Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Jinx » 09 mei 2018, 17:42

En toch, voor 50K, valt het ergens nog een soort van mee... Kan natuurlijk veel gekker in horloge land. :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Macboy » 10 mei 2018, 02:06

Zit je de boel weer te Jinxen de laatste pagina`s ?

Je lijkt namelijk een beetje op iemand die voor een BMW M4 staat en zich afvraagt waarom die zoveel duurder is dan een 318i. Mensen die geen verstand van auto’s hebben kan je dat niet echt goed uitleggen. Tegelijkertijd vertel je dan dat je thuis een 1M en een Golf R in de garage hebt staan.

Dat idee heb ik nu bij jou. Dus nogmaals mijn vraag of je de boel zit te jinxen of dat je serieus bent ?

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Jinx » 10 mei 2018, 11:18

Ik ben serieus. :hmmm:

Zoals ik eerder al zei weet ik van auto’s vrijwel alles maar van horloges nog veel te weinig. Snap je punt ook niet helemaal.

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Jinx » 10 mei 2018, 22:25

Anyway, maar weer ontopic:
Bijlagen
DB9E45B3-FBA8-44DD-8DFB-6B4E7B50278B.jpeg
DB9E45B3-FBA8-44DD-8DFB-6B4E7B50278B.jpeg (286.18 KiB) 1800 keer bekeken

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door WJ » 10 mei 2018, 22:34

Jacob & C. Astronomia Tourbillon

Hier wat bewegende beelden en het hoe en wat, heel bijzonder.



Rond een miljoen nu voor de diamanten versie als het goed is.

edit; en wat denk je hiervan:

Jacob & Co. Opera – Godfather Edition

Afbeelding



Geen horloge meer maar mini kunstwerkjes voor in de vitrine, haha

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Macboy » 12 mei 2018, 01:39

Jinx schreef: 10 mei 2018, 11:18 Zoals ik eerder al zei weet ik van auto’s vrijwel alles maar van horloges nog veel te weinig. Snap je punt ook niet helemaal.
Mijn punt was dat je geen verstand van horloges zegt te hebben, daarbij een paar vreemde uitspraken er over doet en dan thuis een Sub en Omega en Breitling blijkt te hebben liggen. Vandaar mijn perfecte voorbeeld over iemand die geen verstand van auto’s heeft en maar wat roept en thuis wat pareltjes in zijn garage blijkt te hebben. Wat kan je daar nou niet aan snappen dan ?

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Jinx » 12 mei 2018, 03:10

Volgens mij had ik hier een interessante discussie over Seiko en de kwaliteit daarvan gaande voordat jij de sfeer killde. Ik snap horloge’s een beetje maar zoals met alles in het leven kun je je erin verdiepen tot hoever je het leuk en interessant vind en hoeveel tijd je erin wilt stoppen. Dat is voor mij dus niet zoveel moeite waard als bij bijvoorbeeld auto’s, aangezien ik werk in de autobranche, en niet in de horloge branche. Ik vind het leuk om in een horloge topic op een auto forum te kijken en mee te lezen om zo toch spelenderwijs een beetje extra kennis op te doen, zonder daarbij lastig gevallen te worden door iemand die een mini least en voor de rest alleen maar droomt. Mag dat?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12548
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Downforce Hans » 12 mei 2018, 07:45

Jinx schreef: 12 mei 2018, 03:10 Volgens mij had ik hier een interessante discussie over Seiko en de kwaliteit daarvan gaande voordat jij de sfeer killde. Ik snap horloge’s een beetje maar zoals met alles in het leven kun je je erin verdiepen tot hoever je het leuk en interessant vind en hoeveel tijd je erin wilt stoppen. Dat is voor mij dus niet zoveel moeite waard als bij bijvoorbeeld auto’s, aangezien ik werk in de autobranche, en niet in de horloge branche. Ik vind het leuk om in een horloge topic op een auto forum te kijken en mee te lezen om zo toch spelenderwijs een beetje extra kennis op te doen, zonder daarbij lastig gevallen te worden door iemand die een mini least en voor de rest alleen maar droomt. Mag dat?
:popcorn:

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Jinx » 12 mei 2018, 13:56

Zullen we nu weer ontopic gaan of wou Macboy eerst nog de algemene voorwaarden van het forum doorlezen.

Afbeelding

Robin
Berichten: 51380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 12 mei 2018, 14:07

5204, ongeveer het mooiste horloge ooit....

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Macboy » 12 mei 2018, 14:22

Jinx: omdat je geen verstand van horloges zegt te hebben gaf ik je een voorbeeld uit de Autowereld.

