Supermarkt wil contant geld bannen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Knot » 11 jun 2009, 11:24

Prima, maar dan wel graag aan een kasse met mega rij waar iedereen er zo over denkt.

Zelfde idee als de mandjeskassa.. de PIN kassa!

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Maus335i » 11 jun 2009, 11:24

romo schreef:Niemand begrijpt hier blijkbaar het punt van de discussie.........................


GELD is een WETTIG betaalmiddel. PINNEN idem..................


Dan wil ik kunnen kiezen, het is niet het een of het ander............................

Of ik moet wachten bij een kassa, of het inefficiënt is, dat maakt me geen donder uit, als ik cash wil betalen, dan doe ik dat dus....................................
Waarom start je dit topic dan? Alleen om te zeggen dat je cash wil kunnen blijven betalen? Dat heb je al gedaan, dus nu is de vraag:

WAAROM zou je cash willen blijven betalen? Alleen maar omdat het een wettig betaalmiddel is of omdat je er ook nadelen van in ziet? Die hoor ik graag namelijk, tot nu toe lees ik juist vooral voordelen van het afschaffen van cash betalen (o.a. omdat het efficient is).

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door romo » 11 jun 2009, 11:35

Lijkt me toch duidelijk; als een supermarkt weigert om contante betalingen aan te nemen........................
sterker; die mogelijkheid niet meer biedt........................


Dat vind ik wel een draadje waard, niet dan?

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Wouter81 » 11 jun 2009, 11:35

By the way, ik kan bij de lokale supermarkt ook niet betalen met 200 of 500 euro biljetten. Hangt een grote sticker bij de kassa dat deze niet geaccepteerd worden. Dat zijn ook wettige betaalmiddelen, toch kan ik er niets mee in de supermarkt. Feitelijk is dit nieuwe idee een uitbreiding van het huidige beleid.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door romo » 11 jun 2009, 11:36

Wouter81 schreef:By the way, ik kan bij de lokale supermarkt ook niet betalen met 200 of 500 euro biljetten. Hangt een grote sticker bij de kassa dat deze niet geaccepteerd worden. Dat zijn ook wettige betaalmiddelen, toch kan ik er niets mee in de supermarkt. Feitelijk is dit nieuwe idee een uitbreiding van het huidige beleid.
Ook debiel, dan test de biljetten maar, doen ze met die van € 50,-- ook........................

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door romo » 11 jun 2009, 11:39

Ik zie zelf helemaal geen nadelen van cash betalen,.................................als een ander de kassa leegrooft hoeft dat toch niet op de betaler afgewenteld te worden?........................lekker zo hoor......................

Het is werkelijk de omgekeerde wereld..............................

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Tom » 11 jun 2009, 11:42

romo schreef:Ik zie zelf helemaal geen nadelen van cash betalen,.......
Ik wel.
Voor mezelf geklooi met die klote muntjes uit het prehistorische tijdperk.. waar je moeilijk gepast mee kan betalen en weer zooi terugkrijgt, dus een dikke portemonnee (betaal liever met briefgeld en krijg altijd muntjes terug).
Bij anderen: langer moeten wachten omdat ze aan het graaien zijn in die portemonnee om de juiste muntjes bij elkaar te vinden en je dus langer staat te wachten.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Snipe » 11 jun 2009, 11:47

romo schreef:Ik zie zelf helemaal geen nadelen van cash betalen,.................................als een ander de kassa leegrooft hoeft dat toch niet op de betaler afgewenteld te worden?........................lekker zo hoor......................

Het is werkelijk de omgekeerde wereld..............................
Nu wordt er af en toe eens een kassaatje leeggeroofd door mensen die het harder nodig hebben dan Dirk of Appie. Als dat risico nou uitgesloten wordt, hoe veel groter wordt dan het risico dat jij met een mes op je keel naar de pinautomaat wordt gesleept?

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door duifjes.com » 11 jun 2009, 11:53

Romo....klopt....Ik heb ook zo;n hekel aan 100euro wordt niet geaccepteerd....volgens mij mag dat niet want het is een WETTIG betaalmiddel......verder boeit het me niet zo......alleen op vakantie betaal ik alles contant *(en 1 a 2 pinnen) :mrgreen:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door steve smith » 11 jun 2009, 12:10

Nandor schreef:Modern boodschappen doen is toch gewoon je zooi in de automatische scan gooien?
Nee. Vannuit je bed wireless op je macbook op albert.nl klikken. En dat bevalt prima!

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Jelmer850i » 11 jun 2009, 12:36

Waar moet dat heen met ons zwart geld ???? :mrgreen:
Ik betaal ook graag cash, ook grotere apparaten, auto's etc. alleen wordt het steeds lastiger.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Steven N. » 11 jun 2009, 12:48

romo schreef:Niemand begrijpt hier blijkbaar het punt van de discussie.........................


GELD is een WETTIG betaalmiddel. PINNEN idem..................


Dan wil ik kunnen kiezen, het is niet het een of het ander............................

Of ik moet wachten bij een kassa, of het inefficiënt is, dat maakt me geen donder uit, als ik cash wil betalen, dan doe ik dat dus....................................
+1 Duidelijker kan het niet :mrgreen:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Metchu » 11 jun 2009, 12:51

ik stond laatst bij de Vomar er waren 4 volle kassa's dikke rijen... en toen zag ik dat er 2 pinkassa's stonden... helemaal leeg! Zelf scannen en dan even pinnen... ik was in 1 minuutje klaar, terwijl de rest achterlijk in de rij stond te wachten. wat mij betreft ideaal!!!

het is natuurlijk ook een beetje een generatiekloof wat je terug ziet in dit topic ;) uiteraard moet er wel altijd een mogelijkheid bestaan om met cash te kunnen betalen, maar op zich geen slechte ontwikkeling natuurlijk...

