Koninginnedag (Edit: Koningsdag)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Koninginnedag

Bericht door Michel P » 01 mei 2009, 11:44

Mijn idee Rico, hij heeft al toegegeven dat het een aanslag was, klaar. Anders sta je in NL binnen een paar jaar weer op straat, met het slappe strafrecht.

Michel

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4861
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Koninginnedag

Bericht door Tom V » 01 mei 2009, 11:57

Rico schreef:

Mooi, scheelt de samenleving weer en hoop geld, en energie.

En het waarom ? Het waarom van een gek is toch niks waard.
Eens en ook met Michel. Liever dat zo iemand gewoon niet meer is dan dat hij straks vrij rond loopt.
Laatst gewijzigd door Tom V op 01 mei 2009, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: Koninginnedag

Bericht door Elmar » 01 mei 2009, 11:57

Mooi dat ie dood is, hoeft Bram niet te betalen en kan ie lekker op vakantie.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15875
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Koninginnedag

Bericht door Bram » 01 mei 2009, 11:58

:mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Koninginnedag

Bericht door GTRene » 01 mei 2009, 12:09

Tom V schreef:
Rico schreef:

Mooi, scheelt de samenleving weer en hoop geld, en energie.

En het waarom ? Het waarom van een gek is toch niks waard.
Eens en ook met Michel. Liever dat zo iemand gewoon niet meer is dan dat hij straks vrij rond loopt.
ook mee eens, anders valt ie weer in de vaak slappe regelingen met meer "bescherming" voor een crimineel dan voor slachtoffers, dus mooi opgelost wat dat betrefd :beer:

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: Koninginnedag

Bericht door BrianV » 01 mei 2009, 12:11

Rico schreef:

Mooi, scheelt de samenleving weer en hoop geld, en energie.

En het waarom ? Het waarom van een gek is toch niks waard.
steenigen is gratis :sealed:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Koninginnedag

Bericht door romo » 01 mei 2009, 13:45

AMSTERDAM - Radio 538-directeur Jan Willem Bruggenwith zegt gemengde signalen te hebben gekregen van de gemeente Amsterdam in verband met de beslissing wel of niet door te gaan met het Koninginnedagfeest.

Naar aanleiding van de aanslag in Apeldoorn besloot burgemeester Job Cohen die beslissing over te laten aan de radiozender zelf. "We zijn te gast in de stad. De finale beslissing ligt dan eigenlijk bij Cohen", laat Bruggenwith weten aan RTL Boulevard.
In overleg besloot Radio 538 uiteindelijk door te gaan met het concert, maar het evenement wel twee uur in te korten. De gemeente heeft, tot grote verbazing van Bruggenwith, laten weten niet te begrijpen waarom het concert niet eerder werd gestopt. "Die houding is redelijk frustrerend. We hebben hier niemand van de gemeente gezien. Er is vanuit die kant ook geen opdracht of instructie gekomen."
Dit is wat ik bedoelde.........................

Hoezo beslissing overlaten aan 538?? Toon toch eens ballen Cohen.......................

Maar ik snap het wel, doortrapt als ie is;
Door de beslissing over te laten aan 538 kan ie natuurlijk alle kanten op die Cohen.
-538 zegt niets af en krijgt achteraf de schuld
-538 blaast de boel af, er ontstaan rellen en wat nog meer; 538 is schuldig...........

Op geen enkele wijze de aansprakelijkheid op zich willen en durven nemen.................wel de lusten, maar niet de lasten van het burgemeesterschap; kortom, deze man is zijn functie onwaardig; X; ONGESCHIKT

Natuurlijk had 538 zelf ook ballen moeten tonen, dit terzijde. Het argument dat er niet gestopt kon worden omdat er dan tig duizenden mensen geen kant op konden slaat nergens op natuurlijk. Hoe dan ook was er een einde gekomen aan dit gebeuren, dan komt iedereen toch ook wel fatsoenlijk weg....................................

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15875
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Koninginnedag

Bericht door Bram » 01 mei 2009, 13:51

Mwoah, dat laatste argument slaat wel degelijk ergens op als je ziet hoe druk het daar was:


Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Koninginnedag

Bericht door Fernando » 01 mei 2009, 13:52

romo schreef: Het argument dat er niet gestopt kon worden omdat er dan tig duizenden mensen geen kant op konden slaat nergens op natuurlijk. Hoe dan ook was er een einde gekomen aan dit gebeuren, dan komt iedereen toch ook wel fatsoenlijk weg....................................
Niet mee eens. Normaal bij dit soort evenementen gaan 1,5 a 2 uur voor het einde al mensen op weg naar huis. Met als resultaat dat niet dat hele plein in 1 keer leegstroomt. Als het gister gelijk werd afgeblazen was de kans vrij groot geweest dat er problemen zouden komen. Staan daar allemaal van die dronken gasten waarvan sommige een pilletje of wat poeder tot zich hebben genomen die hun frustratie kwijt moeten wegens het afgelasten. :nah:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15875
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Koninginnedag

Bericht door Bram » 01 mei 2009, 13:58

Inderdaad.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Koninginnedag

Bericht door romo » 01 mei 2009, 13:58

Had dan iedereen nog 2 uur de tijd gegeven, maar wel duidelijk maken dat "feestelijkheden" verder niet meer als gepast werden beschouwd. Dan was er wel een gefaseerde uitstroom van mensen ontstaan..................................

