Nu een huis kopen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Paskal » 01 apr 2017, 16:51

Prijzen in de Randstad gaan inderdaad helemaal nergens meer over. Wat dat betreft prijs ik me gelukkig dat ik in ZO-Brabant kan wonen met alle ruimte, rust en vrijheid om ons heen waar eea nog redelijk betaalbaar is. Buren zitten ook op redelijke afstand zoals hieronder te zien is (frontbreedte van de kavel is ca 95 meter). We hebben er zin in :)

Afbeelding

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Nu een huis kopen

Bericht door ErikS » 01 apr 2017, 17:07

Op dat gras kan je zo te zien een leuke quad (of zo'n dirt kart) baan aanleggen! ;-)

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Wouter81 » 01 apr 2017, 17:43

Ziet er fantastisch uit Paskal. Is het al rond?

Als geboren Fries kan ik me ook niets voorstellen bij die huizen- en prijzengekte in de randstad. Snap dat niet iedereen hier wil wonen maar prijs mezelf gelukkig. 3 Jaar geleden onze huidige woning gekocht. Vrijstaand, groot, aan het water, kavel van 718 m2 en gebouwd in 2003. Precies 3 ton voor betaald. Denk dat ons huis in sommige randstadgebieden zeker 7 ton zou kosten. Bizarre verschillen iig.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Luco » 01 apr 2017, 17:46

vrijstaand en dat kavel en aan het water red je niet voor 7 ton dicht bij bv rotterdam, delft of den haag.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Paskal » 01 apr 2017, 18:30

@ErikS, kan inderdaad prima, maar weet niet of de buurt daar zo blij mee is ;)
@Wouter81, zie mijn post op pagina 19:
Paskal schreef: 31 mar 2017, 18:45 Inmiddels is de kogel middels een mondelinge overeenstemming door de kerk :hosanna:

31 mei krijgen we de sleutel van ons optrekje dus da's al best rap. Nu o.a. maar eens gaan bedenken hoe ik die ca 4.000m2 gras en bijna 500 meter beukenhaag bij ga houden :)

Voor de liefhebber hier nog wat fotootjes.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Luco » 01 apr 2017, 18:46

:thumbup: mooi man

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Nu een huis kopen

Bericht door dvh » 01 apr 2017, 19:01

Je moet wel van zwarte tegels houden Pascal :)
Congrats !

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Milka » 01 apr 2017, 19:09

idd van harte
mooi huis met heerlijk de ruimte, succes met de voorbereidingen

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26691
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Martijn_bmw » 01 apr 2017, 22:17

Als randstad bewoner idd soms jaloers makend om te zien hoe mooie optrekjes je kan kopen voor veel minder geld in de gebieden buiten de randstad....

Wouter wat jij noemt waar je woont gaat hier in Baarn naar minimaal 800k :bag:
Onbetaalbaar dus voor de gemiddelde loonslaaf

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Will F. » 01 apr 2017, 23:18

alt schreef: 31 mar 2017, 18:50 Na veel huizen bezoeken die in het buitengebied lagen, besloten v.w. de verbouwkosten, om een oud huisje te kopen op een mooie locatie.
Een catalogushuis uitgezocht, het bouwbedrijf alle vergunningen laten regelen.
Met de start van de bouw op de bouwplaats een bouwkundige in handen genomen, die de bouw begeleid.
Dat is heel belangrijk, waarom, je laat maar 1 of 2 maal in je leven een huis bouwen.
Het zijn de details die het huis afmaken.
Dit leide slechts tot enkele aanpassingen(2) bij de oplevering.
De schilder vertelde, normaal moet 300 spijkers & parkers naspijkeren, bij ons 1 parker.

Het voordeel van je eigen huis bouwen is, je bouwt het zoals je zelf het graag wilt hebben, verbouwen is niet van toepassing, kamers waar je die wilt hebben, je kunt alles wat je maar wilt aanpassen, deuren, ramen, dakgoten, dakpannen, kleur stenen, welke soort voeg, inrichting badkamer, je stopcontacten op de plaatsen waar je ze zelf graag wilt hebben, enz.

