Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%
 
Totaal aantal stemmen: 207

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door RVV » 27 nov 2009, 00:17

Die kastjes worden niet gezekerd aan de auto op deze manier,, dat word toch 1 rovers toestand..

Tom
Berichten: 21716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Tom » 27 nov 2009, 00:20

No way dat er zo'n kastje in komt. Los van de spionage vind ik het lelijk. dacht dat die dingen onderhuids kwamen, niet dat het dan minder erg is maar dit is bagger.
Mijn auto is altijd netjes en clean. Ik heb geen tomtom, ik heb geen bluetooth gsm ding, ik heb geen cd mapjes aan de zonneklep en geen parfumrotzooi tussen de roosters van de ventilatie. Ik haat rotzooi en zo'n spionagekastje komt er simpelweg niet in. Ga ik wel verhuizen, no problem. Opzouten met die troep.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door wjn » 27 nov 2009, 00:28

SteV6 schreef:
wjn schreef:
Robertdj schreef:http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/) ... egelen.xml
De boel onder elkaar
Valt me tegen, er wordt 15% minder gereden en het aantal verkeersdoden daalt maar 7%.

Oh, en de CO2 uitstoot gaat met 10% naar beneden. Euh, dus de auto's die de meeste CO2 uitstoten blijven juist rijden, anders zou de CO2 uitstoot meer moeten zakken.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAH :roflol:

Ja, sorry, maar ik kan niet anders dan alleen maar hard lachen om deze cijfertjes

15% minder rijden en slechts 10% minder CO2 = MEER FILES dus

Dat de dodelijke ongevallen niet afnemen is logisch. Die zijn gezien de hoeveelheid kilometers al heel erg laag en krijg je alleen maar verder omlaag door de menselijke factor (bestuurders) volledig uit te schakelen door middel van geautomatiseerde systemen.


Stephan
Zijn wij nu zo slim of zijn ze in de 2e kamer nou zo dom ??

hahahahaha

Groeten, Wolfgang.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Youp » 27 nov 2009, 09:40

Tom schreef:No way dat er zo'n kastje in komt. Los van de spionage vind ik het lelijk. dacht dat die dingen onderhuids kwamen, niet dat het dan minder erg is maar dit is bagger.
Mijn auto is altijd netjes en clean. Ik heb geen tomtom, ik heb geen bluetooth gsm ding, ik heb geen cd mapjes aan de zonneklep en geen parfumrotzooi tussen de roosters van de ventilatie. Ik haat rotzooi en zo'n spionagekastje komt er simpelweg niet in. Ga ik wel verhuizen, no problem. Opzouten met die troep.

+1

Het enige wat ik heb is een miniscuul microfoontje bij de hemelbekleding, dat is voor mn Bluetooth carkit die zit ingebouwd in m'n headunit... En dat vind ik al een doorn in het oog af en toe... :?

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door KW » 27 nov 2009, 15:41

@ Tom: idd, opzouten met die troep. Zowel visueel als onderhuids.

wjn schreef: Zijn wij nu zo slim of zijn ze in de 2e kamer nou zo dom ??

hahahahaha

Groeten, Wolfgang.
Ik vrees het 2e...

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Hans » 27 nov 2009, 17:54

Afbeelding

Ach een kastje meer of minder. :bag:

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Robertdj » 27 nov 2009, 17:58

Hans schreef: Ach een kastje meer of minder. :bag:
Alex Roy FTW! :beer:

Kees Bunk
Berichten: 1046
Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Kees Bunk » 28 nov 2009, 19:40

Moet je ook betalen als je auto wordt vervoerd op een aanhanger?
Dan betaal je dubbel :S

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door KW » 28 nov 2009, 23:45

Kees Bunk schreef:Moet je ook betalen als je auto wordt vervoerd op een aanhanger?
Dan betaal je dubbel :S
WTF... goeie vraag!

Gebruikersavatar
Gijzer
Berichten: 1339
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
Locatie: Elke bocht is een uitdaging.

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Gijzer » 29 nov 2009, 11:22

Ik heb niet het hele topic doorgelezen. Was bij pagina 38 en even geklikt naar het einde. Dus excuses als deze opmerking/vraag al gemaakt/gesteld is.

