Marktplaats anekdotes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Snipe » 12 mei 2009, 11:53

Rico schreef:Gewoon een wildvreemde die eist dat je de inruilprijs bekend maakt..
En jij bent dan ook nog zo bekrompen dat je dat niet doet. Tssssssss.....

Tom
Berichten: 21722
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Tom » 12 mei 2009, 11:54

Of gewoon zeggen 16,5k.

:mrgreen:

Auto van het vrouwtje en dat wijf zat te zeiken dat ze wilde iets groters en snellers wilde zodoende.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door RVV » 12 mei 2009, 11:56

Snipe schreef:
Rico schreef:Gewoon een wildvreemde die eist dat je de inruilprijs bekend maakt..
En jij bent dan ook nog zo bekrompen dat je dat niet doet. Tssssssss.....

Punt was dat ik niet eens weet wat ik voor de 130i heb terug gekregen,, het was gewoon een X bedrag voor beide auto's :mrgreen:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Snipe » 12 mei 2009, 11:59

Die gozer wil gewoon naar De Beier en zeggen: "Luister, je hebt 'm voor 20k gekocht, nu bied ik 20,5 en dan moet je 'm alleen even poetsen en twee jaar garantie geven, mooie deal toch?"

En daarna meldt 'ie zich aan op elk autoforum om daar even flink over De Beier te flamen, want die oplichters willen waanzinnige marges draaien op elke auto. Of zoiets.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door RVV » 12 mei 2009, 12:02

:mrgreen:

Online
ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door ErikS » 12 mei 2009, 12:57

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Michel P » 12 mei 2009, 14:22

Rico schreef:Hondsbrutaal ook :?

Werd gisteren avond gebeld, ik had de 130i nog niet van marktplaats gehaald..

Ja met .... huppelepup... die 130i blalblala... ik zeg ah, die heb ik vandaag ingeruild..

Je en waarop dan ? ik euh,, een BMW M5.. en wat heb je voor die 130i teruggekregen ?? ik eh.. dat gaat je niks aan..

Gewoon een wildvreemde die eist dat je de inruilprijs bekend maakt..
Dat was Ilija :bag: echt iets voor hem :clap:

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Rein » 12 mei 2009, 14:24

Hij staat ook al op de site van de beier

http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... olgnr=1995" onclick="window.open(this.href);return false;

€ 27900,-

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Rupie » 12 mei 2009, 17:57

Je bent genaaid Rico :mrgreen:

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Rein » 12 mei 2009, 19:50

btw, is dat die van Rico wel...? staat aut. airco in de advertentie, dat heeft ie niet. Foutje? of toeval?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Snipe » 13 mei 2009, 13:12

Rein schreef:Hij staat ook al op de site van de beier

http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... olgnr=1995" onclick="window.open(this.href);return false;

€ 27900,-
Dat zal nog een feest worden bij De Beier, aangezien de halve wereld weet waarvoor 'ie op MP te koop stond.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Eric H » 13 mei 2009, 13:33

hahahaha schiet mij opeens een verhaal te binnen wat mijn ouders eens is overkomen.....

járen geleden hadden mijn ouders een vouwwagen.
In het kader van een geintje hadden andere mensen deze te koop gezet.
Dus mijn ouders werden vanaf 's ochtends vroeg helemaal dol gebeld over die vouwwagen.
De eerste paar telefoontjes hadden ze nog ziets van, huh, wat gebeurd hier nu, tot ze achter de advertentie kwamen.......

Vanaf dat moment besloten om het spelletje maar een beetje mee te spelen.......

Op een gegeven moment gaat de telefoon weer, wederom vraag naar de vouwwagen.
Man vraagt naar de vouwwagen, en mijn vader antwoord uit een geintje : "nee, deze is net verkocht mijnheer."
Hoort'ie op de achtergrond de vrouw van die vent schelden, : "zie je nou, je had vanochtend vroeg al moeten bellen" :roflol:

Gebruikersavatar
SvB
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2007, 18:28
Locatie: Utrecht

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door SvB » 13 mei 2009, 13:44

Ik had vanaf vorige week een hele mooi E30 cabrio te koop.
Full options, leer elektrische kap en noem het maar op, voor de prijs van 3.450 euro.
Duidelijk in de advertentie vermeld dat ik niet op biedingen (stond uit) reageer en ook niet op allerlei mailtjes.
Telefoonnummer erbij dus hoe makkelijk ken het wezen.

