Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Riceaux » 22 okt 2021, 12:23

markm schreef: 22 okt 2021, 10:11
MParallel schreef: 21 okt 2021, 22:46
Eeuwe schreef: 21 okt 2021, 22:23

Ik. Als ik ‘t zo lees ben ik de enige op DF en zijn er nu een paar lui die mij niet meer mogen.

:coffee:
Nee, ik ook niet. Mogelijk nog niet .
Niet omdat ik tegen vaccineren ben. Ik heb ook me DTP prik en wat niet allemaal gehad. Maar daar zit jaren ontwikkeling en testen achter.
Dit is in korte tijd op de markt gekomen, wat de lange termijn gevolgen zijn, weten we simpelweg niet.
En als nu al blijkt dat het richting een steeds herhaaldelijk prik a la griepprik gaat (die ik ook nooit gehaald heb, maar dat is een leeftijd ding) omdat de effectiviteit toch af lijkt te nemen...
LVK, ik wacht nog wel ff.
Ben jij werkzaam in de farmaceutische industrie dat je kan oordelen dat het in een korte termijn is gemaakt? en wat is dan volgens jou de normale termijn om een vaccin te ontwikkelen?
Normale ontwikkeltijd van een vaccin is tussen de 10-15 jaar. Coronavaccins in ongeveer een jaar. Nou was er natuurlijk opeens extreem veel geld beschikbaar voor het ontwikkelen, dus dat is mede oorzaak voor het super snel kunnen ontwikkelen van een vaccin. Lange termijn onderzoek loopt hierdoor nog wel. Daar moeten de producenten ook continue data over blijven aanleveren aan de overheden. :thumbup:

ps: Ik heb voor GE Healthcare gewerkt (specifiek de pharma tak)
Laatst gewijzigd door Riceaux op 22 okt 2021, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

scuderia
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2010, 18:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door scuderia » 22 okt 2021, 13:35

PeterB schreef: 21 okt 2021, 22:57
Eeuwe schreef: 21 okt 2021, 22:23
Luco schreef: 21 okt 2021, 14:41 Zijn er nog ongevaccineerden dan????!!!!!!!!
Ik. Als ik ‘t zo lees ben ik de enige op DF en zijn er nu een paar lui die mij niet meer mogen.

:coffee:
Je bent niet de enige.. :)
Klopt. Zijn er wel wat meer die geen QR-code, ehhh, vax hebben gehad.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 22 okt 2021, 16:03

markm schreef: 22 okt 2021, 11:35
Enrico schreef: 22 okt 2021, 10:17
markm schreef: 22 okt 2021, 10:11

Ben jij werkzaam in de farmaceutische industrie dat je kan oordelen dat het in een korte termijn is gemaakt? en wat is dan volgens jou de normale termijn om een vaccin te ontwikkelen?
Google is your friend. De Covid vaccines zijn in RECORD tijd ontwikkeld en goedgekeurd. Of het goed of slecht ik laat ik ter zijde.
Te gemakkelijk om iemand door te verwijzen naar google. Dat is geen discussie voeren. Communiceren doe je door vragen en antwoorden onderling. Niet via google. Overigens was de vraag ook niet aan jou gesteld toch?
Te gemakkelijk om met een ondertoon te vragen of iemand werkzaam is in de farmacie, want je weet zelf het antwoord al, uitlokkerij, meer niet :thumbup:
Dat is dus ook geen communiceren zoals jij dat noemt.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Erik » 22 okt 2021, 16:07

markm schreef: 22 okt 2021, 11:35
Enrico schreef: 22 okt 2021, 10:17
markm schreef: 22 okt 2021, 10:11