De kosten zijn gelijk of lager dan een huis te kopen & te verbouwen.
En je hoeft niet in de rotzooi van de verbouwing te zitten.
De volgende koper hoeft hoogst waarschijnlijk minder te verbouwen w.v. de nieuwbouw.
Dus makkelijker verkoopbaar huis in de toekomst v.w. de beter epc waarde.
Alt, ik loop met soortgelijke plannen rond om maar nieuw te laten bouwen ipv bestaand voor dik geld te kopen danwel verbouwen.
Voor welke aanbieder ben jij gegaan en waarom, waren er achteraf nog kosten die fors hoger uitvielen dan gedacht?

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nu een huis kopen

Bericht door alt » 02 apr 2017, 08:38

Mijn schoonvader was timmerman.
Hij had enige jaren geleden gezien hoe een nieuw huis werd gebouwd door Kramer's bouwbedrijven voor een zoon van zijn vriend.
Hij was zeer tevreden over het vakmanschap van de bouwvakkers & het ontwerp van het huis.
Mijn vrouw & ik hebben ook bij andere catalogus bouwbedrijven gekeken & zagen als leek geen verschil, zowel in prijs, als huis.
Over het ontwerp of vakmanschap kan je daar als leek weinig over zeggen.
Zijn toen wij voor Kramer's bouwbedrijven te Sint Nicolaasga gegaan op voorspraak van mijn schoonvader.
Aangezien wij in de kop van Noord Holland wonen & mijn schoonvader (85) in Zwolle, hebben wij een vriend gevraagd die constructeur/directeur was, gevraagd om de bouw te begeleiden.
Ook hij was zeer tevreden over de het bouwen, vooral op plaatsen wat later niet meer zichtbaar was, werd alles afgewerkt.
Hij heeft ook schema's gemaakt over hoe lang stadia van de bouw zou worden, met welke materialen & heeft kleine wijzigingen van materiaal aan Kramer gegeven.
Wij hebben van hem nu een dik boekwerk van de bouw met uren , materiaal, tekeningen van o.a. leidingen, enz.

Want bij de oplevering zie niet wat tussen de muren zit & hoe de kozijnen zijn geplaatst.

Nu het huis opgeleverd is, kan wel zeggen dat Kramer een bedrijf is met korte lijnen & hun afspraken na komen.
Kramer is een familie bedrijf waar half Sint Nicolaasga werkt.

Wat ik zelf waardeer is dat de directie ook gewoon hun handen op de bouw gebruikt.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Macboy » 02 apr 2017, 10:26

Paskal geweldig man :love:

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Will F. » 03 apr 2017, 23:18

Duidelijk en goed verhaal Alt, Kramer dus... al ik woon wel ver van Friesland.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Will F. » 03 apr 2017, 23:22

De hypotheekrenteaftrek moet sneller worden afgebouwd. Want door onze hoge hypotheekschulden zijn huishoudens te kwetsbaar als het economisch tegenzit.

Dat schrijft het Internationaal Monetair Fonds (IMF) in een rapport over de Nederlandse economie, dat vandaag is gepubliceerd.

http://www.telegraaf.nl/dft/27928954/__ ... af___.html

RAP afschaffen die hra-Hap :thumbup:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Nu een huis kopen

Bericht door WJ » 03 apr 2017, 23:36

Maar worden die huishoudens niet alleen maar kwesbaarder als je de HRA afschaft?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Niels » 03 apr 2017, 23:39

Welnee joh, mensen hoesten met gemak hun bruto maandlasten op....

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Eric H » 04 apr 2017, 08:11

Ging in een van de Scandinavische landen ook zo goed toen ze daar de HRA afschaften.
Was weliswaar in een ander economisch klimaat, maar "even" de HRA afschaffen is niet iets wat je zo maar kunt doen.

We komen net weer uit een economische crisis, dus die afschaffing zou ik nog lekker even mee wachten.
Niet voor mij persoonlijk, want ook bruto kan ik het makkelijk betalen (sterker doe ik nu al, en vraag 1 keer per jaar om teruggave) maar er zijn denk ik genoeg mensen die er niet aan moeten denken dat ze het nu allemaal bruto moeten gaan ophoesten.