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15875
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Koninginnedag

Bericht door Bram » 01 mei 2009, 14:08

Dan nog, waarom zou je het hele land plat gooien als er 5 mensen omkomen bij een bizarre éénmansactie?

Dat gebeurd toch ook niet als er 4 mensen van een berg vallen, of meerdere militairen in Afghanistan omkomen?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Koninginnedag

Bericht door romo » 01 mei 2009, 14:16

partyondude schreef:Dan nog, waarom zou je het hele land plat gooien als er 5 mensen omkomen bij een bizarre éénmansactie?

Dat gebeurd toch ook niet als er 4 mensen van een berg vallen, of meerdere militairen in Afghanistan omkomen?
Dat zeg ik ook niet; je moet feestelijkheden stoppen. Das heel wat anders dan een land platgooien.
Je vergelijking gaat absoluut mank.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Koninginnedag

Bericht door Eric H » 01 mei 2009, 14:21

partyondude schreef:Dan nog, waarom zou je het hele land plat gooien als er 5 mensen omkomen bij een bizarre éénmansactie?

Dat gebeurd toch ook niet als er 4 mensen van een berg vallen, of meerdere militairen in Afghanistan omkomen?
Denk wel dat je e.e.a. moet zien in het licht van de omstandigheden.

Vind dit wel erg kort door de bocht.
De ene dode is nou eenmaal niet de andere.....

Iemand die in een dronken bui drie tieners doodrijdt is iets anders dan iemand die door een hartaanval drie tieners doodrijdt.
Resultaat is hetzelfde, omstandigheden zijn een verschil van dag en nacht....

Iemand die op een landelijke feestdag moedwillig mensen aan(dood)rijdt vind ik persoonlijk reden genoeg om de dag sober te vervolgen.

Stel dat dit tijdens een buurt/straatfeest was gebeurd, had dan het buurt/straatfeest ook gewoon moeten doorgaan ??
Want ja, je laat de actie van één individu toch niet je feestje verpesten :?

Bij ons zijn gisteren de activiteiten voor de kinderen doorgegaan/afgemaakt, maar het volwassen programma is ingekort/aangepast.
Mensen die daar geen begrip voor hebben zijn dezelfde die op 4 Mei geen minuutje hun bek kunnen houden.
Dit grijpt terug op het basisbeginsel van respect en solidariteit

Mensen die redeneren vanuit de gedachtegang dat je je niet moet laten beinvloeden door één gek, hebben helemaal gelijk,maar kunnen die mensen dit ook met droge ogen beweren tegen de nabestaanden van de overledenen............Ja in een dronken bui wel, maar nuchter.....????

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Koninginnedag

Bericht door romo » 01 mei 2009, 14:25

In Apeldoorn waren circa 200.000 toeschouwers, die zijn zonder wanklank en problemen naar huis gegaan...............................

Het is toch allemaal niet zo moeilijk; de koningin viert een feestje en het volk is uitgenodigd. En wie zin heeft komt, en wie geen zin heeft blijft thuis. Vervolgens vallen er 5 onschuldige slachtoffers bij iets wat op een aanslag moet lijken. De koningin met haar gevolg is veilig. Maar ze heeft geen zin meer in het feestje, en zegt dat ook tegen iedereen. Dat lijkt me een nationaal gerichte boodschap. Einde feest dus........................

Laten gezags dragers daar dan ook naar handelen.....................................

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Koninginnedag

Bericht door romo » 01 mei 2009, 14:27

^^ +1 Eric H

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Re: Koninginnedag

Bericht door Rein » 01 mei 2009, 14:42

romo schreef:^^ +1 Eric H
+2

helemaal mee eens

Tom
Berichten: 21728
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Koninginnedag

Bericht door Tom » 01 mei 2009, 14:46

Naief om te denken dat als je feestelijkheden stop zet, mensen niet gewoon verdergaan in de kroeg of thuis in de tuin met een krat bier.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Koninginnedag

Bericht door RVV » 01 mei 2009, 14:47

Sorry Romo, maar ik ben het echt niet met je eens. Je vergeet namelijk de belangrijkste factor.. waar niemand invloed op heeft.. en dat is drank.. daarnaast zijn er mensen die graag rellen schoppen.. drank en rellen.. een hele gevaarlijke combinatie..