Ben jij werkzaam in de farmaceutische industrie dat je kan oordelen dat het in een korte termijn is gemaakt? en wat is dan volgens jou de normale termijn om een vaccin te ontwikkelen?
Google is your friend. De Covid vaccines zijn in RECORD tijd ontwikkeld en goedgekeurd. Of het goed of slecht ik laat ik ter zijde.
Te gemakkelijk om iemand door te verwijzen naar google. Dat is geen discussie voeren. Communiceren doe je door vragen en antwoorden onderling. Niet via google. Overigens was de vraag ook niet aan jou gesteld toch?
Misschien is het ook eigenlijk wel te gemakkelijk om te vragen of iemand in de Pharma werkzaam is.
Het mag dan wel door de overheden onder de pet worden gehouden, de EMA (altijd handig als je buren er werken) hebben conditioneel de new style vaccins (het zijn eigenlijk serums, maar goed) toegelaten. Conditioneel. De condities zijn niet mals maar staan gewoon op hun website. Een traditioneel vaccin kent veel langere individuele test periode. Doordat de tijd voor het testen behoorlijk in elkaar is gedrukt (ze moesten wel), mis je gewoon heel veel lange termijn bijwerkingen.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7953
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MParallel » 22 okt 2021, 16:33

Luco schreef: 22 okt 2021, 16:03
markm schreef: 22 okt 2021, 11:35
Enrico schreef: 22 okt 2021, 10:17

Google is your friend. De Covid vaccines zijn in RECORD tijd ontwikkeld en goedgekeurd. Of het goed of slecht ik laat ik ter zijde.
Te gemakkelijk om iemand door te verwijzen naar google. Dat is geen discussie voeren. Communiceren doe je door vragen en antwoorden onderling. Niet via google. Overigens was de vraag ook niet aan jou gesteld toch?
Te gemakkelijk om met een ondertoon te vragen of iemand werkzaam is in de farmacie, want je weet zelf het antwoord al, uitlokkerij, meer niet :thumbup:
Dat is dus ook geen communiceren zoals jij dat noemt.
Dit.
Daarom reageer ik er ook niet op.

Online
KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door KoenM » 22 okt 2021, 17:12

Op de vorige pagina gaf ik ook toelichting op jouw verwondering (zonder ondertoon) maar daar reageerde je ook niet op ;)

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 23 okt 2021, 08:06

https://www.ad.nl/gezond/ziekenhuisbaas ... ~a6c3e559/
Ondanks een vaccinatiegraad van ruim 86 procent, komen er dagelijks bijna 50.000 besmette Britten bij. Binnen een week belandden zesduizend coronapatiënten in het ziekenhuis.
Ik vertrouw dit verhaal niet. De hele wereld moet gewoon gedwongen gevaccineerd, dat is wat de autoriteiten willen.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 350 Z » 23 okt 2021, 09:52

Nog even een feit voor de debatten van het komende weekend: aantal niet-gevaccineerden (boven 18) is 2,2 miljoen. Aantal op #Biblebelt ongeveer 50.000. Dat is dus ruwweg 2,5% van niet-gevaccineerden. De andere 97,5% zitten elders.
Maar daar word niet over gesproken door de hoernalisten in dienst van het kabinet.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 23 okt 2021, 09:56

Anyway, na veel wikken en wegen durf ik te stellen dat 'we de boel totaal open moeten gooien/houden' zoals in pre Corona tijd met dien verstande dat er meer triage in de zorg wordt toegepast(*zucht*), wat nu ook al blijkbaar gebeurt, en dat wanneer deze door politiek en overheden veroorzaakte paniekzooi voorbij is, 'we' eens goed diezelfde politiek onder de loep nemen en 'we' met alle financiele middelen die we hebben nu eens aan de ZORG denken en dat op orde gaan krijgen en heel heel snel(waar mogelijk) en vooral kwalitatief natuurlijk.

Dat we dit soort tweedeling maar onder de noemer scharen: Het Grote Plaatje.

Ik neem nog een kop koffie. Maar dicht gaan we niet!

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 23 okt 2021, 13:57

Het valt mij nog mee dat de mensen die niet geprikt willen worden, de schuld wordt gelegd bij de klimaatverandering of hoe dat nu weer is gaan heten?

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Sjef » 23 okt 2021, 14:17

Robin schreef: 23 okt 2021, 09:56 Anyway, na veel wikken en wegen durf ik te stellen dat 'we de boel totaal open moeten gooien/houden' zoals in pre Corona tijd met dien verstande dat er meer triage in de zorg wordt toegepast(*zucht*), wat nu ook al blijkbaar gebeurt, en dat wanneer deze door politiek en overheden veroorzaakte paniekzooi voorbij is, 'we' eens goed diezelfde politiek onder de loep nemen en 'we' met alle financiele middelen die we hebben nu eens aan de ZORG denken en dat op orde gaan krijgen en heel heel snel(waar mogelijk) en vooral kwalitatief natuurlijk.

