Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%
 
Totaal aantal stemmen: 207

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Shakes » 06 sep 2008, 00:09

Ooh ja een kastje komt er niet in mijn auto.

Dan ga ik eerder op de motor/brommer/batavus/ov

N.

Gebruikersavatar
Rambler
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:42
Locatie: Schoten

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Rambler » 06 sep 2008, 00:09

Wouter81 schreef:Alsof de politiek zich iets aantrekt van draagvlak onder de bevolking. Wie begon er laatst over btw verhoging naar 20%? Vliegtaksen? Bijtelling naar 25%? EU grondwet? Allemaal voorbeelden waarbij er zeker geen draagvlak is. De dictatuur van Den Haag trekt zich daar echter niets van aan, al helemaal niet als het om geld gaat. Dat is uiteindelijk de grote drijfveer, de bevolking maximaal uitknijpen tot de laatste eurocent.
Ja dat klopt zeker wel, maar de ingrepen die genoemd worden, zijn eerder beperkt, er is misschien niet echt veel draagvlak voor, maar ze stoten anderzijds ook niet gigantisch voor het hoofd, ze geven eerder wat ergernis.

Maatregelen die meer dan maar wat ergernis geven, die echt een belangrijk deel van de bevolking grondig tegen het hoofd stoten, als er zo'n maatregelen zijn, dan ziet er misschien iemand kans een one issue partij voor op te richten waar het grote ongenoegen zich in kan kanaliseren. Misschien wordt het tijd dat de burger zich organiseert en niet zomaar alles pikt wat de traditionele partijen elke keer weer uit hun mouw schudden, het is intussen wel welletjes geweest met de criminalisering van de doorsnee automobilist (lees de gewone burger).

Dus misschien moet men zich maar wat meer gaan organiseren tegen de overheid die meer en meer totalitaire trekken krijgt.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Tom » 06 sep 2008, 00:12

Nandor schreef:Ooh ja een kastje komt er niet in mijn auto.

Dan ga ik eerder op de motor/brommer/batavus/ov

N.
Politie, brandweer en ambulance betalen geen kilometerheffing. Ook begrafenisauto's, legervoertuigen, bussen en taxi's zijn uitgezonderd.
Taxiplaten erop dus!

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Andre » 06 sep 2008, 01:15

Ik schilder de m3 wel groen en ga een duitse leger helm dragen. :)

Dit is natuurlijk te gek voor woorden en de nederlandse automobilist moet dit gewoon weigeren.

Dan wordt het toch meer en meer intressant om je als nederlander te laten uitschrijven en zorgen voor een duits paspoort incl woon adres. Trots op nederland kan je toch niet meer worden met deze idioten aan het roer.

Dit is echt krankzinnig. Er zitten mensen in het gekkengesticht die hebben meer verstand.

Paul

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Paul » 06 sep 2008, 02:04

Nog even en we staan weer vrolijk overal verplicht te hitlergroeten....

KUTLAND!
Laatst gewijzigd door Paul op 06 sep 2008, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Arthur » 06 sep 2008, 05:36

Hoorde het vannacht op het nieuws...
Naja, alle kreten zijn al wel gepasseerd.
Mafketels daaro :evil:

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Hans » 06 sep 2008, 08:06

Casper schreef:
Wouter81 schreef:

Eigenlijk ook wel Überkansloos, zo'n gigaproject opzetten om de hardwerkende burger op een legale manier extra geld uit de zak te kloppen. Wederom een reden om VVD te blijven stemmen 8)

http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=9 ... entId=7175" onclick="window.open(this.href);return false;
De VVD is nu tegen omdat ze in de oppositie zitten, eerst waren ze voor, en als ze straks weer in de regering zitten zijn ze ook weer voor. En Mark Rutten had pas een heel verhaal dat hij de VVD meer als een Groen Rechts wilde neer zetten.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Hans » 06 sep 2008, 08:16

Rambler schreef: Ik geloof nooit dat dat er van komt, daar is geen maatschappelijk draagvlak voor, politici gaan echt niets invoeren waar een belangrijk deel van de bevolking pertinent tegen is en dat moet echt niet de helft zijn, zelfs niet bijna.
De meerderheid van de bevolking wil geen km heffing op de manier zoals ze het er nu door gaan drukken, de overheid heeft om de tafel gezeten met een paar belangen organisatie, die hebben ze allemaal een dikke worst voor gehouden zodat ze hun steun uit zouden spreken. Steun uit spreken voor iets waarvan nog niet eens bekend is hoeveel het gaat kosten per kilometer, hoeveel het systeem gaat kosten dat alles moet regristreren, hoe het zit met de privacy, of de overheid niet steeds de kilomterprijs blijft verhogen, etc, etc. Als de overheid echt zo zeker van het draagvlak onder de bevolking is dan schrijven ze een referendum uit. De km heffing gaat miljarden kosten, zal geen kilometer minder file opleveren, kost je je privacy, en zal een landelijke traject controle bewerkstelligen.

