit als eindpunt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door G Kolkman » 03 jul 2009, 09:51

:D

Ik heb net afgelopen weekend wandelschoenen gekocht overigens, geeft de intentie wel een beetje aan :) . Oja, moet ze even aantrekken nu (10 dagen proberen mag maar dan wel in huis of op werk :lol: ).

Ik sta ook open voor tips trouwens :) .

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 03 jul 2009, 10:08

Fantastische plaatjes Patrick :clap: Helaas is mijn vriendin fysiek niet fit dus een beetje stevige wandeling zit er niet in :wink:

Gebruikersavatar
peer
Berichten: 335
Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
Locatie: mol

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door peer » 03 jul 2009, 13:24

2 jaar geleden ben ik met 2 vrienden ook naa amerika geweest. Eerst 1 dagje new-york, darana door gevlogen naar las vegas.
Daar enkele nachten gebleven en vervolgens met de camper 2 weken rond gereden, las vegas, los angeles, san fransisco en terug naar las vegas.

En vanuit las vegas terug naar new-york om daar nog wat dagen rond te hangen om vervolgens weer naar huis te gaan. Echt een mooie vakantie.

Dit jaar gaan we naar florida voor 3 weken maar in plaats van een camper gaan we met een cabrio rijden.
We vertrekken 3 augustus en gaan daar weer een rondtrip doen :playcar:

Eerst miami dan richting daytona, orlando en de everglades. Aan het einde nog even enkele dagen naar key-west en de laatste dagen weer in miami rond hangen.

Gebruikersavatar
Prins Claus †
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 feb 2006, 16:38
Auto: BMW 118iA
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Prins Claus † » 06 jul 2009, 08:46

peer schreef:Dit jaar gaan we naar florida voor 3 weken maar in plaats van een camper gaan we met een cabrio rijden.
We vertrekken 3 augustus en gaan daar weer een rondtrip doen :playcar:

Eerst miami dan richting daytona, orlando en de everglades. Aan het einde nog even enkele dagen naar key-west en de laatste dagen weer in miami rond hangen.
EDIT: Never mind

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH
Laatst gewijzigd door Prins Claus † op 15 aug 2009, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door G Kolkman » 06 jul 2009, 09:42

Weet iemand trouwens waar zich de/een vliegtuigsloperij bevind? Zat gisteren Topgear te kijken en het eerste wat ik uitbrulde was: 'Oja, die heb je daar ook, dat MOET ik zien :D !'

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door allen » 06 jul 2009, 09:54

Wellicht vind je dit leuk om te zien?

http://www.amarcexperience.com/Default.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Hans » 06 jul 2009, 09:54

G Kolkman schreef:Weet iemand trouwens waar zich de/een vliegtuigsloperij bevind? Zat gisteren Topgear te kijken en het eerste wat ik uitbrulde was: 'Oja, die heb je daar ook, dat MOET ik zien :D !'
Dat is in Tucson. (in het zuid - oosten van de stad)

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door G Kolkman » 07 jul 2009, 00:55

Dat is precies wat ik bedoel ja :) ! Jammer genoeg ligt het net iets te ver naast de route (400 km enkele reis vanaf grand canyon, wat ongeveer het dichtsbijzijnde punt is.

Moet maar een keer in de winter door de zuidelijke staten heen denk ik zo :mrgreen: .

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door G Kolkman » 08 jul 2009, 21:12

Oh damn!

19 Juli, oftewel minder dan een week na ons vertrek uit Denver vind in Colorado Springs (100 km de verkeerde kant op) de Pikes Peak plaats :hammer: :nerd: :shakeit: :shithappens: :shocking: .

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 08 jul 2009, 22:08

:hmmm: hoe krijg ik dat voor elkaar :mrgreen:

MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door MartijnS » 09 jul 2009, 08:40

Ben helaas op de eerste dag van de WSOP uitgeschakeld, maar het is wel weer super hier in Vegas :D
Zaterdag eens iets anders dan uitgaan en gokken, dan is er hier op de Speedway een ronde van het Formula Drift kampioenschap, Amerikaanse Pro series oid :df: http://www.formulad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 09 jul 2009, 10:15

Veel plezier daar :!:

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Maus335i » 20 jul 2009, 14:58

Oh ik geniet van al die verhalen!! Ik wil zoooooooo graag dit jaar weer naar Amerika. Een lange trip zit er niet in, maar een weekje florida/californië of UITERAARD New York zie ik nog wel gebeuren :D

MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door MartijnS » 20 jul 2009, 15:07

Driften was gaaf! :df: Gaat hard hoor! 8)

Verder inmiddels weer thuis, mooie vakantie gehad die 2 weken. Maar dat is lang genoeg in Las Vegas ;)
Zijn nog naar de Grand Canyon geweest met een klein vliegtuigje en daar een bustoer gehad van een paar uur. Erg gaaf.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door G Kolkman » 22 jul 2009, 06:53

Ik (wij) zijn net in Salt Lake City aangekomen. Ongeveer-ish op schema dus :D , met als opmerking dat we maar een paar km door Montana zijn gereden, in onze hoek is daar relatief gezien niets interessants. That said, wat een geweldig land zeg, zo ruw en afwisselend :love: . Als je een beetje zoekt zijn er ook prima DF-wegen te vinden met als grootste nadelen alleen de toegestane snelheid en andere weggebruikers. Kunst is vooral van de ubersaaie interstates af te blijven. Daarnaast helpt de rijdynamiek van een Kia Rio sedan aut. ook niet echt mee maar what the h***, it'll corner :lol: . Heb zelfs nog een dirt road van 90 km lang ( :shock: ) gereden. Kost 2 uur ofzo maar dan kom je echt door zuuuulke mooie plekken. Wyoming FTW :lol: .

Teller staat inmiddels op 1920 mijl. Rocky Mountains national park is mooi, Yellowstone ook alleen kamperen is scheiss, maar zonder reserveren ook een must, al helemaal als je on a budget bent.


Wat tenslotte geni-fokking-aal is is toch wel dat je o-ver-al van die oude troep in back yards ziet staan, van 50ties via sixties tot 70ties en 80ties materiaal. Alles daarna is junk maar dat was al bekend. Behalve pick-ups, ik wil een Dodge ram. Of een Ford F250 ofzo :mrgreen: 8) .

Goed, ik ga slapen, morgen een dagje alleen op stap, kan ik eindelijk wat junk-yards op de foto zetten zonder raar aangekeken te worden :nerd: :playcar: .

p.s. valt me wel tegen hoe duur oude meuk hier nog is. Beetje pickup van 15-20 jaar oud betaal je nog easily 3.000 tot 4.000 dollar voor, en dan krijg je de deuken er gratis bij.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], ED35 en 471 gasten