Nu een huis kopen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Shakes » 10 nov 2008, 16:31

Ben net gaan kijken.............droomhuis met een paar x maar!

Nieuwe buurt, prachtig schitterend. Te vergelijken met elke nieuwbouwwijk in NL en bv dus ook IJburg.

Maar:

Het is de bijlmer (mij boeit het niet maar ik kan me voorstellen als er juniors komen dat dat een ander verhaal is)
Ligt naast een basisschool (kan ook een plus zijn)
Parkeerplaatsen. Niet erg royaal.

Plus

Staat in de buurt met name in de hoogbouw veel te koop. Ex huurmeuk. Prima eigenlijk denk ik.........
Hoogbouw is gehalveerd vergeleken met vroeger.
Het is er rustig!
Hoekhuis
Scholen (basis en middelbaar dichtbij)
Winkelcentrum Amsterdamse poort dichtbij
Straat is doodlopend met een hofje. Lekker rustig dus.
Parken te over, meertje voor de deur.
Dichtbij het werk (lopen)

Ga jullie posts allemaal nog eens doorlezen, interessant. Denk dat ik ook een kijkje binnen ga nemen deze week.

N.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Nu een huis kopen

Bericht door indobesar » 10 nov 2008, 16:43

Klinkt goed.
Ook ik heb/had een vooroordeel over ZO/Bijlmer. Maar een kijkje nemen doet een hoop. Overigens is niet elk deel nou zo slecht als beweerd wordt. Als jij denkt er fijn en goed te kunnen wonen, doen Nandor. :thumbup:

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Ben_968CS » 10 nov 2008, 16:44

Over de eventuele toekomstige juniors: scholen in de Bijlmer zijn een definite No-No. Mijn vrouw leest welleens voor tussen de middag en ik heb er zelf op school gezeten (100 jaar geleden welliswaar), ik kan je verzekeren dat je niet wilt dat je kind daar naar school gaat. Maar inderdaad wat ik al zei: de nieuwbouw is super. Wederom niet cynisch bedoeld, maar zinvolle suggestie: ga ook een keer een wandelingetje door de buurt maken in het donker. Als het dan nog steeds bevalt heb je een goed deel van ZO te pakken. Die zijn er zeker ook.

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Marco R. » 10 nov 2008, 16:56

Ligt naast een basisschool ervaar ik eerder als negatief dan positief (Ik woon zelf op steenworp afstand van 2 naast elkaar gelegen basisscholen. Is de school vrij groot waar je het over hebt? Ga maar eens om 8u15 staan kijken hoe leuk de auto' s worden geparkeerd, waar ze worden geparkeerd, wat voor een huisvrouw volk er komt aangekakt etc etc..
In de buurt ervan is leuk, ertegen aan of echt in dezelfde straat is minder. Je kan het imo zelfs overlast noemen. Rijd je daar uiterst milieubewust op je fiets een keer het gangpad uit komt er zo'n babyproducent erlangs gescheurd omdat ze eerst 4 lagen make up moest plamuren en daardoor te laat de kinderen weg moest brengen..

Wat parkeerplaatsen betreft, rijd er een keer savonds langs hoeveel parkeerplaatsen er ECHT beschikbaar zijn.
Overdag is het altijd rustiger omdat het merendeel met den auto naar het werk vertoeft :)

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Shakes » 10 nov 2008, 17:12

Ben, ik heb een aardig inzicht in de scholen in ZO. Werk zelf op de OSB dus het is wel mijn wereldje.

De school naast de woning is de Shri Lakshmi. Hindoestaanse school (slecht maar dat terzijde). Ook zit er een openbare peuteropvang bij. Wel relaxed dus. Altijd mensen om het huis, vind ik prima.
De buurt is ok. Kwam er natuurlijk leerlingen tegen en dat zijn wel de jongens met ambitie komende uit een stabiel gezin. Moet gezien de prijs van de woningen ook wel.

Net nog even een econoom aan de lijn gehad en daar ga ik binnenkort mee rond de tafel.

Leuk!

N.

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Ben_968CS » 10 nov 2008, 17:14

Wens je alle succes Nandor! Mocht je tips nodig hebben, ben geen econoom, maar weet wel wat van huizen af. Ben benieuwd!

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Shakes » 10 nov 2008, 17:20

Thanks,

kom er zeker op terug. Jij zit een beetje (veel?) in het onroerend goed geloof ik!?