PS : Pascal, heerlijk huis met lekker de ruimte. En dan bedoel ik niet alleen het huis en tuin, maar ook de regio/omgeving.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Arthur » 04 apr 2017, 08:46

Bruto kan ik het ook ophoesten, dat is niet het probleem. Als gelijk daarmee de waarde van de huizen zakt hebben de meeste mensen hun hypotheek onder water staan. Blijven ze met een restschuld zitten bij verkoop. Dat lijkt me wel een probleem.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9711
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Nu een huis kopen

Bericht door frank de jonge » 04 apr 2017, 08:55

Ik ben blij met mn 2-kapper. Genoeg ruimte en lekker goedkoop.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Nu een huis kopen

Bericht door dvh » 04 apr 2017, 09:36

Vooral dat laatste..
Heerlijk hoor zo'n grote kiet. Toen ik voor mijn hypotheek ging een jaartje geleden vertelde de meneer van de Rabobank dat ik in de 9ton kon lenen.
Toen wij melden dat dat absoluut niet nodig is. We hadden immers een huis van 3ton op het oog vond ie dat maar vreemd..
Was de omgedraaide wereld volgens hem. Want de meeste klanten wilde de hoofdsom lenen. En geld voor de verbouwing was ook niet nodig want dat betaalde we gewoon zelf.

Nu maakt iedereen die keuze lekker zelf.
Maar ik voel het liefst zo min mogelijk financiële druk.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nu een huis kopen

Bericht door JP » 04 apr 2017, 09:47

Niels schreef: 03 apr 2017, 23:39 Welnee joh, DF'ers hoesten met gemak hun bruto maandlasten op....
Fixed *

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Will F. » 04 apr 2017, 13:10

Uiteindelijk worden de huishoudens juist minder kwetsbaar zonder hra dan mèt hra en natuurlijk doe je dat niet van de ene op de andere dag dat ging daar in Zweden veel te abrupt en daardoor ook eventjes niet goed.
Dus geleidelijk en gecontroleerd, met uiteraard verlaging van de IB tarieven. Het zal hypotheekbezitters ook nogeens stimuleren meer af te lossen dan met hra.
Wat velen niet door hebben is dat het zogenaamde fiscale voordeel van de hra in feite in de zakken van hypotheekverstrekkers, grootgrondbezitters, gemeenten, projectontwikkelaars verdwijnt en uiteindelijk zit jij in een te duur/ overgewaardeerd huis. Dat roep ik hier al een paar pagina's en kan je hier ook gewoon lezen als je bijv. ziet hoe de regelgeving door banken misbruikt wordt om je even wat meer te laten betalen (oude fiscaalvoordelige hypotheek menemen naar nwe woning tegen huidige rente) en jij je zogenaamde fiscale voordeel kunt behouden.
Laatst gewijzigd door Will F. op 04 apr 2017, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51343
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Robin » 04 apr 2017, 13:20

+1 Will en anderen .

HRA is -hoe leuk en makkelijk ook- gecamoufleerde armoe.

Een huis kopen met weinig eigen inbreng op zogenaamd twee banen ook. Want koopkracht 'weg' doordat veel naar hypotheek gaat.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nu een huis kopen

Bericht door daNpy » 07 apr 2017, 12:47

En wat doen we met huur subsidie dan? En eigen woning forfait en al die onzin? :)

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3561
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Nu een huis kopen

Bericht door HJ2 » 07 apr 2017, 13:50

Fraaie woningen zie ik hier voorbij komen hoor! :clap:

Wat IK nou niet snap: Als je in de binnenstad een woning te koop aanbiedt MET garage, dan heb je met die garage een vrij unique selling point. Toch staat er in 19 van de 20 gevallen GEEN foto van die betr. garage op Funda, alleen foto's van de woning. Waarom in vredesnaam niet dan? Of zie ik nu iets triviaals over het hoofd?

Iig ga ik adverteren met 'mogelijke overname van gehuurde garage van 26m2 op comfortabele loopafstand'.

rare handel die woningen.
Overigens net gebeld op een nieuwe advertentie op Funda, en vanmiddag al een bezichtiging! :headbang:
't is wel een drive in met een helling naar beneden. Vanaf de foto's te beoordelen kan ik met de Lotus de hoek onmogelijk maken... :stom:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 108 gasten