Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%
 
Totaal aantal stemmen: 207

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door wjn » 07 sep 2008, 18:21

Het hele wetsvoorstel schijnt op internet te staan.

Stukje uit dat voorstel:
Mobiliteit
De kilometerprijs komt er aan. Vanaf 2011 krijgt eerst het vrachtverkeer te maken met ‘betalen per kilometer’ en vanaf 2016 zal het systeem voor alle weggebruikers operationeel zijn. In november 2007 besloot het kabinet tot invoering van de kilometerprijs. In mei 2008 bepaalde het kabinet dat de aanschafbelasting (BPM) voor nieuwe auto’s geheel wordt afgebouwd en versleuteld zal worden in de kilometerprijs. In dit dossier vindt u achtergrondinformatie over de invoering van de kilometerprijs
Let op het gebruik van het woord "weggebruikers", is om een slag onder de arm te houden.

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Niels v D » 07 sep 2008, 20:42

Dat dit in Nederland kan, ik vind het schandalig. Hoe gaat dat dan met circuitkilometers?
En ben ik straks verplicht een gps in m'en klassieker te laten zetten? was ik niet van plan..
Buiten dat, het idee dat ik overal gevolgd wordt spreekt me niet aan..
2012, ben ik als het goed is in m'en laatste studiejaar, afstuderen in het buitenland dan maar :fy:

Dat zoiets voor vrachtwagens komt is tot daar aan toe, de oude tacho was toch al aan vervanging toe..
Maar zoals wouter al zegt, we leven in Europa, dat zou één Europa moeten zijn. Voor wat ik zo heb gehoord werkt nederland niet met de rest van europa samen wat betreft de digitale tachograaf, en zit je dus inderdaad met een shitload aan kastjes. :thnx:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door romo » 07 sep 2008, 20:50

wjn schreef:Het hele wetsvoorstel schijnt op internet te staan.

Stukje uit dat voorstel:
Mobiliteit
De kilometerprijs komt er aan. Vanaf 2011 krijgt eerst het vrachtverkeer te maken met ‘betalen per kilometer’ en vanaf 2016 zal het systeem voor alle weggebruikers operationeel zijn. In november 2007 besloot het kabinet tot invoering van de kilometerprijs. In mei 2008 bepaalde het kabinet dat de aanschafbelasting (BPM) voor nieuwe auto’s geheel wordt afgebouwd en versleuteld zal worden in de kilometerprijs. In dit dossier vindt u achtergrondinformatie over de invoering van de kilometerprijs
Let op het gebruik van het woord "weggebruikers", is om een slag onder de arm te houden.
Ja, zo kunnen ze ook nog een chip bij voetgangers en fietsers implanteren................................... :bag:

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Hans » 07 sep 2008, 21:27

wjn schreef:Het hele wetsvoorstel schijnt op internet te staan.
Volgens mij staat ie hier:

http://nl.sitestat.com/rtl/rt-nl/s?clic ... rprijs.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door RVV » 07 sep 2008, 23:16

GPS unit met zilverfolie omwikkelen... tip kreeg ik gisteren van een politieagent ...

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Maus335i » 07 sep 2008, 23:19

Rico v Velzen schreef:GPS unit met zilverfolie omwikkelen... tip kreeg ik gisteren van een politieagent ...
HAHAHA ik lach me helemaal gek als het zo makkelijk gaat zijn :fy:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door RVV » 07 sep 2008, 23:29

Of lood...

Doen die criminelen ook, die auto's afvoeren naar verwegistan... zeecontainer met lood bekleed.. weg werking GPS unit.. lood kun je mooi buigen rondom zo'n kastje..

Uiteraard zal ik dit nooiiittttt doen :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Andre » 08 sep 2008, 00:45

Als er geen privicy meer is dan ben ik ook klaar met snelle en dure auto s kopen op nederlandse platen. Dan is goedkoop a naar b autootje 26e hands meer als prima.

Geeft ik hier geen knaak meer uit. Sparen en zo snel mogelijk weg uit dit tering land.

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Ravin ///M » 08 sep 2008, 01:43

Ik ook... ik ga dan heel dicht bij mijn werk wonen en zorg dat ik over een x aantal jaar lekker naar de nomale kant van de wereld ben vertrokken.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Hans » 08 sep 2008, 07:21

Rico v Velzen schreef:GPS unit met zilverfolie omwikkelen... tip kreeg ik gisteren van een politieagent ...
En dan meten ze dat Rico geen GPS signaal uitzend en krijgt 67K boete. :|

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Hans » 08 sep 2008, 07:58

De Wbp
maakt het verder mogelijk om ook buiten het omschreven doel over te gaan tot (verdere)
verwerking van persoonsgegevens. Het gaat dan onder meer om de voorkoming, opsporing en
vervolging van strafbare feiten of om de veiligheid van de Staat.
Vallen snelheidsovertredingen ook niet onder strafbare feiten?