Want iemand die een Seiko in zijn hand heeft en zich afvraagt waarom die €6000 kost omdat je dat niet aan de buitenkant kan zien om vervolgens thuis een Rolex en Omega en Breitling te hebben waar je dat ook niet aan kan zien roept bij mij nogal wat vraagtekens op. En dan bedoel ik zéker niet dat je die niet thuis hebt liggen, maar mag ik juist veronderstellen dat je weet dat het om de techniek erachter moet gaan. Want je kunt het aan de buitenkant immers niet zien. Waarom zou je dat bij de Seiko dan wel mogen verwachten ? Niet logisch toch ?

Kortom: je oom op de verjaardag die het verschil tussen een M3 en een 318i niet ziet, maar die in zijn garage dus wel een 1M heeft staan. Lekker logisch. Meer bedoelde ik er niet mee.

Wellicht kan je daarop ingaan in plaats van wijs te doen over mijn opleiding en leasegedrag.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Macboy » 12 mei 2018, 14:24

:love: :love:


Afbeelding

Robin
Berichten: 51380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 12 mei 2018, 14:27

Jongens rustaaagh....Even een wristhot:)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Jinx » 12 mei 2018, 15:25

Macboy schreef: 12 mei 2018, 14:22 Jinx: omdat je geen verstand van horloges zegt te hebben gaf ik je een voorbeeld uit de Autowereld.

Want iemand die een Seiko in zijn hand heeft en zich afvraagt waarom die €6000 kost omdat je dat niet aan de buitenkant kan zien om vervolgens thuis een Rolex en Omega en Breitling te hebben waar je dat ook niet aan kan zien roept bij mij nogal wat vraagtekens op. En dan bedoel ik zéker niet dat je die niet thuis hebt liggen, maar mag ik juist veronderstellen dat je weet dat het om de techniek erachter moet gaan. Want je kunt het aan de buitenkant immers niet zien. Waarom zou je dat bij de Seiko dan wel mogen verwachten ? Niet logisch toch ?

Kortom: je oom op de verjaardag die het verschil tussen een M3 en een 318i niet ziet, maar die in zijn garage dus wel een 1M heeft staan. Lekker logisch. Meer bedoelde ik er niet mee.

Wellicht kan je daarop ingaan in plaats van wijs te doen over mijn opleiding en leasegedrag.
Ik vind dat je bij een Rolex, Omega of Breitling heel goed aan de buitenkant kunt zien waar je duizenden euro's heen gaan. Veel duidelijker te zien dan bij Seiko.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Macboy » 12 mei 2018, 15:30

Nou ga je eindelijk op mijn vraag in. Een Grand Seiko is op de wijzerplaat een stuk verfijnder dan de merken die je net noemt. Heb je met een loep gekeken dan ? Want de wijzers die Seiko maakt (zie plaatje hiervoor) zijn normaal gesproken extreem verfijnd. Dan ben ik benieuwd waar je naar kijkt.

Of bedoel je het algehele “gevoel” ? Weet je zeker dat je dan niet gewoon “merk-geil” bent ?

Robin
Berichten: 51380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 12 mei 2018, 15:33

Wat Macboy zegt. Seiko heeft al mooie verfijnde dials, maar GS is vaak een klasse apart.

Als ik m'n Seiko MM300 met handgemaakte dial en handgefinishde wijzers vergelijk met m'n Seadweller 116600 kan ik eigenlijk de Rolex niet laten winnen. Eerlijk niet.

Het is de merknaam die een mentaal probleem geeft denk ik.

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door ErikS » 12 mei 2018, 16:11

Macboy schreef: 12 mei 2018, 15:30 Nou ga je eindelijk op mijn vraag in. Een Grand Seiko is op de wijzerplaat een stuk verfijnder dan de merken die je net noemt. Heb je met een loep gekeken dan ? Want de wijzers die Seiko maakt (zie plaatje hiervoor) zijn normaal gesproken extreem verfijnd. Dan ben ik benieuwd waar je naar kijkt.

Of bedoel je het algehele “gevoel” ? Weet je zeker dat je dan niet gewoon “merk-geil” bent ?
Hij is absoluut merkgeil.
Kijk maar naar de AP, PP etc plaatjes.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Luco » 12 mei 2018, 16:19

Ja hij wordt er geil van, maar mag niet neuken, vandaar de zure reacties :tooth: :tong:

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Jinx » 12 mei 2018, 16:21

Ik bedoel inderdaad het algehele gevoel. Dus van de band tot de glans tot het gewicht etc, bij een Rolex zie je alleen maar hoogwaardige materialen aan de buitenkant en bij een Seiko simpelweg niet. Ik zag dat de seconde wijzer vloeiender liep bij de Grand Seiko. Maar that's about it. De uur dials glansden ook mooi, maar toen ik vroeg of deze dan witgoud waren voor dat geld (zoals bijvoorbeeld bij Omega) was het antwoord nee, gewoon gepolijst staal.. Voor zover ik begrijp ga je Seiko's pas waarderen als je je verdiept in de materie en begrijpt wat er onder de motorkap zit en moet je het vooral daarin zoeken.

