Supermarkt wil contant geld bannen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Tom » 14 jul 2009, 11:04

Snipe schreef:Bewaren we het toch gewoon weer onder het tapijt....
Net als vroeger, we gaan weer fiscaal-vriendelijk sparen.
+1

Goed dat ik niet bij de SNS zit, scheelde mij weer om eea op te zeggen.

Gebruikersavatar
Kim
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 apr 2009, 18:19

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Kim » 15 jul 2009, 14:55

boodschappen doen op internet en betalen met IDEAL Huppetee, spul thuis bezorgd... uhm ja.

Ik pin graag, ik hou niet vaqn los geld in mijn portomonee, maar om nou contact geld af te schaffen gaat me echt te ver.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door romo » 15 jul 2009, 20:38

Nou, nationale boycot voor de SNS dan maar.....................................die lui zijn niet helemaal fris, zeer client onvriendelijk en begrijpern niets meer van het vak waarvoor ze zijn ingehuurd.

Eigenlijk vind ik dat we het hele bankwezen moeten afschaffen, weg met die onzin, in de rij staan voor je eigen centen, betalen voor je pasje(s) en waar verder allemaal nog misbruik van gemaakt wordt.
Obsoleet systeem, dat is het en het centrum van corruptie en graaierij die zijn weerga niet kent. Ik ben spuugzat van die gasten........................

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Tom » 15 jul 2009, 20:59

Liefst contant geld ophalen......................maar ik ga met de tijd mee, simpel. SNS zal altijd in staat zijn een bank te zijn die "anders" is, die toch een bepaald klantgevoel geeft in vergelijking met de concurenten, noblesse oblige.

Ik heb het volste vertrouwen in de service, in de toekomstige ontwikkelingen. Het is hier eerder genoemd, tegen de tijd dat er weer een nieuwe tijd klaar staat is de oude niet uit het hart, maar is ie wel oud en achterhaald...............niemand zeurt hier toch ook niet over hoe goed je over-over grootvader het had met zijn geld onder het bed?? Come on, move on.............................

Kortom; vroeger was niet alles beter en zal het ook nooit zijn, de toekomst begint vandaag en stilstand is achteruitgang.................................kom op jongens, ontwikkelen en vooruit met die hap.

Over 50 jaar hebben we mischien niet eens geld meer, wat kan het schelen, als je maar kan betalen :mrgreen:

(;))

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Wouter81 » 15 jul 2009, 21:02

Grappige is dat ze die Madoff veroordelen tot 150 jaar cel wegens het runnen van een piramidespel. Alsof een bank geen piramidespel is, door elke euro die ze binnenkrijgen zelf een keer of 9 uit te lenen. Als meer dan 1 op de 10 mensen al hun geld opnemen dondert het hele kaartenhuis inelkaar.

Verder is het in de basis ook raar dat je bent veroordeeld tot een bank. Vroeger keerde men salarissen nog cash uit, tegenwoordig is het een verplichting om een bankrekening te hebben. Het moderne leven van nu eist dat je daarover beschikt. Uiteindelijk zou dat een keuze moeten zijn, wel of niet je geld toevertrouwen aan een bank.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door romo » 15 jul 2009, 21:02

Leuk bedacht, maar niet vergelijkbaar............................... :mrgreen:

Dat bedoel ik Wouter.........................exact..........................

Het gaat om macht, om controle...............................

Bij auto`s die NA of turbo zijn is dat allemaal niet aan de orde, behalve als er straks zo`n kaastje in moet, misschien is de vraag welke kar je wil rijden dan ook niet meer van toepassing...........................dan wil je helemaal niet meer rijden...........................
Laatst gewijzigd door romo op 15 jul 2009, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door RVV » 15 jul 2009, 21:05

Lol@Tom

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Wouter81 » 15 jul 2009, 21:08

Giraal geld is makkelijk traceerbaar, chartaal geld niet. De overheid wrijft zich gelukzalig in de handen bij banken als SNS...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door romo » 15 jul 2009, 21:09

Laat ik het zo zeggen Tom;

Als de auto ontwikkeling je niet bekoord kan altijd nog kiezen om de fiets te nemen, desnoods de benewagen of wel alternatief je ook maar aantrekkelijk dan wel wenselijk vindt.

Als banken dit gaan doen, dan is er geen keuze, je moet het maar accepteren, en het gaat wel over mijn centen. Geld is zo allesomvattend dat een auto daarbij in het niets valt..........................

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Tom » 15 jul 2009, 21:14

romo was ook maar een geintje/inkopper nav je andere post.

Ik ben het met je eens, zie bovenste post van deze pagina.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door romo » 15 jul 2009, 21:23

Snap ik, zie mijn :mrgreen:

Leuk gevonden, daar niet van.............................. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Macboy » 16 jul 2009, 11:53

Als er overal in de wereld alleen nog maar met pin betaald kan worden en cashgeld niet meer bestaat, dan zijn we allemaal vermogend. Banken hoeven namelijk alleen nog maar digitale nummers te noteren op bankrekeningen en dan heeft iedereen geld. Zoveel iedereen wil. Er zal geen einde aan komen.

