Vraagje voor de vliegtuig experts

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door InjectTheVenom » 09 okt 2011, 15:12

Niels v D schreef:
SteV6 schreef:Vlakbij het landgoed Goodwood tijdens het Revival-weekend kwam er een Spitfire over mijn open dakje van de Speedster vliegen.

Kippenvel van top tot teen, wat een geluid man, HEERLIJK.
+1: 'smorgens rond 8 uur op de camping aantal spitfires in formatie vlak over de boomtoppen.. Geweldig wakker worden!
NICE :headbang:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 24500
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door romo » 09 okt 2011, 20:06

Het geluid van een V12 RR Merlin of Griffon is werelds idd...............

Gebruikersavatar
Jorik
Berichten: 404
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:50

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door Jorik » 15 okt 2011, 13:35

Kwam laatst deze foto's nog tegen op mn pc, keertje gemaakt op Gilze bij de KLu Historische vlucht. Wat een ontzettend gaaf ding. Ben er uiteraard ook even ingeklommen... Je krijgt gelijk een hoop respect voor de lui die deze dingen vlogen. Cockpit is niets meer dan een ijzeren kuipje waar overal om je heen draden voor je radio's en kabels voor je control surfaces lopen en heel veel pantser zat er nou ook weer niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog wat info van de site van de historische vlucht:

"Al in 1934 werd de Spitfire ontworpen door R.J. Mittchell. Een geniaal vliegtuigconstructeur die helaas in 1937 op 42-jarige leeftijd overleed. Het prototype maakte zijn eerste vlucht in 1936 en was uitgerust met een Merlin motor van 990 pk en een tweebladige propeller. Onze Mk.IX heeft een Rolls Royce Packard Merlin 224 motor met 1720 pk en een vierbladige propeller. In totaal zijn er 20.351 Spitfires gebouwd. Alle 56 Spitfires die de Nederlandse luchtmacht heeft gehad waren van het type Mark IX.

De SKHV Spit is gebouwd in 1943 en heeft meegevochten tijdens D-day. In 1946 werd het 322 Jachtvliegtuig Afdeling (322 JaVA) opgericht welke in 1947 werd omgedoopt tot het 322 squadron waar onze Spit vloog als H-25. Na terugkomst uit Indonesië, werd in 1951 het 322 actief als "maandvlieg-squadron". In die periode werd de H-registratie vervangen door de squadron-code van het 322 (3W) gevolgd door een code, oftewel 3W-17. In 1953 kwam er een eind aan de militaire loopbaan van een legendarisch vliegtuig. Het merendeel van de Spitfires is treurig aan het eind gekomen door plundering door souvenirjagers, schroothandelaren en opgestookt ten behoeve van brandweeroefeningen."

link

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 24500
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Vraagje voor de vliegtuig experts

Bericht door romo » 29 mei 2019, 18:54

SKOP........


Van oud spul naar........

Gevechtsvliegers maakten melding van supersnelle toestellen: test Amerika geheim wapen?
Amerikaanse gevechtsvliegers hebben voor het eerst een boekje opengedaan over razendsnelle toestellen die ze in 2014 en 2015 tijdens oefeningen hebben gezien. Een vijftal F-18-piloten dacht te maken te hebben met een nieuw supergeheim wapen van het Pentagon dat mogelijk getest werd voor de Amerikaanse oostkust.

Stieven Ramdharie29 mei 2019, 11:59

Een F-18-vlieger staat op het punt om op te stijgen van het vliegdekschip USS Theodore Roosevelt. Beeld US Navy
De gevechtspiloten, die opereerden vanaf het vliegdekschip USS Theodore Roosevelt, dachten oog in oog te staan met een nieuwe hypersonische drone waarvan het bestaan nog niet is erkend door het Pentagon. Deze zou een snelheid hebben van mach 5: vijf keer de snelheid van het geluid.

Advertentie van Südtirol
Val d’Ega inspireert met een geweldige natuur en prachtige plaatsjes
De gevechtsvliegers komen met hun verhaal in The New York Times en History Channel, een maand nadat de marine haar honderden piloten aanmoedigde dit soort observaties officieel te melden aan hun meerderen. Uit angst om belachelijk gemaakt te worden, melden Amerikaanse gevechtsvliegers tot nu toe amper vliegbewegingen die ze niet kunnen verklaren. De nieuwe interne regels moeten ervoor gaan zorgen dat ze wél naar voren komen met hun informatie.

In Washington fronste menigeen in april de wenkbrauwen toen de politieke nieuwssite Politico als eerste onthulde dat de marinetop de interne regels had veranderd. Ging de grootste en sterkste marine van de wereld op de sciencefiction-tour? Maar dinsdag bleek dat de bijzondere waarnemingen van de groep F-18-vliegers mede hebben geleid tot de nieuwe marineaanpak. De gevechtspiloten kregen de afgelopen weken toestemming van de marineleiding om hun verhaal te vertellen in de media.


