Marktplaats anekdotes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Arthur » 25 feb 2019, 12:02

Hmmm, heb al ff gezocht. En zo 1-2-3 niet gevonden. Mocht iemand het weet dan hoor ik het graag, zal nog ff verder zoeken.

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Thomas H » 25 feb 2019, 12:35

Iphone?
Tandwieltje Instellingen (niet in de app zelf) > Marktplaats app opzoeken, even naar beneden scrollen, staat wat onderaan. die aanklikken > Berichtgeving > voorkeur aangeven (toegangsscherm, berichtencentrum, stroken).

Marktplaats app:
App openen > mijn marktplaats (rechts onderin) > tandwieltje rechtsboven > noticifacties > hier je voorkeuren aangeven.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Arthur » 25 feb 2019, 12:40

Thnx, dat staat goed... Zal wel ff opnieuw instellen en uit- en inloggen. Doe niet veel op MP maar dit vond ik wel handig.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door JP » 25 feb 2019, 13:38

Anders moet je Alt of TomGTR vragen, als die oudjes het weten, dan moet jou dat ook lukken.......

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Arthur » 25 feb 2019, 14:12

Ja, PB's al de deur uit :P

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Luco » 20 mar 2019, 16:56

zo wat zooi op marktplaats gezet, de reacties vallen me niet tegen, wel soms wat knakenlijders maar ook mensen die gewoon de vraagprijs betalen, of de vraagprijs is te laag haha

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Luco » 20 apr 2019, 20:00

Luco schreef: 20 mar 2019, 16:56 zo wat zooi op marktplaats gezet, de reacties vallen me niet tegen, wel soms wat knakenlijders maar ook mensen die gewoon de vraagprijs betalen, of de vraagprijs is te laag haha
update inmiddels voor bijna 600 euro aan renault 5 onderdelen verkocht, volgende week maar weer eens een nieuwe advertentie zetten met wat duidelijkere foto's en een advertentie met alpineonderdelen.
Eigenlijk geen rare dingen meegemaakt.

Online
Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1555
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Rogerb » 21 apr 2019, 00:23

Heb je qua 5jes nog Gt turbo spul? Zo ja welke spullen?(mag per Pb)

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Luco » 21 apr 2019, 09:19

ja, achterassen, veerpoten, interieurdelen, nieuw gespoten achterbumper (bleu sport), grijze gebruikte achterbumper. tellerbak, remklauwen, en nog wat troep.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door ///Joost » 23 apr 2019, 12:23

Prachtige auto, schaamteloze laatste foto! Walgelijk.

https://link.marktplaats.nl/m1398412223

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door veejay » 23 apr 2019, 12:41

Electrische stoelen lol

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door HJ2 » 23 apr 2019, 12:54

tjezus... die foto... :roll:

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Wimo » 23 apr 2019, 13:26

Vertrouwen is wel gewekt ja...pfff

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Luco » 23 apr 2019, 13:44

Altijd van een oud mannetje geweest

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door HJ2 » 23 apr 2019, 15:45

nee man... VERKOCHT aan een oud mannetje! (of gereserveerd :tooth: )

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Estoque » 23 apr 2019, 17:32

Afgelopen maand misschien wel de meest vage verkoop-verloop meegemaakt in mijn leven. Echt geweldig!

Via 2 verschillende FB-groepen wordt ik getagged in een bericht van een man die op zoek is naar nette koplampen van een Volvo 240 omdat z'n volvo niet meer door de APK komt. (Zeldzame lampen die 1 bouwjaar gemaakt zijn). Ik heb een setje liggen die extreem netjes zijn, niet nieuw, maar wel extreem netjes.

Dus ik reageer op de persoon met het feit dat ik een setje heb liggen die wel weg mag. Even globaal het gesprek omschreven:

