Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 25 jun 2008, 14:28

Dutch schreef:Zo te horen hebben alleen oud-Casema-klanten problemen. Zullen ze bij ex-Multikabel en ex-@Home leuk vinden: Casema verpest dus kennelijk hun voorheen goede imago.
Gisteren sinds jaren weer eens een storing bij @home, hoop dat dit een uitzondering is en dat de ellende van Casema niet richting ex@home gebruikers gaat komen :?

Michel

Gino
Berichten: 225
Lid geworden op: 01 dec 2006, 13:40

Bericht door Gino » 25 jun 2008, 18:28

Dennis Cavallino schreef:Klopt precies.

Het Activity lampje van de router knippert met een regelmaat die aangeeft dat er geen activiteit is. Alle LAN verbindingen werken, maar het signaal vanaf de modem stopt dus sinds gisteren opeens in de router.

Ik heb een Draytek v2200E (zeg ik uit mijn hoofd).

Ik heb alles al gereset. Ben ingelogd op de router voor een reboot. Niets mag baten. Via de helpdesk kwam ik dus niet verder, alleen weet ik nu dat modem-pc wel werkt. Zodra alles op de router is aangesloten ziet Ziggo mijn IP adres niet.
Wat je zou kunnen controleren is het IP-adres dat je pc heeft gekregen van het modem, en welk ip adres de router heeft. In mijn geval krijgt de pc indien deze direct aan de modem hangt altijd hetzelfde ip-adres. Dit adres moet ik in mijn router invoeren aangezien deze geen adres dynamisch toegewezen kan krijgen. Het zou dus zomaar kunnen dat na bijvoorbeeld een firmware update van het modem het ip-adres van de router niet meer juist is.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 02 jul 2008, 23:33

Ik kijk gloeiende gloeiende al de hele ^%^*&$&%stinkavond naar een haperend KUT-beeld!!!! ARGHHHH!!!! Dood aan Ziggo!!!!!!!!!!! :twisted:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 03 jul 2008, 09:51

Vanavond komt iemand me even helpen met die IP instellingen, want ik heb het geprobeerd, maar als n00b is dat net iets teveel van mezelf gevraagd. Ik ben nog niet helemaal klaar met Ziggo, maar ze hadden op z'n minst even kunnen melden dat ik het allemaal anders had moeten (laten) instellen. En we moeten iedere dag nog de modem resetten!
Mocht 't na vanavond niet werken dan zeg ik 't voor de verhuizing al op! :)

Hunter
Berichten: 1448
Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Hunter » 03 jul 2008, 11:49

Dennis Cavallino schreef:En we moeten iedere dag nog de modem resetten!
Heb ik ook... Nog 1 week en dan is me nieuwe internetprovider er! 8)
Digitenne komt ook vanavond aan, dus Ziggo is bijna verleden tijd! :twisted:

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 03 jul 2008, 11:54

Gister bij ons modem geplaatst voor glasvezel.

100mbit up en down.

8)

Gebruikersavatar
Lee M3
Berichten: 358
Lid geworden op: 11 mar 2008, 22:50
Locatie: Den Haag

Bericht door Lee M3 » 03 jul 2008, 12:37

Nou, ik heb de internetverbinding nu maar even rechtstreeks aangesloten ipv via een router, en tot nu toe geen problemen. Even afkloppen natuurlijk, want het blijft Ziggo.

Modem resetten moest ik eerst ook dagelijks doen, soms wel een paar keer per dag, maar nu lijkt het allemaal goed te werken. Zal van de week weer eens de router gebruiken, even kijken wat er dan gebeurt.

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 04 jul 2008, 20:57

Hier werkt alles prima 8)

[img:384:272]http://img355.imageshack.us/img355/5681/downloadcf8.gif[/img]

1,5 minuut voor 1 GB, dvdtje is in een minuut of 7 binnen.