Luco

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Luco » 06 sep 2008, 08:25

Ik had de nederlandse politiek wel willen zien als fortuin niet neergeschoten was, dat was echt een gemiste kans.
Allemaal zakkenvullers zijn het.

Stop toch die heffing in de brandstof, kost de regering geen reet aan dure onzinsystemen en is net zo effectief (zo niet effectiever)

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Aernoudt » 06 sep 2008, 08:54

Paul schreef:Nog even en we staan weer vrolijk over te hitlergroeten....

KUTLAND!
De kilometerheffing invoeren zonder enige substantiële verbetering aan het wegennet slaat helemaal nergens op (op zich betalen voor wat je rijdt (zoals de VVD ook aangeeft) wel; ben ik zelf echter geen voorstander van de gps oplossing ivm privacy), een vergelijking zoals jij die trekt met het uitroeien van hele bevolkingsgroepen mensen echter ook niet :!:

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Ravin ///M » 06 sep 2008, 09:12

Wat we eigenlijk moeten doen, is als bevolking een denktank oprichten die binnen het kader van de wet
oplossingen bedenkt om de regering dwars te bomen in plannen die het volk niet ondersteunt. Als deze
nieuwe controlemaatregel er door is, zijn we een halve stap van Big Brother verwijderd, laat staan de
hogere(dubbele) kosten voor het rijden.

Zo'n denktank zou kleine maar effectieve oplossingen moeten aandragen die, als ze door grote groepen
van de bevolking worden uitgevoerd, de opzet van zo'n politieke naaistreek onderuithaalt.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Niels » 06 sep 2008, 09:20

Dat is een goeie Ravin! De positie Minister verkeer & :blabla: is nu alleen maar een positie om carriere te maken. Eurlings heeft dan ook de ballen verstand van zaken en ziet alleen maar (gemiddelde) cijfers en daar stuurt die klootviool op. Het is nooit beter geweest en zal ook nooit beter worden omdat het voor zo iemand alleen maar een functie is om daarna verder te stromen om uiteindelijk met veel schouderklopjes z'n zakken te kunnen vullen :bag:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door wjn » 06 sep 2008, 09:28

Volgens mij is het simpeler, want als ze altijd kunnen zien waar je bent, is dat in strijd met diverse grondwetten (ja, ook "europese"). Wat ze ook zeggen, niemand hoeft te weten waar mijn auto is / staat / rijdt, dat bepaal ik zelf wel.

Meningen hierover??

Technische gezien zijn er ook hiaten, diegene die de nauwkeurigheid van de gps bepaald zijn buitenlanders, niet onze regering. Hoe kun je in hemelsnaam een zo belangrijk iets (want bij fraude tot 4 jaar gevangenisstraf) laten afhangen van iets waar je eigenlijk geen controle over hebt.
(Stel ik rijdt over een ventweg 10 meter naast de snelweg, wat wordt er dan berekend?)
(Als ik me niet vergis hebben vliegtuigen daarom ook nog steeds gyro-kompassen etc. voor plaatsbepaling, naast gps.)

Afstand bepalen (gereden km's) met GPS is ook dubieus, alleen erg dure GPS-ontvangers kunnen dan aan. Ca. elke seconde een fix, je snijdt dus altijd stukken bocht af. Tunnels/bruggen/dicht bebouwde steden (flats), wat is daar de oplossing voor?

Qua tol-oplossingen die werken, zie de overige landen van europa.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Wouter81 » 06 sep 2008, 10:32

En hoe wordt de data weer doorgegeven aan de staat? In het artikel heeft men het over de satelliet maar dat kan niet, GPS is éénwegcommunicatie. Een GPS ontvanger in je auto ontvangt een GPS signaal maar kan zelf niet praten met die satelliet. Hoe komt die info uit je kastje dan weer terecht bij de staat? Via poortjes langs de wegen? Dan rijst weer de volgende vraag, waar komen zulke poortjes dan overal te staan? Ik rij elke dag woon/werk verkeer via B-weggetjes tussen de weilanden door. Daar zullen vast geen poortjes komen. Wat nou als ik nooit de hoofd/snelwegen bezoek?

We hebben nog even de tijd, laten we nadenken hoe dit systeem te saboteren/omzeilen is. Het denktank idee hierboven is een goed plan. Eerst moet natuurlijk wel bekend zijn hoe dit alles technisch precies zal worden gerealiseerd.