Het Pentagon ontkende jarenlang het bestaan van de F-117 Nighthawk, Amerika's eerste stealth-vliegtuig. Het toestel werd in het diepste geheim ontwikkeld door Lockheed Martin. Om te voorkomen dat de F-117 voortijdig werd ontdekt, werd het toestel vooral 's nachts getest. Beeld US Air Force
Experimenteel wapen
De gevechtsvliegers zeggen de razendsnelle toestellen te hebben gezien op zo’n 10 kilometer hoogte. Ze hadden geen duidelijk zichtbare motor en geen uitlaat. Het woord ufo wilden de vliegers beslist niet in de mond nemen. Sommigen gingen er meteen van uit dat ze indertijd waren gestuit op een experimenteel wapen. Het Pentagon werkt aan hypersonische wapens die in de toekomst een doelwit, waar ook ter wereld, binnen een uur moeten kunnen vernietigen. Deze wapenprojecten bevinden zich echter, net als die van Rusland en China, nog in een beginfase.

Het zou niet de eerste keer zijn dat de VS een nieuw hightechtoestel in het diepste geheim testen. Zonder dat andere delen van de krijgsmacht daar weet van hebben. Zo werd het bestaan van de F-117 Nighthawk, Amerika’s eerste stealthvliegtuig, jarenlang glashard ontkend door de hoogste militairen en functionarissen in Washington. Ook toen waren er berichten dat het toestel was gezien. Pas zeven jaar na de eerste vlucht onthulde het Pentagon dat het futuristisch ogende aanvalsvliegtuig wel degelijk bestond.


Het vliegdekschip Roosevelt opereerde vanaf de zomer van 2014 in het zeegebied tussen Virginia en Florida. ‘Ze waren daar de hele dag’, aldus F-18-vlieger luitenant Ryan Graves over de onbekende toestellen die hij zag op de radar. Graves: ‘Een vliegtuig in de lucht houden, vereist veel brandstof. Met de snelheden die wij waarnamen, was twaalf uur in de lucht opereren al elf uur meer dan je normaal gesproken verwacht.’


De X-47B, een drone die moet leiden tot Amerika's eerste onbemande stealth-aanvalsvliegtuig, vliegt in 2013 boven de USS Theodore Roosevelt voor de kust van Virginia. Deze experimentele toestellen vliegen echter niet razendsnel. Beeld AP
‘Wow, wat is dat?’
Sommige gevechtspiloten zagen de toestellen alleen op hun radar, anderen zagen ze van redelijk dichtbij. De toestellen konden snel optrekken, vaart minderen, maar ook met hypersonische snelheid wegschieten. ‘Ik had er bijna eentje geraakt’, kreeg Graves van een geschrokken collega te horen toen deze van een oefening terugkwam. Het ‘onbekende toestel’ vloog toen plotseling tussen twee F-18’s door.

De piloten filmden vanaf de Roosevelt diverse confrontaties, onder andere met een boordcamera. Op een van de video’s is een toestel te zien dat laag over de golven scheert. ‘Wow, wat is dat man’, vraagt een F-18-piloot. ‘Kijk hoe het vliegt.’ Mede vanwege de bijna-botsing, konden de vliegers later niet geloven dat het Pentagon een experimenteel wapen testte zo dichtbij Amerikaanse schepen en vliegtuigen.

De marine erkent dat de F-18-vliegers van de Roosevelt niet de enige zijn die melding hebben gemaakt van onbekende toestellen. ‘Er zijn een aantal meldingen geweest van onbekende toestellen die in de afgelopen jaren diverse militaire terreinen en afgesloten luchtzones binnendrongen’, aldus de marine vorige maand over waarom de meldingsregels voor piloten nu zijn versoepeld. ‘Uit veiligheidsoverwegingen nemen wij al deze meldingen zeer serieus.’ Overigens heeft heeft het marineonderzoek naar de meldingen van Graves en zijn collega’s nog tot niets geleid.
Bron; Volkskrant.nl (dus niet zo maar een artikel)


Altijd een zweem van geheimzinnigheid over wat er nu technisch eigenlijk allemaal kan, uiteraard gaat terug naar de fantastisch prestaties van "Skunk Works" de al evenzeer in nevelen gehulde broedplaats van het technisch onmogelijk mogelijk te maken.

X-15, SR-71, Project Aurora (nooit erkend door de US regering), F-117, B2, zijn fantastische technische hoogstandjes, nu de "Scramjet" , SR-72 in the making zijn de geruchten, en wat er nog meer onder ons is zonder dat wee er ook maar enige kennis van hebben. Wellicht is het een Tesla Electrical Plane :tooth:

Mooi deze technische vooruitstrevendheid.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Fasteddie2, Gert-jan en 21 gasten