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Niall » 08 sep 2008, 09:11

Zoals ik al eerder gezegd heb is 2011 een mooi jaar om net over de grens te gaan wonen. Lekker op belgische platen rijden voor stukken minder als hier in NL en geen kilometerheffing :P

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Maus335i » 08 sep 2008, 09:35

Hans schreef:
De Wbp
maakt het verder mogelijk om ook buiten het omschreven doel over te gaan tot (verdere)
verwerking van persoonsgegevens. Het gaat dan onder meer om de voorkoming, opsporing en
vervolging van strafbare feiten of om de veiligheid van de Staat.
Vallen snelheidsovertredingen ook niet onder strafbare feiten?
Alles boven de 30 (of 40 te hard op snelweg) is idd strafrecht. Ga je dan :D

Het op papier verhuizen naar Duitsland of België maakt het financieel wel érg aantrekkelijk zo.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door RVV » 08 sep 2008, 09:44

Hans schreef:
Rico v Velzen schreef:GPS unit met zilverfolie omwikkelen... tip kreeg ik gisteren van een politieagent ...
En dan meten ze dat Rico geen GPS signaal uitzend en krijgt 67K boete. :|

Ze weten dan toch niet of je dan wel of niet rijd ?


Wie verbied mij dan om me eigen garage te bekleden met lood/zilverfolie :twisted:

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Wouter81 » 08 sep 2008, 09:48

Hoe zou het juridisch / belastingtechnisch zitten als je in Duitsland woont maar in Nederland nog wel een bedrijf hebt? Misschien ook een interessante optie.

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Maus335i » 08 sep 2008, 09:53

Wouter, het lijkt mij dat je gewoon Duits inwoner bent en op Duits kenteken lekker rondrijdt. Dat je in Nederland veel kilometers aflegt doet daar verder niets aan af.

Dus: geen BPM, geen wegenbelasting, lagere woonlasten
En straks: Geen BPM, geen wegenbelasting, lagere woonlasten en geen kilometerheffing + ziekelijke overheidscontrole :D

(ik geloof er namelijk geen reet van dat die BPM helemaal gaat verdwijnen en de wegenbelasting was al een vervanger voor gevonden?)

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Niall » 08 sep 2008, 10:25

Tenzij ze weer bij elke grensovergang een Werkeloze in Spee Uniform met Lederhozen gaan plaatsen die kastjes uitdeelt aan elke buitenlander die de grens overgaat. En dan zouden die grapjassen nog een daghuur durven te vragen voor het kastje. :bag: En dan aan de einde van je huurperiode inleveren. Dus elke dag 30min extra reistijd vanwege het huren van zo een kastje :jenna:

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Hans » 08 sep 2008, 11:01

Rico v Velzen schreef:
Hans schreef:
Rico v Velzen schreef:GPS unit met zilverfolie omwikkelen... tip kreeg ik gisteren van een politieagent ...
En dan meten ze dat Rico geen GPS signaal uitzend en krijgt 67K boete. :|

Ze weten dan toch niet of je dan wel of niet rijd ?


Wie verbied mij dan om me eigen garage te bekleden met lood/zilverfolie :twisted:
Quote uit het bericht:
Wie probeert het gps-signaal te verstoren dat de gegevens verstuurt, kan dus rekenen een hoge straf. Extreem hoog zelfs, maar dat moet wel, schrijft minister Eurlings van Verkeer in het wetsvoorstel: "Het financiële belang voor de Staat is zo groot, dat in dit geval een gevangenisstraf op zijn plaats is."

Camera's
Er komen vaste camera's boven de snelweg, die controleren of auto's zijn voorzien van een registratiekastje. Ook worden er mobiele camera's ingezet en zal de politie extra controleren.
Ik weet niet of die camara's alleen het kastje visueel kunnen zien, of dat die ook kunnen meten of er een GPS signaal van of naar de auto gaat. Als het zo is dan, geen signaal = foto = boete. Als die camara's alleen visueel het kastje kunnen zien dan dient dat kastje dus zichtbaar te zijn. (zal wel ergens op de voorruit komen) dan zou je er wel mee kunnen kloten, immers de camara kan alleen maar zien of er een kastje aanwezige is, of ie werkt weet ie niet. Maar ik ga er van uit dat die camara's ook een signaal kunnen meten.

Het kan ook nog zo zijn dat die kastjes zo makkelijk te jammen zijn en dat de controle daarop zo moeilijk is dat ze nu met een verschrikkelijk bangmaak bericht komen dat de mensen het wel uit hun hoofd laten iets met dat kastje te proberen. Als het systeem in werking is dan zullen er vast wel berichten in de media komen dat er een aantal gepakt zijn, ook als bangmaak bericht want in werkelijkheid hebben ze niemand gepakt en gooien ze die berichten alleen maar de media in om het gevoel te creeren dat de pakkans groot is. Een "state of fear" creeren, daar is de Nederlandse politiestaat er goed in.

