Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Eric H » 16 jun 2008, 21:03

Bert ///M3 schreef:
ErikKramer schreef:Zit nu ook bij Ziggo, was Multikabel/Quicknet.
Internet verbinding nog steeds goed, maar die tel.helpdesk is echt onderbereikbaar en nog betalen ook?!!?
Ik krijg ineens rekeningen terwijl ik altijd via automatische incasso betaal?!?!
Die rekening heb ik ook over gebeld ja :? Maar dat schijnt zo te zijn omdat je met de overgang dus een extra factuur krijgt, en mensen zo dus de kans hebben om het evt anders te regelen als dat er meteen een dubbel factuur afgeschreven word. Zou daarna gewoon weer automatisch moeten gaan.
Wel jammer dat je daar dan over moet bellen met een helpdesk die niet bereikbaar is.
Dat ze dan niet even vooraf de huidige klanten informeren.
( of waren jullie wel vooraf geïnformeerd ?? )

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 16 jun 2008, 21:10

Allemaal netjes van tevoren gemeld. Tenminste, wel door Multikabel.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 17 jun 2008, 05:25

Idd, wel dat je een dubbele factuur zou krijgen.

Ze hebben daar trouwens een aparte helpdesk voor die wel bereikbaar is en ook gratis.

Alleen maf dat ze dan rekeningen sturen terwijl ik normaal automatische incasso heb. Misschien dat ik er overheen gelezen heb dat ze dat gingen doen lol.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 18 jun 2008, 12:27

Ziggo antwoordt met een gebruikersenquête. Nou, lucht je hart, zou ik zeggen. :lol:

Gebruikersavatar
Ti-Tourist (Erik)
Berichten: 508
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
Locatie: 0348

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 18 jun 2008, 12:47

EHA schreef:
Mack schreef:
EHA schreef:Ik zit met de telefoon gewoon bij KPN.
Dan maar wat meer kwijt, maar in ieder geval geen gekut met verbindingen.
Internet via Planet, geen problemen......nog nooit gehad ook.
Energie via Eneco....
+1 Hier ook... Ik blijf lekker zitten. En uiteindelijk ben je nooit zo heel veel duurder uit, denk ik.
Klopt....vanuit concurrentie overwegingen zullen deze aanbieders ook hun prijzen en paketten moeten aanbieden.
Dit omdat ze anders toch te veel klanten kwijtraken aan de concurrent....

Ik heb trouwens ook gewoon geen zin om alles uit te zoeken.
Wie is waarmee duurder en welk pakket moet je dan hebben en wat voor mogelijkheden heb je dan nog meer en...en .....en.....

So what dat ik alles bij één leverancier kan halen.
Als de helpdesk voor de telefoon kut is, dan betekend dat dat die van het internet dat ook is....nou.....dan ben je echt blij dat je alles bij de zelfde aanbieder hebt NOT !!
Het grappige is, dat die zogenaamd goedkope aanbieders bijna allemaal capaciteit kopen op de netwerken van de grote namen, die ze dan vervolgens weer aan de (onwetende) consument proberen te slijten. Zo wordt bij vaste telefonie bijvoorbeeld gewoon ruimte bij KPN gekocht. Wat ook leuk is: de NS had in staatstijd een enorm kabelnetwerk langs de sporen liggen voor interne telefonie. Dit netwerk is door British Telecom aangeschaft en de ruimte daarop weer contractueel verkocht aan kleine aanbieders.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 18 jun 2008, 13:24

Ja, daar hadden we destijds nog de Telfort-telefooncellen op de NS-stations aan te danken...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 18 jun 2008, 13:40

Te lezen op hun website:
Ziggo zegt sorry

Het spijt ons dat de wachttijden zo lang zijn.
Om je zo snel mogelijk op weg te helpen hebben we de meest gestelde vragen en antwoorden voor je op een rijtje gezet.
haha geniaal. Het feit dat ze een nieuwe naam hebben zegt al genoeg, willen van hun oude imago af. Lukt natuurlijk niet. Met een nieuwe naam red je het niet als je de oude problemen niet aanpakt.

Ik moet wel lachen om die oude vent van Ziggo. Zo van: ik heb 45 jaar ervaring en ik heb het 45 jaar fout gedaan. Nu maar eens luisteren, want binnenkort ga ik dood ...


UPC heb ik nu al zo'n 12 jaar (na telekabel dan) en nooit geen dag zonder internet of tv gezeten. Top.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 18 jun 2008, 17:16

Ik vraag me dan toch af welke oude tak zoveel problemen oplevert, want bij @Home heb ik 6 jaar geleden nog wel eens geregeld uitval gehad, maar daarna eigenlijk niet weer. Nu onder Ziggo nog steeds niet. Alleen blijft het duur voor 12Mb(die overigens wel ruimschoots gehaald wordt). Dàt is de reden waarom ik over wil stappen. Als van de 20Mb bij de ADSL'ers 10 overblijft(site geeft overigens de volle 20 aan) dan ben ik blij voor minder dan de helft(ca. 2/5) van het geld.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 19 jun 2008, 10:14

Moet dan wel Casema zijn, want Multikabel was en blijft zorgeloos.

Maar je hebt gelijk: ze prijzen zich onderhand stevig uit de markt ten opzichte van ADSL. En dat was vroeger wel anders...

