Supermarkt wil contant geld bannen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door romo » 11 jun 2009, 14:43

duifjes.com schreef:Romo heeft z'n M3 ook cash betaald wedden :D

ps. je komt ze nog tegen particulieren die cash hun auto aftikken....sommige vinden het gewoon mooi gaan naar de bank halen geld op tikke af en ik breng het direct weer naar de bank maar goed...







Had ik wel gewild cash betalen, wat blijkt; moet ik eerst het geld bestellen bij de bank :bag: :shocking: :fy: ( moet je nagaan; je eigen geld "bestellen" bij de bank) zoveel was er niet op voorraad............................dat duurde dan 2 weken ( nog debieler), nou egh laat maar, ik haal hem morgen op ( althans als ik hem betaald heb)

Zoals ik al melde; de wereld op de kop, de gekte onder ons, en we accepteren het ook nog net als een VISA card................................

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Snipe » 11 jun 2009, 17:18

Hubert Duijzer schreef:
Snipe schreef:Nu wordt er af en toe eens een kassaatje leeggeroofd door mensen die het harder nodig hebben dan Dirk of Appie.
En dit is dus de mentaliteit hier in nl.
De gemiddelde overvaller is rond de 20 jaar en hangt op straat.
De gemiddelde ondernemer werkt zich een slag in de rondte en loopt een enorm riscico, als je dan nog eens vuurwapens en messen naar je toe krijgt terwijl de buitenwereld de schouders ophaalt en denkt "zit mij wel best, als ik het maar niet ben'. Dan vraag ik me serieus af hoeveel realiteitszin iemand heeft.
Prima dat je me quote, maar dit is maar de helft. Wat ik er mee bedoelde is dat de supermarkten op deze manier het probleem verplaatsen van zichzelf naar de consument. De consument, dat zijn wij.
....en ja, dan heb ik liever dat een supermarkt overvallen wordt want daar is wél beveiliging en daar is wél cameratoezicht en daar is dus wél enige kans om de daders te pakken.

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 992
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Sander » 11 jun 2009, 17:19

Wel een grappig onderwerp..
Een paar weken terug kreeg ik van de bank mijn vervangende pas. Aangezien ik nog chip-tegoed op mijn oude pas had moest ik dat er eerst afhalen, daarna kon ik de nieuwe pas gebruiken.

Op een gegeven moment was ik bij de Hornbach met een kar vol planten, grond enz.. de kassiere heeft de hele kar in een minuut of 5 gebliept. Vervolgens wou ik betalen, dus ik pak mijn oude pinpas erbij en hoppa.. duurde 2 korten 2 langen, en pieeep-pieeep "Kaart geblokkeerd".. Hmm kut dacht ik, nouja geeft niks ik heb een vervangende pas dus laat dat chiptegoed dan maar zitten (als je de nieuwe pas gebruikt dan word de oude automatisch geblokkeerd). Ik de nieuwe pas door de gleuf gehaald , pieeep-pieeeep "Kaart geweigerd".. gloeiende gloeiende had ook geen contant meer dus moest me verontschuldigen en een pinautomaat opzoeken.

Daar werkte de oude kaart alleen nog om het chiptegoed eraf te halen maar geld opnemen was geblokkeerd. De nieuwe pas kon ik wel gebruiken om geld op te nemen.. gelukkig eind goed al goed dus kon mijn planten ophalen ;)

De volgende dag zou ik nog even tanken , was sávonds 23;30 en dacht ach Tinq is vlakbij rijd ik wel ff heen.. laatste blokje verdween uit het display en begon te piepen "Nu tanken a.u.b". Eenmaal bij het tankstation gekomen werd het een nachtmerrie de pinpas gaf op alle terminals "Kaart geweigerd"... :roll:

Daar sta je dan in het donker met een lege tank, gelukkig had ik nog een paar tientjes contant maarja waar vind je een tankstation waar je kan betalen in zo'n gat. Toch maar besloten om naar Boerakker (snelweg -> Shell) te rijden, maar dat is zo'n 25km rijden.. Lampen uit, radio uit en met een gangetje van 50-60 en honderden meters voor een stoplicht laten uitrollen op naar het tankstation.
Uiteindelijk heb ik het gehaald en kon ik gelukkig contant betalen...

