Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%
 
Totaal aantal stemmen: 207

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door allen » 06 sep 2008, 13:05

Joy Jolliffe schreef:Ik weet niet of je zelf moet betalen voor de kastjes, er is 1.1 miljard uitgetrokken om die kastjes te maken. Toch nog een cadeautje voor je auto van de overheid :thnx:
Schrijf dat maar op je buik! Je krijgt een boete als je het niet hebt, en het kastje moet je natuurlijk gewoon betalen. :banaan:

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Maus335i » 06 sep 2008, 13:13

Nu zat ik er al druk over na te denken om te verhuizen naar New York. Volgens mij is dit het spreekwoordelijke duwtje in de rug om overstag te gaan :) Ik ben klaar met Nederland

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door wjn » 06 sep 2008, 13:13

allen schreef:
Joy Jolliffe schreef:Ik weet niet of je zelf moet betalen voor de kastjes, er is 1.1 miljard uitgetrokken om die kastjes te maken. Toch nog een cadeautje voor je auto van de overheid :thnx:
Schrijf dat maar op je buik! Je krijgt een boete als je het niet hebt, en het kastje moet je natuurlijk gewoon betalen. :banaan:
Sterker nog, dat kastje heb je dus al betaald.

(Waar komt die 1,1 miljard vandaan denk je?)

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Maus335i » 06 sep 2008, 13:26

En uiteindelijk betaal je hem nog een keer, omdat kilometerheffing ineens toch duurder blijkt te zijn dan de huidige situatie. Den Haag zou Den Haag niet zijn als er niet gelogen werd

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door romo » 06 sep 2008, 13:56

Lees net het blad "Ondernemen".......................staat altijd een collum in van Arnold Heertje ( Hoogleraar economie en van PvdA huize) vs een collum van Paul de Krom ( VVD kamerlid en houdt zich bezig met oa de km heffing/verkeerszaken)

De Krom is met vakantie, dus het woord is aan Heertje, ik zal even citeren; Hij schrijft aan de Krom;

"Je hebt gelijk dat de km heffing straks wordt bijgezet in de lange rij van mislukte projecten in Nederland, juist vanwege de uitvoering"

Need I say more................................triest dat is het.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Shakes » 06 sep 2008, 14:07

Toeristen enzo betalen die ook? Krijgen die een leenkastje?

Zeker weten dat het systeem niet waterdicht zal zijn----> wij betalen----> kastje de vuilnisbak in--->wij betalen.

wij betalen, thema van het jaar.

N.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door wjn » 06 sep 2008, 14:48

Nandor schreef:Toeristen enzo betalen die ook? Krijgen die een leenkastje?

Zeker weten dat het systeem niet waterdicht zal zijn----> wij betalen----> kastje de vuilnisbak in--->wij betalen.

wij betalen, thema van het jaar.

N.
KM heffing is vervanging voor BPM / Houderschapsbelasting, wordt nu toch ook niet door "toeristen" betaald...
(Oostenrijk, Zwitserland, Frankrij, etc. zijn wat dat betreft slimmer.)

Vind overigens wel dat buitenlanders die zakelijk gebruik maken van de weg (vrachtwagens / aannemers) ook gewoon mee moeten betalen.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Hans » 06 sep 2008, 16:13

wjn schreef:KM heffing is vervanging voor BPM / Houderschapsbelasting
De houderschapsbelasting krijgt alleen een andere naam want de provincie's die nu de houderschapsbelasting heffen willen niet minder geld binnen halen. Dus het rijk schaft een belasting af en de provincie bedenkt een nieuwe.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door SteV6 » 06 sep 2008, 19:55

frankv schreef:infographic uit het nrc van 5-12-2007

Afbeelding

Artikel uit het NRC van woensdag 5 december:

======================

'Privacy kilometerheffing goed regelen'
Gepubliceerd: 5 december 2007 19:48 | Gewijzigd: 5 december 2007 19:48
Door Herman Staal
Rotterdam, 5 dec. Het systeem voor kilometerheffing dat minister Eurlings wil invoeren, is ook voor andere doelen te gebruiken. Is de privacy in het geding?
(Foto Maurice Boyer)
Infographic - Alle auto's gaan in 2016 per kilometer betalen
Achtergrond - Rekeningrijden in 2011 ingevoerd

