Nu een huis kopen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wimo
Berichten: 2049
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Wimo » 04 nov 2021, 18:52

Iedereen aan de villa taks ! We zijn goed op weg...

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1935
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Hitz » 05 nov 2021, 01:20

Riceaux schreef: 04 nov 2021, 11:43
Arthur schreef: 04 nov 2021, 10:30
Riceaux schreef: 01 nov 2021, 22:58

Zuidhorn. ;)

Thanks heren!
Godsamme, Rico :tooth: Dat had ik niet verwacht voor een 2 onder 1-kapper in Zuidhorn :shock: Maar goed, de markt bepaalt de prijs en het is een rustige plaats met alles op relatief korte afstand. Succes met de verkoop :thumbup:
:tooth: 2 vergelijkbare huizen hier in de wijk zijn verkocht voor 434 & 475. Ons huis zit er qua specs wat tussen, dus verwacht ook een opbrengst daar tussen. Maar we gaan het zien.
Komt helemaal goed!!

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Nu een huis kopen

Bericht door JeroenT » 06 nov 2021, 08:39

Martijn M schreef: 04 nov 2021, 13:31 "hebzucht van de maatschappij"

Je bedoelt, men ziet een kans op lagere lasten en pakt die met 2 handen aan?
Lagere lasten? Of meer lenen tegen dezelfde of hogere lasten?
Omdat het kan of omdat het moet?
Huizengekte.

Elise
Berichten: 7283
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Elise » 06 nov 2021, 09:07

Het is toch al jaren overal hetzelfde.
Men gaat met de inkomensgegevens naar een hypotheekadviseur, die geeft aan wat het maximum is en met dat bedrag gaat men de huizenmarkt op.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9096
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nu een huis kopen

Bericht door smiley » 06 nov 2021, 09:24

Waar ik woon (onderin Brabant) geeft Funda tot 200.000 alleen nog garageboxen weer.
Succes starters met een modaal salaris.

Elise
Berichten: 7283
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Elise » 06 nov 2021, 10:03

Starters met een modaal salaris hebben het moeilijk op de huizenmarkt, hadden het moeilijk op de huizenmarkt en zullen het altijd moeilijk hebben op de huizenmarkt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31202
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nu een huis kopen

Bericht door JP » 06 nov 2021, 10:08

Met de stijgende prijzen van alles, energieprijzen, belastingen, boodschappen..….wat is nog modaal ?

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9096
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nu een huis kopen

Bericht door smiley » 06 nov 2021, 10:35

Elise schreef: 06 nov 2021, 10:03 Starters met een modaal salaris hebben het moeilijk op de huizenmarkt, hadden het moeilijk op de huizenmarkt en zullen het altijd moeilijk hebben op de huizenmarkt.
Volgens mij kon je tot 2 jaar geleden (hier onderin Brabant ten minste) nog een uitgewoond jaren 60 tijdscapsule opknappertje kopen met modaal, en daar rustig over de jaren iets leuks van maken.
Dat is nu ook weg probeer ik te zeggen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Luco » 06 nov 2021, 10:44

JP schreef: 06 nov 2021, 10:08 Met de stijgende prijzen van alles, energieprijzen, belastingen, boodschappen..….wat is nog modaal ?
Dit, met 1xmodaal behoor je al bijna tot de armsten tegenwoordig.

KoenM
Berichten: 1766
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Nu een huis kopen

Bericht door KoenM » 06 nov 2021, 12:27

Het ‘probleem’ is ook dat als je modaal verdient (€40k tegenwoordig incl vakantiegeld) en je partner met 4 dagen €32k, je al zo’n €400k kan lenen.

Dan is er ook gewoon een hele grote groep die dit kan betalen.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9096
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nu een huis kopen

Bericht door smiley » 06 nov 2021, 12:34

En voor de eenverdiener een leuke woonpod ofzo.
Daar heeft het WEF nog wel wat proefballonnetjes over.

Eric Z
Berichten: 3975
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Eric Z » 06 nov 2021, 13:26

smiley schreef: 06 nov 2021, 12:34 En voor de eenverdiener een leuke woonpod ofzo.
Daar heeft het WEF nog wel wat proefballonnetjes over.
Wat is dat dan weer, nog kleiner dan een tiny-house?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Luco » 06 nov 2021, 13:28

KoenM schreef: 06 nov 2021, 12:27 Het ‘probleem’ is ook dat als je modaal verdient (€40k tegenwoordig incl vakantiegeld) en je partner met 4 dagen €32k, je al zo’n €400k kan lenen.