Voorbeeld.. familielid van mij.. keurige vent.. mid veertig, vertegenwoordiger in sanitair.. nooit in aanraking met jusitie geweest.. tijdens de carnaval.. vele drank op, met een groep vrienden.. staan in een snackbar... iemand van de groep.. gaat naar buiten om wild te plassen.. agenten delen bekeuring uit.. hele groep vrienden stroomt de snackbar uit.. er onstaat een opstootje.. ME word ingeseind.. en het is een grote matpartij .. met in het middelpunt mijn familielid..

Wat ik bedoel te zeggen is, dat het makkelijk oordelen is.. maar in Amsterdam staan ze er om bekend.. dat het een en ander nog wel eens flink uit de hand kan lopen..helemaal als de mensen het gevoel hebben dat "hun" feest word afgepakt..

Tom
Berichten: 21728
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Koninginnedag

Bericht door Tom » 01 mei 2009, 14:59

Andre is familie van je? :shock: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Koninginnedag

Bericht door Eric H » 01 mei 2009, 15:00

Rico schreef:Sorry Romo, maar ik ben het echt niet met je eens. Je vergeet namelijk de belangrijkste factor.. waar niemand invloed op heeft.. en dat is drank.. daarnaast zijn er mensen die graag rellen schoppen.. drank en rellen.. een hele gevaarlijke combinatie..

Voorbeeld.. familielid van mij.. keurige vent.. mid veertig, vertegenwoordiger in sanitair.. nooit in aanraking met jusitie geweest.. tijdens de carnaval.. vele drank op, met een groep vrienden.. staan in een snackbar... iemand van de groep.. gaat naar buiten om wild te plassen.. agenten delen bekeuring uit.. hele groep vrienden stroomt de snackbar uit.. er onstaat een opstootje.. ME word ingeseind.. en het is een grote matpartij .. met in het middelpunt mijn familielid..

Wat ik bedoel te zeggen is, dat het makkelijk oordelen is.. maar in Amsterdam staan ze er om bekend.. dat het een en ander nog wel eens flink uit de hand kan lopen..helemaal als de mensen het gevoel hebben dat "hun" feest word afgepakt..
Ohhh, en omwille van de drinkende en snuivende massa moet er maar geweken worden.......
Zjezus, waar gaan we als mensheid naar toe.

Rico ik ben met je eens dat dit de realiteit is, maar wat mij ergert/frustreert/irriteert is dat dit de algehele tendens is.
Deze massa's hebben de grootste muil, lopen met de grootste schreeuwers mee, maar als er iets soortgelijks in hun eigen omgeving gebeurd moet de hele wereld wijken.....

Helaas, ik wijk niet...... ( in mijn mening en opvatting )
En ik ben ook niet te beroerd/bang om dit in een persoonlijk gesprek te verdedigen.

Ik heb het in een ander topic al eens gezegd, we zijn als mensheid steeds meer aan het afglijden naar bandeloosheid en redeloosheid.
Iedereen denkt het het beste te weten, maar niemand leeft er naar...................

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Koninginnedag

Bericht door RVV » 01 mei 2009, 15:05

Helaas, maar waar. De mens is altijd een beest geweest,.. alleen de laatste 50 jaar met een flinterdun laagje beschaving..

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Koninginnedag

Bericht door romo » 01 mei 2009, 15:13

^ Ik kan het niet beter verwoorden............................

Ik wijk ook niet, niet van mening en ook niet voor schreeuwers, lallers en brallers..........................helaas zijn er daar te veel van in de maatschappij, en iedereen moet zich blijkbaar voegen naar deze norm..........................

Not me, dan ga ik maar strijdend ten onder...........................................


@ Rico; das nou juist het probleem; een collectief feest ( om het even welke) wordt altijd als excuus gebruikt om je maar laveloos te zuipen en te snuiven, te lallen en te brallen en vervolgens andermans bezit weer naar zijn grootje te helpen ( daar waar ik de handen weer fors uit de mouwen moet steken).......................in de het hoort er bij en moet toch kunnen mentaliteit..................

Ik pas voor deze schijt mentaliteit................................

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Koninginnedag

Bericht door RVV » 01 mei 2009, 15:17

Ik ook, daarom zul je mij ook nooit op dit soort feesten zien.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Koninginnedag

Bericht door Fernando » 01 mei 2009, 15:29

Dit hieronder is nou dé reden waarom het niet verstandig is om zo'n feest in Amsterdam vroegtijdig af te blazen. Want dit is het soort volk wat er op afkomt. Kansloos dus. :stom:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 401 gasten