Een brief van Rijkswaterstaat op de deurmat, zomaar op een doordeweekse dag, eerder dit jaar. Wat blijkt: twee maanden lang zijn met camera’s de auto’s geregistreerd die tijdens de spits op de rijksweg A2 reden. „Uit de kentekenregistratie ter hoogte van Breukelen blijkt dat de auto met het kenteken [...] regelmatig van de A2 gebruik maakt. Volgens de informatie die wij van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) hebben ontvangen, staat het kenteken op uw naam”. Dan volgt het verzoek aan een enquête mee te doen.

Werd hier de privacy geschaad? Wat is er op tegen dat de overheid weet dat je geregeld over de A2 rijdt? En als je partner toevallig de brief opent, is dat toch ook geen enkel probleem? Tenzij je altijd omrijdt naar je minnaar in Vinkeveen.

Rijkswaterstaat stuurde 45.000 automobilisten de brief: 15.000 deden mee aan de enquête. Er kwamen enkele klachten binnen bij het College Bescherming Persoongegevens (CBP), dat toestemming gaf voor dit project. Bij Rijkswaterstaat beklaagden twee mensen zich schriftelijk over de brief. „Nihil dus”, zegt de woordvoerder van Rijkswaterstaat. „Wij vinden de kentekenregistratie een effectief middel om in te zetten bij grote werkzaamheden.”

De overheid houdt haar burgers in de gaten: met camera’s, met registratie van telefoon- en ander digitaal verkeer, met kentekenregistratie. Vanaf 2011 komt er, als de plannen van minister Eurlings (Verkeer en Waterstaat, CDA) doorgaan, een schat aan gegevens bij. Dan gaat de kilometerheffing van start voor vrachtwagens. Een jaar later volgen de automobilisten. In 2016 is dan van elke automobilist precies bekend waar hij zich op welk moment van de dag bevindt.

Dat is handig voor de verkeersinformatiedienst, voor politie en justitie, voor andere opsporingsdiensten. Een moslim die geregeld een andere moslim op een parkeerplaats ontmoet: dat kan de inlichtingendienst AIVD wel eens interesseren. En de belastingdienst kan controleren of vergoedingen voor woon-werkverkeer wel terecht zijn. Permanente snelheidscontrole kan ook.

Maar dat is allemaal niet de bedoeling. „We gaan echt niet elke snelheidsovertreding bekeuren. Dat zou een vervelend systeem worden”, zegt landelijk verkeersofficier Koos Spee. De aanpak van snelheidsovertreders wordt wel steeds geavanceerder. Maar aanhaken bij de kilometerheffing is vooralsnog niet de bedoeling.

De kilometerheffing moet in eerste plaats een „een eerlijker systeem van betalen voor mobiliteit” worden. In een negentien pagina’s tellende brief, die vrijdag naar de Tweede Kamer is gestuurd, legt minister Eurlings uit wat vanaf 2011 gaat gebeuren. In een paar zinnen snijdt hij de privacy aan. „De bescherming van de privacy zal worden verankerd”, schrijft hij. Daarvoor zullen „uitvoeringsregels” worden gemaakt.

Maar het is bijna een wetmatigheid, zegt Henk Bosma, ex-topman van ICT-bedrijf Pinkroccade: „Als de overheid een gegevensbestand heeft, wordt het ook gebruikt voor andere doelen dan waar het voor bedoeld is.” Zo heeft de AIVD al de beschikking over het kentekenregister van de RDW. Hoe dat bestand precies wordt gebruikt, is geheim.

Bosma leidde de commissie die voor Binnenlandse Zaken dit jaar het rapport Data voor Daadkracht schreef. Conclusie: de overheid is nogal slordig met gegevensverzameling. Het gebeurt niet zorgvuldig, niet effectief, niet proportioneel. Politiek debat en bestuurlijke aandacht zijn gering. Minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken, PvdA) legde het rapport naast zich neer.