Rabobank vertelde dat dit noooooit voorkwam en zou me een vervangende pas sturen (5 werkdagen wachten). Aangezien geld pinnen bij de geldautomaat wel werkte moest ik voor elke boodschap geld pinnen en contant betalen.. en dat is extreem ruk!

Moraal: Betalen met je pin is ideaal, maar contant geld verbieden is zinloos als je pas stuk is. Ze moeten dit dus 100% bedrijfszeker moeten maken anders is dit niet in te voeren.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Knot » 11 jun 2009, 17:21

Dat zeg ik de hele tijd al, alle kassa's PIN only en 1 kassa in de hoek voor de probleemgevallen...

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Rupie » 11 jun 2009, 17:25

Knot schreef:Dat zeg ik de hele tijd al, alle kassa's PIN only en 1 kassa in de hoek voor de probleemgevallen...
En dan ben je dus dubbel de lul als je pinpas kapot is en je bij de bejaarden en mongolen mag aansluiten :mrgreen:

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Tom » 11 jun 2009, 17:37

Ruben schreef:
Knot schreef:Dat zeg ik de hele tijd al, alle kassa's PIN only en 1 kassa in de hoek voor de probleemgevallen...
En dan ben je dus dubbel de lul als je pinpas kapot is en je bij de bejaarden en mongolen mag aansluiten :mrgreen:
Beetje respect voor romo.................................... :mrgreen:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Metchu » 11 jun 2009, 17:42

....................... :mrgreen: .........................

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Knot » 11 jun 2009, 17:43

Dan moet je zorgen dat je je zaakjes goed voor mekaar hebt.... zo niet dan is het terecht dat je gestraft wordt anders worden ook de "snuggere" mensen gestraft bij elke kassa!!

Ik heb de bonuskaart al op de plank liggen, pinpas en code al gedaan terwijl de boodschappen nog gescand worden, daarnaast ook nog eens alles in de tas zitten voordat de bon geprint is (ondertussen ff OK uiteraard) en ben al buiten voordat het volgende figuur uberhaupt heeft nagedacht in welke zak de muntenknip zit ;)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Snipe » 11 jun 2009, 17:48

Tom schreef:
Ruben schreef:
Knot schreef:Dat zeg ik de hele tijd al, alle kassa's PIN only en 1 kassa in de hoek voor de probleemgevallen...
En dan ben je dus dubbel de lul als je pinpas kapot is en je bij de bejaarden en mongolen mag aansluiten :mrgreen:
Beetje respect voor romo.................................... :mrgreen:
Ik betaal ook liever contant.
En aangezien Romo 12 jaar ouder is dan ik..... Is hij dan de bejaarde en ik de mongool?

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Rupie » 11 jun 2009, 17:51

Knot schreef:Dan moet je zorgen dat je je zaakjes goed voor mekaar hebt....
Hoe ziet dat eruit? 3 pinpassen en 3 verschillende betaalrekeningen? :mrgreen:

Ik probeer alles met pin te betalen. Ben dus ook blij met de slogan, klein bedrag pinnen mag. Heb het wel gehad met die klote euro munten. Na 7 jaren weet ik nog niet of het nu 20 of 50 eurocent is. Dus wat mij betreft allemaal aan de pin. Maar er zitten wel haken en ogen aan. En de banken willen er geld aan blijven verdienen.

Mijn oude abnamro kastje was laatst kapot, nog geen jaar oud volgens mij, en nu wilden ze me voor de nieuwe identifier ff 14.95 laten betalen. Na meerdere boze emails hebben ze twee maanden voordat ze het bedrag zouden aftrekken het geld overgemaakt. Ik stap zo over naar een andere bank. Dat soort dingen moeten ze dus uit hun hoofd laten. Ik heb elke maand geld op de bank staan en sta NOOIT rood. Daar zie ik niks voor terug, maar ik wil daar zeker ook niet voor betalen.

Maar voor de rest: ik wil alles pinnen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Max V » 11 jun 2009, 17:53

Zoals je in eerder topic zelf zei Snip:

Beide kan ook ;)

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Max V » 11 jun 2009, 17:55

Ruben schreef:Ik heb elke maand geld op de bank staan en sta NOOIT rood. Daar zie ik niks voor terug
Niet zo gek dat je daar niets voor terug ziet, want het is juist het rood staan en het verstrekken van kredieten wat de banken het meeste geld oplevert ;)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Snipe » 11 jun 2009, 17:56

Ruben schreef: Ik heb elke maand geld op de bank staan en sta NOOIT rood. Daar zie ik niks voor terug, maar ik wil daar zeker ook niet voor betalen.
Als je nooit rood staat ben je een slechte klant voor de banken. Ze lenen met dank aan Wouter Bos zó goedkoop dat de roodrente een leuke bron van inkomsten is voor ze.