Dat we dit soort tweedeling maar onder de noemer scharen: Het Grote Plaatje.

Ik neem nog een kop koffie. Maar dicht gaan we niet!
Nu weer dicht is de ondergang van het MKB. Hoop dat iedereen dat nu ook eens beseft. Wat voor toekomst wil je achterlaten!?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 23 okt 2021, 14:23

Sjef schreef: 23 okt 2021, 14:17
Robin schreef: 23 okt 2021, 09:56 Anyway, na veel wikken en wegen durf ik te stellen dat 'we de boel totaal open moeten gooien/houden' zoals in pre Corona tijd met dien verstande dat er meer triage in de zorg wordt toegepast(*zucht*), wat nu ook al blijkbaar gebeurt, en dat wanneer deze door politiek en overheden veroorzaakte paniekzooi voorbij is, 'we' eens goed diezelfde politiek onder de loep nemen en 'we' met alle financiele middelen die we hebben nu eens aan de ZORG denken en dat op orde gaan krijgen en heel heel snel(waar mogelijk) en vooral kwalitatief natuurlijk.

Dat we dit soort tweedeling maar onder de noemer scharen: Het Grote Plaatje.

Ik neem nog een kop koffie. Maar dicht gaan we niet!
Nu weer dicht is de ondergang van het MKB. Hoop dat iedereen dat nu ook eens beseft. Wat voor toekomst wil je achterlaten!?
Tja ik zet mijn alu hoedje even op en zeg dan snel: ze willen ook van het mkb af, rent snel weer weg hier.

Online
ErikS
Berichten: 18514
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ErikS » 23 okt 2021, 14:31

Klopt Luco.
Hoef je niet voor weg te rennen, EU. Alles wat klein is moet kaputskie.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Sjef » 23 okt 2021, 15:19

Heeft weinig met alu hoedje te maken vrees ik. Verbaas me hoe slecht mensen kunnen rekenen de afgelopen 18 maanden. Maar hou vooral even vol en druk nog wat geld bij :roflol:

Als je kijkt wat er aan schuld opgebouwd is bij de belasting in het MKB (gemiddeld meer dan 50k per onderneming die getroffen is door deze crisis) dan kun je uitrekenen wat strengere maatregelen weer aan schadeposten gaan opleveren. Dat de media schrijft dat het economisch zo fantastisch gaat mag je gerust als fake neerzetten. Niet dat er geen geld in omloop is, dat is er momenteel in overvloed, maar de rekening van dit beleid wordt hoe dan ook een keer gepresenteerd, ook aan de gewone burger. Ondernemers zul je niet snel horen klagen, dat is hun mentaliteit te na, maar geloof me als ik zeg dat er flinke schade aangericht is. Natuurlijk zijn er ook best een aantal die juist hebben kunnen plussen door deze crisis maar het gros heeft alleen maar nadeel gehad van alle gebeurtenissen.

Begrijp me niet verkeerd, dit verhaal is een economische belichting, staat even los van het zorg-verhaal. Daar valt ook wat op aan te merken maar is niet wat ik wil aangeven met mijn reactie.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 23 okt 2021, 15:26

Prima uiteenzetting Sjef. En dat zijn de feiten. Eén puntje. Ondernemers klagen wél. Ik ben niet de enige:)

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Sjef » 23 okt 2021, 15:33

Correctie, klagen niet snel staat er 😉. Dat punt zijn we al lang voorbij dus klaag ik lekker mee 😛

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 23 okt 2021, 15:56

Mee eens Sjef.

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 23 okt 2021, 16:31

Sjef schreef: 23 okt 2021, 15:19 Dat de media schrijft dat het economisch zo fantastisch gaat mag je gerust als fake neerzetten.
Kijk even naar de cijfers die ieder kwartaal door de beursgenoteerde bedrijven worden gepresenteerd en de daaraan gekoppelde beurskoersen. Of kijk even naar de werkloosheidscijfers, personeel is bijna niet te vinden.
Ook allemaal fake?