Niet dat overheid door de bank genomen slecht is, zegt Bosma. Maar als bijvoorbeeld sprake is van terreurdreiging, kan ineens alles. „Dat zag je in Londen ook. Het systeem van de congestion fee is ook gebruikt om terroristen op te sporen.” De discussie speelt nu ook Duitsland. Directeur Jörg Ziercke van de federale recherche verklaarde vorige week dat de politie gegevens van het Duitse tolsysteem moet kunnen gebruiken. „Het kan niet zo zijn dat – zoals is gebeurd – de politie na een moord bij een wegrestaurant geen toegang heeft tot de gegevens van het tolsysteem”. Bosma is niet tegen gebruik van bestanden voor meer doelen, „maar je mag wel van de overheid vragen aan te tonen dat wat ze opslaat ook nuttig is.”

De grote vraag wordt hoe het systeem op details wordt ingericht. De overheid moet daarbij al heel vroeg privacy-aspecten meewegen, vindt Bart Jacobs, hoogleraar computerbeveiliging in Nijmegen. Er kan voor gekozen worden de getailleerde gegevens in het kastje in de auto te laten. Wegen worden dan naar plaats en tijd in kleurcategorieën ingedeeld, en er wordt alleen centraal opgeslagen of de automobilist zich op een rode, blauwe of groene weg bevond. Zo komt de overheid niet in de verleiding andere toepassingen voor de gegevens te verzinnen, zegt Jacobs.

De hoogleraar haalt de OV-chipkaart aan, waarbij gedetailleerde reisgegevens van de kaarthouders centraal worden vastgelegd. Daarmee overtreedt de organisatie Translink, waarin NS de grootste partij is, de wet, vindt het College Bescherming Persoonsgegevens. Jacobs: „Met dit systeem heeft niemand van tevoren aandacht gehad voor privacy. Nu heeft NS een schat aan informatie. En informatie is macht. Dat geven ze niet zomaar meer weg.”

Minister Eurlings heeft toegezegd het CPB te betrekken bij de uitwerking van de plannen. Een CBP-woordvoerder zegt dat er op zal worden toegezien dat er meer gegevens worden opgeslagen dan nodig is en dat er duidelijke regels komen. Bosma en Jacobs blijven sceptisch. Privacy is in Nederland nu eenmaal geen belangrijk onderwerp. In Duitsland en de Verenigde Staten is dat heel anders. Daar trekken politici en burgerrechtenorganisaties meteen aan de bel als overheden hun bevoegdheden verruimen. Jacobs: „Nederlanders hebben een groot vertrouwen in de overheid.”

Bosma merkte het bij zijn rondgang langs politiek en bestuurlijk verantwoordelijkheden. Bij opsporingsdiensten wordt volgens hem „altijd een beetje giechelig gepraat” over Jacob Kohnstamm, de voorzitter van de CBP.

Op internet is sinds begin dit jaar een petitie tegen de kilometerheffing te tekenen. Dat iedere auto op de meter nauwkeurig te traceren is „sinister en verkeerd”, aldus de petitie. Iets meer dan 2.300 mensen ondertekenden haar.

Initiatiefnemer Gijs Kaper uit Eindhoven: „In Groot-Brittannië hebben 1,8 miljoen mensen precies zo'n petitie ondertekend. Daar hebben ze The Daily Telegraph achter zich. Misschien krijg ik De Telegraaf nog mee. Maar ik denk dat de petitie alleen massaal ondertekend wordt, als blijkt dat autorijden veel duurder wordt.”
frankv schreef:ik ben mijn kranten van de afgelopen week aan het bijlezen en vond dit aardige stukje nog in het NRC van vorige week zaterdag:

Afbeelding

leve de ANWB!

frank
frankv schreef:verder ook nog dit artikel dat ik in 4-en heb moeten knippen om het leesbaar te houden, ik heb helaas geen fancy grafisch programma waarmee ik een en ander weer aan elkaar kan plakken

ook uit het nrc van afgelopen zaterdag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

frank
Even enkele quotes uit een ander rekeningrijden-draadje.