Woensdag 3 April:
Koper: Wat wil je voor het setje koplampen hebben?
Ik: 400,- inclusief kunststof omlijsting met intacte knipperlichtbevestiging
Koper: Hmm, dat is wel wat duur. Ik zag laatst een setje op MP voor 200,- te koop staan.
Ik: Dan had je die moeten kopen.
Koper: Ja maar toen wist ik niet dat ik ze nodig had.
Ik: Dat is altijd de gok hè?
Koper: Waarom heb jij deze koplampen te koop?
Ik: Ik zag ze onlangs op marktplaats voorbij komen en gekocht omdat ik wist dat ze zeldzaam en netjes waren, maar vind ze niet zo mooi staan in een 240.
Koper: Als je ze niet mooi vind, dan koop je ze toch niet?
Ik: Ik wou ze in het echt zien in de auto om die conclusie te kunnen trekken, ik vind ze niet zo mooi staan als de ronde die er origineel in horen. Dus mogen ze wel naar een nieuw adres.
Koper: Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Ik: 150,-
Koper: Waar heb je ze gevonden dan?
Ik: Marktplaats
Koper: Heb je ze al lang?
Ik: 3 weken
Koper: Dus jij hebt dat setje van Marktplaats gekocht wat er voor 200,- op stond voor 150 en probeert ze nu mij te verkopen voor 400?
Ik: Ja.
Koper: Jij hebt lef, misbruik maken van mijn zoektocht om geld te verdienen.
Ik: Dan koop je ze toch niet? Ik heb geen auto die niet door de APK komt omdat de lampen niet deugen. Je hoeft mijn lampen niet te kopen? Je mag ze ook wel van iemand anders kopen.
Koper: Maar niemand anders biedt ze aan!
Ik: Tsja, dat kan ik ook niet helpen. Vraag en aanbod bepaald de prijs, kan ik niets aan doen.
Koper: Ik zoek nog even verder!
Ik: Prima, succes.

Vrijdag 5 april:
Koper: Heb je de lampen nog?
Ik: Ja!
Koper: Ik bied 300,- euro, kom ik ze vanmiddag ophalen.
Ik: Nee dank je. 400,- ze liggen namelijk niet in de weg.
Koper: Maar je vind ze niet mooi!
Ik: Nee, maar ik vind een Volvo 240 ook niet echt mooi. En toch heb ik er 4 van.
Koper: Haha, is ook zo. 350,- laatste bod.
Ik: Nee dank je, blijven ze lekker liggen.
Koper: Oke, 400 haal ik ze zaterdag (6-4) op. Deal?
Ik: Oke!

(adres uitgewisseld en tijd afgesproken op mijn werk, koper moest 120km rijden)

Koper en ik drinken een kop koffie, waarna we naar de lampen gaan kijken.
Praten een beetje over de Volvo's en de hobby, bekijkt mijn hobby auto's en stelt wat vragen.

Koper: Lampen zijn netjes, neem ze graag mee!
Ik: Top!
Koper: Ik heb 350,- mee.
Ik: De pinautomaat zit 3 straten verderop, daar kun je zo de resterende 50,- euro pinnen.
Koper: Kom op, je kunt toch wel een beetje zakken qua prijs?
Ik: Nee, we hebben gisteren afgesproken dat 400 de prijs zou zijn en je zei zelf dat ze netjes waren. Dus ik zie geen reden om er wat vanaf te doen.
Koper: Ja, maar dat is toch gebruikelijk dat er gehandeld wordt?
Ik: Misschien als jij wat verkoopt, maar niet nadat er een afspraak is gemaakt over de prijs. Je hoeft ze niet te kopen.
Koper: Vind je het goed dat ik die extra 50,- overmaak?
Ik: Prima *Geeft rekeningnummer*

Koper verlaat het pand met zijn lampen. Ik heb mijn geld (ook de overboeking al binnen etc) dus helemaal blij.

Week erop:
Koper: Mijn auto heeft weer APK, interesse om de lampen terug te kopen?
Ik: Jawel, maar zit je dan over 2 jaar niet weer met het zelfde probleem?
Koper: Ja, maar dan zoek ik wel weer een setje.
Ik: Ze worden alleen maar zeldzamer denk ik, maar je moet het zelf weten. Wat wil je voor de lampen hebben?
Koper: 500,-
Ik: Geen interesse. Ik vind ze niet mooi staan en voor 500,- euro kan ik er niets aan verdienen, dus zie niet waarom ik ze dan zou kopen.
Koper: Ze zijn zeldzaam en worden alleen maar meer waard.
Ik: Dan zou ik ze zelf nog even houden, of op marktplaats zetten want er is vast wel een gek die er 500 voor geeft.
Koper: Dat is misschien wel het beste dan!

Advertentie voor de lampen stond inmiddels bijna 2 weken online zonder biedingen.

Via mijn MP account (vorig gesprek ging via FB) deal gemaakt voor 200,- euro om de lampen op te halen. Betaald via marktplaats en een kennis gebeld die in de buurt woont om er even voor mij langs te gaan (en om geen argwaan te wekken) en naar mij op te sturen.

Mooi einde toch?
NOT!

Zaterdag voor pasen word ik getagged in een zoekbericht op FB van iemand die opzoek is naar ronde koplampen voor een 240, zelfde persoon als van de vierkante lampen.