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door HansD » 08 sep 2008, 11:02

Wouter, het lijkt mij dat je gewoon Duits inwoner bent en op Duits kenteken lekker rondrijdt. Dat je in Nederland veel kilometers aflegt doet daar verder niets aan af.
Helaas maakt dat volgens mij wel uit. Ik heb nu geen tijd, en zin, om het op te zoeken maar volgens mij is er een maximum % dat je in NL voor je werk en/of prive mag rijden. Zit je daarboven moet je aan NL wetgeving, zoals betalen BPM, voldoen.

Aanvulling http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... jstelling/
Laatst gewijzigd door HansD op 08 sep 2008, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door HansD » 08 sep 2008, 11:04

Het kan ook nog zo zijn dat die kastjes zo makkelijk te jammen zijn en dat de controle daarop zo moeilijk is dat ze nu met een verschrikkelijk bangmaak bericht komen dat de mensen het wel uit hun hoofd laten iets met dat kastje te proberen.
Daar heb ik mijn hoop ook op gevestigd. Hackers aller landen verenigd u en kraak de kilometerheffing ala de OV chipkaart:wink:

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Hans » 08 sep 2008, 11:07

Wouter81 schreef:Hoe zou het juridisch / belastingtechnisch zitten als je in Duitsland woont maar in Nederland nog wel een bedrijf hebt? Misschien ook een interessante optie.
HOOFDSTUK 2. VRIJSTELLINGEN EN ONTHEFFINGEN
Artikel 2.1
Onder bij regeling van Onze Minister vast te stellen voorwaarden en
beperkingen is van de kilometerprijs vrijgesteld het rijden met een:
a. bromfiets;
b. motorrijtuig waarvoor ingevolge artikel 37, eerste lid, onderdeel a, ten
tweede tot en met ten vierde of c, van de Wegenverkeerswet 1994, het
voorzien zijn van een kenteken voor het gebruik van de weg niet is
voorgeschreven;
c. motorrijtuig dat 25 jaar en ouder is en dat, voorzover het een
vrachtwagen of bus betreft, niet bedrijfsmatig wordt gebruikt;
d. in het buitenland geregistreerde bestelwagen, bus of personenauto
waarvan de houder niet in Nederland woont of is gevestigd;

e. motorrijtuig waarvoor door de in artikel 4a van de Wegenverkeerswet
1994, bedoelde dienst een kenteken als bedoeld in artikel 38, eerste lid,
van de Wegenverkeerswet 1994 is opgegeven, of
f. motorfiets.

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Maus335i » 08 sep 2008, 11:14

Hans Disco schreef:
Wouter, het lijkt mij dat je gewoon Duits inwoner bent en op Duits kenteken lekker rondrijdt. Dat je in Nederland veel kilometers aflegt doet daar verder niets aan af.
Helaas maakt dat volgens mij wel uit. Ik heb nu geen tijd, en zin, om het op te zoeken maar volgens mij is er een maximum % dat je in NL voor je werk en/of prive mag rijden. Zit je daarboven moet je aan NL wetgeving, zoals betalen BPM, voldoen.

Aanvulling http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... jstelling/
Maar het is andersom. In Duitsland wonen en in Nederland werken, dus je hebt in theorie niets met de Nederlandse (BPM) wetgeving te maken als Duitser.

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door HansD » 08 sep 2008, 11:16

In die link staat specifiek genoemd dat als je voor een in NL gevestigd lichaam (in dit geval bedrijf) werkt deze regels van toepassing zijn. Of wil je je bedrijf ook in dld vestigen?

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Maus335i » 08 sep 2008, 11:46

Hans Disco schreef:In die link staat specifiek genoemd dat als je voor een in NL gevestigd lichaam (in dit geval bedrijf) werkt deze regels van toepassing zijn. Of wil je je bedrijf ook in dld vestigen?
Owja wat dat betreft heb je gelijk, maar een Duitse auto staat op naam van jou als Duitser of je Duitse bedrijf (postadres + telnr. en inschrijving) en niet op het "Nederlandse lichaam". Sowieso maf natuurlijk als je als Duitser een Nederlandse auto zou willen heh :D

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door wjn » 08 sep 2008, 13:27

Hans Disco schreef:
Wouter, het lijkt mij dat je gewoon Duits inwoner bent en op Duits kenteken lekker rondrijdt. Dat je in Nederland veel kilometers aflegt doet daar verder niets aan af.
Helaas maakt dat volgens mij wel uit. Ik heb nu geen tijd, en zin, om het op te zoeken maar volgens mij is er een maximum % dat je in NL voor je werk en/of prive mag rijden. Zit je daarboven moet je aan NL wetgeving, zoals betalen BPM, voldoen.

Aanvulling http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... jstelling/
Een leuke zaak is voor de rechter (hoge raad??) geweest.

Nederlander (nederlandse) die voor een Duitse firma werkt en meer dan 70% zakelijk (!) in het buitenland rijdt, heeft daarvoor terecht vrijstelling van BPM. Het aantal privé kilometers doet er niet toe.

Meer info stond niet in het artikel, genoeg vraagtekens maar ook genoeg mogelijkheden dus.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hitz, Jaws, Majestic-12 [Bot], Martijn M, tomgtr en 179 gasten