Probleem voor ons is helaas dat het project al loopt. En we weten allemaal dat het dan niet meer te stoppen is, ongeacht de kosten die ermee gemoeid zijn. Om depressief van te worden dus ... Zeker nu ze gaan dreigen met sancties die hoger zijn dan voor echte criminaliteit.

:goodnight:

SteV6

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Peric » 06 sep 2008, 20:24

Dit gaat net zoiets worden als het rookverbod in café's.
De regering zal bepalen wat ik wel of niet inbouw in m'n auto(eigendom), in dit geval dus zo'n kastje..
Ik heb geen GPS in de auto, zal ook niet zo snel gebeuren.

Willen ze dat dan ook gaan bekeuren? Als je weigert zo'n ding in je auto in te bouwen.

En ook uit de plaatjes die Steve plaatste, je krijgt dus automatisch een rekening gepresenteerd als je ergens geparkeerd hebt gestaan waar je moet betalen.

Zou me helemaal niets verbazen als het zo geautomatiseerd gaat worden dat het geïncasseerd zal worden. 'Want dat is veel goedkoper voor ons'. 'U krijgt vanzelf een maandoverzicht van waar u gereden hebt en wat we ingehouden hebben'.

IK WIL NOG STEEDS EEN REFERENDUM OVER DE EUROPESE GRONDWET!!!

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 440
Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Daan » 06 sep 2008, 20:45

Omdat ik in het buitenland zit zie ik dus geen Nederlandse TV. Maar is er eigenlijk al ooit 's iemand geweest die publiekelijk aan Eurlings gevraagd heeft waarom niet gewoon de brandstofprijs omhoog kan?
Wellicht met het oog op de toekomstige alternatieve brandstoffen? Als ik straks met een PV array mijn accu-autootje oplaad, kan de staat daar natuulijk niets meer aan verdienen... Zit allemaal gehaaider in elkaar dan we denken. :?

Daan...

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Ravin ///M » 06 sep 2008, 21:53

Tering zeg al die 'moeite' om een file te voorkomen, terwijl een extra rijstrook alles oplost. Hufters.

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door frankv » 06 sep 2008, 22:59

Rambler schreef:als er 50.000 fraudeurs zijn, wat gaan ze dan doen, 50.000 man extra in de cel zetten, yeah right :blabla:
en er is altijd nog een rechter die de proportionaliteit van de straf tov de overtreding in overweging neemt

ik geloof niet dat een rechter iemand die een paar honderd euro per jaar fraudeert [als het al bewust gaat] tot zulke draconische straffen veroordeelt, want het is natuurlijk absurd om voor een economisch delict als zoiets zo'n straf te krijgen, waar krijg je nu 4 jaar straf voor?

overigens wil ik best betalen, ik begrijp dat je pas als je meer dan 35k oid per jaar rijdt met hogere kosten te maken krijgt, en ik rijd minder dan dat

maar de privacy issue is voor mij wel heel belangrijk

ik zie al mijn bovenstaande NRC scans hier weer terug, hierbij nog maar eens een artikel van vorige week uit het NRC [als het te lezen is, ik heb het ook in pdf, stuur me een pb als je het wilt hebben]

even wat reclame van mijn kant: het NRC heeft misschien het beeld van een moeilijke krant, maar het is een krant die niet rechts en niet links is, maar vrijheid van het individu hoog in het vaandel heeft, of zoals ze zelf zegt:

"Het motto van de krant is Lux et Libertas licht en vrijheid. NRC Handelsblad komt op voor de vrije ontplooiing van de individuele mens, bepleit verdraagzaamheid en wantrouwt in beginsel iedere collectiviteit."

prachtig toch? past precies bij mij, neemt allen een abonnement! hmm, valt driving fun ook onder "collectiviteit"?

