62 and still going strong

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: 62 and still going strong

Bericht door duifjes.com » 03 dec 2009, 16:45

BrianV schreef:op moment van spreken train ik 2x per week bij boksen en 2x gewoon cardio (nee ik doe niet aan kracht training < boksen >)
volgende week langs de orthopeed = Nieuwe kruisband :mrgreen: ( downside: weer 6maanden revalideren :'( )
Als het goed is kan ik daarna weer vollop Boksen/voetballen etc :hosanna:


Ik train me rot maar ik wordt geen gram lichter :clap: wel is het spiermassa toegenomen
Mn broekriem is 2 gaatjes strakker gegaan alleen de weegschaal zegt nogsteeds 126kg.........dus da's wel vooruitgang :mrgreen:

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: 62 and still going strong

Bericht door Casper » 03 dec 2009, 18:13

duifjes.com schreef:Zojuist weer voor 165euro spullen gekocht @ bodyenfitshop.nl......

CREATINE ETHYL ESTER (100% Pure)
Radical Fat Loss Stack *
Body & Fit Sportsnutrition Total Muscle Solution *
Body & Fit Sportsnutrition HMB (750 mg) *

Die Creatine als je 1,5 de hoeveelheid neemt dan is je vooruitgang als mega!!!!
Met alle respect hoor Duifjes, maar is het niet verstandiger om wat meer energie in een gezond eetpatroon te steken dan kilo's poeder in huis te halen?
Als jij 126kg weegt denk ik dat het verstandiger is om je meer te richten op gewichts/vet verlies dan gewicht/spier toename...

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: 62 and still going strong

Bericht door Marco R. » 03 dec 2009, 18:32

Zo pak ik het ook nu aan. Eerst het vet eraf en daarna focus leggen op spieropbouw.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: 62 and still going strong

Bericht door duifjes.com » 03 dec 2009, 20:14

Casper schreef:
duifjes.com schreef:Zojuist weer voor 165euro spullen gekocht @ bodyenfitshop.nl......

CREATINE ETHYL ESTER (100% Pure)
Radical Fat Loss Stack *
Body & Fit Sportsnutrition Total Muscle Solution *
Body & Fit Sportsnutrition HMB (750 mg) *

Die Creatine als je 1,5 de hoeveelheid neemt dan is je vooruitgang als mega!!!!
Met alle respect hoor Duifjes, maar is het niet verstandiger om wat meer energie in een gezond eetpatroon te steken dan kilo's poeder in huis te halen?
Als jij 126kg weegt denk ik dat het verstandiger is om je meer te richten op gewichts/vet verlies dan gewicht/spier toename...
Eeeehhmmmm....... :hmmm:

Geen drank bier wijn
Geen frisdrank *(alleen water, spa rood)
Geen snoep / koekjes
etc...etc...

Eet, rijst, pasta, kipfilet, kwark en dat soort shit....veel groente etc...

Ook niet onbelangrijk ik slik medicijnen waar meer dan 50 a 60% v.d mensen 10 > 20 kg van aankomt.....ik ben dus afgevallen de afgelopen 5 maanden......en ik kan je zeggen daar moet ik verdomd hard voor werken op mn 36e.......*(oja en de medicijnen putten mij vaak helemaal uit waardoor 1x trap op lopen zo zwaar kan zijn dat ik daarna rustig moet gaan zitten.....ook zijn er periode's waar ik zomaar 12 uur achterelkaar slaap......cardio oefeningen zijn hierdoor soms gewoon niet te doen......) en ja ik ben er trots op wat ik nu reeds behaald heb!

Maar goed dat kun je niet weten........... :roflol:

Obbe
Berichten: 713
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: 130
Locatie: Rotterdam

Re: 62 and still going strong

Bericht door Obbe » 04 dec 2009, 10:48

@Duifjes, je bent ook niet echt klein toch? Over de 1,90?

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: 62 and still going strong

Bericht door duifjes.com » 04 dec 2009, 11:19

Obbe schreef:@Duifjes, je bent ook niet echt klein toch? Over de 1,90?
193cm.....