Oh verrek, ik heb ook geen sicko :P
*gaat weer uit dit topic*

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 07 aug 2008, 11:45

EHA schreef:Had een paar weken terug ook al zo'n griet aan de lijn van E-on die mij probeerde over te halen om over te stappen.
Ze had maar één "selling point" : "wij zijn uit diverse tests gekomen als goedkoopste aanbieder."
Het moet niet erger worden. Zojuist de 'Nederlandse Energie Maatschappij' (berucht volgens mij) aan de lijn, met een muts die niet eens fatsoenlijk Nederlands kon spreken.

Meteen afgekapt, geen belangstelling, maar ik was wel benieuwd hoe ze aan het nummer kwamen. Want ze belden op het zakelijke nummer van mevrouw Duts (een ISDN-ondernummer), dat nergens bekendstaat en nergens is achtergelaten, behalve op briefpapier in beperkte zakelijke kring. Maar het staat nu kennelijk wel in een database staat met nota bene mijn naam erbij.

Waar halen die boeven dat vandaan? KPN? Omdat de ISDN-aansluiting op mijn naam staat? Kan bijna niet anders, toch? Maar waarom dan niet het hoofdnummer? Raar...

Hunter
Berichten: 1448
Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Hunter » 07 aug 2008, 14:49

Pffft... zelfs de opzegging bij Ziggo gaat compleet de mist in...
:roll:

Gebruikersavatar
Mike S.
Berichten: 1652
Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
Auto: M135i
Locatie: Friesland

Bericht door Mike S. » 07 aug 2008, 15:02

Dutch schreef:
EHA schreef:Had een paar weken terug ook al zo'n griet aan de lijn van E-on die mij probeerde over te halen om over te stappen.
Ze had maar één "selling point" : "wij zijn uit diverse tests gekomen als goedkoopste aanbieder."
Het moet niet erger worden. Zojuist de 'Nederlandse Energie Maatschappij' (berucht volgens mij) aan de lijn, met een muts die niet eens fatsoenlijk Nederlands kon spreken.

Meteen afgekapt, geen belangstelling, maar ik was wel benieuwd hoe ze aan het nummer kwamen. Want ze belden op het zakelijke nummer van mevrouw Duts (een ISDN-ondernummer), dat nergens bekendstaat en nergens is achtergelaten, behalve op briefpapier in beperkte zakelijke kring. Maar het staat nu kennelijk wel in een database staat met nota bene mijn naam erbij.

Waar halen die boeven dat vandaan? KPN? Omdat de ISDN-aansluiting op mijn naam staat? Kan bijna niet anders, toch? Maar waarom dan niet het hoofdnummer? Raar...
Och hou op over die lui zeg, die hebben mij ook al 2x gebeld en ze kunnen idd niet fatsoenlijk nederlands .
Ik hoop niet voor ze dat ze nog voor een 3e keer gaan bellen want dan word ik absoluut niet vriendelijk.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Erik K. » 22 nov 2008, 11:29

Snelheid bij Ziggo momenteel klote, bij andere Ziggo'ers ook?

Test het hier: http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestC ... eID=,8,12,

Normaal zit ik daar met het 16Mbit abbo. wat ik heb op +/-1650KB/s nu mag ik blij als ik 1/3 van die waarde haal...
Net ff gebeld want het is al een week of 2 erg onregelmatig, maar uiteraard een wachttrij van meer 10min en wordt geadviseerd later terug te bellen :evil:

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Dexter » 22 nov 2008, 13:52

Erik K. schreef:Snelheid bij Ziggo momenteel klote, bij andere Ziggo'ers ook?

Test het hier: http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestC ... eID=,8,12,

Normaal zit ik daar met het 16Mbit abbo. wat ik heb op +/-1650KB/s nu mag ik blij als ik 1/3 van die waarde haal...
Net ff gebeld want het is al een week of 2 erg onregelmatig, maar uiteraard een wachttrij van meer 10min en wordt geadviseerd later terug te bellen :evil:
Hier in Tilburg net zo...... :wtf:
Schijnt te maken te hebben met de aankomende snelheidsverhogingen zeggen ze...... :fy:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Michel P » 22 nov 2008, 16:22

Super snel hier in Deventer!

