Marktplaats anekdotes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Stéphane » 28 apr 2009, 13:02

Hûh? Lekker jointje roken en daarna op de motor stappen. Strak plan :P

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Hans R » 28 apr 2009, 15:28

Hoe bedoel je veel marge op een auto :shock:

Nieuw €72000,-
nu €49950,- incl. btw en bpm
2009 model!
staat bij hessing

http://link.marktplaats.nl/246649162" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Remko
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 jun 2008, 09:40
Locatie: Frl

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Remko » 29 apr 2009, 13:52

Ik was op zoek naar een verhuis- c.q. vakantieauto. Vrijdag zag ik een Volvo 940 station voor een schappelijke prijs. Ik bellen, bleek de auto net verkocht te zijn aan iemand uit Utrecht. Helaas. Maandag werd ik gebeld door de verkoper. Per ongeluk want de verkoper was op zoek naar de koper. Die was niet op komen dagen en de verkoper belde nu random naar nummers in zijn belhistorie van inkomende telefoongesprekken. Daar zat ik dus ook bij. Inmiddels zat de verkoper aardig in de stress omdat de auto weg móest. De prijs was al erg laag maar ik voelde dat er nog wel wat in het vat zat. Ik ben er naartoe gereden, heb een shitbod gedaan en heb de Volvo met stro in de kofferbak naar huis gereden.

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Niels v D » 29 apr 2009, 20:26

Haha, leuk verhaal Remko 8)
Geeft wel weer aan dat marktplaats zo onbetrouwbaar als de pest is..

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 80
Lid geworden op: 06 apr 2008, 20:54
Locatie: N-H

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Raymond » 10 mei 2009, 01:15

Soms ligt het niet alleen de kopers, kijk nou eens naar deze advertentie:

Advertentienr.:246556920

TE KOOP

SEAT LEON CUPRA 2.0 TFSI (TURBO) 310 PK
BOUWJAAR JANUARI 2008
EERSTE EIGENAAR
BEHALVE SCHUIFKANTEL DAK ZIT ER ALLES OP!!!

# LEER
# BI XENON
# CLIMATRONIC
# 20 INCH ( TEGEN MEER PRIJS 1700 )
# J-E DESIGN SPOILER PAKKET
# J-D GETUNEND
# REGENSENSOR
# CRUISCONTROLE
# ZELFDIMMENDE BINNEN SPIEGEL
# ELECTRISCHE BUITEN SPIEGELS
# ALU DECO SET OP DEUREN
# NAVIGATIE MET DVD,RADIO,CD,MP3
# FORGE DUMPVALVE
# BLEUTOOTH CARKIT
# KLASSE 3 CANBUS ALARM ( DEUREN EN RAMEN SLUITEN/OPEN OP AFSTAND )
# NOOIT IN GEROOKT
# 15000 KM BEURT BIJ DEALER AL GEHAD.
# ALLE BOEKJES/FACTUREN ENZ AANWEZIG MET NOG 1 JAAR SEAT GARANTIE ALLE KEURING TOEGESTAAN
# DE AUTO HEEFT IN JANUARI 2008 43.800,00 EURO GEKOST

IK ZAL VAST WEL DINGEN VERGETEN ZIJN MAAR ECHT TE VEEL OM TE ONTHOUDEN!!!

28.500,00 EURO IS DE PRIJS MET DE ORGINELE CUPRA WIELEN ZO GOED ALS NIEUW 7MND OPGEREDEN.

DE ANTERA 20 INCH HEBBEN MIJ 6 MND GELEDEN 3.500,- GEKOST.

HEB JE INTERESSE MAIL/BEL ME DAN EN WE KOMEN ER WEL UIT!!!


Alleen het gebruik van hoofdletters, geeft me al hoofdpijn. :twisted:
En dan de laatste zin: we komen er wel uit. :hammer:

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door RJay » 10 mei 2009, 02:29

Hoofdletters, don't remind me.
Ik was ooit ook een auto aan het verkopen via mp, krijg ik een mailtje met alleen maar hoofdletters en belabberd slechte zinsopbouw.
Waren erg succesvolle handelaars, want toen ze bij mijn auto kwamen kijken, die ze overigens niet gekregen hebben (grapjassen, eerst 350 bieden en vervolgens me aanbieden hem voor 5 tientjes naar de sloop te rijden) waren ze al helemaal naar texel geweest waar ze ook van een koude kermis thuis kamen :roflol:

Die auto heb ik uiteindelijk een week of 5 later mijn racelicentie in gehaald, dus hoe ik er ooit op ben gekomen hem toen in de verkoop te zetten :bag:

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door indobesar » 10 mei 2009, 10:42

Gisteren een stelletje op bezoek gehad om de Touring te bekijken. De man kwam erg serieus over via de diverse e-mail. Diverse vragen, toonde belangstelling, netjes beantwoord en klonk enthousiast. Enige wat rest, was bezichtigen irl en rijden.
Om een lang verhaal kort te maken, auto bevalt, mooi ding, maar achterklep roest en km-stand is minder. No shit, staat in de advertentie en gemeld en ook per email verteld. :roll:
Hierdoor willen we maximaal 2.4k uitgeven. Hoger doen we niet. Ok, prima, dan wensen we je een fijne reis terug naar Den Haag.
Realistische koper blijkt het dus niet te zijn. Met dat aanbod had hij niet hoeven afreizen. Middag niet vrij gehouden en benzine niet verspilt. Verspilling is het. Bah, ben er moe van.