N.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Dennis Cavallino » 11 nov 2008, 09:39

Nandor: los van 't feit hoe 't met de economie gaat en of je gevoelig bent voor die locatie. Je geeft al aan dat je er lang wilt gaan wonen. Dan maakt het voorgaande allemaal niet zo heel erg uit. Sterker nog, jij zit niet op een schopstoel met je werk en dat zal ook niet gaan gebeuren als 't om economische ontwikkelingen gaat. De Bijlmer zou een buurt kunnen zijn dat door de huidige ontwikkelingen (sloop + uitponden van huurcomplexen) bezig is aan een opmars. Wellicht dat het geen mensen van buiten de Bijlmer aantrekt, maar juist zorgt dat de mensen die er nu wonen niet weg gaan.
Wel zijn 't buurten waar je in tijden van economische recessie een grote terugval ziet. De werkloosheid is er nu gemiddeld al hoog, maar dat zal er snel toenemen en dat heeft gevolgen voor de look&feel van een woonomgeving. Voorspellen doe je 't nooit, maar het gaat om 't gevoel wat jij hebt. Als jij er ruim 10 jaar wilt wonen, of langer, dan moet je 't gewoon doen.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Shakes » 11 nov 2008, 10:05

Ideaalbeeld is dat er nog meer bedrijven komen in en rond Amsterdam. De verbinding met de binnenstad is prima en je bent ook zo in West om maar wat te noemen. Verder zijn de voorzieningen in orde, scholen, winkels etc. Denk ook aan de hele Arena Boulevard (ik blijf het een troosteloos gebied vinden maar ok).

Veel mensen zijn gedwongen geweest te vertrekken omdat de prijzen van de huizen gewoon te gek zijn geworden.
Ik zie de buurt als een soort Almere maar dan veel centraler. Overigens zou ik voor m'n verdriet niet in Almere oid kunnen/ willen wonen. Heb er vorig jaar gekeken en dat is het gewoon allemaal niet.
Het huis dat ik op het oog heb is qua woonoppervlakte gigantisch, voor mij eigenlijk te veel. Ik ben echter wel van ruimte en kan er zo een aantal halters en toestellen enzo kwijt. Als de boel dan nog meer aantrekt zit je in een klein paleis.

Maar ja die "als". Het blijft een gok.

N.

HSR
Berichten: 5279
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Nu een huis kopen

Bericht door HSR » 11 nov 2008, 11:37

Robin schreef:Nandor, een jaar of 12 terug deed ik opleiding tot makelaar. Een leraar(zelf succesvol makelaar, niet dat ik zo pro makelaars ben, vaak het tegendeel LOL) zei aan 't begin(wat ik al wist) dat 't bij het (ver)kopen van huis/og gaat om 3 dingen : Locatie, locatie en locatie.

Wilde ik even kwijt. :mrgreen:
1 regel voor zakelijk vastgoed gericht op retail handel. Als je op het dak van je pand staat en je zeikt naar beneden moet je minimaal 25 man kunnen raken. :D

Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Mark » 11 nov 2008, 13:27

Ook op dit moment ben ik bezig met de aanschaf van een huis. Ik laat me niet weerhouden door de huidige economische situatie, volgens mij daalt de huizenprijs rechtevenredig met de toegenomen rentestand.

Overigens vind ik de Bijlmer best een leuke wijk, gezellig divers! Van problemen als bewoner heb ik weinig meegekregen.

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Ben_968CS » 11 nov 2008, 17:54

Wat rente betreft, voor degenen die moeite hebben met slapen: http://www.renteoverzicht.net/" onclick="window.open(this.href);return false; :blabla:
Ben je wel weer bij wat de trend van de huidige rente is en hoe banken daar me om gaan.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Shakes » 12 nov 2008, 16:42

Heb volgende week een afspraak met de makelaar :thumbup:

Vet allemaal

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Dennis Cavallino » 12 nov 2008, 16:49

Cool, wij komen net van de hypotheekadviseur van mijn huisbankier. :D
Spannende tijden.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Nu een huis kopen

Bericht door M@rcel » 12 nov 2008, 19:01

@Nandor

Woon op dit moment ook in de buurt van een basisschool. Bij ons is het rond 8/8:30 & 15:00 uur echt een puinhoop in de buurt. Als een zwerm sprinkhanen komen en gaan ze weer, die huismoeders in hun mpv's, vinex-suv's en oude boodschappenwagentjes.
Bij ons zijn er veel parkeerplekken waar je naast elkaar moet staan. Echt met alle auto's serieuze schade opgelopen op portierhoogte.
Ander nadeel vind ik de altijd de rondhangende jeugd rondom het schoolplein. Met name in de avond is het een komen en gaan van scheurende scoorters, ballen die rakelings langs de auto's en ramen vliegen etc.

Ik kijk echt uit naar de oplevering van ons nieuwe huis 3e kwartaal 2009

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Shakes » 12 nov 2008, 20:13

Herkenbaar uit eigen jeugd :)

deze basisschool heeft echter rondom hekken dus voor hangjeugd ben ik niet echt bang. Bovendien ken ik 80% van alle jongeren uit de buurt dus dat komt wel goed.

De Prius kan mooi achter slot en grendel dus ook dat is geen echte issue.

