Warm

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Warm

Bericht door GTRene » 30 jun 2015, 21:46

dat soort hoge temps hoeft van mij niet, magoed ik kom ook niet echt buiten, ja naar de postbus en de garage achter thuis lopen :lol: :bag:
als je dan dus ff buiten komt ist ook super hot, vandaag al...kun je nagaan hoe het Vrijdag aan gaat voelen.

ik heb met dit weer sowieso alles dicht en en de achterkant en zijkant van het huis wat in de zon komt, alle raam rol gordijnen omlaag en boven rolgordijnen en gewone gordijnen dicht e.d.
zodat de zon minder sterk doorkomt en het iets koeler blijft.

ik heb wel overal ook boven dubbel glas wat wel wat helpt, maar niet zo heel veel, eigenlijk moet je er ook nog van dat speciale raamfolie op plakken wat de zonnekracht tegenhoud en swinters de warmte meer binnen houd, maja ook weer zoiets om dat overal te doen :hmmm:

opzich wel mooi spul, zo kan de temphuishouding meer stabiel blijven, van dit soort>

http://www.reflectglasfilm.nl/enersaver ... raamfolie/" onclick="window.open(this.href);return false;

ow, moet dan deze nemen als zonwerende raamfolie>

http://www.reflectglasfilm.nl/hyperion- ... glasfolie/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Warm

Bericht door Joy » 30 jun 2015, 22:08

Zijn we nou mannen of wat? Als ik al dat geklaag en gepuf om me heen hoor dan denk ik jemig wat een stelletje mietjes zijn wij als Nederlanders geworden.
Het was heerlijk weer om buiten te zijn vandaag. Mooi zonnetje, iedereen happy (behalve de klagers), mooie dames in minimalistische kleding, de milkshake van de Mc smaakte weer geweldig en we zijn weer lekker bijgekleurd. Laat het nog maar even zo blijven. :swinging:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Warm

Bericht door romo » 30 jun 2015, 22:15

Joy schreef:Zijn we nou mannen of wat? Als ik al dat geklaag en gepuf om me heen hoor dan denk ik jemig wat een stelletje mietjes zijn wij als Nederlanders geworden.
Het was heerlijk weer om buiten te zijn vandaag. Mooi zonnetje, iedereen happy (behalve de klagers), mooie dames in minimalistische kleding, de milkshake van de Mc smaakte weer geweldig en we zijn weer lekker bijgekleurd. Laat het nog maar even zo blijven. :swinging:

+ oneindig.............

Had weer niet veel gescheeld of ik had, door veel te korte rokjes en mooie benen, de 1M naar de eeuwige jachtvelden gereden..................... :hot: :lollerdelol: :oops:

Dat het tot kerst mag duren............

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Warm

Bericht door GTRene » 30 jun 2015, 22:19

:mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Warm

Bericht door JP » 30 jun 2015, 22:20

Het is het gespreksonderwerp van de week. Iedereen zit al te puffen en de komende dagen komt er nog een 10graden meer bij. Het is gelukkig wel een "droge" hittegolf dus megadrukkend zal het wel niet worden.

Ik heb er op het werk gelukkig geen last van. Wij staan de hele dag in een dikke trui met muts en dikke jas aan in 4 graden. Ga ik een deur verder daar is het -28..... :tooth: ff chillen dus...... :blink:

We moeten toch wat te zeiken hebben als NL'ers ... :blabla:

hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: Warm

Bericht door hanske » 30 jun 2015, 23:01

En de volgende nationale betutteling dient zich aan, deze keer in de vorm van "Het Nationaal Hitteplan"!!!


Warm weer kan leiden tot klachten zoals vermoeidheid, concentratieproblemen, duizeligheid en hoofdpijn. Daarnaast kunnen huidproblemen optreden zoals jeuk en uitslag met blaasjes.

Uitdroging kan in ernstige situaties kramp, misselijkheid, uitputting en bewusteloosheid veroorzaken.

Het Nationaal Hitteplan wordt actief wanneer het vier dagen 27 graden of warmer wordt.

Alles open

Het RIVM vraagt mantelzorgers extra te controleren of de mensen voor wie ze zorgen zich voldoende wapenen tegen de hitte. "Ouderen hebben nog al eens de neiging binnen te zitten met de ramen dicht, omdat ze bang zijn dat het tocht", zei Mark van Bruggen van het RIVM in het NOS Radio 1 Journaal. Het RIVM adviseert mensen voor voldoende frisse lucht te zorgen en ramen vooral 's avonds, 's nachts en 's ochtends open te doen, omdat het dan buiten frisser is.

Tour de France

Het RIVM raadt bezoekers van evenementen, zoals het WK beachvolleybal en de start van de Tour de France, aan om extra water mee te nemen en zoveel mogelijk in de schaduw te gaan staan. Zaterdag wordt het tijdens de start van de Tour de France naar verwachting ongeveer 35 graden.

Voor de sporters zelf verwacht het RIVM geen extra problemen, omdat die gewend zijn om in deze hitte te sporten.

Extra doden

Het Nationaal Hitteplan is in 2007 ingevoerd en is sindsdien elk jaar gebruikt. Wanneer het warm weer is, overlijden er meer mensen, zegt Van Bruggen van het RIVM. "Als het een week lang 1 graad warmer is dan normaal gaan er dertig mensen extra dood."