Obbe
Berichten: 713
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: 130
Locatie: Rotterdam

Re: 62 and still going strong

Bericht door Obbe » 04 dec 2009, 13:25

126kg is redelijk wat maar als je 1,75 was is het een ander verhaal. Meet heel veel spiermassa mag je best wel 110kg wegen denk ik. Ik kom van die creatine die jij ook gebruikt echt geen gram aan maar word er wel sterker van.

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: 62 and still going strong

Bericht door Marco R. » 04 dec 2009, 13:27

110 met veel spiermassa? en als je dat nog niet hebt, ongeveer 100 kg?

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: 62 and still going strong

Bericht door duifjes.com » 04 dec 2009, 13:35

Obbe schreef:126kg is redelijk wat maar als je 1,75 was is het een ander verhaal. Meet heel veel spiermassa mag je best wel 110kg wegen denk ik. Ik kom van die creatine die jij ook gebruikt echt geen gram aan maar word er wel sterker van.
Ik juist wel....wat ik zeg mn broekriem is een paar gaatjes strakker maar weeg hetzelfde nog....dus.....Toen ik jaren geleden 2 a 3 x per week aan K1 training deed had ik bijna geen vet en woog ruim 110kg.......de een is gewoon anders gebouwd dan de ander........

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: 62 and still going strong

Bericht door Michel P » 04 dec 2009, 13:47

Was was je gewicht voor het trainen Jacco?

Mij doel was meer vorm en wat massa krijgen, ik woog voor dat ik ging trainen 66kg en zit nu rond de 74kg met een lager vet percentage. Naast kracht doe ik cardio en RPM, en bij mooi weer op de racefiets een rondje.

Wellicht ga ik trouwens per 1 februari wel bij jou sporten Jacco.

Michel

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: 62 and still going strong

Bericht door duifjes.com » 04 dec 2009, 14:34

Michel P schreef:Was was je gewicht voor het trainen Jacco?

Mij doel was meer vorm en wat massa krijgen, ik woog voor dat ik ging trainen 66kg en zit nu rond de 74kg met een lager vet percentage. Naast kracht doe ik cardio en RPM, en bij mooi weer op de racefiets een rondje.

Wellicht ga ik trouwens per 1 februari wel bij jou sporten Jacco.

Michel
Staat bovenaan ergens :mrgreen: 126kg....5 maanden geleden....en nu nog steeds 126kg....

Ok...gezellig!!! 14,95 per maand any time en allemaal TechnoGym spullen....

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: 62 and still going strong

Bericht door Casper » 07 dec 2009, 12:39

duifjes.com schreef: Eeeehhmmmm....... :hmmm:

Geen drank bier wijn
Geen frisdrank *(alleen water, spa rood)
Geen snoep / koekjes
etc...etc...

Eet, rijst, pasta, kipfilet, kwark en dat soort shit....veel groente etc...

Ook niet onbelangrijk ik slik medicijnen waar meer dan 50 a 60% v.d mensen 10 > 20 kg van aankomt.....ik ben dus afgevallen de afgelopen 5 maanden......en ik kan je zeggen daar moet ik verdomd hard voor werken op mn 36e.......*(oja en de medicijnen putten mij vaak helemaal uit waardoor 1x trap op lopen zo zwaar kan zijn dat ik daarna rustig moet gaan zitten.....ook zijn er periode's waar ik zomaar 12 uur achterelkaar slaap......cardio oefeningen zijn hierdoor soms gewoon niet te doen......) en ja ik ben er trots op wat ik nu reeds behaald heb!

Maar goed dat kun je niet weten........... :roflol:

Dat kon ik inderdaad niet weten.

Watvoor medicijnen slik je? Auto-immuun?

Overigens zou ik koolhydraten tot een minimum beperken, met veel eiwit en onverzadigde vetzuren. Om vet te verbranden heb je koolhydraten nodig(pre- en post-workout), maar voor de rest wordt je er snel buf en dik van. Eiwit en (onverzadigd)vet zijn de bouwstenen van spiermassa.

