Je kan een vergoeding achteraf claimen. Het hotel en "diner" zijn een lachtertje. Het diner is zonder drinken en het eten is buffet (lees: Lauw warme zooi). Ik heb wel in betere hotels overnacht dan jij nu beschrijft, maar ook in slechte idd.
Ik heb eenzelfde akkefietje met Lufthansa, vlucht geannuleerd en dag erna gevlogen. Je hebt dan recht op 250,- vergoeding. Ik heb daarnaast nog wat extra kosten gedeclareerd. Vorig jaar kreeg ik die bij Eurowings zowaar vergoed. Ik kreeg echter een mail dat mijn vergoedingsaanvraag niet werd gehonoreerd. De vlucht was geannuleerd vanwege het weer en dat is overmacht.
Nu komt de grap; mijn collega, zelfde vlucht, krijgt wél de vergoeding. Ik heb even terug gemaild dat ik het niet eens ben met de afwijzing en gevraagd waarom ze mensen anders behandelen. Krijg ik geen reactie of mijn geld niet zet ik het op Facebook.
Ik heb van de laatste 12 vluchten 10x vertraging gehad. Van 20 min tot een nachtje overblijven en ik ben daar tamelijk klaar mee. Ik reis niet voor de lol

Het ligt overigens meer aan de "5 sterren luchthaven" in München dan aan de luchtvaartmaatschappij, maar jammer dan.
Die 5 sterren zijn ook een grap. Hebben ze zichzelf toegekend en daarnaast zijn om 21:00u alle restaurants gesloten. Dat noemt zichzelf een internationale luchthaven. Wat een kansloze bedoening is het.