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 992
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Sander » 06 sep 2008, 10:53

Zou lachen zijn als de Amerikanen straks zoeits hebben van, "Hmm, dat verouderde systeem kan ook wel uit.."
En dan zitten we hier met de werkloze kastjes :D

(beetje jammer alleen dat we dat ook weer moeten betalen).

Ik vind nog steeds wegenbelasting eraf en dit creatief met een soort km. heffing in de brandstofprijs mee berekenen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door RVV » 06 sep 2008, 11:00

Ik hang tegen die tijd mijn autohobby aan de wilgen, serieus..

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 992
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Sander » 06 sep 2008, 11:06

Kan je eindelijk je Ford Ka kopen ;)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Joy » 06 sep 2008, 11:17

Het kastje aan boord bepaald mbv satelieten de locatie. Deze gegevens worden samen met het tijdstip verzonden naar een GSM-mast. De GSM-mast stuurt dit door naar een centrale die de gereden km's doorberekend aan de eigenaar van de auto. Een detectiepoort over de snelwegen heen scant steekproefsgewijs kentekens om te controleren of het kastje is ingeschakeld.
Er valt dus niet zoveel te omzeilen behalve de snelweg vermijden. Ik vraag me serieus af hoe ze dat willen tegengaan. Nederlanders kennende gaan die massaal binnendoor rijden zoveel als mogelijk is.

jeust
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
Locatie: Noord-Brabant

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door jeust » 06 sep 2008, 11:29

Ik had de Nederlandse politiek wel willen zien als fortuin niet neergeschoten was, dat was echt een gemiste kans.
Ik ook, ik vraag me ook wel eens af of de Nederlandse overheid zelf niet achter die hele aanslag zat. Hij wordt te populair en heeft goede plannen voor het volk, maar die minder goed uit zullen pakken voor de overheid. Dus....

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Kasteel » 06 sep 2008, 11:59

Tom schreef:
Maar tegen die tijd moet ik dus een taxizaak (op papier) beginnen en m'n auto op de zaak zetten? Die blauwe platen neem ik voor lief. Prima. next.
Scheelt je volgens mij ook gelijk de BPM :).
Blauwe platen worden het helemaal in 2010 :D ;)!!

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Ravin ///M » 06 sep 2008, 12:01

Nou, daar eb je het eerste antwoord van de denktank. DF Taxi NL.

Gebruikersavatar
Gijzer
Berichten: 1339
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
Locatie: Elke bocht is een uitdaging.

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Gijzer » 06 sep 2008, 12:06

En waarschijnlijk moeten we ook allemaal betalen voor het stomme kastje..... :protest:

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Opa » 06 sep 2008, 12:08

Van een ander forum:
Rustig maar jongens,

Het is zeer lucratief om slimme en niet te detecteren omzeilingen te maken voor dit systeem. Deze oplossing gaat ongeveer 2000 euro kosten heb ik uit betrouwbare bron vernomen :wink:

Daar zijn ze nu dus al mee bezig! :shock:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Joy » 06 sep 2008, 12:08

Ik weet niet of je zelf moet betalen voor de kastjes, er is 1.1 miljard uitgetrokken om die kastjes te maken. Toch nog een cadeautje voor je auto van de overheid :thnx:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Peric » 06 sep 2008, 12:22

Omdat ik in het buitenland zit zie ik dus geen Nederlandse TV. Maar is er eigenlijk al ooit 's iemand geweest die publiekelijk aan Eurlings gevraagd heeft waarom niet gewoon de brandstofprijs omhoog kan? Ben wel 's benieuwd wat zijn antwoord zal zijn.

Volgens mij WILLEN ze juist een systeem dat te kraken valt, want dan kunnen ze tenminste de o zo geliefde boetes uitschrijven.

Eerder werd er geschreven dat straks dit kabinet er toch niet meer zit.. Als ze in deze ambtsperiode de wet er doorgedrukt krijgen maakt het niet uit wie er zit op dat moment. De wet is er inmiddels al.

Ik kom volgend jaar terug naar NL, maar dit soort dingen zorgen er wel voor dat ik er toch weer over na ga denken..
Maar goed, ik ga me toch per motorscooter verplaatsen, dus zal er weinig last van hebben.

Het gaat me eerder om het principe, ze weten ieder uur van de dag waar je bent. Zouden ze het zelfs in het buitenland mogen/kunnen checken?

En inderdaad, is dit niet in strijd met bepaalde wetten/regels? Maar ja, het europese parlement vind dit allemaal prima. Ook zij zullen er waarschijnlijk wel van profiteren.

Ik krijg er in ieder geval een erg nare smaak van..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], BMWDennis, Bram, erwin20vt, Fabian, frank de jonge, GRzep, Joost H., k33z, markk, Martijn_bmw, MParallel, Peter-Paul, R728i en 172 gasten