Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%
 
Totaal aantal stemmen: 207

Gebruikersavatar
wim breman
Berichten: 273
Lid geworden op: 30 dec 2008, 10:17
Locatie: Schiedam

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door wim breman » 19 nov 2009, 23:05

JP schreef:Over een paar jaar krijgen we allemaal een chip in ons lijf, waarmee ze kunnen zien hoe je je verplaatst door het land. ga je met de trein betaal je niets, op de weg: alles boven de 50kmh (of je moet wel erg hard kunnen fietsen) moet je betalen

De mensen die de griepprik gehad hebben hebben er misschien al 1 :D

Zo voelt het bij mij tenminste, ik loop na de prik aanmerkelijk minder hard.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3423
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Booooh » 20 nov 2009, 00:39

Eerstvolgende DF-meeting dan maar op het Binnenhof?

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Tom » 20 nov 2009, 01:02

Kleine update over de site:
Die is al erg ver af.
Gaat waarschijnlijk morgenavond online.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Xave30 » 20 nov 2009, 01:04

:)

Gebruikersavatar
tommel
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2009, 09:20
Locatie: Breda, Netherlands

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door tommel » 20 nov 2009, 07:18

Xave30 schreef:Net binnen van autowassen.

Ik dacht ff lekker een korte ritje maken zie ik op verschillende plaatsen politieauto/brommers staan.. dacht hmm een of ander 'operation'. Nou kom ik in de buurt van de Mac staat daar een zwarte Zafira met heel trots " Belastingdienst Motorrijtuigenbelasting" op. Eerste keer dat ik IRL een dergelijk controle aantrof. Nou, ik lieg niet als ik zeg dat ik er een paar rillingen van kreeg. (tuurlijk heeft de hevige discussies van afgelopen dagen invloed op mijn reactie gehad).

Hoe gaan de toekomstige GPS kast controles langs de weg uitzien?? :(
je ingebouwde NSB-kastje/navigatie/autoradio geeft een signaaltje en je geld wordt direct van je bankrekening/creditcard/paypal-account afgeschreven. Gemak dient de mens :protest: :wtf:

Guidooo
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2009, 15:18

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Guidooo » 20 nov 2009, 07:59

Godverdomme woorden schieten te kort :wtf:

Ik zeg 1 ding: dat kastje komt er bij mij niet in. Dat wordt emigreren :thumbup:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Youp » 20 nov 2009, 10:37

Guidooo schreef:Godverdomme woorden schieten te kort :wtf:

Ik zeg 1 ding: dat kastje komt er bij mij niet in. Dat wordt emigreren :thumbup:

Mag ik met je mee? :oops:

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door VLA » 20 nov 2009, 10:54

Booooh schreef:Eerstvolgende DF-meeting dan maar op het Binnenhof?
Wel wat trucker aanhang meenemen dan... :twisted: Kunnen denk ik wel een paar mooie file's veroorzaken.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door JP » 20 nov 2009, 10:59

VLA schreef:
Booooh schreef:Eerstvolgende DF-meeting dan maar op het Binnenhof?
Wel wat trucker aanhang meenemen dan... :twisted: Kunnen denk ik wel een paar mooie file's veroorzaken.
Iemand riep mij :mrgreen:

Zeg maar waar en wanneer....

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Femme » 20 nov 2009, 11:10

Uit het nieuwsberichtendraadje:
Voor een nieuwe middenklasser als een VW Golf zou 3,3 cent per kilometer betaald moeten gaan worden en voor een vier jaar oude Peugeot 307 wordt 4,6 cent voorgerekend. In de SUV-klasse liggen die heffingen voor een nieuwe BMW X5 en een vier jaar oude Range Rover op respectievelijk 12,2 cent en liefst 33,6 cent per kilometer, vanwege de veel hogere CO2-uitstoot.
Dat is toch absurd :shock: . Je suv verbruikt een keer twee keer zoveel benzine als een Golf en dus betaal je tien keer zoveel per kilometer. De gevolgen van de enorme ongelijkwaardigheid die hiermee gekweekt wordt zijn mijn inziens erg gevaarlijk. Als suv-rijder zou ik me in ieder geval zeker niet socialer in het leven opstellen als ik weet dat ik aanzienlijk benadeeld wordt ten opzichte van anderen.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Youp » 20 nov 2009, 13:56

Moet je eens even voor de lol naar 8 cilinder benzine SUV's kijken... 40+ cent/km..... :bag:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Shakes » 20 nov 2009, 14:01

Kijk eens naar de afschrijving..............