@ ErikS, nee, ik houd gewoon van kwaliteit. Die AP Skeleton word het eerstvolgende horloge die ik ga kopen. De Patek komt hopelijk als ik oud ben.

@ Luco, ik verzeker je dat ik meer dan genoeg neuk.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Luco » 12 mei 2018, 16:22

:lollerdelol: :lollerdelol:

Volgens sommige ben ik geen echte horlogeliefhebber omdat ik 90% van de Rolexen niet mooi vind.
90% vind ik echt kamperklokken, kan er niks aan doen, die lelijke bult, en veel te veel blingbling.
Kan er wel een juweeltje van een uurwerk in zitten, maar knap af op het uiterlijk.

Robin
Berichten: 51380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 12 mei 2018, 16:40

Dat snap ik ook, ik vind 80% van de Rolexen niks. Lookswise dus.

Dat kampers 't dragen boeit me niet, die rijden ook BMW of Porsche:)

Ging meer om de kwaliteit en historie.

(Wit)gouden wijzers en indexen doet Rolex nu een jaar of 30 op alle modellen en niet persé voor de luxe, maar zodat wijzers en indexen na jaaaaaren niet gaan oxideren/roesten.

Tom
Berichten: 21726
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Tom » 12 mei 2018, 17:19

Dat mensen een Rolex blingbling vinden snap ik dan weer niet.
Als ik kijk naar de aantallen die te koop staan op Chrono24:
- Merendeel is staal
- De gemiddelde diameter ligt nog onder(!) de 40mm
Dan natuurlijk het uiterlijk van de horloges zelf, maar ook dat kan ik niet blingbling noemen. Is gewoon vergelijkbaar met Omega, Tissot qua glanzende materialen, opvallende kenmerken en drukte op de wijzerplaat. Rolex is ook niet van het combineren van veel functies in één horloge (merendeel is tijd+max. 1 functie... een merk als Omega combineert vaak veel meer) en ze hebben alleen de Daytona als chronograaf (ook hier, Omega heeft relatief veel Speedmasters/chronografen). Er zijn genoeg merken die heel veel chronografen hebben en juist veel functies in één horloge combineren, wat het druk en opvallend maakt.
En dan laat ik vergelijkingen met de goedkope modemerken achterwege, die zijn stuk voor stuk veel groter en vaak meer opvallende kenmerken.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door WJ » 12 mei 2018, 17:28

Eens een andere oude naam, Girard Perregaux. In deze combo erg mooi imo!
Bijlagen
Girard-Perregaux.JPG
Girard-Perregaux.JPG (175.39 KiB) 2260 keer bekeken

Robin
Berichten: 51380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 12 mei 2018, 18:25

Tom schreef: 12 mei 2018, 17:19 Dat mensen een Rolex blingbling vinden snap ik dan weer niet.
Als ik kijk naar de aantallen die te koop staan op Chrono24:
- Merendeel is staal
- De gemiddelde diameter ligt nog onder(!) de 40mm
Dan natuurlijk het uiterlijk van de horloges zelf, maar ook dat kan ik niet blingbling noemen. Is gewoon vergelijkbaar met Omega, Tissot qua glanzende materialen, opvallende kenmerken en drukte op de wijzerplaat. Rolex is ook niet van het combineren van veel functies in één horloge (merendeel is tijd+max. 1 functie... een merk als Omega combineert vaak veel meer) en ze hebben alleen de Daytona als chronograaf (ook hier, Omega heeft relatief veel Speedmasters/chronografen). Er zijn genoeg merken die heel veel chronografen hebben en juist veel functies in één horloge combineren, wat het druk en opvallend maakt.
En dan laat ik vergelijkingen met de goedkope modemerken achterwege, die zijn stuk voor stuk veel groter en vaak meer opvallende kenmerken.
Je zult 't niet geloven, maar Rolex produceert ook dit:)

Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door romo » 12 mei 2018, 18:42

^Speciaal voor klanten uit de landen van sprookje uit 1001 nacht :lol:

Er zijn veel mooie merken horloges, die een hele range aan klokken uitbrengen, daaruit dan een paar kiezen die je echt mooi, gaaf vindt, of een zekere klik mee hebt, althans, zo kijk ik er naar, kies ik vervolgens.

Waarbij ik middels dit topic veel heb mogen bij lezen en -leren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Bokkepoot, ED35, HarryC, Jlijp, Martijn M, Paul76, Thomas H, tomgtr, Tomj en 193 gasten