Afbeelding

frank

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39752
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Arthur » 07 sep 2008, 02:25

T/m 2010 maar ff in de huidige auto's doorrijden.
Afwachten wat dit gaat worden :x

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Xave30 » 07 sep 2008, 03:16

Leuk dit. Mooi geregeld dus.

Rico v Velzen schreef:Verder lijkt me een kamer van koophandel inschrijving als begravenis ondernemer alvast handig.. mooie zwarte M5 station op de zaak met blinderingsgordijntjes en vlaggetjes op de spatborden :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
hahahahahahahahaha Rico :mrgreen: . Zo'n zogehete ///M Speedy Funeral Express Service

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door romo » 07 sep 2008, 09:46

Duidelijk IMO;

1 Het is een duur en technisch moeilijk systeem

2 We weten niet op voorhand of het werkt

3 Er zijn goedkopere en makkelijkere alternatieven

4 Het wordt met grof politiek geweld doorgedrukt

Concluderend; dit gaat niet om file`s alleen ( mooie dekmantel), dit is een systeem dat de overheid maximale controle geeft, staatscontrole waar de STASI alleen maar van kon dromen. Natuurlijk wordt dit in alle toonaarden ontkend.

Maar ik voorspel u; wat van u bekend is, zal tegen u gebruikt worden.

We moeten koste wat het kost dit zien te voorkomen, de bevolking zal maximaal gemobiliseerd moeten worden om dit zeer onzalige plan te voorkomen..................................anders zijn we niet meer aan de Goden overgeleverd, maar aan onze eigen, gekozen overheid.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Hans » 07 sep 2008, 10:21

Wacht even op Geelhoed, die zal het allemaal wel even uitleggen aan het domme onwetende volk.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door wjn » 07 sep 2008, 10:23

Trouwens nog een leuke (betreffende GPS/GSM):

Iedereen weet dat een GPS die langer dan een paar dagen uitgeschakeld staat, moeite heeft met vinden van de positie. Kan tot meer dan 5 minuten duren. Dan ben ik al een aardig eind gereden. Hoe wordt dat opgelost?
(Ja, mijn auto staat wel eens meerdere weken stil, ga er vanuit dat de GPS dan uitstaat. Geen zin in lege accu.)

In hoeverre stoort het alarm klasse 4-5 (maken ook gebruik van gps/gsm).

GPS is rond 1995 operationeel geworden. Satelieten gaan geschat 15 jaar mee. Er zijn nog wel genoeg reservesatelieten, maar toch. Ik denk dat de beste grond tot bezwaar tegen km-heffing het gebruik van GPS blijft.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Wouter81 » 07 sep 2008, 10:26

Klopt, dit alles dient een hoger doel .Als het puur om de heffing per kilometer ging, dan was er niet een dergelijk systeem nodig. Er bestaat namelijk al kilometerheffing: accijnzen. Hoe meer je rijdt, hoe meer je betaalt aan de staat. Bovendien zijn accijnzen eerlijker. Iemand met een Hummer H2 vervuilt meer dan iemand in een Aygo dus betaalt ook meer. Eerlijker voor het milieu. Als laatste punt betalen buitenlanders dmv. accijnzen ook mee als ze hier rijden.

Dit alles speelt niet bij dit enorm dure en complexe megaproject. Het is fraudegevoelig, kost enorm veel geld, het is maar de vraag of het ooit echt goed en betrouwbaar gaat werken.

Er kan maar 1 conclusie getrokken worden: er is een hoger doel. Dat hogere doel is het tracken en tracen van burgers. De overheid wil altijd weten waar u zich bevind. We hebben 50 jaar tegen totalitaire communistische staten gevochten als vrije westerse landen maar nu die strijd gewonnen is voeren we in een angstwekkend tempo exact dezelfde werkwijze in daar ook gemeengoed was. Met kliklijnen, kilometerheffing, digitale betaalwijzen (pin, creditcard, internet) die te traceren zijn, gsm-verkeer was is af te tappen, internetbewaarplicht voor providers, camera's op elke straathoek etcetera.. De volgende stap weet ik ook al: veroordeelde criminelen krijgen straks een gps-chip onder de huid geimplementeerd, zogenaamd vanwege de maatschappelijke veiligheid. De stap daarna is dat baby's ook een dergelijke chip krijgen ingeplant met als verkoopargument het niet uit het oog kunnen verliezen van je kinderen.