Michel

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Erik K. » 22 nov 2008, 17:57

Inmiddels maar een i-meel gestuurd, ff afwachten of ik ook hetzelfde antwoord krijg als Dex.
Het geluid van mijn telefoon schokt trouwens ook als een ouwe kerel met parkinson :evil:

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Dexter » 22 nov 2008, 18:08

Valt bij jou het TV beeld ook regelmatig even weg?
Schuine witte dunne strepen en dan een paar tienden van seconden op zwart..... :shock:
Sinds ze hier een paar weken terug 'optimaliserings' werkzaamheden hebben verricht aan het netwerk is het een stuk minder geworden.
Nog even en ik stap weer over op ADSL en Digitenne.
Of ik koop een satellietschotel en maak zelf uit hoe mijn ontvangst is en wat ik wil zien.....dan gaat het :fy: Ziggo!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Erik K. » 22 nov 2008, 19:11

Tot nu toe niets te klagen over het TV beeld.
Optimaliseren heeft bij Ziggo blijkaar een andere betekenis :(

Gebruikersavatar
Lee M3
Berichten: 358
Lid geworden op: 11 mar 2008, 22:50
Locatie: Den Haag

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Lee M3 » 22 nov 2008, 19:17

De laatste tijd heb ik opvallend genoeg vrijwel nergens last van. Even afkloppen natuurlijk.
Wel merk ik dat internet na middernacht vaak een stuk langzamer is. Of dat daadwerkelijk komt door werkzaamheden weet ik niet, maar soms is het wel vervelend.

Gebruikersavatar
Rich
Berichten: 292
Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:27
Locatie: Hillegom

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Rich » 22 nov 2008, 19:23

Ik heb al tig jaar tele2 voor internet; vanaf toen ze nog zonnet heetten met inbelverbinding, ook het versatel tijdperk meegemaakt en nooit geen problemen gehad, werkt altijd...

Maar had tv/radio van ziggo en een paar maand geleden opgezegd en overgegaan naar digitenne, maar wat is dat ongelooflijk ruk zeg! Elke keer als er een bus of vrachtwagen voorbij gaat stoort het beeld, om gek van te worden! Nu met de regen is het nog erger.
Iemand ervaring om 't ontvangst te verbeteren?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door romo » 22 nov 2008, 21:50

Ik heb momenteel geen last met Ziggo, ik heb alleen zo`n 4 Mbit, die per 01-12 overgaat naar een 5 Mbit.............wauw wat een vooruitgang weer :mrgreen:

Heeft iemand hier ervaring met zo`n alles in een abonnement? Ik vind die site van Ziggo echt niet uitblinken in duidelijkheid, wel in de kosten, maar dan komt er blijkbaar nog weer het een en ander bij................ :hmmm:

Dat pakketje met een 10 Mbit verbinding , digitale TV ( moet ik nog even een full HD geval kopen natuurlijk) en telefonie is mischien wel wat............net geen €50,--

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Erik K. » 23 nov 2008, 12:51

Hier staat e.e.a. over de pakketten: http://www.ziggo.nl/klantenservice/zigg ... id=db19434
Ik heb b.v. het Alles-in-1 Extra pakket + dat ik de HD-kanalen erbij heb voor een totaal bedrag van net geen 70euro p/mnd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door romo » 23 nov 2008, 14:18

Dat had ik wel gezien en bestudeerd uiteraard, maar het is mij onduidelijk of er additionele kosten aan verbonden zijn?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Erik K. » 23 nov 2008, 16:49

Destijds bij Multikabel kon je altijd kosteloos van pakket veranderen.
Geen idee hoe dat nu bij Ziggo zit.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Peric » 23 nov 2008, 17:06

Zijn er mensen met ervaring met UPC?
Ik heb het nu hier in HU, en moet zeggen, dikke prima. Alles in 1, TV, internet en telefoon.
Internet 7 Mbit geloof ik.
En in de 3,5 jaar dat we het nu hebben denk 4 keer iets gehad.. Vind ik meevallen..

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Dennis Cavallino » 23 nov 2008, 21:49

TV kanalen bij Ziggo liggen er nu uit hier in DH.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], KoenM, L5S1 en 463 gasten