@ Max: 31 is niet zo heel bejaard, als je het mij vraagt.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Rupie » 11 jun 2009, 17:56

Max V schreef:
Ruben schreef:Ik heb elke maand geld op de bank staan en sta NOOIT rood. Daar zie ik niks voor terug
Niet zo gek dat je daar niets voor terug ziet, want het is juist het rood staan en het verstrekken van kredieten wat de banken het meeste geld oplevert ;)
Shit, ik begrijp er ook nooit wat van :hammer: :thnx: :popcorn:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Rupie » 11 jun 2009, 17:57

Maar helemaal fris ben je ook niet meer, met je voorliefde voor ouwe fietsen :nana:
Snipe schreef:
Ruben schreef: Ik heb elke maand geld op de bank staan en sta NOOIT rood. Daar zie ik niks voor terug, maar ik wil daar zeker ook niet voor betalen.
Als je nooit rood staat ben je een slechte klant voor de banken. Ze lenen met dank aan Wouter Bos zó goedkoop dat de roodrente een leuke bron van inkomsten is voor ze.

@ Max: 31 is niet zo heel bejaard, als je het mij vraagt.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Snipe » 11 jun 2009, 18:06

Die voorliefde voor ouwe fietsen heb ik niet in elk opzicht 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door RVV » 11 jun 2009, 19:18

romo schreef:Niemand begrijpt hier blijkbaar het punt van de discussie.........................


GELD is een WETTIG betaalmiddel. PINNEN idem..................


Dan wil ik kunnen kiezen, het is niet het een of het ander............................

Of ik moet wachten bij een kassa, of het inefficiënt is, dat maakt me geen donder uit, als ik cash wil betalen, dan doe ik dat dus....................................
+6554303030033 ongeveer.

Onvoorstelbaar dat mensen hier zo makkelijk over denken.

Helemaal in een tijd dat skimmen van bankpassen echt schering en inslag is. En verder wat vinden we er van dat miniteus kan worden bepaald hoe/wat en hoeveel boodschappen je doet ? Want aan elke pintransactie zit een kassabon vast waar alles opstaat. En ja ik heb een bonuskaart van de AH en nee die staat niet op mijn/onze naam.

Tegenargument, maar ze weten al zoveel van mij.. internet blabla..

MAAR laten we ons toch never nooit de mogelijk afpakken om zelf te bepalen HOE we geld willen betalen..

Dit stinkt echt aan alle kanten IMHO... gelukkig zullen er altijd slimme supermarkten zijn die wel kontant geld blijven accepteren,.. die gaan gouden tijden dan tegemoet...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door RVV » 11 jun 2009, 19:30

Metchu schreef:ik stond laatst bij de Vomar er waren 4 volle kassa's dikke rijen... en toen zag ik dat er 2 pinkassa's stonden... helemaal leeg! Zelf scannen en dan even pinnen... ik was in 1 minuutje klaar, terwijl de rest achterlijk in de rij stond te wachten. wat mij betreft ideaal!!!

...

Haha ook zo'n mooie.. Metin realiseer je je dat je ineens onbezoldigd kassa jufrouw bent. Daarbij werk je altijd minder efficient dan een kassajufrouw. minuutje weg ? Ik geloof er niks van :wink: Ik snap wel dat met een paar kleine boodschapjes je snel kunt zijn, maar als je een volle boodschappenkar hebt. met een kop er op.. dan never nooit dat je sneller bent..

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door RVV » 11 jun 2009, 19:37

Sander mooi verhaal.. het blindelingse vertrouwen in de plastic kaart.. ik heb standaard altijd 200 tot 300 euro cash bij me. Ben je in nood op wat voor manier, dan kun je je altijd nog redden met cash geld op zak.

Het mooiste van cash geld vind ik trouwens dat je weet dat je het hebt.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Metchu » 11 jun 2009, 19:39

Rico schreef:
Metchu schreef:ik stond laatst bij de Vomar er waren 4 volle kassa's dikke rijen... en toen zag ik dat er 2 pinkassa's stonden... helemaal leeg! Zelf scannen en dan even pinnen... ik was in 1 minuutje klaar, terwijl de rest achterlijk in de rij stond te wachten. wat mij betreft ideaal!!!