Dan is er ook gewoon een hele grote groep die dit kan betalen.
tuurlijk en dan een kind of stront aan de knikker en je zit er tot aan je nek in.

KoenM
Berichten: 1766
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Nu een huis kopen

Bericht door KoenM » 06 nov 2021, 13:34

Ja eens, misschien had ik beter ‘lenen’ of ‘bieden’ kunnen gebruiken dan betalen.

De leennormen zijn nu zo ruim dat je gewoon echt veel geld kunt lenen op je salaris als tweeverdiener.

Elise
Berichten: 7283
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Elise » 06 nov 2021, 16:27

Leennormen zijn juist strenger geworden, dat mensen zo'n hoge hypotheek kunnen krijgen ligt puur aan het rente tarief.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9096
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nu een huis kopen

Bericht door smiley » 06 nov 2021, 16:57

Eric Z schreef: 06 nov 2021, 13:26 Wat is dat dan weer, nog kleiner dan een tiny-house?
Je eigen deel ja. Het gedeelde deel is dan weer groter.

Eric Z
Berichten: 3975
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Eric Z » 06 nov 2021, 18:19

:gek:

KoenM
Berichten: 1766
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Nu een huis kopen

Bericht door KoenM » 06 nov 2021, 20:27

Elise schreef: 06 nov 2021, 16:27 Leennormen zijn juist strenger geworden, dat mensen zo'n hoge hypotheek kunnen krijgen ligt puur aan het rente tarief.
Is dat zo? Het tweede inkomen wordt nu toch voor 90% meegenomen ipv 30%?

Ik vind in ieder geval dat je een vrij fors deel van je netto inkomen aan je hypotheek kwijt mag zijn.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31202
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nu een huis kopen

Bericht door JP » 06 nov 2021, 20:53

Voor een huurhuis/appartement ben je vaak procentueel veel meer kwijt .

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Joël D. » 06 nov 2021, 21:54

Toevallig staat er achter mij nu een appartement te koop wat vergelijkbaar is met wat ik nu huur. Die kost 260.000 Euro. Hypotheek komt dan bruto uit op 884. Dan heb je nog 100 Euro (?) p/m aan hypotheekrenteaftrek. Dat is vergelijkbaar wat ik nu betaal aan huur. Scheelt je dus alleen +- 500 Euro p/m aan aflossing.

Probleem alleen is dat ik geen 260k kan lenen. :lollerdelol: En dikke kans dat het niet voor 260k weg is gegaan....

KoenM
Berichten: 1766
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Nu een huis kopen

Bericht door KoenM » 06 nov 2021, 22:35

Vraagprijs van 260 zal hij wel voor minstens €310k weggaan. Dus dan is je hypotheek €1050 per maand.

Vergeet ook niet het onderhoud, eigenwoningforfait, verzekering etc.

Dan ben je elke maand toch wel een stuk meer cash kwijt, waarvan een deel wel vermogensopbouw in je huis maar daar kun je geen andere dingen van doen.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26696
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Martijn_bmw » 07 nov 2021, 08:46

En vergeet ook niet dat er vast weer een correctie komt net als 2008 daarvoor riep ook iedereen huizenprijzen dalen nooit…

Dan ben je je 50k overbieden en een lagere vraagprijs in 1x kwijt. Stel dat is gezamenlijk 80.000 over 5jr: 80.000 /60mnd = 1.300eur extra woonlasten

Elise
Berichten: 7283
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Elise » 07 nov 2021, 08:52

KoenM schreef: 06 nov 2021, 20:27
Elise schreef: 06 nov 2021, 16:27 Leennormen zijn juist strenger geworden, dat mensen zo'n hoge hypotheek kunnen krijgen ligt puur aan het rente tarief.
Is dat zo? Het tweede inkomen wordt nu toch voor 90% meegenomen ipv 30%?

Ik vind in ieder geval dat je een vrij fors deel van je netto inkomen aan je hypotheek kwijt mag zijn.
Ik doelde meer op vroeger Koen, toen het de banken waren die hoofdzakelijk bepaalden wat je kon lenen en 7 of 8 keer (of meer) je jaarsalaris geen enkel probleem was.

Elise
Berichten: 7283
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Elise » 20 nov 2021, 13:35

Alex van Keulen en Bob Sikkes van tv-succes ’Kopen zonder kijken’: ’Die millennials kunnen niks zelf’
Amsterdam - Makelaar Alex van Keulen en aannemer Bob Sikkes zijn soms wel een jaar bezig met een kandidaat in Kopen zonder kijken. Ondertussen stijgen de huizenprijzen door. „Dan is er zo 50.000 euro verdampt.” Het RTL-programma is immens populair. Iedereen herkent de frustraties van de woningmarkt. En iedereen ergert zich aan de millennials: „Ze krijgen heel veel expertise cadeau. Het is echt niet normaal.”

