Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%
 
Totaal aantal stemmen: 207

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door WJ » 29 jan 2019, 15:50

:mrgreen:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door romo » 29 jan 2019, 15:54

Privacy zou opnieuw moeten worden gedefinieerd en worden vastgelegd; nu is het angstwekkend controleerbaar voor externe partijen/overheid.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Robin » 29 jan 2019, 16:11

Ja, maar hoe draaien 'we' dat terug?

Ik ben wel blij met in binnensteden camera's op bijna elke hoek hoor(wat burgerveiligheid aangaat)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Paranoia

Geen last van.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Joy » 29 jan 2019, 16:21

Klik in je Google-account eens rond om te zien wat er allemaal van je is opgeslagen. Tot aan kleine stukjes telefoongesprekken om keywords te vinden over interesses .
Zou me daar nog iets meer zorgen over maken.

Online
Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Bokkepoot » 29 jan 2019, 16:42

Joy schreef: 29 jan 2019, 16:21 Klik in je Google-account eens rond om te zien wat er allemaal van je is opgeslagen. Tot aan kleine stukjes telefoongesprekken om keywords te vinden over interesses .
Zou me daar nog iets meer zorgen over maken.
Privacy is allang overboord met Google en Facebook

Ik had laatst bijvoorbeeld een gesprek met iemand, die was bevestigd in mijn hotmail. Voor de rest niet naar die persoon gezocht of gekeken.

Zie ik 1 dag later dezelfde persoon in mijn vrienden suggesties van Facebook staan. Dan krab je ook wel even achter de oren.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Peric » 29 jan 2019, 17:27

Privacy is overboord voor wat betreft social media en surfgedrag, dat klopt.
Maar de regering hoeft van mij niet te weten waar ik overal geweest ben en op welke snelheid dat gebeurt is. En ja, ik heb ook regelmatig mij gps op m'n telefoon uitstaan.

Online
Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door daNpy » 29 jan 2019, 18:07

Bokkepoot schreef: 29 jan 2019, 16:42
Joy schreef: 29 jan 2019, 16:21 Klik in je Google-account eens rond om te zien wat er allemaal van je is opgeslagen. Tot aan kleine stukjes telefoongesprekken om keywords te vinden over interesses .
Zou me daar nog iets meer zorgen over maken.
Privacy is allang overboord met Google en Facebook

Ik had laatst bijvoorbeeld een gesprek met iemand, die was bevestigd in mijn hotmail. Voor de rest niet naar die persoon gezocht of gekeken.

Zie ik 1 dag later dezelfde persoon in mijn vrienden suggesties van Facebook staan. Dan krab je ook wel even achter de oren.
Wel eens van de Facebook pixel gehoord? Zo weet Facebook ook wat je declareert bij je zorgverzekeraar, bijvoorbeeld.

Online
Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door daNpy » 29 jan 2019, 18:10

Ik weet eigenlijk niet wat ik zorgwekkender vind;
- mensen die niet in de gaten hebben wat voor privacy en vrijheidsbeperkingen dit gaat introduceren voor autorijdend NL;
- mensen die zo naief zijn om te denken dat ze er financieel op vooruit gaan;
- mensen die niet in de gaten hebben dat dit technisch een gedrocht gaat worden wat oncontroleerbaar, onuitvoerbaar en onbetaalbaar gaat worden (zie punt 2).

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door romo » 29 jan 2019, 18:12

Oh ja; Facebook doe ik ook niet aan! (nadeel dat Tinder dan ook weer niet werkt :tong: )

Het grote Romo datalek moet dan welhaast het DF forum zijn :tooth: :lol:

Online
Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Bokkepoot » 29 jan 2019, 18:14

daNpy schreef: 29 jan 2019, 18:07 Wel eens van de Facebook pixel gehoord? Zo weet Facebook ook wat je declareert bij je zorgverzekeraar, bijvoorbeeld.
Ik ken het, maar ik vind het toch wel zorgwekkend dat als ik met de mailclient van mijn android toestel een mailtje open Facebook opeens weet dat ik met iemand een afspraak heb of een connectie heb. En dat terwijl Facebook app niet geinstalleerd staat op mijn telefoon, ik bekijk het alleen via de browser.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Hans » 29 jan 2019, 18:31

Steeds meer Nederlanders zijn voorstander van rekeningrijden in de strijd tegen de files. Dat blijkt uit een onderzoek van I&O Research in opdracht van de Volkskrant.
Hoe kan iemand hier een zinnig antwoord op geven? Er is niets bekend over de kosten en niets bekend over belastingen die eventueel misschien wel eens zouden kunnen verdwijnen of verlaagd worden. En over hoe het een en ander word gecontroleerd is ook niets bekend.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Mike R32 » 29 jan 2019, 18:53