Mijn vraag is eigenlijk het volgende. Heeft er iemand rekening gehouden met het vollopen van de provinciale wegen.
De keuze op mijn tomtom tussen de snelste en kortste route betekent dat ik regelmatig niet meer de snelweg zal pakken.
Lijkt mij een verplaatsing van het probleem.

Krijg je straks 2 mogelijkheden op je tomtom. De duurste of goedkoopste route???

Van mijn huis naar mijn broer (Doetinchem <-> Harderwijk)
Snelste = 103.5 km +/- 99% snelweg.
Kortste = 77.6 km +/- 15% snelweg.

Ik weet zeker dat meer mensen voor die optie gaan om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door SteV6 » 29 nov 2009, 13:57

Gijs,

De berichten zijn dat het kastje niet hightech genoeg zal zijn om te kunnen discrimineren op wegtype. Dus kilometerprijs voor provinciale en snelweg zal gelijk zijn. Net als voor je eigen oprit, circuit of privé parkeerterrein van groot bedrijf.

De enige politieke discussie die op dit moment gevoerd wordt is over de hoogte van een spitstarief en waar die zou moeten gelden ...

Dus de goedkoopste route zal altijd de kortste route zijn. Alleen je reistijd en brandstofkosten zullen daardoor gigantisch oplopen.


Stephan

Gebruikersavatar
Gijzer
Berichten: 1339
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
Locatie: Elke bocht is een uitdaging.

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Gijzer » 29 nov 2009, 15:18

SteV6 schreef:Gijs,

Dus de goedkoopste route zal altijd de kortste route zijn. Alleen je reistijd en brandstofkosten zullen daardoor gigantisch oplopen.


Stephan
Dus lopen de provinciale wegen ook vol. Verplaatsing van de file.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door GTRene » 29 nov 2009, 15:38

Gijs te Kaat schreef:
SteV6 schreef:Gijs,

Dus de goedkoopste route zal altijd de kortste route zijn. Alleen je reistijd en brandstofkosten zullen daardoor gigantisch oplopen.


Stephan
Dus lopen de provinciale wegen ook vol. Verplaatsing van de file.
en dus zullen er nog meer borden en regels bij komen om dat wat tegen te gaan :hammer: :'(

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door EJGT3CS » 29 nov 2009, 15:45

Waarom moeten we eigenlijk betalen als we op eigen terrein zijn? Dat is toch geen eigendom van de overheid?
Wat is dan eigenlijk het doel van de kilometerheffing? Betalen voor het belasten van het milieu? Dan gaan we dubbelop met de C02 tax?

En hoe zit het met circuitauto's zonder kenteken? Dat is toch discriminatie tegenover een auto met kenteken op het circuit?

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door wjn » 30 nov 2009, 15:03

SteV6 schreef:Gijs,

De berichten zijn dat het kastje niet hightech genoeg zal zijn om te kunnen discrimineren op wegtype. Dus kilometerprijs voor provinciale en snelweg zal gelijk zijn. Net als voor je eigen oprit, circuit of privé parkeerterrein van groot bedrijf.

De enige politieke discussie die op dit moment gevoerd wordt is over de hoogte van een spitstarief en waar die zou moeten gelden ...

Dus de goedkoopste route zal altijd de kortste route zijn. Alleen je reistijd en brandstofkosten zullen daardoor gigantisch oplopen.


Stephan
Stephan,

Weet jij misschien of die kastjes WAAS geïntegreerd krijgen?

De nieuwe GPS IC's (chips) hebben dat min of meer geïntegreerd. Dan zouden ze wel nauwkeurig (genoeg) kunnen worden, mits het kaartmateriaal dat ook is.

Groeten, Wolfgang.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door SteV6 » 30 nov 2009, 19:41

Vast niet :bag: Heb er in ieder geval niets over gelezen. Ik heb ook niet kunnen vinden of de kastjes kaartmateriaal krijgen. Ik denk eerlijk gezegd dat ze niets anders doen dan een PerformanceBox. Alleen plaats en tijd in een vaste frequentie registreren, waarna je alle andere gegevens kan calculeren. En natuurlijk kan je de data eenvoudig exporteren naar digitaal kaartmateriaal / google maps.