Dit alles wordt consequent overgoten met een mooi propagandaverhaal. Men heeft enkele kernwoorden die te pas en te onpas kunnen worden gebruikt om eventuele kritiek de grond in te boren. De ene keer is het woord 'milieu' een argument, een andere keer komt 'terrorisme' weer beter uit. Dit is ook de grote verdienste van het kapitalisme boven het communisme: de PR van eerstgenoemde partij is veel beter waardoor burgers het nog accepteren ook.

Dit is een enorm enge ontwikkeling. De Stasi en KGB zouden vroeger laaiend enthousiast zijn geweest als ze de technische methodes hadden gehad die de Nederlandse staat nu in gebruik gaat nemen.

Deze verschrikkelijke plannen moeten dan ook krachtig bestreden worden vanuit de bevolking, anders is het einde zoek zoals romo ook zegt. Als dit niet gebeurt (en ik ben heel pessimistisch hierin gezien de 'actie-bereidwilligheid' van Nederlanders), dan overweeg ik heel sterk om dit land de rug toe te keren. Ik wil niet dat mijn kind opgroeit in een totalitair regime als dit en wil zelf ook niet 24/7 gevolgd kunnen worden vanuit de ruimte door onbetrouwbare en corrupte ambtenarij. Mocht ik er nog wel enige tijd mee te maken krijgen in dit land, dan doe ik de auto van de zaak weg en koop een motorscooter (als daar tenminste niet een kastje in hoeft) voor woon/werk. Ik weiger hieraan mee te werken.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Hans » 07 sep 2008, 10:35

wjn schreef: Iedereen weet dat een GPS die langer dan een paar dagen uitgeschakeld staat, moeite heeft met vinden van de positie. Kan tot meer dan 5 minuten duren. Dan ben ik al een aardig eind gereden.
Als ik uit een parkeergarage rij in een stad met veel hoogbouw duurt het al een hele tijd voordat ik signaal heb.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Hans » 07 sep 2008, 10:38

romo schreef:
We moeten koste wat het kost dit zien te voorkomen, de bevolking zal maximaal gemobiliseerd moeten worden om dit zeer onzalige plan te voorkomen..................................anders zijn we niet meer aan de Goden overgeleverd, maar aan onze eigen, gekozen overheid.
Dit is alleen nog te voorkomen als er binnen afzienbare tijd 500.000 boze automobilisten op het binnenhof staan die er daar alle ramen uitgooien. Maar die kans is 0,0000000001% en dat weten ze daar in Den Haag maar al te goed.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Aernoudt » 07 sep 2008, 10:40

Dat hogere doel zit 'm volgens mij inderdaad daar ook in Wouter...

Dan moet ik toch altijd weer denken aan deze uitspraak, zoals ik die ook o.a. in mijn Hyves pagina heb staan:
"Een samenleving die een beetje vrijheid opoffert voor een beetje veiligheid, verdient geen van beiden en verliest beiden."
-Benjamin Franklin

In Nederland zal het 'verzet' niet erg hoog oplopen vrees ik (net als jij); Nederland heeft op het gebied van verzet niet zo'n beste naam zoals we allemaal wel weten....
In Duitsland heb je daar groeperingen voor als bijvoorbeeld http://www.foebud.org" onclick="window.open(this.href);return false; die aktief is op het gebied van Privacy (o.a. de Duitse Vorratsdatenspeicherung: http://www.vorratsdatenspeicherung.de/" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Niet dat dat altijd even goed helpt (maar niets doen helpt zeker niet !), want waar wij nog een referentie hadden, werd in Duitsland (ondanks dat ruim de meerderheid van de Duitsers tegen was), de EU grondwet zo aangenomen. Inderdaad: onder het welbekende mom van...