Ideaal toch ?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Snipe » 27 mar 2010, 21:43


Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door duifjes.com » 27 mar 2010, 22:18

Ik begrijp het verhaal veiliger en overvallen wel....alleen contant geld is toch een WETTIG betaalmiddel? kunnen ze dat weigeren dan? Wordt ook altijd moe dat je niet met bijvoorbeeld 100euro kunt betalen....is toch ook een wettig betaalmiddel welke ze moeten accepteren???

Maar omdat er mensen zijn die overvallen plegen kan ik niet meer contact betalen?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Snipe » 27 mar 2010, 22:41

duifjes.com schreef:Maar omdat er mensen zijn die overvallen plegen kan ik niet meer contact betalen?
Net zoiets als vanavond op het nieuws: "Er worden veel scooters gestolen omdat mensen ze niet goed op slot zetten."
In mijn ogen gebeurt dat omdat er dieven rondlopen, maar goed, dat ben ik.

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Marco R. » 27 mar 2010, 23:17

Buiten het feit dat er door het ontbreken van contant geld geen overvallen meer worden gepleegd scheelt het de winkel ook een behoorlijk bedrag (kosten) om datzelfde geld te storten elke keer bij de bank. Wegens die kosten is het bij sommige supermarkten altijd mogelijk om 'bij te pinnen' aan de kassa om die kosten enigszins te besparen.

Zelf pin ik eigenlijk altijd. Ik heb een hekel aan een portemonnee vol met chartaal geld wat alleen maar nutteloze ruimte inneemt. Ik zie geen enkel nadeel aan een pinpas behalve dat hij breekt als je er niet netjes mee omgaat :)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Snipe » 27 mar 2010, 23:31

Geld is gewoon makkelijk.

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Marco R. » 27 mar 2010, 23:42

Pinpas is ook geld, alleen anders.

Ja, ik ben aan het mierenneuken :mrgreen: .

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Snipe » 27 mar 2010, 23:45

Je pinpas onder het tapijt bewaren heeft zo weinig zin.

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Marco R. » 27 mar 2010, 23:50

Die bewaar ik ook liever in mijn portemonnee zodat ik hem kan gebruiken soms :mrgreen: .

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Snipe » 27 mar 2010, 23:51

Dat is inderdaad makkelijker.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door Robin » 28 mar 2010, 03:15

Contant geld is 'n wettig betaalmiddel. Dit invoeren is eigenlijk een smerig samenspel van banken en westerse overheden.Wat duifjes ook al zegt. Door de overvallen dan maar op giraal/pinnen overstappen?
Onzin. De crimineel bedenkt wel wat anders en voordat ik 't weet is m'n klok van m'n pols gejat, m'n mobiel ontvreemd, m'n auto teruggevonden in Roemenië etc etc.

En weet je wat? De wereld is groter dan Nederland. Wat te denken van Afrika, Azie en Zuid-Amerika om 3 continenten te noemen. Moet je het volk op straat dit verhaal gaan uitleggen. Die tientallen miljoenen mensen die GEEN pinpas/creditcard/bankrekening of überhaupt voldoende chartaal geld hebben...

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door duifjes.com » 28 mar 2010, 09:03

Snipe schreef:
duifjes.com schreef:Maar omdat er mensen zijn die overvallen plegen kan ik niet meer contact betalen?
Net zoiets als vanavond op het nieuws: "Er worden veel scooters gestolen omdat mensen ze niet goed op slot zetten."
In mijn ogen gebeurt dat omdat er dieven rondlopen, maar goed, dat ben ik.
Idd ja daar kan ik erg boos om worden...tegenwoordig is dat de reactie....oh...uw fiets is gestolen...stond die wel goed op slot.... omdraaien van de feiten....

Trouwens ik pin 90% van de gevallen maar gaat om het idee!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door MartijnGizmo » 28 mar 2010, 10:51

Ik vind pinnen in de supermarkt ideaal, doe het zelf altijd. Wat ik niet snap zijn mensen met een blikje Cola oid bij een pinkassa, die horen dat ze alleen kunnen pinnen en vervolgens in een lange rij bij een andere kassa aansluiten... wil je dan gewoon zo graag niet pinnen? Of houden dat soort mensen gewoon van wachten? :lol:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Supermarkt wil contant geld bannen

Bericht door duifjes.com » 28 mar 2010, 10:53

Martijn Koevoets schreef:Ik vind pinnen in de supermarkt ideaal, doe het zelf altijd. Wat ik niet snap zijn mensen met een blikje Cola oid bij een pinkassa, die horen dat ze alleen kunnen pinnen en vervolgens in een lange rij bij een andere kassa aansluiten... wil je dan gewoon zo graag niet pinnen? Of houden dat soort mensen gewoon van wachten? :lol:
Er zijn ook mensen die niet kunnen pinnen..............

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], BMWDennis, Bram, erwin20vt, frank de jonge, Gus, Hans44, k33z, Kadett, markk, Martijn_bmw, MParallel, SlowCo, tomgtr en 168 gasten