Iemand anders antwoord misschien?

Stephan

Luco

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Luco » 30 nov 2009, 19:51

Ernst Jan Dekker schreef:Waarom moeten we eigenlijk betalen als we op eigen terrein zijn? Dat is toch geen eigendom van de overheid?
Wat is dan eigenlijk het doel van de kilometerheffing? Betalen voor het belasten van het milieu? Dan gaan we dubbelop met de C02 tax?

En hoe zit het met circuitauto's zonder kenteken? Dat is toch discriminatie tegenover een auto met kenteken op het circuit?
Dan zal je toch aan een echte circuitauto moeten :mrgreen:
Lekker gratis co2 de lucht injagen :banaan: :banaan: :banaan:

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door JeroenT » 30 nov 2009, 19:58

Je zou je circuit auto met kenteken maar op een aanhanger hebben staan achter je andere auto.
Dubbele kosten voor een dagje zandvoort. :mrgreen:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door wjn » 30 nov 2009, 21:06

JeroenT schreef:Je zou je circuit auto met kenteken maar op een aanhanger hebben staan achter je andere auto.
Dubbele kosten voor een dagje zandvoort. :mrgreen:
Nee hoor, wel een boete omdat er tussen plaats X en plaats Y niets geregistreerd is van die circuitauto :mrgreen:

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door N!co » 30 nov 2009, 23:03

Ik neem toch aan dat die kastjes geen eigen accu hebben, dus op het contact aan en uit gaan. Dan kan er ook nog wel een extra schakelaar tussen voor een circuitdagje. Of anders alu-folie...

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Youp » 30 nov 2009, 23:04

Ach man, gewoon op de paddock een aluminium folietje rond dat stomme kastje... En na het rijden ongeveer op de zelfde plaats op de paddock die troep er weer vanaf... Wat willen ze doen? Je bent geen belasting aan het ontduiken want ze kunnen daar simpelweg geen belasting heffen...

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Dutch » 01 dec 2009, 20:09

Gijs te Kaat schreef:
SteV6 schreef:Gijs,

Dus de goedkoopste route zal altijd de kortste route zijn. Alleen je reistijd en brandstofkosten zullen daardoor gigantisch oplopen.


Stephan
Dus lopen de provinciale wegen ook vol. Verplaatsing van de file.
Vanochtend in de krant een verhaal van een journalist die een dagje meereed met de baas van NXP. Die rijdt al een jaar proef met fake-tarieven. De provinciale wegen waren daarin een stuk duurder dan snelwegen. Binnenwegen nóg weer duurder.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door SteV6 » 01 dec 2009, 20:52

Dutch schreef:Vanochtend in de krant een verhaal van een journalist die een dagje meereed met de baas van NXP. Die rijdt al een jaar proef met fake-tarieven. De provinciale wegen waren daarin een stuk duurder dan snelwegen. Binnenwegen nóg weer duurder.
:shocking:

Ik neem juist de binnenwegen om rustig te kunnen rijden en nog echt van autorijden te genieten, krijg je dit gezever :wtf:


Stephan

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Joy » 01 dec 2009, 20:57

Damn... dat hadden we niet aan zien komen. :hmmm: Klinkt logisch. De overheid wil de overlast en uitlaatgassen zo ver mogelijk van omwonenden af houden dus hup de snelweg op. Sluipverkeer tegen gaan. Boehoe :(

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door romo » 01 dec 2009, 20:59

Joy schreef:Damn... dat hadden we niet aan zien komen. :hmmm: Klinkt logisch. De overheid wil de overlast en uitlaatgassen zo ver mogelijk van omwonenden af houden dus hup de snelweg op. Sluipverkeer tegen gaan. Boehoe :(

Ja, en dan propageren dat er minder files komen........................ :mrgreen: :bignews: :roflol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: De fiscalist, Edwin de Haas, HansD, Joël D. en 72 gasten