...

Haha ook zo'n mooie.. Metin realiseer je je dat je ineens onbezoldigd kassa jufrouw bent. Daarbij werk je altijd minder efficient dan een kassajufrouw. minuutje weg ? Ik geloof er niks van :wink: Ik snap wel dat met een paar kleine boodschapjes je snel kunt zijn, maar als je een volle boodschappenkar hebt. met een kop er op.. dan never nooit dat je sneller bent..

ik had een brood bij me... dan ga ik niet een kwartier aan de kassa staan achter al die kwijlende oudjes (no offence romo :mrgreen: )....

Maar ik geef je voor de rest 1000000% gelijk met de post hierboven (over keuzevrijheid) ;) Ik zeg alleen dat een paar van deze kassa's best handig zijn ;)
Laatst gewijzigd door Metchu op 11 jun 2009, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Snipe » 11 jun 2009, 19:40

Rico schreef:Sander mooi verhaal.. het blindelingse vertrouwen in de plastic kaart.. ik heb standaard altijd 200 tot 300 euro cash bij me. Ben je in nood op wat voor manier, dan kun je je altijd nog redden met cash geld op zak.

Het mooiste van cash geld vind ik trouwens dat je weet dat je het hebt.
Ik ging een keer vanaf Groningen terug naar huis. Onderweg moest ik tanken, maar de benzinestations hebben allemaal nachtautomaten op die route. Op zich geen punt, maar er was een pinstoring. De Shell bij Muiden was nét een paar kilometer te ver...

Luco

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Luco » 11 jun 2009, 19:44

romo schreef:Niemand begrijpt hier blijkbaar het punt van de discussie.........................


GELD is een WETTIG betaalmiddel. PINNEN idem..................


Dan wil ik kunnen kiezen, het is niet het een of het ander............................

Of ik moet wachten bij een kassa, of het inefficiënt is, dat maakt me geen donder uit, als ik cash wil betalen, dan doe ik dat dus....................................

een 500 euro biljet is ook een wettig betaalmiddel maar wordt nergens aangepakt.
Ik heb er wel eens aan zitten denken om gewoon te tanken en dan met een 500 eurobiljet betalen.
Kijken wat ze doen, volgens mij mogen ze het niet weigeren, ondanks die stickers op de deur enzo.
Ik ben het dus met Romo eens.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Snipe » 11 jun 2009, 19:45

Zit Penose Racing zo dik in het zwartgeld?

Luco

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Luco » 11 jun 2009, 19:52

Ja dat geld van die 500.000 wietplanten moet ik toch ergens instoppen :jenna:

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Hubert D » 11 jun 2009, 20:44

Snipe schreef:
Hubert Duijzer schreef:
Snipe schreef:Nu wordt er af en toe eens een kassaatje leeggeroofd door mensen die het harder nodig hebben dan Dirk of Appie.
En dit is dus de mentaliteit hier in nl.
De gemiddelde overvaller is rond de 20 jaar en hangt op straat.
De gemiddelde ondernemer werkt zich een slag in de rondte en loopt een enorm riscico, als je dan nog eens vuurwapens en messen naar je toe krijgt terwijl de buitenwereld de schouders ophaalt en denkt "zit mij wel best, als ik het maar niet ben'. Dan vraag ik me serieus af hoeveel realiteitszin iemand heeft.
Prima dat je me quote, maar dit is maar de helft. Wat ik er mee bedoelde is dat de supermarkten op deze manier het probleem verplaatsen van zichzelf naar de consument. De consument, dat zijn wij.
....en ja, dan heb ik liever dat een supermarkt overvallen wordt want daar is wél beveiliging en daar is wél cameratoezicht en daar is dus wél enige kans om de daders te pakken.
Andere helft was zoiets "zit mij wel best, als ik het maar niet ben'.
Kijken of je nog zo praat als je vrouw of vriendin aan de kassa zit en met een pistool een blauw oog geramd krijgt, als je begrijpt wat ik bedoel.

En pin only word het echt niet zoals ik ook al zei, dus deze discussie gaat eigenlijk nergens over.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Eric Z, Robbert92, tomgtr en 174 gasten