Gebruikersavatar
marz01
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 okt 2007, 16:47

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door marz01 » 20 nov 2009, 23:54

http://www.berekenkilometerprijs.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

kies je auto en probeer op je stoel te blijven zitten :cry:

ik ga aan de w124 300d :evil:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door JP » 22 nov 2009, 12:31

Weet ff niet meer in welk topic van REDONZEPRIVACY.NL ik dit kan plaatsen;

http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/ ... post-32511
Column: Oogkleppen en ControledriftGepost op Sunday, 22 November 2009 om 12:11 door Alwood in Columns, Verkeer | 1 Reactie »

De Gatso was nooit bedoeld om in bosjes te verstoppen, het kenteken was nooit bedoelt om te bekeuren en een GPS-volgsysteem is natuurlijk niet bedoeld om auto’s in de gaten te houden. Niet geheel ontoevallig blijken de systemen echter wel heel handig te zijn bij het controleren van snelheid, plaats, etcetera.
Het lijkt in Nederland slecht door te dringen dat kleine vrijheden en enige ongehoorzaamheid ook tot een beter leefmilieu kunnen leiden. Te veel mensen zijn er van overtuigd dat als “iederen zich aan de regels houdt” alles allemaal beter is. Zelfs in vrijheid van meningsuiting zijn we inmiddels al ver voorbijgestreefd door andere landen.
Er wordt vergeten dat het in de aard van het beestje zit, af en toe even over de streep te willen gaan. Natuurlijk zijn er grenzen, maar als niemand kijkt is het best leuk iets te doen wat eigenlijk niet mag. Niet alleen kinderen hebben die kick nodig. De mens is geen programmeerbare machine, en het is wel heel erg naief om te denken dat alle problemen op te lossen zijn met controleren en bestraffen.
Om de kilometerheffing nog eens aan te halen. Natuurlijk is dat systeem niet gemaakt om nog meer onzinboetes uit te kunnen schrijven. De inkomsten zouden met slechts de kilometerheffing al ruim voldoende moeten zijn. Wel is de stap maar heel klein om er wel daadwerkelijk mensen mee te gaan volgen. Dat gebeurt met mobiele telefoons immers net zo.
Het idee opzich is helemaal niet verkeerd. De vervuiler betaalt meer. De uitwerking is een stuk minder, bovendien is het dure techniek en is het zeker niet ongevoelig voor fraude. De wegenbelasting lozen? Graag ja, en dan kan die 5 cent per kilometer ook nog wel bovenop de brandstofprijs. Maak er een Europees voorstel van, om brandstof in heel Europa met 20 cent extra te belasten per liter. Dat is er waarschijnlijk sneller doorheen, dan dat de beoogde GPS-techniek klaar en betaalbaar in iedere auto in Nederland zit. Een spitstoeslag was al aanwezig met de trajectcontroles in de randstad. Er is echt geen extra gadgetry en een nieuw volgsysteem nodig om het geld te vangen van autobezittend Nederland.
Camiel, mocht je dit lezen, zet de ambtenarij nog eens aan het werk en laat ze werken met de aanwezige informatie. Auto’s moeten bijna jaarlijks naar de APK, kentekens zijn duidelijk leesbaar en de automobilist houdt van zijn vrijheid. Bij verzekeringsmaatschappijen wordt al lang de kilometerstand in de gaten gehouden. Hier moet toch mee te werken zijn?
Inmiddels lijkt in ieder geval het internet in opstand tegen de kilometerheffing. Petities en actie-sites verspreiden zich als de Mexicaanse griep, we hebben er de nodige tips over ontvangen. Er is echter nog weinig verbintenis en samenhang te vinden. Laat in de reacties weten hoe het nu wél verder moet en de links naar de petities zijn natuurlijk ook welkom.

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Ravin ///M » 22 nov 2009, 17:03

Wie heeft er kennisen in Hilversum, we moeten Ruud de Wild of een van die jongens
eerst inhoudelijk informeren, en hem vervolgens wat erover laten zeggen. Miss. een
interview met Rico in een ochtendshow, zo pak je een heleboel oren.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door romo » 22 nov 2009, 17:18

Edwin Evers..............................nee ik ken hem niet, ja, hij heeft veel luisteraars....................