Vervolgens reageerde er verscheidene mensen via de mail, ruilen met een BMW 318 M3GT :lol: :lol:
inruil van een Hyundai en ook nog eens voor 2.000 kom ik hem ophalen en zelfs nog voor 2.500.

Stumpers, afgelopen maandag belde er iemand "heb je dat BMWtje nog te koop??" Okay kom eraan.
Man kwam, bekeek de auto en na een klein halfuurtje auto verkocht.
Toen de man de auto op kwam halen vertelde die me dat hij er zeker een stuk of 6 had bekeken en dat waren allemaal voddebalen.
Hij kon niet geloven hoe mooi en hoe goed dit hok was, koop was dus gauw besloten.

S.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door indobesar » 13 mei 2009, 13:47

SvB schreef:Ik had vanaf vorige week een hele mooi E30 cabrio te koop.
Full options, leer elektrische kap en noem het maar op, voor de prijs van 3.450 euro.
Duidelijk in de advertentie vermeld dat ik niet op biedingen (stond uit) reageer en ook niet op allerlei mailtjes.
Telefoonnummer erbij dus hoe makkelijk ken het wezen.

Vervolgens reageerde er verscheidene mensen via de mail, ruilen met een BMW 318 M3GT :lol: :lol:
inruil van een Hyundai en ook nog eens voor 2.000 kom ik hem ophalen en zelfs nog voor 2.500.

Stumpers, afgelopen maandag belde er iemand "heb je dat BMWtje nog te koop??" Okay kom eraan.
Man kwam, bekeek de auto en na een klein halfuurtje auto verkocht.
Toen de man de auto op kwam halen vertelde die me dat hij er zeker een stuk of 6 had bekeken en dat waren allemaal voddebalen.
Hij kon niet geloven hoe mooi en hoe goed dit hok was, koop was dus gauw besloten.

S.
Zo'n koper zoek ik ook. 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Macboy » 13 mei 2009, 14:00

Toch begrijp ik de meeste mensen hier niet. Beetje typisch Nederlands zeuren.

Marktplaats is een open platform dat prima werkt.

Marktplaats is geen Ebay. Dus het is niet bindend, dus moet je ook niet zeuren als iemand toch niet komt halen.

De laagste prijs is de beste prijs voor een koper. Als jij dus geen bod onder de 3.000 wenst, dan heb je pech gehad. Het staat mensen vrij om per mail of per sms of per telefoon of weet ik veel wat alsnog 2000 te bieden. Als verkoper kun je dan kiezen (a) te weigeren of (b) niet te reageren.

Waarom zou een bod van 200 op een mixer van 450 vreemd zijn ?

Dat een koper vraagt naar de verkochte prijs van een reeds verkocht object is ook niet gek. Je komt namelijk je droomauto tegen, je vond hem te duur en had er een bepaalde prijs voor in gedachte maar hij blijkt te zijn verkocht. Je wilt dan niet graag horen dat de 130i van vraagprijs 25k toch verkocht is voor 20k of zo. Beetje typisch Nederlands om dit asociaal te vinden. Waarom zou een wildvreemde niet mogen vragen naar de verkochte prijs ? Dat jij die prijs niet wilt noemen is logisch Rico, maar ga die mensen niet verwijten dat ze het vragen.

Vragen staat toch vrij ?

Ik koop en verkoop al ongeveer 10 jaar met succes allerlei zaakjes via Marktplaats en ben super tevreden over de resultaten en de bereikbaarheid en eenvoud ervan.

Op niet respectvolle mensen en onzinmails reageer ik gewoon niet, maar ik zeur ook niet. Ik geniet er juist van :)

Beetje overtrokken reacties hier allemaal ... alsof het een veilinghuis van Sotheby's is :mrgreen:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Snipe » 13 mei 2009, 14:02

Macboy schreef:Ik koop en verkoop al ongeveer 10 jaar met succes allerlei zaakjes via Marktplaats
Dit klinkt wel heel duister 8)

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Eric H » 13 mei 2009, 14:04

Snipe schreef:
Macboy schreef:Ik koop en verkoop al ongeveer 10 jaar met succes allerlei zaakjes via Marktplaats
Dit klinkt wel heel duister 8)
Je kunt bij Macboy de uitspraak van een rechtzaak kopen......wist je dat niet :!:

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Macboy » 13 mei 2009, 14:05

lollzz :)

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door indobesar » 13 mei 2009, 14:09

Eric H schreef:
Snipe schreef:
Macboy schreef:Ik koop en verkoop al ongeveer 10 jaar met succes allerlei zaakjes via Marktplaats
Dit klinkt wel heel duister 8)
Je kunt bij Macboy de uitspraak van een rechtzaak kopen......wist je dat niet :!:

:mrgreen:
LOL :lol:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Michel P » 13 mei 2009, 14:55

Hoe je de advertentie maakt, qua opties voor de koper bepaald hoe er gereageerd gaat worden. Ik zet er nooit een 06 bij, ook bieden zet ik uit, als je dan verder niet op onzin mail reageert zie je vanzelf of de prijs die je vraagt door een ander acceptabel gevonden word. Ook dan krijg je biedingen en lul verhalen via mail, maar dat is zoals macboy al zegt lachen geblazen. En uiteraard niet geschoten is altijd mis zal de bieder wel denken, geef die eens ongelijk.

Michel

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Arthur » 13 mei 2009, 15:53

Snipe schreef:
Rein schreef:Hij staat ook al op de site van de beier

http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... olgnr=1995" onclick="window.open(this.href);return false;

€ 27900,-
Dat zal nog een feest worden bij De Beier, aangezien de halve wereld weet waarvoor 'ie op MP te koop stond.
De 330i staat er ook al op.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door duifjes.com » 13 mei 2009, 16:36

Staat er sinds vandaag op be benieuwd naar de mailtjes / belletjes

8) 8) http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... -2006.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Rupie » 13 mei 2009, 16:55

Macboy schreef:Toch begrijp ik de meeste mensen hier niet. Beetje typisch Nederlands zeuren.

Marktplaats is een open platform dat prima werkt.

Marktplaats is geen Ebay. Dus het is niet bindend, dus moet je ook niet zeuren als iemand toch niet komt halen.

De laagste prijs is de beste prijs voor een koper. Als jij dus geen bod onder de 3.000 wenst, dan heb je pech gehad. Het staat mensen vrij om per mail of per sms of per telefoon of weet ik veel wat alsnog 2000 te bieden. Als verkoper kun je dan kiezen (a) te weigeren of (b) niet te reageren.

Waarom zou een bod van 200 op een mixer van 450 vreemd zijn ?

Dat een koper vraagt naar de verkochte prijs van een reeds verkocht object is ook niet gek. Je komt namelijk je droomauto tegen, je vond hem te duur en had er een bepaalde prijs voor in gedachte maar hij blijkt te zijn verkocht. Je wilt dan niet graag horen dat de 130i van vraagprijs 25k toch verkocht is voor 20k of zo. Beetje typisch Nederlands om dit asociaal te vinden. Waarom zou een wildvreemde niet mogen vragen naar de verkochte prijs ? Dat jij die prijs niet wilt noemen is logisch Rico, maar ga die mensen niet verwijten dat ze het vragen.

Vragen staat toch vrij ?

Ik koop en verkoop al ongeveer 10 jaar met succes allerlei zaakjes via Marktplaats en ben super tevreden over de resultaten en de bereikbaarheid en eenvoud ervan.

Op niet respectvolle mensen en onzinmails reageer ik gewoon niet, maar ik zeur ook niet. Ik geniet er juist van :)

Beetje overtrokken reacties hier allemaal ... alsof het een veilinghuis van Sotheby's is :mrgreen:
+3

Prima betoog Ilja. Vragen staat vrij. Afhankelijk van hoe je het vraagt, vind ik dat je bijna alles kan vragen. Zolang je het met respect beantwoord niks aan de hand. Als iemand mijn pincode zou vragen, zou ik gaan lachen. Prima toch, een dag niet gelachen..

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Eric H » 13 mei 2009, 17:50

duifjes.com schreef:Staat er sinds vandaag op be benieuwd naar de mailtjes / belletjes

8) 8) http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... -2006.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En weg........

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Fabian » 13 mei 2009, 18:35

Net nog mooier:

We hebben een Grand Espace 3.5 V6 staan van 1 jaar oud voor €46.950,00. 20K onder de nieuwprijs, 1 jaar oud. Goedkoper gewoon niet te koop in Nederland. Wel een specifieke moeilijke auto, maar goed.

Krijg je een bod van €15.000 via de mail. In 1 regel gewoon he. Reageer je daar netjes op, krijg je terug dat wij niet goed wijs zijn, dat hij contant geld heeft en dat wij blij moeten zijn dat hij 15K biedt omdat we anders nog langer restwaarde risico lopen, renteverlies hebben bla bla bla bla. Klok > klepel?

Sommige mensen.............. :roll:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider], CRZ, EmielS60, Jeroen89, Majestic-12 [Bot], Ti-Tourist (Erik), Tom V, tomgtr en 269 gasten