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Hubert D » 11 jun 2009, 12:59

Dit hele idee is ontstaan uit noodzaak door de enorme explosie van gewelddadige overvallen op supermarkten.
Als je enig idee hebt hoe traumatisch een overval kan zijn, dan is er iets voor te zeggen.
Aan de andere kant, 100% cashloos zie ik nog niet gebeuren en dat moet je ook niet willen. Maar waar het hier om gaat is gewoon een drastische vermindering van het aanwezige geld in een supermarkt. De mensen die bang zijn dat ze niet meer met een briefje mogen betalen die kunnen dus weer opgelucht ademhalen.
En met centen betalen? Poehoe, dat moet je niet meer willen. Win some/lose some, gemiddeld blijft hetzelfde en je bent van die afzakkende broek af.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door romo » 11 jun 2009, 13:03

Ja dat zal het zijn, ik ben vandaag idd 43 geworden............................. :mrgreen: ( en das niet gelogen)

Zonder gekheid, stel je bent je pinpas vergeten, maar je hebt nog wel €10,-- op zak om toch een brood te kopen..........................sta je daar mooi voor Jan met de korte achternaam in de buurtsuper, egh nee, geld nemen we niet aan, u kan alleen pinnen !!

Flikker toch op mens........................buurtsuper, buurtsoap idd............................

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Hubert D » 11 jun 2009, 13:05

Snipe schreef:Nu wordt er af en toe eens een kassaatje leeggeroofd door mensen die het harder nodig hebben dan Dirk of Appie.
En dit is dus de mentaliteit hier in nl.
De gemiddelde overvaller is rond de 20 jaar en hangt op straat.
De gemiddelde ondernemer werkt zich een slag in de rondte en loopt een enorm riscico, als je dan nog eens vuurwapens en messen naar je toe krijgt terwijl de buitenwereld de schouders ophaalt en denkt "zit mij wel best, als ik het maar niet ben'. Dan vraag ik me serieus af hoeveel realiteitszin iemand heeft.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Jelmer850i » 11 jun 2009, 13:21

zijn er al online supermarkten ? ik zie daar wel wat in... lekker op kantoor al bestellen en als je thuis komt staat het er al.. ideaal!

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Tom » 11 jun 2009, 13:22

Jelmer850i schreef:zijn er al online supermarkten ? ik zie daar wel wat in... lekker op kantoor al bestellen en als je thuis komt staat het er al.. ideaal!
http://www.albert.nl/display.do?page=home" onclick="window.open(this.href);return false;

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Metchu » 11 jun 2009, 13:22

albert.nl was de eerste toch?

edit: tegelijk met Tom

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door romo » 11 jun 2009, 13:37

Tom schreef:
Jelmer850i schreef:zijn er al online supermarkten ? ik zie daar wel wat in... lekker op kantoor al bestellen en als je thuis komt staat het er al.. ideaal!
http://www.albert.nl/display.do?page=home" onclick="window.open(this.href);return false;
Todat je weer rotte peren tegenkomt, en pudding die over de datum is.....................hoe handig is dat dan?..................... :bag:

Neh, ik zoek zelf mijn boodschappen wel bij elkaar, die ik dan contant wenst te betalen uiteraard................................
:mrgreen:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Metchu » 11 jun 2009, 13:41

hahaha Romo, ouderwetse lul! Hoe heb jij ooit een Nieuwe M3 gekocht? had je niet beter een e30 m3 kunnen halen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 250
Lid geworden op: 12 sep 2008, 11:49

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Anton » 11 jun 2009, 13:54

romo schreef:Ja dat zal het zijn, ik ben vandaag idd 43 geworden............................. :mrgreen: ( en das niet gelogen)

Nou, gefeliciteerd dan maar! :drinking: :popcorn:

OT
Heb zelden cash bij me; Plastic fantastic (en ik ben nog ouder... :bag: )

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Tom » 11 jun 2009, 14:00

Metchu schreef:hahaha Romo, ouderwetse lul! Hoe heb jij ooit een Nieuwe M3 gekocht? had je niet beter een e30 m3 kunnen halen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
+1 romo is volgens mij tegen elke vorm van vernieuwing :)

(wel gefeliciteerd natuurlijk! ;))

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door romo » 11 jun 2009, 14:37

Ik ben niet tegen vernieuwing met keuzevrijheid, wel tegen gedwongen verandering zonder keuzevrijheid......................

Das een niet onbelangerijke nuance................................


Tom schreef:
Metchu schreef:hahaha Romo, ouderwetse lul! Hoe heb jij ooit een Nieuwe M3 gekocht? had je niet beter een e30 m3 kunnen halen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
+1 romo is volgens mij tegen elke vorm van vernieuwing :)

(wel gefeliciteerd natuurlijk! ;))


Kijk; ik had de vrije keuze tussen het kopen van een een oude danwel een nieuwe M3......................daar is niets gedwongen aan :mrgreen:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door duifjes.com » 11 jun 2009, 14:39

Romo heeft z'n M3 ook cash betaald wedden :D

ps. je komt ze nog tegen particulieren die cash hun auto aftikken....sommige vinden het gewoon mooi gaan naar de bank halen geld op tikke af en ik breng het direct weer naar de bank maar goed...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Ahrefs [Bot], Geertmans, Zed240 en 173 gasten