Online
Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 23 okt 2021, 16:33

Personeel is niet te vinden :lol:
Niet voor het salaris wat ze bieden en flexcontracten waarmee je geen zekerheid hebt :lol:

En Sjef heeft het over MKB, niet over beursgenoteerde multinationals die in aanmerking kwamen voor Corona steun. Genoeg grote bedrijven die de winst zagen stijgen tijdens Corona.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 23 okt 2021, 16:55

Elise schreef: 23 okt 2021, 16:31
Sjef schreef: 23 okt 2021, 15:19 Dat de media schrijft dat het economisch zo fantastisch gaat mag je gerust als fake neerzetten.
Kijk even naar de cijfers die ieder kwartaal door de beursgenoteerde bedrijven worden gepresenteerd en de daaraan gekoppelde beurskoersen. Of kijk even naar de werkloosheidscijfers, personeel is bijna niet te vinden.
Ook allemaal fake?
Prijzen van grondstoffen die 30 tot 40% gestegen zijn en nog steeds doorstijgen waardoor mensen het niet meer kunnen betalen en dus afhaken, ook allemaal fake.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Sjef » 23 okt 2021, 17:12

Elise schreef: 23 okt 2021, 16:31
Sjef schreef: 23 okt 2021, 15:19 Dat de media schrijft dat het economisch zo fantastisch gaat mag je gerust als fake neerzetten.
Kijk even naar de cijfers die ieder kwartaal door de beursgenoteerde bedrijven worden gepresenteerd en de daaraan gekoppelde beurskoersen. Of kijk even naar de werkloosheidscijfers, personeel is bijna niet te vinden.
Ook allemaal fake?
Het is exact daar waar de schoen wringt. Er is geld genoeg te besteden en dat gebeurt ook, maar er is een omslag in het bestedingspatroon richting MKB wat de consument slecht begrijpt.

Een voorbeeld uit mijn eigen branche. De kledingbranche heeft serieuze klappen gehad door corona (minder verkoop, ander bestedingspatroon want je ging niet weg je zat thuis). De verschuiving naar online heeft een sprong van 5 jaar vooruit gemaakt. Momenteel draaien een hoop fysieke winkels echt wel weer goed maar zeker het middensegment (die al jaren matig draaiden) hebben deze klap niet kunnen opvangen zonder steun. Deels omdat ze geen webshop/vergrijst zijn (het is ook geen ramp om eens grote schoonmaak te houden) maar er moet wel bestaansrecht overblijven.
Online kun je je als (kleine) zelfstandige niet mengen in het geheel dus ben je afhankelijk van landelijke partners. Deze zetten echter ook de boel onder druk. Gevolg vrees ik is dat van de duizenden fysieke winkels er komende jaren maar 30-40% overblijven, online gaat alles naar de grote jongens. Is dat logisch deze verandering? Ja, maar niet in de mate die de coronamaatregelen hebben aangericht.

Wat ik wil zeggen is: economisch lijkt de sector dan geen last te hebben in het grote geheel maar er blijven maar enkele grote jongens over en honderden kleine zelfstandigen gaan onderuit. fraai toekomstbeeld voor je binnenstad en een dikke vinger naar ondernemers die ook gewoon een hypotheek en een dikke BMW moeten aflossen ;).

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 23 okt 2021, 17:46

Corona zal zeker e.e.a. versnelt hebben, maar dat de winkels in de binnensteden meer en langer leegstaan was al ruim voor Corona. De grote jongens zoals een Coolblue of Zalando zijn er al jaren en pakken ieder jaar meer marktaandeel weg, dat kan en mag geen verrassing meer zijn. Alles en iedereen is aan het digitaliseren, kijk ook naar bijvoorbeeld een PostNL wat die allemaal aan het doen is. Als die ondernemers hun hypotheek, samen met die dikke BMW, willen aflossen hadden ze toch vóór Corona al een plan van aanpak moeten hebben?