Tav de vermelde praktijken van communistische staten: zoek voor de lol eens uit wanneer het verzamelen van Data etc over burgers al is begonnen in de VS :wink:
(of die uit Duitsland jaren 30 etc etc). Overal waar regeringen wat te vrezen hebben (al was het maar het verlies van steun van de groot industriëlen zoals in de VS) voeren ze dit soort systemen in. Aangezien de IT steeds verder door ontwikkeld kunnen ze steeds meer gebruiken

Afbeelding

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Maus335i » 07 sep 2008, 11:20

Wouter81 schreef:Klopt, dit alles dient een hoger doel .Als het puur om de heffing per kilometer ging, dan was er niet een dergelijk systeem nodig. Er bestaat namelijk al kilometerheffing: accijnzen. Hoe meer je rijdt, hoe meer je betaalt aan de staat. Bovendien zijn accijnzen eerlijker. Iemand met een Hummer H2 vervuilt meer dan iemand in een Aygo dus betaalt ook meer. Eerlijker voor het milieu. Als laatste punt betalen buitenlanders dmv. accijnzen ook mee als ze hier rijden.

Dit alles speelt niet bij dit enorm dure en complexe megaproject. Het is fraudegevoelig, kost enorm veel geld, het is maar de vraag of het ooit echt goed en betrouwbaar gaat werken.

Er kan maar 1 conclusie getrokken worden: er is een hoger doel. Dat hogere doel is het tracken en tracen van burgers. De overheid wil altijd weten waar u zich bevind. We hebben 50 jaar tegen totalitaire communistische staten gevochten als vrije westerse landen maar nu die strijd gewonnen is voeren we in een angstwekkend tempo exact dezelfde werkwijze in daar ook gemeengoed was. Met kliklijnen, kilometerheffing, digitale betaalwijzen (pin, creditcard, internet) die te traceren zijn, gsm-verkeer was is af te tappen, internetbewaarplicht voor providers, camera's op elke straathoek etcetera.. De volgende stap weet ik ook al: veroordeelde criminelen krijgen straks een gps-chip onder de huid geimplementeerd, zogenaamd vanwege de maatschappelijke veiligheid. De stap daarna is dat baby's ook een dergelijke chip krijgen ingeplant met als verkoopargument het niet uit het oog kunnen verliezen van je kinderen.

Dit alles wordt consequent overgoten met een mooi propagandaverhaal. Men heeft enkele kernwoorden die te pas en te onpas kunnen worden gebruikt om eventuele kritiek de grond in te boren. De ene keer is het woord 'milieu' een argument, een andere keer komt 'terrorisme' weer beter uit. Dit is ook de grote verdienste van het kapitalisme boven het communisme: de PR van eerstgenoemde partij is veel beter waardoor burgers het nog accepteren ook.

Dit is een enorm enge ontwikkeling. De Stasi en KGB zouden vroeger laaiend enthousiast zijn geweest als ze de technische methodes hadden gehad die de Nederlandse staat nu in gebruik gaat nemen.

Deze verschrikkelijke plannen moeten dan ook krachtig bestreden worden vanuit de bevolking, anders is het einde zoek zoals romo ook zegt. Als dit niet gebeurt (en ik ben heel pessimistisch hierin gezien de 'actie-bereidwilligheid' van Nederlanders), dan overweeg ik heel sterk om dit land de rug toe te keren. Ik wil niet dat mijn kind opgroeit in een totalitair regime als dit en wil zelf ook niet 24/7 gevolgd kunnen worden vanuit de ruimte door onbetrouwbare en corrupte ambtenarij. Mocht ik er nog wel enige tijd mee te maken krijgen in dit land, dan doe ik de auto van de zaak weg en koop een motorscooter (als daar tenminste niet een kastje in hoeft) voor woon/werk. Ik weiger hieraan mee te werken.
Tsjah amen.. Sterke post, niks aan toe te voegen en 100% mee eens.

