Politie niet altijd op een bon uit

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Politie niet altijd op een bon uit

Bericht door RVV » 03 feb 2006, 13:06

Afgelopen vrijdag reed ik op de A7 ter hoogte van Drachten. Ik had een gangetje van 160/170, verkeer was redelijk rustig. Op dat moment reed een politie busje (opel) de snelweg op. Langzaam liet ik mijn snelheid afzakken naar 140 en bleef mijn weg vervolgen. richting aanwijzer uit inhalen en weer terug naar rechts, Het Busje reed ondertussen achter mij aan en ik zat al te wachten wanneer ze me zouden aanhouden. Bij een benzine pomp gingen ze voor me rijden en ja hoor politie volgen. Ik moest toch tanken want ik had bijna geen benzine meer. Dus bij het tankstation aangekomen rij ik door naar de pomp, ze deden nog even de zwaailampen aan, mischien dat ze dachten dat ik ze niet gezien had ?

Poltie stapte uit, ik ook, "rij en kenteken bewijs laten zien en ik kreeg een vermanend woord dat ik te hard reed. Ja zei ik 150 ofzo. Ja klopt zeiden ze, (reed 160/170) anyway het was eigelijk wat te druk om zo hard te rijden (alsof het wel zou mogen als het rustig was) Nou ik was het er niet mee eens en zei dat het juist rustig was. Ze vonden wel dat ik netjes reed niet onnodig links reed en voldoende afstand hield. Ik kreeg mijn papieren terug en in mijn hoofd was ik de bekeuring al aan het uitrekenen. Ik moest nog even blazen en uiteraard 0,0 promile want ik drink nooit.

Nou dat was het dan, ze bedankte en ik ook, de agenten gingen weer naar het busje toe en dat was het. Geen bekeuring !

We zwaaiden elkaar nog even toe en ik ging maar eens tanken.

Zo kan het dus ook !

hulde.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 03 feb 2006, 13:27

Zo tref je ze niet vaak. (oudere agent(en) mischien?)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 03 feb 2006, 13:37

Je rijstijl is een belangrijke factor. Als je gewoon netjes de ruimte laat aan andere inhalers, richting aangeeft bij wisselen van baan doen ze over het algemeen niet heel moeilijk. Maar meestal gaat het hard rijden ook samen met opduwen en rijbaan wisselen zonder richting (is stoer).

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 04 feb 2006, 20:01

Ik heb door de jaren wel geleerd dat je nooit moet zeggen hoe hard je gereden hebt. Ook niet ongeveer. Dat is een verklaring en mogen ze dus schrijven. Bij twijfel of ze je correct hebben kunnen meten dus gewoon zeggen dat je niet echt hebt op zitten letten hoe hard je reed. Word natuurlijk wel moeilijk als je 200+ hebt zitten jagen :roll:

Maar wel tof dat je er mee weg kwam :!:

Ruud

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 feb 2006, 16:11

Ik zeg het meestal ook niet, als ze vragen hoe hard je reed zeg ik dat ik met het verkeer mee reed, niet op de teller gekeken maar ging niet te hard naar mijn weten. KLAAR.

Had pas ook een actie, ik met GTC testen of de teller al over de 200 wilde gaan na 3500km ingereden te hebben, komt er bij oprit Nieuwerkerk een politievectra de A20 op, gelukkig kwamen ze zelf ook met ruim 140 de snelweg op, maar ik remde voluit zodat ik met 140km/u naast hun uit kwam. Gebaartje van "rustig aan he kale" en verder geen stopteken, mazzeltje dus maar ze kunnen me in zo'n geval moeilijk bekeuren.

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 06 feb 2006, 13:50

Eens met Rico. Het is mij vorig jaar (was laatste week op NL kenteken) eens gebeurd dat ik met 150/160 op de teller, maar wel netjes rechts houdend, afstand houdend en gebruik van knippers door een politie auto ingehaald werd zonder gevolgen. (Het was donker en aan de koplampen herken je ze niet).

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 feb 2006, 13:53

Ligt eraan wat voor auto, de politie vectra's herken ik inmiddels wel, volvo en mercedes zijn lastiger.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bram, Darudevampire, ED35, Google [Bot], Martijn M, Philipoo, Sabberjoch, ThomasGTT en 193 gasten