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 19 jun 2008, 10:18

Idd. Het enige wat ik gemerkt is van de omschakeling is dat het webmail scherm nu Ziggo heet :lol: Maar verder werkt alles van Multikabel als vanouds, gewoon goed.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 20 jun 2008, 09:02


Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 20 jun 2008, 12:34

Overigens, Casema is toch Ziggo met nog paar anderen ?

Gebruikersavatar
Roel SpeedCars
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
Locatie: Rockanje

Bericht door Roel SpeedCars » 20 jun 2008, 13:10

Mag je in dit topic ook NIET schelden? ;) :mrgreen:

Zit al jaren bij chello/upc en het werkt allemaal perfect.

Hunter
Berichten: 1448
Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Hunter » 23 jun 2008, 11:06

Mijn opzegging voor Ziggo gaat vandaag de deur uit... Klaar ben ik der mee...

TV ga ik naar Digitenne...
Telefoon laat ik ff, want je word toch alleen maar lastig gevallen door die klote enquetes of verkopers...

Gebruikersavatar
Lee M3
Berichten: 358
Lid geworden op: 11 mar 2008, 22:50
Locatie: Den Haag

Bericht door Lee M3 » 24 jun 2008, 16:56

Mark de Jager schreef:Mijn opzegging voor Ziggo gaat vandaag de deur uit... Klaar ben ik der mee...
Goed idee. Hier werkt het ook meer niet dan wel. En als het al werkt, is het zo traag als een dikke drol op een helling met tegenwind.

Klantenservice? Hang maar gerust een half uurtje aan de lijn voordat er iemand opneemt.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 24 jun 2008, 17:42

Bij welk fusieonderdeel van Ziggo komen jullie vandaan? Casema, @Home of Multikabel?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 24 jun 2008, 18:05

Met Casema nooit problemen gehad. Ziggo heeft vandaag eerste storing....

Gebruikersavatar
Lee M3
Berichten: 358
Lid geworden op: 11 mar 2008, 22:50
Locatie: Den Haag

Bericht door Lee M3 » 24 jun 2008, 18:35

Dutch schreef:Bij welk fusieonderdeel van Ziggo komen jullie vandaan? Casema, @Home of Multikabel?
Casema, en daar had ik zelden zulke problemen mee.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4861
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 24 jun 2008, 18:40

Ik vind het schraal dat er alleen een Digitale tuner voor tv wordt aangeboden met een Scart aansluiting :? waarom dan digitaal?

En als je de HD tuner wilt hebben betaal je een bizar bedrag boven de marktprijs, alleen maar om dat Casema ( nu Ziggo dan.. ) een apart protocol gebruikt voor hun Irdeto kaartjes die niet in alle apparaten werken :? ...

Hunter
Berichten: 1448
Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Hunter » 25 jun 2008, 09:23

Stylez M3 schreef:Casema, en daar had ik zelden zulke problemen mee.
Ik ben ook van de Casema zijde... Nooit last gehad...

Overigens wel gelachen met 1 van de telefonistes van Ziggo...
Ik belde nog even ter bevestiging voor de opzegging, zegt ze:
"Ik hoef zeker niet meer te vragen waarom u Ziggo wilt opzeggen?" :mrgreen:

Volgens mij worden ze gek daaroh van de opzeggingen / klachten :)

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 25 jun 2008, 11:05

Zo te horen hebben alleen oud-Casema-klanten problemen. Zullen ze bij ex-Multikabel en ex-@Home leuk vinden: Casema verpest dus kennelijk hun voorheen goede imago.

Hunter
Berichten: 1448
Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Hunter » 25 jun 2008, 11:13

Maar ja, het blijft natuurlijk vreemd dat ze zeggen alleen een naam te hebben gewijzigd en verder niks...
Dus de verbindingen, lijnen, etc. zouden allemaal hetzelfde zijn...

Wellicht overbelasting vanwege meerdere gebruikers???
Maar ja, als Ziggo het zelf niet eens weet :?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 25 jun 2008, 12:14

Probleem is na 45 minuten met de helpdesk bellen nog niet gevonden. Inmiddels wel via de rechtstreekse kabel internet. Dus router wordt geblokkeerd... lekker kut.

Iemand een idee hoe ik dat kan omzeilen?

Gino
Berichten: 225
Lid geworden op: 01 dec 2006, 13:40

Bericht door Gino » 25 jun 2008, 14:08

Als ik het goed begrijp

kabelmodem - pc

werkt dus wel, en

kablemodem - router -pc

werkt niet?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 25 jun 2008, 14:22

Klopt precies.

Het Activity lampje van de router knippert met een regelmaat die aangeeft dat er geen activiteit is. Alle LAN verbindingen werken, maar het signaal vanaf de modem stopt dus sinds gisteren opeens in de router.

Ik heb een Draytek v2200E (zeg ik uit mijn hoofd).

Ik heb alles al gereset. Ben ingelogd op de router voor een reboot. Niets mag baten. Via de helpdesk kwam ik dus niet verder, alleen weet ik nu dat modem-pc wel werkt. Zodra alles op de router is aangesloten ziet Ziggo mijn IP adres niet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bombadil, Google [Bot] en 461 gasten