En als burgers staan we met lege handen, want een handjevol personen uit Den Haag beslist dit gewoon maar. Als hier een referendum over zou komen he.. maar dat doen ze natuurlijk sowieso niet. De uitslag is al bij voorbaat bekend. Hoezo democratie :)

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Peric » 07 sep 2008, 12:14

Hoe is het eigenlijk afgelopen met die vent die op een website tot staking (ofzoiets) had opgeroepen en die opgepakt was?
Begint nl. heel erg eng veel op communisme te lijken..

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door wjn » 07 sep 2008, 17:27

Wouter81 schreef:Klopt, dit alles dient een hoger doel .Als het puur om de heffing per kilometer ging, dan was er niet een dergelijk systeem nodig. Er bestaat namelijk al kilometerheffing: accijnzen. Hoe meer je rijdt, hoe meer je betaalt aan de staat. Bovendien zijn accijnzen eerlijker. Iemand met een Hummer H2 vervuilt meer dan iemand in een Aygo dus betaalt ook meer. Eerlijker voor het milieu. Als laatste punt betalen buitenlanders dmv. accijnzen ook mee als ze hier rijden.

Dit alles speelt niet bij dit enorm dure en complexe megaproject. Het is fraudegevoelig, kost enorm veel geld, het is maar de vraag of het ooit echt goed en betrouwbaar gaat werken.

Er kan maar 1 conclusie getrokken worden: er is een hoger doel. Dat hogere doel is het tracken en tracen van burgers. De overheid wil altijd weten waar u zich bevind. We hebben 50 jaar tegen totalitaire communistische staten gevochten als vrije westerse landen maar nu die strijd gewonnen is voeren we in een angstwekkend tempo exact dezelfde werkwijze in daar ook gemeengoed was. Met kliklijnen, kilometerheffing, digitale betaalwijzen (pin, creditcard, internet) die te traceren zijn, gsm-verkeer was is af te tappen, internetbewaarplicht voor providers, camera's op elke straathoek etcetera.. De volgende stap weet ik ook al: veroordeelde criminelen krijgen straks een gps-chip onder de huid geimplementeerd, zogenaamd vanwege de maatschappelijke veiligheid. De stap daarna is dat baby's ook een dergelijke chip krijgen ingeplant met als verkoopargument het niet uit het oog kunnen verliezen van je kinderen.

Dit alles wordt consequent overgoten met een mooi propagandaverhaal. Men heeft enkele kernwoorden die te pas en te onpas kunnen worden gebruikt om eventuele kritiek de grond in te boren. De ene keer is het woord 'milieu' een argument, een andere keer komt 'terrorisme' weer beter uit. Dit is ook de grote verdienste van het kapitalisme boven het communisme: de PR van eerstgenoemde partij is veel beter waardoor burgers het nog accepteren ook.

Dit is een enorm enge ontwikkeling. De Stasi en KGB zouden vroeger laaiend enthousiast zijn geweest als ze de technische methodes hadden gehad die de Nederlandse staat nu in gebruik gaat nemen.

Deze verschrikkelijke plannen moeten dan ook krachtig bestreden worden vanuit de bevolking, anders is het einde zoek zoals romo ook zegt. Als dit niet gebeurt (en ik ben heel pessimistisch hierin gezien de 'actie-bereidwilligheid' van Nederlanders), dan overweeg ik heel sterk om dit land de rug toe te keren. Ik wil niet dat mijn kind opgroeit in een totalitair regime als dit en wil zelf ook niet 24/7 gevolgd kunnen worden vanuit de ruimte door onbetrouwbare en corrupte ambtenarij. Mocht ik er nog wel enige tijd mee te maken krijgen in dit land, dan doe ik de auto van de zaak weg en koop een motorscooter (als daar tenminste niet een kastje in hoeft) voor woon/werk. Ik weiger hieraan mee te werken.
Bij voldoende dekking is ook een GSM al tot op 10 meter te traceren, net zogoed als GPS dus.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berrie, Google [Bot], KoenM, Martijn M, Martijn_bmw, MartijnS, MParallel, PetervdH, Sabberjoch, Tristan en 164 gasten