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door GTRene » 22 nov 2009, 18:08

Ravin ///M schreef:Wie heeft er kennisen in Hilversum, we moeten Ruud de Wild of een van die jongens
eerst inhoudelijk informeren, en hem vervolgens wat erover laten zeggen. Miss. een
interview met Rico in een ochtendshow, zo pak je een heleboel oren.
Destijds kende ik DJ Michiel Veenstra
Toen ik zelf nog een tijdje radio DJ was op Regio FM in Wierden (long timeago begin"'90) hij viel toen al op hoe goed hij was, echt heel soepel, dus ja die heb ik vaak gezien in die toko toen ik er ook werkte en ook wel eens samen gewerkt (onbetaald daar maar was soort hobby avontuur)

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3868
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Emiel » 22 nov 2009, 18:24

Giel Beelen heeft toch 10 minuten praat ruimte in zijn show smorgens ?

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door KW » 23 nov 2009, 04:01

Via de radio zullen er ook vast legio mogelijkheden zijn ja.


http://www.pvv.nl/index.php?option=com_ ... 2&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Zojuist trouwens een ruim A4'tje vol tekst getypt en naar geenkilometerheffing@pvv.nl gemaild 8)

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Hans » 23 nov 2009, 07:56

Ravin ///M schreef:Wie heeft er kennisen in Hilversum, we moeten Ruud de Wild of een van die jongens
eerst inhoudelijk informeren, en hem vervolgens wat erover laten zeggen. Miss. een
interview met Rico in een ochtendshow, zo pak je een heleboel oren.
Vroeger zat op Gummen.org de broer van Corné Klijn, ik kan zo niet meer op zijn (nick)naam komen.

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door EJGT3CS » 23 nov 2009, 16:55

Gaat het kasje pas werken als je de auto start? Of moet je het kasje zelf inschakelen?

Ik wil graag weten wat er gebeurd als ik op het circuit ga rijden?
Wat er gebeurd als ik mijn auto vervoer op een auto ambulance?
En als ik mijn auto ergens naar toe vervoer per auto ambulance en het systeem geeft een andere startplek dan waar ik voor het laatst geëindigd ben?
Wordt er dan niet gedacht aan fraude?
En hoe zit het met het controlesysteem dat elke auto scant op de aanwezigheid van het kasje en mijn auto staat op een auto ambulance en het kasje is niet ingeschakeld?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door RVV » 23 nov 2009, 17:27

Ja dan ben je gewoon de lul.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26714
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Martijn_bmw » 23 nov 2009, 18:10

KW schreef:
Zojuist trouwens een ruim A4'tje vol tekst getypt en naar geenkilometerheffing@pvv.nl gemaild 8)
heb ik vandaag ook gedaan 8)
Ravin ///M schreef:Wie heeft er kennisen in Hilversum, we moeten Ruud de Wild of een van die jongens
eerst inhoudelijk informeren, en hem vervolgens wat erover laten zeggen. Miss. een
interview met Rico in een ochtendshow, zo pak je een heleboel oren.
eens! via grote radio stations en programma's moet je gewoon heel NL als 1 front krijgen tegen deze meer dan belachelijke heffing!

Luco

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Luco » 23 nov 2009, 18:32

bmw320i schreef:
KW schreef:
Zojuist trouwens een ruim A4'tje vol tekst getypt en naar geenkilometerheffing@pvv.nl gemaild 8)
heb ik vandaag ook gedaan 8)
Ravin ///M schreef:Wie heeft er kennisen in Hilversum, we moeten Ruud de Wild of een van die jongens
eerst inhoudelijk informeren, en hem vervolgens wat erover laten zeggen. Miss. een
interview met Rico in een ochtendshow, zo pak je een heleboel oren.
eens! via grote radio stations en programma's moet je gewoon heel NL als 1 front krijgen tegen deze meer dan belachelijke heffing!
Lekker handig allemaal als losse flodders van alles gaan mailen, doe je volgens mij meer kwaad dan goed.
yust my 2 cents

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door KW » 24 nov 2009, 07:17

Losse flodders? Lees die site
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_ ... 2&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
dan weet je dat het speciaal bedoeld is dat iedereen z'n eigen verhaal daarheen mailt zodat ze volgende week wat zinnigs kunnen aanbieden

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: erwin20vt, MarcF, Nico e39, Nivek, Robbert92, RS-Ron, smiley, vigilante en 177 gasten