Misschien moet ik me maar aanpassen aan het marktplaats volk en direct vertellen dat je voor een bod <3k niet hoeft langs te komen? :roll: :hmmm:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Peric » 10 mei 2009, 10:56

Kan je natuurlijk altijd in de advertentie zetten..

Gebruikersavatar
Remko
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 jun 2008, 09:40
Locatie: Frl

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Remko » 10 mei 2009, 11:28

indobesar schreef:Gisteren een stelletje op bezoek gehad om de Touring te bekijken. De man kwam erg serieus over via de diverse e-mail. Diverse vragen, toonde belangstelling, netjes beantwoord en klonk enthousiast. Enige wat rest, was bezichtigen irl en rijden.
Om een lang verhaal kort te maken, auto bevalt, mooi ding, maar achterklep roest en km-stand is minder. No shit, staat in de advertentie en gemeld en ook per email verteld. :roll:
Hierdoor willen we maximaal 2.4k uitgeven. Hoger doen we niet. Ok, prima, dan wensen we je een fijne reis terug naar Den Haag.
Realistische koper blijkt het dus niet te zijn. Met dat aanbod had hij niet hoeven afreizen. Middag niet vrij gehouden en benzine niet verspilt. Verspilling is het. Bah, ben er moe van.

Misschien moet ik me maar aanpassen aan het marktplaats volk en direct vertellen dat je voor een bod <3k niet hoeft langs te komen? :roll: :hmmm:
Of je nu duidelijk bent of niet in je advertentie, zo'n man pint 2400 euro en probeert het gewoon. Ik denk dat hij ook was langs gekomen als je in je advertentie had gezet dat hij voor minder dan 3k niet weg gaat. De km.stand en roestige achterklep zijn nog wel argumenten om iets met de prijs te doen, ik vind dat zo'n man dat best mag noemen, ondanks dat het bij jullie beide al bekend is. Je bent tenslotte aan het onderhandelen.

Ik vind het zelf niet aantrekkelijk om in een advertentie te lezen dat ik voor minder dan een bepaald bedrag niet langs hoef te komen. Ik vind het nogal ongastvrij. Het is ook maar de vraag of de verkoper wel een goed beeld heeft van zijn auto. Ik heb vorig jaar eens gekeken bij een BMW 525i 24v Executive. Objectief gezien lag de waarde op 1200 euro maar de verkoper had de auto jaren geleden "met de kop er af" gekocht voor veel geld. Er zit dan nogal wat sentiment in zo'n auto. Dat is lastig onderhandelen.

Maar je touring ziet er goed uit, 3300 lijkt mij een prima uitgangspunt.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door indobesar » 10 mei 2009, 11:34

Onderhandelen is geen punt. Echter was het genoemde bedrag van 2400e geen bod, maar een maximaal besteedbaar bedrag. Dan houd het voor mij op. Kom dan niet kijken en bespaar mijn tijd(geld).

Als ik naar de 130i van Rico ga kijken en ik noem een bedrag wat ca. 30% lager is, dan zal, bij wijze van, Rico je in je gezicht uitlachen...

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Peric » 10 mei 2009, 12:07

Vind het ook een beetje respectloos om zulke lage biedingen te doen.
Heb nu een Mixer van Pioneer te koop staan voor 450,-, wordt er een bod gedaan van 200,-. Tsja, je kunt 't altijd proberen natuurlijk.. :?

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Tom » 10 mei 2009, 12:45

indobesar schreef:Onderhandelen is geen punt. Echter was het genoemde bedrag van 2400e geen bod, maar een maximaal besteedbaar bedrag. Dan houd het voor mij op. Kom dan niet kijken en bespaar mijn tijd(geld).

Als ik naar de 130i van Rico ga kijken en ik noem een bedrag wat ca. 30% lager is, dan zal, bij wijze van, Rico je in je gezicht uitlachen...
+1
Kansloos volk.

Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Mark » 10 mei 2009, 12:58

Als het veld bieden open staat vraag je om een bod, of dat bod nou laag is tov de vraagprijs of niet je vraagt er zelf om.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Peric » 10 mei 2009, 19:31

Daar heb jij weer gelijk in.. :)

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door duifjes.com » 11 mei 2009, 14:55

Je bod is pas goed als je er om schaamt zeggen ze wel eens :D

Ach ik zal eens wat anekdotes verhalen uit de showroom neertikken je lacht je echt helemaal gek!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Arthur » 11 mei 2009, 14:57

Graag! :wink:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Shakes » 11 mei 2009, 15:24

Yes,

doe eens

8)

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3868
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Emiel » 11 mei 2009, 20:56

Het is niet eens marktplaats maar de algehele mentaliteit waar je moe van word.