Ik gebruik zelf nooit supplementen behalve een vitaminepilletje en zit op 10%BF bij 1.85/85kg. Met goed en gezond eten bereik je mijns inziens een stuk meer, en het bespaart je een hoop euro's :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 62 and still going strong

Bericht door romo » 07 dec 2009, 13:15

Overigens zou ik koolhydraten tot een minimum beperken, met veel eiwit en onverzadigde vetzuren. Om vet te verbranden heb je koolhydraten nodig(pre- en post-workout), maar voor de rest wordt je er snel buf en dik van. Eiwit en (onverzadigd)vet zijn de bouwstenen van spiermassa.
Om vet te verbranden heb je veel zuurstof nodig, daarom moet bij de vetverbranding ( als hoofddoel) het inspanningsniveau ook niet te hoog zijn (lees; 55-65% Max HF)

Het mooist is natuurlijk dat je door krachttraining reeds je koolhydraten voorraad verbruikt hebt ( met 1 uur sport lukt dat aardig, je Glycogeen voorraad uit spieren en lever is dan redelijk op) en daarna minimaal een 30 minuten licht duurwerk verricht, dan heb je dus een optimale vetverbranding...................

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: 62 and still going strong

Bericht door Marco R. » 07 dec 2009, 13:24

Dus wat jij zegt kan zich vertalen naar (in mijn specifieke geval): Eerst uur hard zwemmen, daarna uur rustig zwemmen.

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: 62 and still going strong

Bericht door Casper » 07 dec 2009, 14:42

romo schreef:
Overigens zou ik koolhydraten tot een minimum beperken, met veel eiwit en onverzadigde vetzuren. Om vet te verbranden heb je koolhydraten nodig(pre- en post-workout), maar voor de rest wordt je er snel buf en dik van. Eiwit en (onverzadigd)vet zijn de bouwstenen van spiermassa.
Om vet te verbranden heb je veel zuurstof nodig, daarom moet bij de vetverbranding ( als hoofddoel) het inspanningsniveau ook niet te hoog zijn (lees; 55-65% Max HF)

Het mooist is natuurlijk dat je door krachttraining reeds je koolhydraten voorraad verbruikt hebt ( met 1 uur sport lukt dat aardig, je Glycogeen voorraad uit spieren en lever is dan redelijk op) en daarna minimaal een 30 minuten licht duurwerk verricht, dan heb je dus een optimale vetverbranding...................
+1
Qua voeding weinig koolhydraten, qua training duurinspanning en krachtoefeningen...

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: 62 and still going strong

Bericht door Peric » 07 dec 2009, 14:56

Ik sta er écht van te kijken dat ik van iedere avond half uur - 40 minuten met de hond lopen mij al 4 kilo gewichtsverlies heeft gegeven. Denk dat een hele hoop mensen simpel wandelen onderschatten. Nou ja, simpel wandelen... ik stap wél stevig door.

Ga volgend jaar weer met fitnessen beginnen. Van m'n 18e tot m'n 37e gedaan(ben nu 42). Tussendoor nog wel bezig geweest, maar niet langere periodes.
Zin an..
Dus dan val ik waarschijnlijk nog meer af, want dan wordt het fitnessen, maar daarna staat de hond nog steeds kwispelend op me te wachten als ik thuiskom.. :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 62 and still going strong

Bericht door romo » 07 dec 2009, 15:22

Marco R. schreef:Dus wat jij zegt kan zich vertalen naar (in mijn specifieke geval): Eerst uur hard zwemmen, daarna uur rustig zwemmen.

Als je alleen vet wil verbranden kan je beter 1 uur rustig zwemmen.............

Het is wel zo dat vetverbranding vanaf een 30 min duur inspanning gaat werken, maar dat het effectiever is naarmate de duur toenneemt. Zie bv marathonlopers en wielrenners..............

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: 62 and still going strong

Bericht door Peric » 07 dec 2009, 17:02

Oh, dacht dat het eigenlijk 20 minuten was..

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 62 and still going strong

Bericht door romo » 07 dec 2009, 17:06

Peric schreef:Oh, dacht dat het eigenlijk 20 minuten was..

Beetje idd, maar dit is ook weer afhankelijk van de mate van inspanning..................

Zit je heel hoog in de HF, dan alleen koolhydraten verbranding, mogelijk zelfs anaeroob (=verzuring), meest ongunstige geval eiwit verbranding...................