Ben ook voorstander van rekeningrijden, laat de gebruiker maar betalen met een extra hoog tarief voor de bekende file’s. Ben er wel een beetje klaar mee om voor een hobby auto dik te betalen die maximaal 2000 km per jaar op de weg komt. Fiets verdomme elke dag in weer en wind naar mijn werk voor een beter milieu.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Arthur » 29 jan 2019, 18:55

Zoals je (Hans) daar quote moet er dus een filetaks of spitstaks komen.
Verder begrijp ik niet (helemaal) dat mensen voor zijn, want is iets ooit goedkoper geworden. Hoe naief om te denken dat met km heffing de MRB verdwijnt? Net als de BPM? Wat nu een CO2 toeslag is geworden en nog(!) duurder...

Gebruikersavatar
Vlokmans
Berichten: 1363
Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
Locatie: Rotterdam

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Vlokmans » 29 jan 2019, 18:59

Kwestie van framing en de "juiste" vraagstelling: "bent u voor een eerlijkere lastenverdeling?" Of "staat u open voor een oplossing voor het fileprobleem?" Zelfs de allerachterlijksten zullen daar geen nee tegen zeggen. Daarbij, onderzoek in opdracht van De Volkskrant. Man man man.....

M'n maag draait om van de walgelijke, linkse propagandamachine. Maar ik ben er nog niet over uit wat ik erger vind; dat, of het naïeve, onwetende en zelfs domme gemiddelde wat al die nonsens slikt voor zoete koek en tot absolute waarheid verheft.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Robin » 29 jan 2019, 19:12

Vlokmans schreef: 29 jan 2019, 18:59 "bent u voor een eerlijkere lastenverdeling?"
"staat u open voor een oplossing voor het fileprobleem?"
Daar zeg ik geen nee tegen!

Op wie moet ik stemmen?

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Eric Z » 29 jan 2019, 19:34

romo schreef: 29 jan 2019, 18:12 Oh ja; Facebook doe ik ook niet aan! (nadeel dat Tinder dan ook weer niet werkt :tong: )

Het grote Romo datalek moet dan welhaast het DF forum zijn :tooth: :lol:
Zoek eens op schaduwprofiel facebook, dat je geen account hebt hoeft niet uit te maken.
Bokkepoot schreef: 29 jan 2019, 18:14
daNpy schreef: 29 jan 2019, 18:07 Wel eens van de Facebook pixel gehoord? Zo weet Facebook ook wat je declareert bij je zorgverzekeraar, bijvoorbeeld.
Ik ken het, maar ik vind het toch wel zorgwekkend dat als ik met de mailclient van mijn android toestel een mailtje open Facebook opeens weet dat ik met iemand een afspraak heb of een connectie heb. En dat terwijl Facebook app niet geinstalleerd staat op mijn telefoon, ik bekijk het alleen via de browser.
Maar als de ontvanger dat wel heeft dan is de link alsnog zo gemaakt.
Mailclient -> telefooncontact <- facebook

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31028
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door JP » 29 jan 2019, 19:47

Arthur schreef: 29 jan 2019, 18:55 Zoals je (Hans) daar quote moet er dus een filetaks of spitstaks komen.
Verder begrijp ik niet (helemaal) dat mensen voor zijn, want is iets ooit goedkoper geworden. Hoe naief om te denken dat met km heffing de MRB verdwijnt? Net als de BPM? Wat nu een CO2 toeslag is geworden en nog(!) duurder...
Hoort dit niet in de beloofde lastenverlichting van het kabinet ? Eerlijkere belasting voor het gebruik van je auto. Al is 'eerlijk' en 'belasting' iets wat niet vaak samen gaat.

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door PeterB » 29 jan 2019, 20:18

Het zal nooit goedkoper gaan worden.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Tom » 29 jan 2019, 21:41