Ik: Ronde koplampen heb ik voor je. Gebruikte staat, maar verder wel netjes. 100,- mag je ze hebben.
Koper: Heb je misschien een foto?
Ik: Stuur een foto van het setje rond.
Ik: Heb ook nog een setje vierkant, mocht je die nog willen.
Koper: Nee, die heb ik onlangs verkocht via Marktplaats. Vond ze niet zo mooi staan als de ronde.
Ik: Ja ik zag het al dat je ze te koop had staan. *Stuurt foto van het setje vierkant*
Koper: Heb jij ze weer terug gekocht van de man die ze van mij kocht?
Ik: Nee, ik had die man met die bruine 245 even gevraagd ze bij je op te halen. Ik kon zelf niet.
Koper: *Middelfinger emotie*
FB: Dit contact heeft u geblokkeerd

Inmiddels heb ik nu ook één slechte recensie op mijn marktplaats account..

:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Luco » 23 apr 2019, 17:38

hahahahahahaha hilarisch dit

Online
Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Djessey » 23 apr 2019, 17:48

Dat laatste.......geweldig. Hoe verzin je het

Zouden die mensen ook in de supermarkt vragen wat de inkoop prijs is van een pot pindakaas, om vervolgens alleen de inkoopprijs te willen geven?
Laatst gewijzigd door Djessey op 23 apr 2019, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Djessey » 23 apr 2019, 17:48

-dubbel geplaatst-

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Luco » 23 apr 2019, 18:05

Djessey schreef: 23 apr 2019, 17:48 Dat laatste.......geweldig. Hoe verzin je het

Zouden die mensen ook in de supermarkt vragen wat de inkoop prijs is van een pot pindakaas, om vervolgens alleen de inkoopprijs te willen geven?
Nee dat doen alleen huurders :lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door JP » 23 apr 2019, 18:05

Schitterönt !!

Online
Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Djessey » 23 apr 2019, 19:33

Luco schreef: 23 apr 2019, 18:05
Djessey schreef: 23 apr 2019, 17:48 Dat laatste.......geweldig. Hoe verzin je het

Zouden die mensen ook in de supermarkt vragen wat de inkoop prijs is van een pot pindakaas, om vervolgens alleen de inkoopprijs te willen geven?
Nee dat doen alleen huurders :lollerdelol: :lollerdelol:
Heb het wel eens gehad, wij verkopen goederen via internet. Nadat een levering fout is gegaan via een extern transportbedrijf, heb ik verzocht dat er persoonlijk iemand van kantoor op zou zien dat de volgende levering goed en compleet zou aankomen.

Op de een of andere manier, is daar ergens een inkoopfactuur meegegeven aan de chauffeur welke hem vervolgens aan mijn klant heeft gegeven...

Bijzonder beschamend uiteraard, maar nu wilde onze klant dus even voor ons bepalen wat een acceptabel winstmarge zou zijn..... :bag:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Luco » 23 apr 2019, 20:20

lol, ik had een discussie met een nieuwe huurder, we doen niet zomaar een badkamerrenovatie meer als die nog technisch in orde is, dus mutatie, geen badkamerrenovatie, alleen nieuwe vloer, mensen hebben de woning gezien en akkoord bevonden.
Nu zitten ze erin en is de badkamer niet acceptabel, ik de situatie uitgelegd, ik was scheel en moest aan een bril, dus ik netjes tegen meneer gezegd dat ik me niet laat beledigen en het gesprek ging beeindigen, tuuuuttuuutuuuut, klaar mee.

Belt dochter boos op wilde second opinion, dus mijn collega er naartoe, wat een verrassing, krijgen hetzelfde te horen, toch nog drammen dan dit dan dat dan zus dan zo, dus ik nog maar keer met dochter gebeld, zegt ze ja als de aannemer me nou de spullen verkoopt tegen jullie prijs dan doen we het zelf, ik zeg wij krijgen die prijs omdat ze dan ook de arbeid mogen doen, dus dat lijkt me niet eerlijk.

Nou doen jullie het dan dan betaal ik wel, ik zeg dat is ongeveer 5500 euro, dat was weer te duur en ze hoefde geen gouden badkamer, ze zat zelf in de roetbestrijding en wist het allemaal beter en wij willen niks, nu gingen ze denken om de huur op te zeggen, prima byebye.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Peric » 23 apr 2019, 21:12

En dat allemaal omdat je bij Marktplaats werkt Luco? Tsss.....

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Luco » 23 apr 2019, 21:14

ja we dwalen af

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jerico_NL, Kasteel, vester86 en 154 gasten