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: 62 and still going strong

Bericht door Robin » 22 dec 2009, 23:59

Op de Youtube filmpjes hoor je de oerlelijke Jalpa geen toeren maken, op dit filmpje wel, jeugdsentiment eerste klas voor mij(en Andre weet 't ook nog wel, song uit Rocky 4, Robert Tepper) SOTHPAW betekent:Linkse hoek en dat weet ik ook pas sinds 'n paar jaar.(alhoewel ik linkshandig ben zit ik niet in de linkse hoek LOL)

http://www.vidzshare.net/videos/9IuueKw ... y-out.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat 'The Italian Stallion' 'n Lambo reed, neem ik 'm niet kwalijk, een 308/328 of 512 ofzo was duidelijker geweest. :mrgreen:

Godver, ik herinner me nog prima(1985 ofzo?) hoe ik me in de bios enorm opwond om die fokking Dolph Lundgren. Had ik ook met Top Gun toendertijd.

I hate commies, and I always will. :thumbup:

Het zat er al vroeg in. :angel:

Afbeelding

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: 62 and still going strong

Bericht door Robin » 23 dec 2009, 00:16

Totaal OFF TOPIC maar vervolg op hierboven:

Ik herinner me nog hoe we 'n klasseleraar hadden die reservesergeant ofzo was en biologieleraar. Hij had altijd een stapel NAVO stickers in z'n koffertje(we praten 1983/84/85/86 de tijd dat ik U2 haatte(nu niet meer, een mens leert bepaalde muziek te waarderen en laat de teksten voor wat ze zijn :mrgreen: )

Die NAVO sticker had ik op de kettingbeschermer van m'n fiets en we plakten die ook op weduwe fietsen van die feministische no future the cure achtige klasgenotes. Éentje was wel lekker/schatje trouwens(Marjan, Robin en Marjan ja dat zeiden we toen)nog wat mee geprutst, maar 2 geloven op 1 kussen daar slaapt de duivel tussen :bag:

Anyway on topic dan maar weer.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 62 and still going strong

Bericht door romo » 23 dec 2009, 07:36

Mooie verhalen Robin, ik lach me weer kapot......................doet m ook weer denken aan die tijd, wij schelen mekaar niet veel in leeftijd dacht ik zo..........

Zo zat ik in mijn eindexamen jaar VWO, 1986, OMG waar blijft de tijd..............met maatschappijleer, naar First Blood te kijken...........man die Stallone dat was wat natuurlijk.........................sindsdien heb ik altijd al zo`n survival knife willen hebben.............het is er nooit van gekomen............. :mrgreen:

Maar training is er wel van gekomen, momenteel ook meer in de survival mode :mrgreen: :wink:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: 62 and still going strong

Bericht door Robin » 23 dec 2009, 08:53

romo schreef:Mooie verhalen Robin, ik lach me weer kapot......................doet m ook weer denken aan die tijd, wij schelen mekaar niet veel in leeftijd dacht ik zo..........

Zo zat ik in mijn eindexamen jaar VWO, 1986, OMG waar blijft de tijd..............met maatschappijleer, naar First Blood te kijken...........man die Stallone dat was wat natuurlijk.........................sindsdien heb ik altijd al zo`n survival knife willen hebben.............het is er nooit van gekomen............. :mrgreen:

Maar training is er wel van gekomen, momenteel ook meer in de survival mode :mrgreen: :wink:

Serieus romo, Andre had/maakte toen zo'n enorm Survival Knife a la Rambo: ding was ik meen een cm of 35/40(?) lang.Afbeelding
Ik kwam in '86 van de Havo...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 62 and still going strong

Bericht door romo » 23 dec 2009, 10:20

Ja super gaaf zo`n mes...............zeg maar een half slagzwaard........... :mrgreen:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: 62 and still going strong

Bericht door Shakes » 27 dec 2009, 11:05

Lekkere sport is het ook. Heb al zo'n anderhalve week last van verkoudheid en hoppa -5 kilo. Voelt niet fijn.

2010 gaat het jaar worden. 10 kilo erbij, nieuwe personal trainer ernaast en knallen met dat oude lijf!

N.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eric Z, k33z, R728i, Robbert92 en 174 gasten