Het tv-programma Kopen zonder kijken is een overrompelend succes. „Alles is anders, dit heb ik nog nooit meegemaakt”, zegt Bob Sikkes, de aannemer die al vijftien jaar ervaring heeft met RTL-programma’s. Makelaar Alex van Keulen, die al dertien jaar op televisie is, vult aan: „Iedereen kent wel iemand die bezig is een huis te kopen en waarbij het niet lukt. Die frustratie en woede zijn herkenbaar.”

De laatste uitzending van het vierde seizoen was onlangs op tv, ondertussen is seizoen 5 alweer bijna opgenomen en staat seizoen 6 in de startblokken. Met de ’bingokaart’ aan vaste onderdelen: alle millennials willen een jarendertighuis met drie slaapkamers en een tuin, halverwege de zoektocht naar een huis is er een ’concessiegesprek’, er is de schrik als ze het kale huis zien en na afloop is iedereen blij. Vaste prik: de ergernissen van Sikkes en Van Keulen over het prinsjes- en prinsesjesgedrag van de twintigers: „Het is steeds hetzelfde: wensenlijst = eisenlijst.”

Toch missen de twee bouwexperts weleens de spanning van de eerste twee seizoenen. Toen waren de kandidaten nog wanhopig. Niet voor niets gaven ze Sikkes en Van Keulen hun hele budget in handen om een huis voor hen te kopen. „Het idee was dat ze in blinde paniek deze stap zetten”, zegt Sikkes. Maar inmiddels weten alle deelnemers dat ze er alleen maar beter van worden. Het eerste huis uit het programma is al verkocht, met een ton winst. Van Keulen: „We lossen eigenlijk luxeproblemen op.”

Waarom willen alle kandidaten een jarendertighuis?

Sikkes: „Ik denk dat mensen het er gezellig uit vinden zien. Die stijl spreekt ze aan. Jarendertigwoningen zijn gebouwd in wijken die dicht bij het centrum liggen, het waren de eerste uitbreidingswijken van de grote steden.”

Van Keulen: „Het is ook emotie. Jarendertigwoningen hebben een erker en allemaal authentieke kenmerken. De nieuwe woningen zijn blokkendozen, rechttoe rechtaan.”

Met deze wens kun je maar op een paar plekken in een stad kopen. Dan is de missie op voorhand toch kansloos?

Sikkes: „Als je vier ton meebrengt en je wilt een jarendertigwoning die ook nog moet worden opgeknapt – want zelf kunnen die jonge mensen niks hè? – ja, dan is het kansloos. Waar al die kandidaten ook niet bij stilstaan is dat je de rest van je leven gedoe hebt. Het is een ouder huis, dus het dak moet een keer vervangen worden, de regenpijpen, noem maar op.”

In het programma zitten steeds dezelfde wensen. Was het de bedoeling dat al die kandidaten zo op elkaar lijken?

Van Keulen: „Ach, het geeft gewoon de trends aan. Trend is visgraat, is zwart, is mooie zwarte puien. Als je nu naar de Praxis gaat, zie je dat allemaal ook. Mensen nemen dat over. En dan krijg je wel vaak hetzelfde plaatje.”

Sikkes: „Ik vind het fáscinerend dat die moodboards zó verschrikkelijk op elkaar lijken. Er is maar een enkeling die met iets anders komt.”

Wat we op tv zien aan frustraties, zijn ook de problemen die jullie in de dagelijkse praktijk tegenkomen?

Van Keulen. „Ja, het is heel frustrerend voor mensen. Als ik een woning aanmeld onder de 400.000 euro, heb ik zo tussen de zeventig en honderd reacties, maar ik kan maar één iemand blij maken. Een bijkomend probleem zijn al die expats met enorme vergoedingen van hun werkgevers. Die smijten met geld, daar kan een starter niet tegenop.”

Sikkes: „Waar ik niet zo goed tegen kan, is dat ze met zó’n lijst met eisen komen. Ze kunnen zo moeilijk concessies doen. Kom op, laat die derde slaapkamer nou eens een keer vallen, dan kun je meedoen op die markt. Zorg dat je er op tijd bij bent.”

Van Keulen: „We hebben net opgenomen met kandidaten waar we precies een jaar mee bezig zijn. In de tussentijd zijn de huizenprijzen elke maand met weer een procent gestegen. Op een huis van vier ton is dat na een jaar bijna 50.000 euro.”