Heb nog wat motor onderdelen liggen, sommige bijzonder waardevol, sommige dingen kosten redelijk wat maar zet ik voor de helft om er vanaf te zijn.

Dan nog gaat men lopen bieden.

Nieuwe stelregel, 50 euro. Alles minder ga ik geen tijd vrijmaken om thuis te zijn, mailtjes beantwoorden, te onderhandelen of het zelfs maar op te sturen.

Iets wat 100 euro kost, aanbieden voor 50 euro. Als men het niet wil, gooi ik het liever in het kanaal, heb ik meer plezier van.. (jaja dan willen ze het wel uit het kanaal vissen... )

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7026
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Fabian » 11 mei 2009, 21:18

duifjes.com schreef:Je bod is pas goed als je er om schaamt zeggen ze wel eens :D

Ach ik zal eens wat anekdotes verhalen uit de showroom neertikken je lacht je echt helemaal gek!
Precies.

Had van de week nog iemand die 13000 Euro lager bood als mijn vraagprijs (van 36K) En dat was ge-ga-ran-deerd al de allergoedkoopste van Nederland. Hoopt ie dan dat we nog ergens halverwege uit gaan komen ofzo? Ik wijs ze dan gewoon de deur en zeg ook gewoon letterlijk dat ik niet geschoffeert wens te worden. Zo behandel ik mijn klanten ook niet.

Onderhandelen is leuk, maar wel met respect. Dan gun je het elkaar en hou je het leuk en beiden een goed gevoel over de aankoop/verkoop.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door indobesar » 11 mei 2009, 21:26

Fabian schreef:
duifjes.com schreef:Je bod is pas goed als je er om schaamt zeggen ze wel eens :D

Ach ik zal eens wat anekdotes verhalen uit de showroom neertikken je lacht je echt helemaal gek!
Precies.

Had van de week nog iemand die 13000 Euro lager bood als mijn vraagprijs (van 36K) En dat was ge-ga-ran-deerd al de allergoedkoopste van Nederland. Hoopt ie dan dat we nog ergens halverwege uit gaan komen ofzo? Ik wijs ze dan gewoon de deur en zeg ook gewoon letterlijk dat ik niet geschoffeert wens te worden. Zo behandel ik mijn klanten ook niet.

Onderhandelen is leuk, maar wel met respect. Dan gun je het elkaar en hou je het leuk en beiden een goed gevoel over de aankoop/verkoop.
Dat heb ik dus ook. Belachelijk gebeuren.

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1404
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: XC60 T8 #IKEA

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Oof » 12 mei 2009, 00:41

De laatste tijd gaat het bij mij in showroom voornamelijk over de crisis.

Goedemiddag,
Goedemiddag,
Vanwege de crisis kan er zeker wel iets van de prijs af he
Eventueel als u afziet van garantie etc, heeft u ook iets in te ruilen?
Ja mijn ............
Dan heeft de crisis voornamelijk invloed op de inruilprijs!

De meesten kunnen het wel waarderen.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door G Kolkman » 12 mei 2009, 00:44

Zullen wel geïnspireerd zijn door die Ford Transit-reclame's dan :) .

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Petrolhead Tom » 12 mei 2009, 11:34

Als je echt wil lachen op marktplaats moet je er een mobiele telefoon opzetten. De eerste keer dat ik dat deed heb ik echt krom gelegen van het lachen! De reacties die je krijgt.
Werkelijk! Zinnen met kunt u mij dan uhm..... trug mailen en dan uhm kunnen we de prijsverschil delen en de koop gedaan maken.

Hilarisch!

Ik moet zeggen dat ik voor een half jaar een beetje marktplaats moe was. Zaken die ik er op zette voor verkoop werden, of nauwelijk bekeken of er werden alleen maar onzinbiedingen op gedaan.
Toch voor een paar weken geleden er weer wat zaken opgezet en vrijwel alles verkocht tegen de prijs die ik in mijn hoofd had.

Mijn stelregel op marktplaats is nu ook: Als je ergens bijvoorbeeld 50 euro voor wil hebben bied het dan te koop aan voor: 70 euro of een goed bod. Dan kom je vrijwel altijd op het door jou gewenste bedrag uit :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door RVV » 12 mei 2009, 11:43

Hondsbrutaal ook :?

Werd gisteren avond gebeld, ik had de 130i nog niet van marktplaats gehaald..

Ja met .... huppelepup... die 130i blalblala... ik zeg ah, die heb ik vandaag ingeruild..

Je en waarop dan ? ik euh,, een BMW M5.. en wat heb je voor die 130i teruggekregen ?? ik eh.. dat gaat je niks aan..

Gewoon een wildvreemde die eist dat je de inruilprijs bekend maakt..

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Arthur » 12 mei 2009, 11:48

28k zeg je dan in dit geval :mrgreen: :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], BMWDennis, HarryC, MarcF, Nivek, TOM EVO VI en 191 gasten