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Sjef » 23 okt 2021, 18:05

Elise schreef: 23 okt 2021, 17:46 Corona zal zeker e.e.a. versnelt hebben, maar dat de winkels in de binnensteden meer en langer leegstaan was al ruim voor Corona. De grote jongens zoals een Coolblue of Zalando zijn er al jaren en pakken ieder jaar meer marktaandeel weg, dat kan en mag geen verrassing meer zijn. Alles en iedereen is aan het digitaliseren, kijk ook naar bijvoorbeeld een PostNL wat die allemaal aan het doen is. Als die ondernemers hun hypotheek, samen met die dikke BMW, willen aflossen hadden ze toch vóór Corona al een plan van aanpak moeten hebben?
Heb je helemaal gelijk in, velen zijn ook al te laat, dat komt zeker niet door Corona. Zelf gelukkig 10 jaar geleden al begonnen met omnichannel en daar pluk je nu de vruchten. Of beter moet ik zeggen hou je de schade beperkt.

Punt is dat lockdowns moordend zijn voor kleine zelfstandigen terwijl de grote jongens er dik geld uithalen. Die flikkeren hun personeel buiten alsof het afval is, kunnen met filialen sjoemelen per land waar de regeling het aantrekkelijkst is of laten de boel klappen om een dag later een doorstart te maken.
MKB werkt (de bedrijven met lange termijnvisie iig) met mensen met vaste contracten en zijn te klein om zulke dingen (als je het al zo willen) uit te halen. Er vallen mensen weg die echt in een gat terecht komen, hun huis moet verkopen, schuldsanering etc. Dat gebeurd bij beursgenoteerde bedrijven echt niet hoor. Dat is meestal een artikeltje in de krant van hoe moeilijk het was met krokodillentranen maar de directie heeft zijn zakken eerst goed gevuld. Als dan nu een paar grote bedrijven flink plussen en honderden kleintjes de pineut zijn die zonder lockdowns zich nog prima overeind konden houden dan doet mij dat pijn. Achter elk bedrijf staat een gezicht.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 23 okt 2021, 21:36

Ja kan zeggen de steun voor het bedrijfsleven naar de grote jongens is gegaan.
De kleintjes moeten voor 1-11-2021 bewijzen dat ze steun nodig hadden, maar b.v.b. booking.com heeft 1/3 personeel ontslagen, heeft de top ook nog een bonus gegeven, maar hoefden de steun niet terug te betalen, want zij later deden v.w. de publieke opinie.

Wij lezen, horen in de media al jaren dat de bnp elk jaar omhoog gaat, maar de lonen zijn al 30 jaren bevroren.
Maar de politieke commentatoren laten slechts de door 900, misschien zijn het er veel meer, persvoorlichters gegeven riedels horen.
De pers is niet kritisch meer.

Dat de grote jongens voor de bbb zijn, is voor hun een mooie deal, vooral als alle kleine ondernemers kalt gesteld zijn geworden,
Het klootjesvolk woont dan in grote woontorens en kopen alles wat zij nodig hebben online van de grote jongens.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 23 okt 2021, 22:35

Toen ik gewillig de 2 prikken in het vroege voorjaar nam, werd mij door de media, zeg maar van Dissel, voorgehouden dat ik geen kans meer had om in het ziekenhuis te komen met covid 19.
Nu loopt het ziekenhuis vol met on- en geprikten, eigenlijk moeten de geprikten, die beschermt zouden zijn tegen het virus, als laatste het recht hebben op een ziekenhuisbed.
Want de geprikten hebben het voordeel om geen last te hebben van covid 19, dat houdt in dat de geprikten in het ziekenhuis toch een onderliggende leed moeten hebben.
De geprikten zijn de bevoorrechten, de ongeprikten zijn de zieligen.

Ik hoor slechts dat de ongeprikten in het ziekenhuis afkomstig zijn van de 50.000 zwartekousen, dus niet van de 2.450.000 andere ongeprikten, die in de vogelaarswijken wonen.
Het msm-filter werkt dus niet voor zwartekousen.

Waar kan ik cijfers vinden van alle geprikten en ongeprikten, die de afgelopen week in de ziekenhuizen lagen?
Want ik lees slechts dat er veel ongeprikten in de ziekenhuizen liggen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, beske, Edwin de Haas, EvdP, Google [Bot], HansD, JvH, Martijn M, vigilante en 208 gasten