Joy schreef: 29 jan 2019, 16:21 Klik in je Google-account eens rond om te zien wat er allemaal van je is opgeslagen. Tot aan kleine stukjes telefoongesprekken om keywords te vinden over interesses .
Zou me daar nog iets meer zorgen over maken.
Maar dat is nog altijd een keus, er zijn alternatieven (DuckDuckGo.com bijvoorbeeld). Voor het volgen op het web kun je je ook bewapenen middels plugins/VPN.
daNpy schreef: 29 jan 2019, 18:10
- mensen die niet in de gaten hebben wat voor privacy en vrijheidsbeperkingen dit gaat introduceren voor autorijdend NL;
Mensen beseffen het ook niet zo.
Loop je echter met een camera iemand te volgen dan is het een ander verhaal en raakt iedereen binnen een minuut geirriteerd. Terwijl dat met beveiligingscamera's eigenlijk niet anders is en men dat prima vind, daar kijken ook onbekenden mee waarbij je niet weet wat ze er precies mee doen.
Vlokmans schreef: 29 jan 2019, 18:59 M'n maag draait om van de walgelijke, linkse propagandamachine. Maar ik ben er nog niet over uit wat ik erger vind; dat, of het naïeve, onwetende en zelfs domme gemiddelde wat al die nonsens slikt voor zoete koek en tot absolute waarheid verheft.
Tja dit is iets wat er moet en zal komen. Het is de zoveelste poging om het volk klaar te stomen. Laat dit om het jaar weer een keer in de kranten komen en uiteindelijk vindt iedereen dat het er moet komen want lang genoeg uitgesteld (en zogenaamd gewend aan het idee).
Fileprobleem is natuurlijk onzin (want al die mensen staan voor hun lol in de file?!). Burger kunnen volgen, later makkelijker aan de knoppen draaien om meer geld te kunnen innen, boetes bij snelheidsoverschrijving zijn de werkelijke reden.

Online
Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Joël D. » 29 jan 2019, 23:01

Mike R32 schreef: 29 jan 2019, 18:53 Ben ook voorstander van rekeningrijden, laat de gebruiker maar betalen met een extra hoog tarief voor de bekende file’s. Ben er wel een beetje klaar mee om voor een hobby auto dik te betalen die maximaal 2000 km per jaar op de weg komt. Fiets verdomme elke dag in weer en wind naar mijn werk voor een beter milieu.
Niet iedereen heeft de keuze om een uur eerder of later te beginnen. Of thuis te werken. En OV is ook niet altijd een alternatief. En ook die fiets niet. Moeten die mensen dan een extra hoog tarief betalen?

Gebruikersavatar
Danielj
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 jul 2011, 02:22

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Danielj » 29 jan 2019, 23:30

Bokkepoot schreef: 29 jan 2019, 18:14
daNpy schreef: 29 jan 2019, 18:07 Wel eens van de Facebook pixel gehoord? Zo weet Facebook ook wat je declareert bij je zorgverzekeraar, bijvoorbeeld.
Ik ken het, maar ik vind het toch wel zorgwekkend dat als ik met de mailclient van mijn android toestel een mailtje open Facebook opeens weet dat ik met iemand een afspraak heb of een connectie heb. En dat terwijl Facebook app niet geinstalleerd staat op mijn telefoon, ik bekijk het alleen via de browser.
Dat zit helaas in meer dan alleen een Facebook app.

Een Android toestel is één grote vergaarbak voor Google. Zoals eerder al is gemeld kan je via je Google account inkijken wat er exact van je is opgeslagen, inclusief stukjes die je toestel spontaan opneemt (voor het geval 'Hey Google' :ongeveer als: ).
Ik heb van de week letterlijk mezelf terug kunnen luisteren dat ik in de auto een zinnetje zei of een woord noemde en dat is opgeslagen. Vrij bizar als je het mij vraagt.

Het zou me niet verbazen als Facebook gewoon data van Google inkoopt en de interesses koppelt aan profielen die ze zelf al hebben opgesteld. Zo kom je uiteindelijk niet van Facebook af.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Arthur » 30 jan 2019, 08:05

Hoe doe je dat, dat inkijken en jezelf terugluisteren? Overigens heb ik geen Google account en geen Facebook maar m'n dochters en vrouw wel...

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Robin » 30 jan 2019, 08:07

Joël D. schreef: 29 jan 2019, 23:01
Mike R32 schreef: 29 jan 2019, 18:53 Ben ook voorstander van rekeningrijden, laat de gebruiker maar betalen met een extra hoog tarief voor de bekende file’s. Ben er wel een beetje klaar mee om voor een hobby auto dik te betalen die maximaal 2000 km per jaar op de weg komt. Fiets verdomme elke dag in weer en wind naar mijn werk voor een beter milieu.
Niet iedereen heeft de keuze om een uur eerder of later te beginnen. Of thuis te werken. En OV is ook niet altijd een alternatief. En ook die fiets niet. Moeten die mensen dan een extra hoog tarief betalen?
En dan heeft dus ook de weinig-rijder geen keus en moet dan maar meebetalen...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Arthur » 30 jan 2019, 08:33

Wij betalen, jij betalen :P Hé, zo is het nu ook :tooth: Nou oke, dan ga je gewoon maar meer (meermeer) betalen.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Robin » 30 jan 2019, 08:43

Algemeen Belang, maar de vervuiler betaalt. En dat zie ik er niet in terug.

Wie betaalt bepaalt merk ik ook weinig van, maar daarvoor moet ik in 'Nederland naar de Haaien 'zijn begreep ik:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, MarcF, Sabberjoch en 157 gasten