Volgens Van Bruggen is een airco het beste om de hitte voor kwetsbare groepen te verzachten.

Vooral deze laatste regel is een zeer interessante conclusie :bag: , wat zou Van Bruggen (en consorten) aan het einde van de maand weer bijgeschreven krijgen voor dit uiterst intelligente advies???





Ondertussen neem ik zijn goede raad graag ter harte en zorg ik wel dat ik aan het drinken blijf.

:beer:
Proost, (euh................... en waar kan ik de rekening kwijt?)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Warm

Bericht door Luco » 30 jun 2015, 23:07

Airco, de beste investering ooit, wil niet meer zonder :thumbup:
Kosten ook bijna niks meer tegenwoordig.

Online
Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 1987
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Audi A3 + Peugeot 106 Rallye

Re: Warm

Bericht door Godspeed » 02 jul 2015, 21:31

In ons bescheiden appartementje helaas geen mogelijkheden voor een airco.
Ik dacht straks 'even' een ventilator de scoren hier of daar. Gewoon letterlijk alles uitverkocht.
Ook op internet (coolblue) alles op een belachelijk duur type na uitverkocht. Moet zeggen dat dat dure type er wel heel gaaf uit ziet, maar 170 euro voor een ventilatortje is me iets te gek.

Afbeelding

Ik houd best van een dagje lekker weer, maar als het in Nederland 30+ wordt, dan weet ik mezelf geen houding meer te geven. Kortom, hopelijk wordt het weer snel -10 :D

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Warm

Bericht door Joy » 02 jul 2015, 21:43

Al bij de Praxis gekeken?

https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-w ... beheersing" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Warm

Bericht door Luco » 02 jul 2015, 21:53

Hoezo zou je in een appartement geen airco kunnen plaatsen?
Technisch is bijna alles mogelijk.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Warm

Bericht door Riceaux » 02 jul 2015, 22:02

:tooth:
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (166.13 KiB) 2420 keer bekeken

Online
Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 1987
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Audi A3 + Peugeot 106 Rallye

Re: Warm

Bericht door Godspeed » 02 jul 2015, 22:45

@ Joy: Nee, wel Gamma en BCC. Toen had ik geen zin meer :tooth:

@ Luco: We hebben geen normale ramen waar je de slag even naar buiten hangt, uitgaande van een mobiele airco. Enige mogelijkheid is de deur naar het balkon, maar dan staat de airco midden in de kamer en blijft de deur evengoed op een flinke kier staan. Verder hebben we alleen een klapraampje bij het bed, maar dat wordt sowieso niks.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Warm

Bericht door Luco » 02 jul 2015, 22:47

Mobiele airco is zowiezo klote
split unit kan je bijna overal kwijt.
Tegenwoordig zijn er ook al met ingebouwde buitenunit, dus alles binnen, alleen nog condensafvoer, en die heb je tegenwoordig ook al met opvangbakje (eens in de week legen ongeveer)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Warm

Bericht door GTRene » 02 jul 2015, 22:52

airco? die maak je toch zo zelf, via een koelbox en propeller vent en wat ijs, kijk hoe in de video> :D

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binne ... kt___.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Warm

Bericht door Tim N » 02 jul 2015, 23:26

:clap:
MartijnGizmo schreef:Ik hoop niet dat het in 2024 weer zo warm wordt.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Warm

Bericht door romo » 03 jul 2015, 07:33

Afbeelding


Historisch plaatje...............

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Warm

Bericht door Robin » 03 jul 2015, 08:15

De PvdA/GL en SP rukken duidelijk op...

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Warm

Bericht door SlowCo » 03 jul 2015, 09:46

Robin schreef:De PvdA/GL en SP rukken duidelijk op...
Daar krijg je het inderdaad wel warm van. Benauwd zelfs... :hot:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Warm

Bericht door allen » 03 jul 2015, 10:32

Stap zo maar weer de auto in. Geen airco in huis... :bag:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Warm

Bericht door tomgtr » 03 jul 2015, 10:34

Vannacht naar kelder verhuisd met de familie. 22 graden. Heerlijk!!!

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Warm

Bericht door Riceaux » 03 jul 2015, 10:41

Krijgen we nu in heel het land rellen? Volgens van Aartsen kwamen de rellen door de hitte en de ramadan.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Warm

Bericht door dvh » 03 jul 2015, 11:55

In Veen rellen ze ( we ) altijd. Way of life .. :mrgreen:
Maar lig nu lekker aan 't strand ( hele week al )..
Kom maar op met die 40graden....

:popcorn:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Warm

Bericht door Xave30 » 03 jul 2015, 13:02

tomgtr schreef:Vannacht naar kelder verhuisd met de familie. 22 graden. Heerlijk!!!
:lol:

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1055
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Warm

Bericht door Alexsti » 03 jul 2015, 14:34

Zo maar weer eens aan 't werk in een warme hal met een lasoveral aan....pfff :hot: :hot:

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Warm

Bericht door Richardt. » 03 jul 2015, 14:50

Zo maar op tijd vrij nemen van het werk. Uit de airco van kantoor, de warmte buiten in :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Dimitri, Eeuwe, Knot, Kocheler, Paul76, Philipoo, RS-Ron, s2k, sitechris en 167 gasten