"Het gaat er niet om wat je wil, het gaat erom wat je nog kán"

Sikkes: „We hadden een uitzending met twee meiden die uiteindelijk geld erbij legden en concessies deden. Als ze dat eerder hadden gedaan, hadden we echt een te gek huis voor ze kunnen kopen.”

Van Keulen: „Voor starters komt het punt dat je moet zeggen: het gaat er niet om wat je wil, maar het gaat erom wat je nog kán. Die knop is heel moeilijk om te zetten bij mensen.”

Sikkes: „Dat is het rare, vier ton is hartstikke veel geld en daarvoor koop je nu een starterswoning. Mijn nichtje die in de zorg werkt, kan dat niet betalen.”

Van Keulen: „Ik zat vorige week bij een jong stelletje. Die kochten een paar jaar geleden een gesubsidieerde woning in Almere. Die gaat nu weg met bijna 2,5 ton winst. Papa zat erbij, die trok wit weg. Hij zei: ik heb mijn hele leven hard gewerkt en heb nu 6000 euro op de bank staan. Mijn kind van 25 jaar maakt 2,5 ton winst. Dat is voor mensen die altijd in een huurwoning hebben gewoond, niet te begrijpen. Zo veel geld!”

Jullie werken allebei al bijna vijftien jaar mee aan huizenprogramma’s. Maar dit programma is wel héél populair.

Sikkes: „Vroeger vonden mensen dat ik altijd wat te zeiken had. Maar door dit programma reageren mensen heel anders. Nu vinden mensen me soms zelfs een held en staan ze voor het raam met hun duimpjes omhoog.”

Van Keulen: „Toen ze mij vertelden hoe het programma in elkaar zat, zei ik: je gaat nooit acht gekken vinden die dat willen doen. Nou, dus wel. Ik denk dat heel Nederland zit te wachten tot het een keer faliekant fout gaat. Dat mensen echt ontevreden zijn met het eindresultaat.”

Sikkes: „Het heeft er twee keer om gespannen.”

Kandidaten zijn niet verplicht na afloop te doen alsof ze het mooi vinden?

Van Keulen: „Haha, nee, alles is echt. Anders doet Martijn (Krabbé, red.) er niet aan mee en wij ook niet.”

Zien jullie de millennials als slachtoffer van de huizenmarkt of als prinsjes en prinsesjes die nooit tevreden zijn?

Sikkes: „Niet als slachtoffer. Als je mee wilt doen op de huizenmarkt, dan moet je keuzes maken en daar zijn die millennials niet zo heel goed in.”

Van Keulen: „Bob, wij hebben toch ook de protesten op de Dam meegemaakt met de kroning van Beatrix? Toen waren er al huisvestingsproblemen, toen al. Er is altijd al een tekort aan woningen geweest. Mijn eerste huis was een koopflatje in Veenendaal omdat ik in Utrecht niks kon kopen.”

Sikkes: „Ik woonde voor het eerst samen op een kamer van 3,5 bij 5. Met z’n tweeën hè?”

Het lukt jullie steeds wel: jullie kopen een prachtig huis, met een prachtkeuken, drie slaapkamers én een tuin.

Sikkes: „Ja, soms ook mede mogelijk gemaakt door de vrienden van de show hè? We kunnen inkopen voor een heel goede prijs en iedere aannemer vindt het leuk om mee te werken aan het programma. Ze krijgen de keuken echt voor een heel goede prijs. Eigenlijk kan het niet altijd voor dat geld. Ik kan heel goed lullen voor spullen, dat is een tekst van Martijn.”

Jullie zijn alweer bezig met een nieuwe reeks ’Kopen zonder kijken’?

Van Keulen: „Aanmelden hoeft al niet meer, we hebben honderden aanmeldingen. Overigens hoeven we mensen met een budget onder de vier ton al niet meer te selecteren. Je moet wel vijf ton hebben, willen we wat leuks kunnen doen. Het wordt een soort elite-programma. Het programma is wel veranderd. Het is voor de kandidaten een missie geworden zonder risico’s. Seizoen 1 was nog spannend. Seizoen 2 was het al wat minder. Een van de kandidaten heeft binnen drie, vier maanden zijn huis weer te koop gezet. Die heeft 100.000 euro overwaarde opgestreken. Dan is het geen risico meer om mee te doen.”

Sikkes: „Dat zie je aan de hele houding van die mensen. Ze zeggen nu allemaal dat ze er heel veel vertrouwen in hebben. Het idee was nou juist dat ze in blinde paniek deze stap gingen zetten.”