Ben benieuwd naar volgende week. Schijnt dat er in de rij waar het huis staat wat wethouders e.d. wonen. Niet echt verkeerd! Heb er zin in maar we hebben het wel over een pak geld waar je u tegen zegt :nah:

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Marco R. » 12 nov 2008, 21:31

Marco R. schreef:Ligt naast een basisschool ervaar ik eerder als negatief dan positief (Ik woon zelf op steenworp afstand van 2 naast elkaar gelegen basisscholen. Is de school vrij groot waar je het over hebt? Ga maar eens om 8u15 staan kijken hoe leuk de auto' s worden geparkeerd, waar ze worden geparkeerd, wat voor een huisvrouw volk er komt aangekakt etc etc..
In de buurt ervan is leuk, ertegen aan of echt in dezelfde straat is minder. Je kan het imo zelfs overlast noemen. Rijd je daar uiterst milieubewust op je fiets een keer het gangpad uit komt er zo'n babyproducent erlangs gescheurd omdat ze eerst 4 lagen make up moest plamuren en daardoor te laat de kinderen weg moest brengen..

Herkenbaar Marcel :)

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Shakes » 13 nov 2008, 18:21

Marcel 4 woorden

Paar honderd hindoestaanse milfjes. Unique selling point :)

Luco

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Luco » 15 nov 2008, 17:55

Nandor, er zijn tegenwoordig veel corporaties die hun woningen verkopen onder koopcomfort en koopgarant.
Dat wil zeggen dat ze de wonng binnen drie maanden van je terugkopen als je de woning weer wilt verkopen.
hardstikke mooie constructie en vaak krijg je nog korting ook.

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 80
Lid geworden op: 06 apr 2008, 20:54
Locatie: N-H

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Raymond » 15 nov 2008, 20:19

Je moet altijd een huis kopen die gewild zijn of later gewild raken.
Nooit om de prijs.
Lokatie is de belangrijkste.
Mocht je later willen verhuizen, dan brengen geliefde plekjes meer op en ben je het sneller kwijt.

Vooral in slechte tijden zijn huizen op verkeerde plaatsen moeilijk te verkopen voor een goede prijs.

Staar je dus niet blind op je gevoel, maar denk ook met je verstand, vooral bij huizen.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Shakes » 15 nov 2008, 22:29

Ben net maar eens gaan kijken. Zag er allemaal prima uit, geen gekke dingen op veel vrouwen na.......

Hoop dat het van binnen er ook knap uitziet maar dat komt woensdag pas.

Ik zie het huis als een investering. Het blijft een gok maar ik denk dat ZO gewoon erg gewild gaat worden.

N.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Nu een huis kopen

Bericht door RVV » 16 nov 2008, 00:01

Raymond schreef:Je moet altijd een huis kopen die gewild zijn of later gewild raken.
Nooit om de prijs.
Lokatie is de belangrijkste.
Mocht je later willen verhuizen, dan brengen geliefde plekjes meer op en ben je het sneller kwijt.

Vooral in slechte tijden zijn huizen op verkeerde plaatsen moeilijk te verkopen voor een goede prijs.

Staar je dus niet blind op je gevoel, maar denk ook met je verstand, vooral bij huizen.

... Locatie is belangrijk for sure.. maar veel belangrijker is of je een goed gevoel hebt over het huis, of je er wilt blijven wonen.. en in slechte tijden moet je helemaal geen huis willen verkopen..

HSR
Berichten: 5279
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Nu een huis kopen

Bericht door HSR » 16 nov 2008, 17:22

Nandor schreef:Marcel 4 woorden

Paar honderd hindoestaanse milfjes. Unique selling point :)

Sinds mijn tijd in Engeland ben ik ook he-le-maal om!

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Shakes » 19 nov 2008, 15:54

Nou vanmiddag gaan kijken en dat was best aardig maar......

begane grond had in een kamer een toilet en naast de garage zelfs een complete badkamer. Op zich is dat eerste leuk maar dat tweede niet nodig. Eerste verdieping was fantastisch. Gigantische woonkamer met 75 vierkante meter dakterras en giga ramen. Keuken was er niet.
Tweede verdieping wederom grote kamers met een grote badkamer, derde verdieping was een grote kamer en een grote opslagruimte. Ook hier weer een douche en een toilet (nummer 4 in totaal)

Samengevat was het huis eigenlijk net zo als toen het 7 jaar terug werd opgeleverd. Woning komt uit een failissement en dat was te zien: kaal, leeg en veel schade, vloeren, deuren, open leidingen etc. Sanitair e.d was voor 80% nog niet eens aangesloten en zoals geschreven ontbrak de keuken bv. Een snelle rekensom a E 100.000 zouden de totale kosten zijn om het voor mij woonbaar te maken. Dat gaat hem dus niet worden. Niet eens omdat ik geen bod ga doen maar het voelde ergens niet helemaal lekker meer. Ik wist natuurlijk dat het huis niet af was maar dit was wel redelijk ernstig :)

Buurt voldoet wel aan m'n wensen en er staan nog twee huizen te koop in dezelfde straat. Iets kleiner en niet op de hoek maar van binnen wel al woningen. Dit was een set muren en ramen bij elkaar. Voor iemand die een groot huis wil kopen en best lang in een bouwput wil zitten is het ideaal. Ik wil echter alles binnen een maand oid voor elkaar hebben. Dan is een ander huis zeker beter geschikt.

N.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Niels » 20 nov 2008, 00:37

Jammer! Nog ff een ton inversteren :bag:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual, Majestic-12 [Bot], MarcH en 180 gasten