Dan worden jullie toch voor hun karretje gespannen?

Van Keulen: „Een beetje wel.”

Sikkes: „Dat hebben ze hartstikke door, hè? Ze krijgen heel veel expertise cadeau. Het is echt niet normaal. Roos (styliste Roos Reedijk, red.) doet hun hele verhuizing en richt het huis in. Daarom ben ik soms zo bloedgeïrriteerd als mensen teleurgesteld zijn.”

Is het lucratief om mee te doen aan tv-programma’s?

Van Keulen: „Uitstel van executie geeft vooral heel veel voldoening omdat je mensen echt helpt. Dat doe ik vanaf het begin en dat is bijna een hobby. Kopen zonder kijken heb ik meer vanuit loyaliteit naar Martijn en zijn team gedaan. Ik heb veel te danken aan televisie, dan kun je niet zomaar nee zeggen en weglopen.”

Wat dan?

Van Keulen: „Toen ik ermee begon, was ik net heel ernstig ziek geweest. Ik was net een beetje voor mezelf begonnen. Eigenlijk is mijn bedrijf samen met het programma meegegroeid. Nu heb ik een fantastisch draaiend bedrijf, mede dankzij Martijn en zijn team.”

Sikkes: „Mijn bouwbedrijf loopt heel erg goed, ik zit niet om werk verlegen. Het is eerder geëscaleerd, want ik doe tussen de 15 en 25 projecten per jaar, maar heb wel honderden aanvragen voor verbouwingen. Ik vind het bijna gênant tegen hoeveel projecten ik nee moet zeggen. Mensen zijn soms heel teleurgesteld dat je niet naar hun huis in Schin op Geul wilt komen.”

Van Keulen: „Man, wat klaag je nou. Ik werd gevraagd om naar Curaçao te gaan om een huisje te verkopen. Hahaha. Een beetje onhandig, het lag buiten de route.”

Sikkes: „Dan zegt iemand uit Limburg: ik zorg wel dat je opgehaald wordt, kun je gewoon werken op de achterbank. Ik doe dat niet, dat past niet meer in mijn hoofd. Ik laat dat ook niet meer op stapels liggen, ik kap het liever meteen af.”

Misschien willen ze graag een BN’er in huis.

Van Keulen: „Zo zie ik mezelf niet hoor.”

Sikkes: „Het is wel zo.”

Van Keulen: „Ik ben heel erg gesteld op mijn privacy. Dat ik nu een interview geef, is echt uniek hoor. Ik doe dat nooit.”

Sikkes: „Ik vind dat juist wel leuk. Ik heb geen geheimen. En het is goed voor het programma en mijn winkel.”

Welk onderdeel van het programma is het leukst?

Sikkes: „Ik vond in het begin het eerste gesprek het leukst. Omdat ik angst in die ogen zag. Omdat het heel spannend is als je vier ton aan iemand geeft. Ik beslis of ze een dakkapel krijgen. Of een uitbouw. Daar is geen enkel overleg over. Het is bijna jammer dat mensen er alleen maar vertrouwen in hebben.”

Van Keulen: „Ik vind de jacht het leukste. De rest aftroeven. Het mooiste is als je iets koopt dat totaal niet is wat ze hadden verwacht en ze zijn er tóch blij mee.”

Sikkes: „Meer dan de helft van de kandidaten zou het huis zelf nooit gekocht hebben. Stiekem vind ik het ook leuk als ze met buikpijn in hun huis staan te huilen omdat ze het zo afschuwelijk vinden. Zeker als ze het uiteindelijk te gek vinden.”

Van Keulen: „Als er dan verbouwd is en Roos heeft van het huis echt een thuis gemaakt, dan zijn ze alsnog blij.”

Sikkes: „Ik ben weleens een jaar later terug geweest in die huizen. Dan blijkt dat ze niets veranderd hebben. Zelfs de fruitschaal staat nog op dezelfde plek.”

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nu een huis kopen

Bericht door MParallel » 20 nov 2021, 14:25

Martijn_bmw schreef: 07 nov 2021, 08:46 En vergeet ook niet dat er vast weer een correctie komt net als 2008 daarvoor riep ook iedereen huizenprijzen dalen nooit…

Dan ben je je 50k overbieden en een lagere vraagprijs in 1x kwijt. Stel dat is gezamenlijk 80.000 over 5jr: 80.000 /60mnd = 1.300eur extra woonlasten
Oh die komt er, niet of maar wanneer. En dan kan je lachen. En je sla slaan met alle bankverkopen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 252 gasten